2016-09-30, 22:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nanne har haft Aidoo-Boo Wiklander till sitt förfogande hela säsongen men först när halva serien är spelad får dom chansen och tar den stenhårt, kan inte va lätt för Sätra & Magyar.

Ska man vara petig kom ju inte Boo in förrän efter några omgångar, och då helt utan försäsongsträning. Dessutom har Aidoo varit oslipad och är så fortfarande, så det har inte varit ett solklart alternativ att spela dem. Sen har ju Saetra/Magyar (framförallt Saetra) underpresterat brutalt, medan AiBoo varit en lyckträff som väldigt få hade kunnat förutse. Helt sjukt att försvaret blir så virrigt så fort någon av de försvinner, och då har ju Magyar inte varit urusel vid sina inhopp.
Citera
2016-09-30, 22:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Nanne har haft Aidoo-Boo Wiklander till sitt förfogande hela säsongen men först när halva serien är spelad får dom chansen och tar den stenhårt, kan inte va lätt för Sätra & Magyar.

Synd såklart att ingen av dem fick chansen tidigare. Vad gäller Aidoo har han sig själv att skylla. Han var bra mot Malmöt 2015 men blev utbytt i paus när han fick chansen igen mot Malmö 2016. Boo Wiklander värvades när vi fick många skador och varför han spelades så sparsamt i början vet jag inte. Speciellt när Nanne envisades med att spela Torsteinbö på ytterbacken. Som någon skrev ovan tycker jag också att Sätra har varit bra men han har fallit som en sten. magyar har jag inte sett något i under hela hans tid i Bajen.

Nu har vi hittat ett ganska bra flow. Vi kan sikta mot en femteplats istället för att oroa oss för kval nedåt. En fantastiskt fin höst så här långt - minst sagt. Och det med ett ganska svagt anfall. Men vi håller tätt bakåt och så länge vi får in någon boll per match räcker det naturligtvis.

Just nu tycker jag det känns tryggt med Nanne, om han förstått att han initiala idé inte fungerade och inte vill gå tillbaka till den. Det ryktas om Gerardsson inför nästa säsong och jag blir mer och mer tveksam till om det är rätt steg.
Citera
2016-09-30, 22:13
Medlem
ta bort
Citera
2016-09-30, 22:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Synd såklart att ingen av dem fick chansen tidigare. Vad gäller Aidoo har han sig själv att skylla. Han var bra mot Malmöt 2015 men blev utbytt i paus när han fick chansen igen mot Malmö 2016. Boo Wiklander värvades när vi fick många skador och varför han spelades så sparsamt i början vet jag inte. Speciellt när Nanne envisades med att spela Torsteinbö på ytterbacken. Som någon skrev ovan tycker jag också att Sätra har varit bra men han har fallit som en sten. magyar har jag inte sett något i under hela hans tid i Bajen.

Nu har vi hittat ett ganska bra flow. Vi kan sikta mot en femteplats istället för att oroa oss för kval nedåt. En fantastiskt fin höst så här långt - minst sagt. Och det med ett ganska svagt anfall. Men vi håller tätt bakåt och så länge vi får in någon boll per match räcker det naturligtvis.

Just nu tycker jag det känns tryggt med Nanne, om han förstått att han initiala idé inte fungerade och inte vill gå tillbaka till den. Det ryktas om Gerardsson inför nästa säsong och jag blir mer och mer tveksam till om det är rätt steg.

Gerhardsson ville väl till Gais? Om han varit "klar" för Bajen känns det ju något illojalt agerat om han förhandlat med dem...
Citera
2016-09-30, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gerhardsson ville väl till Gais? Om han varit "klar" för Bajen känns det ju något illojalt agerat om han förhandlat med dem...
Finns det nån vettig anledning varför Gerhardsson skulle vilja dra till Gais? Trivs han så bra i Göteborg? Iofs kanske han skulle få fria tyglar i stil med dom Nanne fick när han drog till Bajen men han lär ha bättre alternativ än så från lag i AS.
Citera
2016-09-30, 22:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Finns det nån vettig anledning varför Gerhardsson skulle vilja dra till Gais? Trivs han så bra i Göteborg? Iofs kanske han skulle få fria tyglar i stil med dom Nanne fick när han drog till Bajen men han lär ha bättre alternativ än så från lag i AS.

Han ville bo kvar i Göteborg, enligt Expressen. Gais ordförande ville dock inte ha honom enligt samma artikel

För mig får han gärna hamna där. Varsomhelst utom Bajen. Vill inte sabba det solida vi håller på att ordna upp nu med Nanne.
Citera
2016-09-30, 22:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
För mig får han gärna hamna där. Varsomhelst utom Bajen. Vill inte sabba det solida vi håller på att ordna upp nu med Nanne.
Solida...? Sparka och spring fotboll...?

Nej det känns på många sätt som att Nanne har nått vägs ände i föreningen.

Hela hans misslyckande med "framtidens fotboll" för att sedan hastigt överge det för en enkel brunkartaktik ger ett tecken på en viss brist på ledarskap.

Den bild jag har fått ger inte mycket stöd för att han ska få fortsätta. Men det beror givetvis på vad som finns som alternativ. Men Gerhardsson skulle absolut få en chans. Han om någon vet hur det är att vara ansvarig i Hammarby.
Senast redigerad av gato12 2016-09-30 kl. 22:38.
Citera
2016-09-30, 22:39
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Det hade jag inte hört något om. Som det känns nu tror jag det är bra om han stannar där och vi behåller Nanne - om han är mer pragmatisk. Inget mer om att "utveckla svensk fotboll", "framtidens fotboll" etc.
Citera
2016-09-30, 22:42
Medlem
gato12s avatar
Själv tycker jag ju inte att Bajen ska spela en destruktiv grisfotboll. Tillfälligt för att hänga kvar? Okej.

Men till nästa säsong vill jag se ett passningsorienterat bollinnehavsspel, oavsett vilken tränaren är.
Citera
2016-09-30, 22:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Solida...? Sparka och spring fotboll...?

Nej det känns på många sätt som att Nanne har nått vägs ände i föreningen.

Hela hans misslyckande med "framtidens fotboll" för att sedan hastigt överge det för en enkel brunkartaktik ger ett tecken på en viss brist på ledarskap.

Den bild jag har fått ger inte mycket stöd för att han ska få fortsätta. Men det beror givetvis på vad som finns som alternativ. Men Gerhardsson skulle absolut få en chans. Han om någon vet hur det är att vara ansvarig i Hammarby.

Haha va?

Vi har inte släppt in mål på bortaplan sen serien vände. Vi har en plattmatch defensivt mot Häcken hemma, och det är utan Boo. Med AiBoo som mittbackar har vi släppt in 2 mål på 9 matcher. Hur kan du inte kalla det solitt?

Brist på ledarskap från Nanne? Att överge en vision man verkligen värnar om för en enklare mer vägvinnande taktik är väl definitionen av bra ledarskap? Han svalde stoltheten och har lyckats styra upp vad som var ett jävla sjunkande skepp när halva serien hade spelats. Rimligen borde många i truppen tappat förtroendet för honom, men lika rimligt är det nog väldigt många som fått tillbaka det nu.

Nått vägs ände? Vi blir bättre för varje år som går, vi har alltid presterat i de matcher där vi haft kniven mot strupen när han har lett oss. Men visst, vi behöver utvecklas ytterligare för att bli ett topplag nästa år, vi kan inte leva enbart på brunkarfotboll. Att då ta in en helt ny tränare för att börja om på nytt känns väldigt dumdristigt. Ge gubbjäveln ett år till, sen får vi se var vi står efter nästa säsong.

Nanne är knappast sympatisk och agerar väl inte alltid korrekt, men en dålig ledare är han då fan inte. Det måste man faktiskt förstå.
Senast redigerad av simonvp 2016-09-30 kl. 22:58.
Citera
2016-09-30, 23:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nanne är knappast sympatisk och agerar väl inte alltid korrekt, men en dålig ledare är han då fan inte. Det måste man faktiskt förstå.
Att hafsa fram och tillbaka är inte ledarskap för mig. Har du en vision så kör den i mål och avgå om det skiter sig. Istället för att ändra sig under galgen.
Men ändå tycker jag att det är rätt att vi spelar lite cyniskt för att hänga kvar.

Men till nästa säsong måste till nytänkande, och då vet jag inte om Nanne är framtiden. Men som sagt, det hänger lite på alternativen också, vill ju inte slänga in Franzén bara för att förnya.
Citera
2016-09-30, 23:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Han ville bo kvar i Göteborg, enligt Expressen. Gais ordförande ville dock inte ha honom enligt samma artikel

Känns som för mycket av ett nedköp att dra till Gais, Häcken har ändå en stabil ekonomi och närapå obefintlig press att leverera. För många tränare är det säkert ett drömjobb.

Bajen skulle i.m.o göra rätt i att behålla Nanne, visst är han en surgubbe med då och då förvirrande uttalanden men Bajen är fortfarande inne i en utvecklingsfas och det vore inte rättvist att räkna ut honom än, dock har jag full förståelse för frustrationen ni bajare ibland har mot honom.

Men när man ändå var inne på Häcken så har man alla förutsättningar i världen att bli ett topplag nästa år, spetskompetensen i Paulinho, Farnerud, Lindgren, Crespo och till viss mån Abubakari är brutal om det skulle klaffa, sen är Stahre verkligen ingen dålig tränare. Dock har man själv gått på Häckenhypen i alldeles för många år nu så man behöver se nåt konkret innan man börjar tro på dom som topplag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in