2026-03-02, 06:35
Medlem
Har läst en massa här och på andra ställen för att få klarhet i hur det fungerar med amfetamin och spårbarhetstid i urinprov. Metaamfetamin verkar lämna kroppen lite tidigare än vanligt amfetamin men frågan är hur många dagar det sitter i om man bara tar 1 dos i veckan? De spårtider som anges av olika testföretag säger ingenting om det är engångsanvändare eller tunga användare som riskerar att testa positivt efter ett visst antal dagar.

Enligt en del forum får man intrycket att metaamfetamin bör vara ute ur kroppen efter 3 dygn om man bara tar det ibland medan andra inlägg implicerar att även sporadiska användare kan räkna med 5 dygn innan man är ren???

Finns det någon som på ett säkert sätt kan hjälpa mig avgöra vad som gäller?
Citera
2026-03-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matterix
Har läst en massa här och på andra ställen för att få klarhet i hur det fungerar med amfetamin och spårbarhetstid i urinprov. Metaamfetamin verkar lämna kroppen lite tidigare än vanligt amfetamin men frågan är hur många dagar det sitter i om man bara tar 1 dos i veckan? De spårtider som anges av olika testföretag säger ingenting om det är engångsanvändare eller tunga användare som riskerar att testa positivt efter ett visst antal dagar.

Enligt en del forum får man intrycket att metaamfetamin bör vara ute ur kroppen efter 3 dygn om man bara tar det ibland medan andra inlägg implicerar att även sporadiska användare kan räkna med 5 dygn innan man är ren???

Finns det någon som på ett säkert sätt kan hjälpa mig avgöra vad som gäller?

3-5 dagar. En dos sitter inte länge runt 3 dagar från erfarenhet men vill man vara säker 5 dagar.
Citera
2026-03-03, 17:05
Medlem
Jag vill förberedda mig så mycket som möjligt efter att föreraget ska införa slumpmässiga drogtester på jobbet. Den information jag har är:

Företagshälsovården är Falck
Salivprov
Analys skickas till Tyskland

Det kan väl möjligtvis inte vara det där supertester som ser ladd amfetamin och andra grejer flera veckor efter man intagit grejerna?
Citera
2026-03-05, 10:34
Medlem
Behöver lämna ett urinprov men det kommer att visa positivt. Det är ett övervakat test som utförs med multisticka.

Om jag dricker mängder med vatten, finns det någon möjlighet att framkalla ett negativt resultat?
Citera
2026-03-05, 11:27
Medlem
Hej ! Jag ska ha ett slumpmässigt drog och alkoholtest på min arbetsplats i slutet på mars. (jobbar inom vården) vet nån vilka typer av test som vanligtvis brukar användas ? Är det saliv, urin eller blod. Är mest orolig över urin då jag rökt dagligen under ca. 7års tid. Absolut sista rökningen var 28feb. Har rökt i snitt 6gram i månaden. Väger gissningsvis 74kg, 170cm lång och är kvinna. Hinner jag bli rent tills dess? Är urintesten övervakade ? Vet att jag inte kan få ett riktigt pålitligt svar då det är olika pga många faktorer men snälla behöver ändå lite hjälp att lindra denna ångest. Tack på förhand !
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madyellow
Hej ! Jag ska ha ett slumpmässigt drog och alkoholtest på min arbetsplats i slutet på mars. (jobbar inom vården) vet nån vilka typer av test som vanligtvis brukar användas ? Är det saliv, urin eller blod. Är mest orolig över urin då jag rökt dagligen under ca. 7års tid. Absolut sista rökningen var 28feb. Har rökt i snitt 6gram i månaden. Väger gissningsvis 74kg, 170cm lång och är kvinna. Hinner jag bli rent tills dess? Är urintesten övervakade ? Vet att jag inte kan få ett riktigt pålitligt svar då det är olika pga många faktorer men snälla behöver ändå lite hjälp att lindra denna ångest. Tack på förhand !

Jag tror det är lugnt men köp självtest så vet du om du behöver vara sjuk ell ej!
Citera
Igår, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Jag vill förberedda mig så mycket som möjligt efter att föreraget ska införa slumpmässiga drogtester på jobbet. Den information jag har är:

Salivprov

Det kan väl möjligtvis inte vara det där supertester som ser ladd amfetamin och andra grejer flera veckor efter man intagit grejerna?

Kan inte säga helt säkert, men minns att folk pratade om nån vätska man skulle gurggla runt sen spotta ut som sedan skickas till Tyskland...Folk var positiva på kokain/amfetamin o heroin flera veckor typ 3 veckor om det var på ladd elr tjacket. Men sedan kan man inte direkt lita på missbrukare...Vet inte om vätskan var gul elr liknande.
Citera
Igår, 22:10
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv

Salivprov

Veckor?! Snarare månader. Förbereda dig? Det du kan förbereda dig på är att tugga på en tvål eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in