2016-09-26, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni och AIK har haft ett värre program än övriga. Häcken och Peking satsar ju på allsvenskan och försvann efter en omgång.

Apropå gnäll så sade ju Norling att de inte kom upp i normal standard eftersom derbyt tagit på krafterna. Lite konstigt eftersom de vann ju en ganska komfortabel seger med 3-0. Kan förstå om DIF gnäller lite men inte AIK.

Av de ljumskskador som kommer härrör sig ganska många från att skifta från gräs till plast och vice versa.

Det var väl mer ett konstaterande ifrån Norlings sida?

Själv tyckte jag att vi såg energilösa ut (eller snarare viljelösa) och det kan ju till viss del bero på derbyt, som är en mental urladdning oavsett matchbild. AIK vinner i stort sett aldrig matchen efter en derbyvinst. Fysiskt trötta tror jag inte att vi var. Däremot så såg vi inte lika koncentrerade ut som vi brukar göra på bortaplan och Elfsborg straffade oss med sitt aggressiva spel.

Dock är det för dåligt att tappa 2-0 till 2-2.
Citera
2016-09-26, 17:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja. Berätta då gärna om MFF vs DIF om det är sån rivalitet.
Var det ett svar på min fråga? Självklart ser jag hellre Häcken vinna guld än malmö. Peking är något mittimellan för jag har åldern inne att minnas deras glansdagar och det är inget jag vill vara med om igen.

Vad har du själv för minne? Europacupen? Knappast, du är garanterat inte torr bakom öronen än.
Citera
2016-09-26, 18:04
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så hade vi det i 8 veckor ungefär, något som svenska lag egentligen inte har bredd för, men vill vi spela i Europa är det ju något man måste palla. Dessutom har ju Jörgen väldigt lite förtroende för vår bänk, så han vägrar ju rotera.

8 veckors pendlande mellan Helsingborg och Östersund?
Citera
2016-09-26, 20:23
Medlem
Tack Djurgården!
Citera
2016-09-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
8 veckors pendlande mellan Helsingborg och Östersund?

hah... eller inte.

Tror nog du förstår vad jag menar, det är tufft att dubblera, speciellt om man inte roterar, Jörgen mal hellre ner spelarna till köttfärs än roterar.
Citera
2016-09-26, 20:56
Bannlyst
Spännande guldstrid.
Citera
2016-09-26, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Var det ett svar på min fråga? Självklart ser jag hellre Häcken vinna guld än malmö. Peking är något mittimellan för jag har åldern inne att minnas deras glansdagar och det är inget jag vill vara med om igen.

Vad har du själv för minne? Europacupen? Knappast, du är garanterat inte torr bakom öronen än.

Så du har åldern inne för att minnas Pekings ljuva 60-tal? Alltså född början 50-talet. Starkt jobbat! Gött ha mycket flashbacktid så här inpå pensionen!
Citera
2016-09-26, 21:13
Medlem
Oväntat att dif gör allt för att bjuda in aik i guldstriden även i år igen.
Citera
2016-09-26, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
8 poäng på 6 matcher? Det blir nog lite väl svårt.

Hur som helst - tack, Djurgården!
Citera
2016-09-26, 21:21
Medlem
LT10s avatar
Riktigt bra match idag, samtidigt som det är lite provocerande...

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Söt.
Citera
2016-09-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni och AIK har haft ett värre program än övriga. Häcken och Peking satsar ju på allsvenskan och försvann efter en omgång.

Apropå gnäll så sade ju Norling att de inte kom upp i normal standard eftersom derbyt tagit på krafterna. Lite konstigt eftersom de vann ju en ganska komfortabel seger med 3-0. Kan förstå om DIF gnäller lite men inte AIK.

Av de ljumskskador som kommer härrör sig ganska många från att skifta från gräs till plast och vice versa.

Ja det kan nog spela in, plasten är ju inte populär bland spelarna i Blåvitt iaf. Var ett längre snack om det där som finns på Blåvitts youtube kanal, eller om det var Blåvitt inifrån(appen).
Citera
2016-09-26, 21:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DIF är minst sagt ojämna i år...
Hoppas vi spelar så här mot Bajen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in