Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Gäller det vid regelbundet bruk eller bara ett intag? Jag är ganska säker på hur länge Buprenorfin sitter i, framförallt vid urinprov
Har tagit buprenorfin dagligen i ca tre veckor, ganska höga doser. Detsamma gäller Xanor. Dvs regelbundet. Är både ute ur urinen om jag är ren (”hemma pga Corona-symptom”) en månad? Är det safe?
Försvinner det fortare ur saliven, isf hur mkt fortare? Vet att det försvinner fortare ur blod iaf?
Men de brukar inte vilja göra blodprov.
Har de juridisk rätt att neka mig sjukersättning om jag av integritetsskäl nekar drogtest? Jag har laglig rätt till sjukpenning eftersom jag enligt journal och omfattande utredningar har autism och ADD samt grov agorafobi. Har läkarintyg. Men de tror jag är missbrukare pga
ett positivt test som jag förnekar att jag vet hur det gick till. Har varit nykter, skötsam, artig och trevlig på samtliga möten med myndigheter; läkare, soc (som hjälper mig söka sjukpenningen) osv. Gett städat intryck. Tackat nej till narkotikaklassade mediciner (bara det är väl ett bra tecken? Kan dessutom förstå att man måste lämna prover för att få behålla körkort eller få klassad medicin utskriven, men för att få sjukpenning när man har rätt till den…?) Sådana prover är väl inte billiga precis, borde bara vara lämpliga om man är ett LVM-fall och det är och ser jag verkligen inte ut som, och utan sjukpenning har jag inte ens råd att åka 45 min bussresa bort till närmaste sjukhus och lämna tester varje vecka. Så vad säger man?