2016-09-30, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
https://www.whoscored.com/Matches/1037714/Live

Jeremejeff spelar.

hahaha Egentligen borde jag vara rädd eftersom det alltid slutar illa när man snackat ned någon. Men jag känner mig trygg i att Jeremejeff är för värdelös för att ens lyckas göra något rätt imorgon trots jinxen.
Citera
2016-09-30, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Robert Laul hade en teori i allsvenska podden med Laul, Pär Boman och Fredrik Jönsson att Sydsvenskan gav oproportionerligt höga betyg efter skånederbyt till sina malmöspelare och framförallt Lewicki(han fick 5/5) för att höja hans självförtroende nu när han
kommer få mer speltid på mitten.

Var han 5/5 eller är det nykterheten hos Laul som spökar igen? På Laul lät han som en 2 eller 3.

Tycker det låter långsökt. Han var ingen 5a men jag tror inte att Sydsvenskan bedriver någon dold agenda. Länkades en artikel här igår där dom pissade på MFFs samarbete med kommunen för att smutskasta just MFF.

Beträffande DIF så möter vi inget topplag på söndag så jag räknar kallt med förlust.
Citera
2016-09-30, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Satan vad svag MFF:s matchtrupp ser ut inför morgondagen. Magnus Wolff Eikrem, Anders Christiansen, Markus Rosenberg, Rasmus Bengtsson saknas- samt sjuke Mattias Svanberg. På förhand känns det som att det bara kan sluta på ett sätt.

Säsongens sista ångestmatch.
Citera
2016-09-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Tycker det låter långsökt. Han var ingen 5a men jag tror inte att Sydsvenskan bedriver någon dold agenda. Länkades en artikel här igår där dom pissade på MFFs samarbete med kommunen för att smutskasta just MFF.

Beträffande DIF så möter vi inget topplag på söndag så jag räknar kallt med förlust.
Den artikel var varken smutskastning eller pissande i MFFs riktning, det var en granskning av makthavarna i stan vilket är journalisternas plikt. Jag tycker visserligen att artikeln var märkligt uppbyggd och fokuserade på fel saker för att bli mer sexig men det är en annan fråga. Att Sydsvenskan och annan Malmö-baserad media allt som oftast bedriver både medveten och omedveten hejarklacksjournalistik om MFF är ingen nyhet och heller inget annorlunda jämfört med andra orter i Sverige. Det är uppenbarligen vad läsarna vill ha.

Angående Lewickis betyg så tror jag inte att man medvetet försökte boosta honom utan snarare att man gladdes åt en fin kille som haft det tufft och slutligen fick göra en bra insats. Betygen överlag reflekterade kämpainsatsen och moralen som krävdes för att vinna snarare än att någon gjorde en bländande insats. Tidningsbetyg överlag är rätt ointressanta då alla fokuserar på olika saker och har olika måttstockar.
Citera
2016-09-30, 17:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
David dras med enorma skadeproblem. Det spekuleras i om han slutar efter denna säsong trots att hans kontrakt går ut 2017-12-31.

Vad hände med Davids minipaus han tog efter hjärnskakningen?

Blev inte han extremt hämmad av att han började tänka efter inför varje duell vad det är han sysslar med och vad han riskerar? Lät väl redan efter det som att han funderade på att sluta, är det andra skador nu?
Citera
2016-09-30, 18:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vad hände med Davids minipaus han tog efter hjärnskakningen?

Blev inte han extremt hämmad av att han började tänka efter inför varje duell vad det är han sysslar med och vad han riskerar? Lät väl redan efter det som att han funderade på att sluta, är det andra skador nu?
Kom ju en artikel från fotbollskanalen i dag där de intervjuade Rydström som sa att Swärdh tagit beslutet att David inte är i den fysiska formen han skulle behöva vara i för att få spela.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/david-elm-petad-fran-kffs-matchtrupper---oenighet-med-tranaren/
Citera
2016-09-30, 20:20
Medlem
Man skrattade rätt gott åt DIF som värvade en usel Zlatan-wannabe för några år sedan men HIFs Prijovic-wannabe är ännu roligare. Vilka clowner.
Citera
2016-09-30, 21:10
Medlem
Bajenjeppes avatar
0 insläppta mål senaste 6 bortamatcherna och en poäng upp till 5:e plats (förvisso en match mer spelad), det trodde man fan inte för ett antal veckor sen.

Nu tycker jag dock att Nanne borde försöka ge Isac Lidberg, Dusan Jajic och Leo Bengtsson några inhopp åtminstone. Våra anfallare och Smarason gör det i alla fall för jävla dåligt just nu.
Citera
2016-09-30, 21:13
Medlem
simonvps avatar
Vinst mot de gnälliga hyresgästerna i nästa omgång och vi säkrar kontraktet matematiskt också. Kan dock vara helt klart om Heif torskar mot Ellos dagen innan, vilket inte känns helt otroligt. Nu jävlar ska det laddas till den matchen!

Dagens match som hämtad från en Galenskaparna-sketch i övrigt. Heif är verkligen inte ett bra lag, och att släppa in det målet trots att man hade grepp om matchen måste vara så djävulskt tungt för psyket. Man ska vara glada att Gefle är så långt efter som man är.
Senast redigerad av simonvp 2016-09-30 kl. 21:18.
Citera
2016-09-30, 21:30
Avslutad
Sjukt att vi skall sjunka till motståndarnas dåliga nivå. Vi gör våra två sämsta matcher mot Falkenberg och Heif. Nu blir det ändå 6 poäng men det säger mer om motståndarna än Bajen.

Hoppas att det inte är någon fara med Aidoo och att Haglund är tillbaka till derbyt, och att övriga laget taggar till ett par snäpp.
Citera
2016-09-30, 21:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Nanne har haft Aidoo-Boo Wiklander till sitt förfogande hela säsongen men först när halva serien är spelad får dom chansen och tar den stenhårt, kan inte va lätt för Sätra & Magyar.
Citera
2016-09-30, 21:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nanne har haft Aidoo-Boo Wiklander till sitt förfogande hela säsongen men först när halva serien är spelad får dom chansen och tar den stenhårt, kan inte va lätt för Sätra & Magyar.
Är man skit ska man bli bänkad. Sen får dom gråta hur mycket som helst.

Lite märkligt att Saetra blev så kass bara, han var ju en av lagets bästa för inte så länge sen. Magyar däremot har jag aldrig sett storheten i riktigt.

Helsingborg går en jobbig höst till mötes. Kan mycket väl åka i kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in