2026-01-10, 08:12
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Oj så pass. Hade trott att jag skulle vara lugn med tanke på den enligt mig lilla mängden. Men också dålig pejl på vad som räknas som regelbundet, långvarigt bruk.

Edit: Om du kan länka/pm:a trovärdiga testkit vore jag väldigt tacksam!

Jag kan nog få det till 30 dagar innan jag tar testet, men längre än så lär väcka obekväma frågor. Tror samma om jag frågar om salivtest från ingenstans 😬

Hur lång tid borde det gå innan man kan känna sig mer eller mindre säker?

Dom fattar ändå att du knarkar. De brukar vara rätt bra på kunna se hur man uppför sig bara man går in genom dörrarna. Om man sedan börjar försöka förhandla till sig mer dagar så är det rätt solklart. Fast eftersom så gott som alla doktorsknarkare knarkar lite vid sidan om så brukar dom låta det bero, bara du kan uppvisa ett negativt prov.

Tester säljs överallt, slå in det på google. Se bara till att få 20ng eller 25ng stickor inte 50ng. Amazon har väl de billigaste om du vill ha storpack.

En månad till vore önskvärt om du kan förhandla till dig det. Så behöver du inte komma in med hög puls och svettas när du ska göra din pissession.
Citera
2026-01-10, 10:58
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Dom fattar ändå att du knarkar…En månad till vore önskvärt om du kan förhandla till dig det.
Känner flera som blivit bortplockade från utredningen bara de nämnt att de självmedicinerat, så känns ju lite risky ändå.

Får köpa de där testen och se hur illa det ligger till!
Citera
2026-01-10, 11:01
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Känner flera som blivit bortplockade från utredningen bara de nämnt att de självmedicinerat, så känns ju lite risky ändå.

Får köpa de där testen och se hur illa det ligger till!

De kan ju bara förhålla sig till vad du säger och utgå från det. Det är så det fungerar inom vården. Så du ska inte berätta sådant som gör att de måste neka dig. Sedan vad dom egentligen tror är oftast en helt annan sak.
Citera
2026-01-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strax65
Hej! THCA via vape, användes 3 januari och pissade positivt måndag 5/1, hur körd är jag på blodprovet? Eller kommer de ens visas något? Använt samma vape veckan innan också, 30-40 bloss max ca. 1g vape
Någon som kan svara och stilla ångesten?
Citera
2026-01-11, 13:43
Medlem
Jag har vilkor på kortet och lämnar prover, jag undrar om labbet kan se på något värde i urinet om det är samma person som lämnar proverna?
Alltså jämför dom urinen på något sätt eller kan man rent cheata? 😄
Citera
2026-01-12, 10:54
Medlem
gulkeps666s avatar
Tja, åkte på urinprov idag och jag har brukat kanske 1.5g thca och 0.5 thc mellan 25 och 28 dec, det är alltså 15 dagar sedan senast intag och jag var ren innan 25e. Jag pissade hemma på morgonen innan jag fick reda på att jag skulle iväg och lämna prover, fick ut lite urin i koppen och trodde de skulle räcka till för att få komma tillbaka senare på dagen men de sa att det nog gick bra.

Vad tror ni? Klarar jag mig? Jag hann som sagt inte dricka vatten innan och sist jag lämna prover när jag hade rökt 14 dagar innan provdagen så drack jag vatten och pissade några gånger innan och var ren..

Provet skickas på analys

26 år
72kg
176cm
Mycket bra metabolism (var ren på mindre än på 4 veckor efter ha rökt minst en spliff per dag i drygt 1 år, det skickades också på analys)
Tack på förhand
Citera
2026-01-12, 11:06
Medlem
gulkeps666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratko
Jag har vilkor på kortet och lämnar prover, jag undrar om labbet kan se på något värde i urinet om det är samma person som lämnar proverna?
Alltså jämför dom urinen på något sätt eller kan man rent cheata? 😄

Jag har lånat en polare piss då jag har prover lite då och då via jobbet och det fungerade fint! Dock vet jag inte om det är samma för dig som har vilkor att de först testar med stickor och om man är över gränsvärdet screenar det på labb
Senast redigerad av gulkeps666 2026-01-12 kl. 11:42.
Citera
2026-01-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulkeps666
Jag har lånat en polare piss då jag har prover lite då och då via jobbet och det fungerade fint! Dock vet jag inte om det är samma för dig som har vilkor att de först testar med stickor och om man är över gränsvärdet screenar det på labb
Okej! Nja jag vet inte om de är samma på arbetet, kanske är något liknande men
på mina skickar dom in på labb och letar specifikt efter tjack.
Jag har aldrig hört att dom kan se om det är "fel" piss men jag vet fan inte
Citera
2026-01-13, 21:05
Medlem
Om ja köper en 2 gram hash o röker upp den över helgen, tror ni jag jag klarar av att bli ren till den 30 januari?ska lämna pissprov då
Citera
2026-01-13, 21:10
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Om ja köper en 2 gram hash o röker upp den över helgen, tror ni jag jag klarar av att bli ren till den 30 januari?ska lämna pissprov då

Det hade jag inte vågat chansa på, jag har dock pissat rent 14 dagar efter att jag rökt 1-2 g hasch men då var jag helt ren innan röktillfället..
Citera
2026-01-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Det hade jag inte vågat chansa på, jag har dock pissat rent 14 dagar efter att jag rökt 1-2 g hasch men då var jag helt ren innan röktillfället..
Jag har varit ren sen 8 december. Innan dess rökt mycket
Citera
2026-01-13, 21:17
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Jag har varit ren sen 8 december. Innan dess rökt mycket

Har ditt urin varit rent sen 8e december?
Det är på håret, om du röker sista på söndagen så är det ju 12 dygn till piss. Jag hade inte vågat det, men det kanske kan gå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in