Citat:
Ursprungligen postat av
CelebrateLife
Även om föräldrar ibland har en negativ inverkan på sina barn så tycker jag inte att det är så i det här fallet. AH har ett arbete som hon går till och visar därmed arbetsmoral (något som CH inte uppvisat) Man måste också utgå ifrån att en person gör aktiva, egna val. CH har själv valt att gå denna väg - hon är inget offer för sin omgivning eller uppväxt. AH har idag inget lagligt ansvar att fostra eller stå för CH och hennes beteende.
AH kanske inte är helt oskyldig men hon är inte orsaken till att den här tråden är så stor. Kanske är hon till och med orsaken till att tråden inte är ännu större?
Om mamman lärt Catrin redan i ung ålder hur man hanterar pengar och även lärt henne enkla saker som att man inte får ljuga eller stjäla för då blir det konsekvenser.
Då hade inte Catrin hållt på som den seriemyttoman, *RB:are och ohederliga kräk hon är.
Uppenbarligen så förstår hon inte vilken parasit hon är på sin omgivning och utnyttjar allt från bidrag till okända främlingar som i god tro köper biljetter av henne i olika medier där dom litar på henne.
Men ärligt talat, man borde kunna lita på henne för hon kan inte vara särskilt snabbt med sin skolios-rygg. Skolios blir krokig rygg för att benen är olika långa har jag för mig så om nån ser henne och konfronterar henne så är hennes smartaste försvarsmetod att lägga sig ned och spela död. Alla hennes grannar vet vad hon är för en rutten människa och det är flertalet föräldrar som aktivt lämnar lekparken när hon och hennes bastarder kommer dit för att leka enligt en vän som bor där och har barn.
Hon måste må jävligt dåligt nu när hon ska in i fängelset och barnen antagligen ska vara med sina fäder..
(*Rasblanderska får man ju konstigt nog inte skriva.)