2016-09-10, 20:11
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Men nu är det så att både jag och en till fått svar av annonsören på blocket och hon vill man svishar pengar och sedan får man mail. Men nu svarar annonsören inte längre Vem är det då tror du? Ingen som är ärlig och vill sälja biljetter iallafall

Missförstå mig rätt här. Visst låter det som en oärlig försäljare. Det finns absolut saker som tyder på att det kan vara Catrin. Kan vara Catrin. Jag säger bara att man inte vet förrän man fått det på pränt. Men visst, nu när du säger att hon inte svarar så pekar det väl ytterligare på det.

Kontakta blocket och få användaren blockerad.
Citera
2016-09-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Så länge hon blåser folk å därmed har råd med att resa så lär hon fortsätta!
En arbetslös 2-barnsmamma med en miljon i skulder dessutom (!!!) samt skulder hos KFM skulle inte ens ha råd med en kaffe på stan - om hon försökte göra rätt för sig!

Lägg då även till att Catrin inte är nån direkt skönhet, spinkig för lång överkropp och platt rumpa!
Och hon använder samma kläder varje dag om och om igen, no class!
- att hitta nån som vill försörja henne blir tufft?

Vad återstår?
Hon vill ju fortsätta glassa med med sina budgetresor, denna bruden passar inte i Saint Tropez...

Ja det där med samma kläder förstår jag inte? Då hon blåst folk på så mycket pengar att hon borde ha haft råd flera gånger om att köpa allt nytt. Är det bara jag som märker att i videon hon lagt upp så går hon tom med en konstigt svankad rygg? Ser så jävla obekvämt ut bara.
Citera
2016-09-10, 20:54
Medlem
Fleschs avatar
Jag älskar den här tråden. Tack till alla (seriösa) skribenter ni har en speciell plats i mitt hjärta <3

Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Nej hon började inte ens på det. Lyckades snacka sig ur det.

Ärligt talat tror jag inte hon ''lyckades snacka sig ur det'' (på ett manipulativt psykopatiskt sätt antar jag du menar), jag tror att hon bara behövde svara på ett antal enkla frågor som dom sedan gjorde en bedömning av (på?).

I min värld föreställer jag mig att VINN går till såhär
VINN-programmet: ''ok svara på följande frågor''
Latrin: ''ok''
V: ''sugen på snabba cash idag?''
L: ''nää''
V: ''tänkt att blåsa någon inom snar framtid?''
L: ''nae''
V: ''inga kriminella planer på gång?''
L: ''nope''
V: ''ah men då så! upperbarligen finns det ingen risk för återfall. så då skriver jag det här... L Å G R I S K''
Citera
2016-09-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Men nu är det så att både jag och en till fått svar av annonsören på blocket och hon vill man svishar pengar och sedan får man mail. Men nu svarar annonsören inte längre Vem är det då tror du? Ingen som är ärlig och vill sälja biljetter iallafall

Det var väl det jag anade. Tack för att du kollade!
Citera
2016-09-10, 21:20
Medlem
Tänk på att det är Catrin som avhandlas här. När ni försöker sätta ditt annonsörer(som kan va Catrin) och länkar till annonsen så kan ni skada oskyldiga människor.

För att hålla nivån uppe så är det bevis och sann fakta om Catrin som bör presenteras.
Citera
2016-09-10, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Tänk på att det är Catrin som avhandlas här. När ni försöker sätta ditt annonsörer(som kan va Catrin) och länkar till annonsen så kan ni skada oskyldiga människor.

För att hålla nivån uppe så är det bevis och sann fakta om Catrin som bör presenteras.
Satte inte dit nån vi undersökte om det kan vara Carin men visade sig vara någon annan kanske. Vi försöker hindra att fler blir bedragna av denna orm.
Citera
2016-09-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort

Ingen som blir ditsatt av en blocketannons. Annonsören är ju helt anonym tills dess att den eventuellt svarat med tex sms. Och har personen rent mjöl i påsen så är det ju lugnt.
Men i det här fallet verkar det dessvärre inte vara så....
Citera
2016-09-10, 21:44
Medlem
Sen är det ju knappast bara annonser hon lägger ut utan hon sitter nog och scannar av "Köpes" också efter främst biljetter.

Verkar ju som att man kan tjäna sig en 10 papp på en vecka om det skulle krisa, helt sjukt.

SKICKA ALDRIG PENGAR TILL EN FRÄMLING PÅ NÄTET!
Citera
2016-09-10, 21:55
Medlem
vonDunajewskans avatar
Det första, ifall man vill honeytrap:a henne, är att man kollar på hennes tillvägagångssätt. I nästan alla fall har hon själv kontaktat personer i grupper på facebook, personer som akut vill köpa biljetter i andra hand. Slutsats: skriv i alla köp- och säljgrupper att er stora dröm är att se Justin Bieber. När ni väl lyckats med den obehagliga uppgiften är det bara att vänta och se.

Vi vet att CH läser här, för övrigt, så ifall hon är klok (...) inser hon nog att det är dumt av henne att försöka fortsätta när det ligger en massa krokar med smaskiga beten ute på nätet. Som Airwolf skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Annonsera på köp/säljsidor där Catrin raggar offer att man vill köpa biljetter till xx. Catrin kommer med ett erbjudande -> svara att man vill köpa en ohygglig massa biljetter. "Bara du gör det här för mig..." (Finns gott om kreativitet bara man läser andra scambait-historier)

*Scambait:

"Scam baiting är en aktivitet där man låter sig utsättas för lurendrejeri, för att manipulera lurendrejarna. Det förekommer framförallt över Internet i samband med Nigeriabrev. Syften med detta kan vara att helt enkelt roa sig, men även att slösa bedragarens tid och resurser, att på olika sätt förnedra bedragaren och i vissa fall att ange bedragarna hos myndigheter."
/Wikipedia

Och jag håller med om vad woldemort skrev: bara för att någon verkar lurig betyder inte detta att det är CH. Det finns såklart andra bedragare där ute, men här diskuterar vi Catrin. Om vi inte är säkra är det inte jättesmart att börja spekulera kring att en kanske helt oskyldig, hederlig säljare skulle vara hon.
Citera
2016-09-10, 22:19
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag gick från att tycka att hon var en jubelåsna till att genuint tycka synd om henne, jag kan inte förstå för fem öre hur en individ kan utsätta sig själv för detta.

Jag menar, det är givetvis inte synd om henne och det är hon själv som har skapat situationen i fråga men hon kan omöjligtvis må psykiskt bra och hon måste ha någon bokstavskombination som leder henne till dessa idiotiska beslut.

För att inse hur sjuk människan är så kan man börja att se över de uppenbara lögner hon har kommit med, lögner som är otroligt lätta att avslöja så som hennes påstådda basketkarriär i både Sverige och i Dubai.

Måste hålla med Dig, det är helt fruktansvärt att hon inte har någon alls omkring henne som har kunskapen/orken/viljan/pondusen för att slita med henne för en stor utredning (psykologisk) så att hon kan få den hjälp hon faktiskt behöver .
Trippeldiagnos? Kan man ha det? Tänker Borderline/ narcissistisk och psykopatistörning? Det är, utan tvekan en mycket, mycket sjuk ung kvinna som har fångat hela min lördag (hittade tråden för 6 timmar sen och jag har sträckläst tills nu). Jag ifrågasätter min egna psykiska hälsa snart som 'går igång' på allt som finns att läsa om 'Carin' ( var tvungen ) ...
Citera
2016-09-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Ja var väl därför hon var tvungen att göra abort med ungen hon skulle ha med han i Turkiet. Om hon ens var gravid det vet jag inte 🙈

Det här har jag missat helt! Har det skrivits om det tidigare i tråden? I så fall får jag gå tillbaka och leta.

Om inte: påstod hon sig ha cancer eller var det mer ett "de säger att något är fel, det skulle kunna vara cancer..."? Vilken typ av cancer? Hur förklarade hon att den plötsligt försvann? Skrev hon om det här på sin blogg?
Citera
2016-09-10, 23:14
Medlem
Instämmer!

Undrar när sjutton tar det slut?
När kommer hon sluta ljuga, blåsa oskyldiga på pengar?
Och varför fortsätter hon?
Senast redigerad av denisa 2016-09-10 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in