2016-06-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
En mörkblå Volvo V40 -99 avställd, är reggad på CH.
Har diskuterats tidigare här i tråden. 😉

Den nämnda toyotan är den CH har kört. Volvon har vad jag vet ingen sett henne köra?
Citera
2016-06-16, 12:08
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Den nämnda toyotan är den CH har kört. Volvon har vad jag vet ingen sett henne köra?

Jag håller iaf ögonen öppna... 😉 Och ja, jag har kameran redo utifallatt. 😂
Citera
2016-06-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Pågår det en förundersökning på Catrin nu, finns det ett pågående mål på någon Tr?

Ja det pågår en ny förundersökning just nu, men åtal är inte väckt ännu.

Finns en länk i sammanfattningen till en artikel i LT där åklagaren berättar kort om den senaste utredningen.
Citera
2016-06-16, 12:55
Medlem
vonDunajewskans avatar
Hej, alla mina favoritflashbackare och alla andra! Hoppas att ni haft en trevlig lunch. Det har inte jag.

Jag läste Aktbil-12. Jag kom till s179. Jag tänkte "Okej, jag vill faktiskt inte läsa detta: han som försöker ha en vuxen konversation, hon som sextar järnet".
Försöker scrolla. Inget händer. Försöker scrolla igen. Fortfarande inget. Försöker använda manuella blädderknappen. Inget händer.

På allra fullaste allvar hänger sig hela skiten och allt jag kan se är "Får ja få dig att spruta ikv" uppförstorat över halva skärmen. Paniken.

http://67.media.tumblr.com/tumblr_m3...j4i3o1_500.gif

Jag mår rätt dåligt nu.
Citera
2016-06-16, 12:59
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Pågår det en förundersökning på Catrin nu, finns det ett pågående mål på någon Tr?

Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Ja det pågår en ny förundersökning just nu, men åtal är inte väckt ännu.

Finns en länk i sammanfattningen till en artikel i LT där åklagaren berättar kort om den senaste utredningen.

Japp! milajk har så rätt, men det jag syftade på i det där inlägget var ML vs CH:

Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
NYTT!

Jag har åtminstone en "nyhet", en detalj, men en viktig detalj, som jag tror att många i tråden kommer glädjas åt:

Jag kan bekräfta att det pågår en ny utredning i ärendet ML vs CH: umgänge och vårdnad.

Tidigare ärenden:
Del 1: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter
Del 2: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

Vad säger ni? Vi håller väl tummarna?
Citera
2016-06-16, 13:14
Medlem
Citat:
Hej, alla mina favoritflashbackare och alla andra! Hoppas att ni haft en trevlig lunch. Det har inte jag.

Jag läste Aktbil-12. Jag kom till s179. Jag tänkte "Okej, jag vill faktiskt inte läsa detta: han som försöker ha en vuxen konversation, hon som sextar järnet".
Försöker scrolla. Inget händer. Försöker scrolla igen. Fortfarande inget. Försöker använda manuella blädderknappen. Inget händer.

På allra fullaste allvar hänger sig hela skiten och allt jag kan se är "Får ja få dig att spruta ikv" uppförstorat över halva skärmen. Paniken.

Jag mår rätt dåligt nu.

Men responsen hon får är ju behållningen i det hela:
"Var dig själv men sänk volymen på svartsjukan och inse att vi faktiskt har två privatliv som innehåller olika intressen, olika vänner osv"

Mao ingen respons alls 😂

Sen den här kommentaren säger ganska mycket om hur CH tror att människan funkar:
"Jag har tänkt lite... Ja ska inte va svartsjuk längre älskling.

😳🔫
Citera
2016-06-16, 13:18
Medlem
Alltså förlåt MM om du är inne och läser, men hur fan kunde du vara så dum?
Citera
2016-06-16, 13:51
Medlem
Citat:

Jag mår rätt dåligt nu.
Vilken toppenläsning! Bra tipsat. Låter som att Catrin är ett kul ligg. Däremot lite udda hur allt det här ingår i FUP'en som ligger ute för allmän beskådan. Jag menar, om jag åtalas för ett brott och polisen tömmer min mobil/dator på konversationer, slänger in det i FUPen, sedan kan vem fan som helst gå och hämta ut och läsa mina privata konversationer? Något oroväckande faktiskt.

Citat:
(FRÅN SMS-LOGG)
Baby får ja komma å suga av dig sen? så som du gillar
Vill ta den djupt och sen spotta på den och sen leka m tungan över hela
Och sen får du gärna stöta in den i mig bakifrån
Babyyyyy du måste ge mig idag jag är sååå sugen
Får ja få dig att spruta ikv innan du går?
Vill du ha en fin bild
*två bilder skickade*
Kan du inte tränga dig in där ikv? Litegrann iaf? Lr låta mig rida av dig ordentligt tills du
sprutar?
Ja vill även att du munknullar mig, trycker ner din stora kuk i min hals och bottnar den där..
Sen suger jag av dig tills du sprutar och tvingar mig svälja all sperma
Citera
2016-06-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Fast nej, där kom kommentaren som jag befarade skulle komma.

Ifall du aldrig varit i kontakt, på ett eller annat sätt, med en fullfjädrad psykopat (gillar inte den benämningen egentligen men det är en annan diskussion) så skulle jag råda dig till att läsa på eller söka upp och titta på dokumentärer som handlar om just sådana.

Det är inte svart eller vitt när man har med dessa människor att göra. Jag kan tala ur egen erfarenhet, dock ej CH i mitt fall.
Citera
2016-06-16, 14:02
Medlem
Citat:
Fast nej, där kom kommentaren som jag befarade skulle komma.

Ifall du aldrig varit i kontakt, på ett eller annat sätt, med en fullfjädrad psykopat (gillar inte den benämningen egentligen men det är en annan diskussion) så skulle jag råda dig till att läsa på eller söka upp och titta på dokumentärer som handlar om just sådana.

Det är inte svart eller vitt när man har med dessa människor att göra. Jag kan tala ur egen erfarenhet, dock ej CH i mitt fall.

Men jag har faktiskt umgåtts med CH. Och förstod snabbt vilken psykopat hon var.

Men ok även om han hade litat på CH så borde han långt tidigare gett upp tilliten till "Fille, Magnus & Kenan"
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2016-06-16 kl. 14:06.
Citera
2016-06-16, 14:20
Medlem
vonDunajewskans avatar
Lååångt inlägg nu, men vill inte massposta.

--

Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Förlåt vonDunajewskan men du gav mig dagens härligaste skratt 😂😂😂
Skickar en puss 😘 på kinden som plåster på ditt obra mående ❤
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
😂😂😂😂😂😂

Kul att man kunde göra er lunch roligare... Jag har kommit över chocken nu.

--

Citat:
Men responsen hon får är ju behållningen i det hela:
"Var dig själv men sänk volymen på svartsjukan och inse att vi faktiskt har två privatliv som innehåller olika intressen, olika vänner osv"
Mao ingen respons alls 😂
Sen den här kommentaren säger ganska mycket om hur CH tror att människan funkar:
"Jag har tänkt lite... Ja ska inte va svartsjuk längre älskling.
😳🔫
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

I hur många sidor som helst ser vi hur en vuxen Catrin Hedlund beter sig värre än en trotsig tonåring och öser galla över MM för att... Jadu. MM frågade om hon ville följa med vidare och festa, CH svarade nej, MM drar vidare och festar utan CH, CH får riksspel för att han drog vidare utan henne. Och med en tjej, dessutom! I denna storm av dramatiska skrik från CH sitter en avmätt MM och försöker svara lugnt och sansat. CH drar (trumvirvel) dumpa-kortet! "13(!) minuter senare: "Jag saknar dig", "Baby", "Vi kanske ska försöka ändå? Om du fortfarande vill?"

Jävla skräckfilm. När man vill skrika till en av karaktärerna: "Gå inte in, GÅ INTE IN, mördaren är bakom den jävla dörren!" Men jo: såklart han gör. Nu är det fred. Och CH säger: "Nu kan du börja sälja bilj igen ".
1) Jag tycker inte att MM är dum, jag tycker tvärtom att han verkar vara en vuxen människa som ger en barnslig människa för många chanser, innan han inser vad han har att göra med. Kom ihåg att det av konversationen framgår att de känt varandra en knapp månad och att hon är med barn. MM är osäker på ifall de borde behålla, något hon frågar honom gång på gång.
Var hon gravid? Det kan vi aldrig veta, för inget hon skriver kan man lita på. Den där "sjukhusresan" med sådana enorma smärtor att hon "trodde att hon skulle dö" och sjuksköterskan som hon "berättade allt hon kände för" som menade att MM:s (obefintliga) otrohet kan vara en del av strategin till hur man binder någon till sig med skuldkänslor.
Dessutom: Trots att nyförälskelse gör en till en blind idiot märker man framåt slutet hur trött MM börjar bli.
2) Hon kör massor av "förföriska grejor" och langar en del sext. Helt klart normalt att folk gör det, jag tänker inte säga annat för då kastar jag fan glas i stenhus, men det verkar verkligen som att det är ett redskap för henne eller som att hon tror att hon vinner något på det? Kanske gör hon det, men jag (i egenskap av självutnämnd sexpert) menar att sexting och så vidare gör sig bäst när BÅDA parter deltar.
Jag tycker det är mysko, helt enkelt. Han beter sig gentlemannamässigt och vuxet, hon slänger fitta på honom som en desperat galleriaförsäljare som försöker kränga på en ett nytt mobilabonnemang.
samt en parentes:
3) Förstår inte varför MM, och så många andra män som verkar helt reko eller i alla fall normalkloka, ramlar ner i denna osympatiska och svartsjuka honeytrap? Är det samma fenomen som när dumma brudar faller för "bad boys", men inte snälla killar (och sedan ofta blir ledsna för att "bad boys" är taskiga...)?
Här ligger inte en hund begraven, här ligger en hel jävla kennel på hög.

--

Jag känner också att jag förstår något om CH som jag inte helt förstod eller kunde konkretisera innan, jag skall försöka formulera det så gott jag kan.

CH är som en trasig klocka: hon har stannat. Hennes känsloliv är det hos ett barn, ett barn som är kring fem år och precis skall till att lära sig vad som är rätt och inte. Hon lär sig inte. Det är också en av anledningarna till att CH:s mamma håller henne om ryggen och fortsätter att ge henne pengar och så vidare: hon vet! Hon vet att hennes dotter är en trasig, ofärdig människa. Antingen gör CH:s mamma som hon gör av medlidande och moderskänslor som tar över, eller så ser hon CH som något av ett eget misslyckande och försöker rättfärdiga, eller blunda för det grava allvaret i dotterns handlingar. Kanske en kombination. Många med mindre besvärliga barn agerar liknande.

Som någon (Enzenn?) uttryckte det tidigare tråden: CH är amoralisk. Det är en bra beskrivning. Det är inte så att hon är omoralisk, hon saknar inte uppfattning om vad som etiskt: hon saknar helt enkelt en egen moralisk kompass. Hon bryter inte mot en befintlig moral när hon beter sig som hon gör -det är inte hon som är fel, det är alla andra som tycker det. I förhören och i konversationen med MM kan vi se att hon inte är listig, hon ljuger bara på stående fot utan att bry sig om ifall hennes lögner går ihop eller ej. Det viktiga är bara att hon tar sig ur den "besvärliga situation" som andra människor "utsätter" henne för. Hon sörjer inte sina egna handlingar, hon sörjer att hon åker fast.

Det är också ett resonemang på ett litet barns nivå. Ett barn kan ha sönder en sak i hemmet för att genast skylla på sitt syskon, trots att alla vet att syskonet var på förskola samtidigt som det hände. När barnet blir äldre lär det sig att lögnen inte är en genväg och leder till negativa konsekvenser. Ett äldre barn utvecklar en genuin känsla av skuld, en insikt om att jobbiga situationer som uppstår på grund av lögner eller annat bedrägligt beteende är något som barnet själv har del i, ansvar över. CH har inte lärt sig det. Jag vet inte om hon kan lära sig det.

När "elaka" människor kräver henne på ansvar eller ställer henne mot väggen skyller hon antingen på någon eller något annat. När hon inte får den reaktion hon vill gör hon som ett barn: slänger sig på golvet och skriker. Eller som i MM:s fall: tolkar alla hans tillsägelser som att han är ute efter henne personligen och försöker ge honom skuldkänslor. Du gjorde att jag mådde så dåligt att det triggade min attack och jag var tvungen att åka till sjukhus! eller Du är så hemsk, jag klarar det inte, vi kan inte vara ihop! eller Vad menar du med det, vill du göra slut eller? Jag skulle aldrig lämna dig, men du beter dig så illa! Hennes kontrollbehov är så extremt att hon gör vad som helst för att behålla kontroll.

Det är klart att hon är manipulativ, men hon är varken intelligent eller listig nog för det skall gå "smidigt" till. Kritik, brist på medhåll eller när någon helt enkelt inte reagerar som hon vill -allt detta är som en demaskering för henne. Det är inte det att hon inte vill bli avslöjad på grund av någon slags skuldkänsla, hon vill bara inte känna sig avklädd eller sårbar. Strippad på sina lögner, så att säga. Kontrollen är förlorad.

Eftersom hon själv inte uppfattar eller bryr sig om att hon blir avslöjad fortsätter hon på samma spår. Hon ljuger till sig en basketproffskarriär, blir "gravid" när det passar, använder en misshandel som ett verktyg -allt detta är ett sätt att söka kontroll. När man ljuger kontrollerar man andras verklighetsuppfattning. När man ljuger kan man hitta på saker som ger en uppmärksamhet eller andra fördelar man behöver. Alla medel är tillåtna: CH har förmodligen en hel walk-in-closet med offerkoftor. Ibland för att det är en taktik som fungerar, ofta säkert för att hon själv uppfattar att hon är offret.

De allra sjukaste människorna har ingen sjukdomsinsikt och jag betvivlar att CH har det. Hon skulle kunna läsa det jag skriver nu och avfärda som "rent skitsnack", "smutskastning" och att jag "jävlas". Det är förmodligen inte för att hon känner sig träffad, hon tror på allvar att detta är skitsnack. Hon är en bra människa som gör rätt i livet och det är den som inte begriper detta som är korkad och elak.

Och nu kan vi återkomma till hennes mentala barnstadium igen: när läraren/auktoriteten (i detta fall domstolen) slagit henne på fingrarna gör hon som ett barn som blivit påkommen med att göra något dumt (för kom ihåg: hon vet vad är etik är, hon begriper bara inte hur den används) -hon utbrister "Förlåt!" i tårar. Förlåt! Förlåt! Det skall aldrig hända igen! ...för att sedan återfalla i samma beteende. Och varför inte? Har man sagt förlåt är ju allt avklarat, man har sagt det som förväntas så att man kan släppa och gå vidare. Att säga förlåt är en sådan bra quickfix: folk borde minsann vara tacksamma för att man säger "förlåt", annars är de ju bara... (just det) elaka och illvilliga människor.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2016-06-16 kl. 14:55. Anledning: textred
Citera
2016-06-16, 14:41
Medlem
chromacors avatar
Kunglig analys vonDunajewskan! Den borde fan i mig infogas i den nya förundersökningen som (förhoppningsvis) startat som en del av hennes personakt .

Citat:
Han beter sig gentlemannamässigt och vuxet, hon slänger fitta på honom som en desperat galleriaförsäljare som försöker kränga på en ett nytt mobilabonnemang.
Haha, det där veckans roligaste formulering, du målar en väldigt färgstark bild av exakt hur det kändes att läsa SMS-konversationen. "desperat galleriaförsäljare" är på pricken!

Betyg 5/5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in