Citat:
Ursprungligen postat av
thelifter
Tycker det låter långsökt. Han var ingen 5a men jag tror inte att Sydsvenskan bedriver någon dold agenda. Länkades en artikel här igår där dom pissade på MFFs samarbete med kommunen för att smutskasta just MFF.
Beträffande DIF så möter vi inget topplag på söndag så jag räknar kallt med förlust.
Den artikel var varken smutskastning eller pissande i MFFs riktning, det var en granskning av makthavarna i stan vilket är journalisternas plikt. Jag tycker visserligen att artikeln var märkligt uppbyggd och fokuserade på fel saker för att bli mer sexig men det är en annan fråga. Att Sydsvenskan och annan Malmö-baserad media allt som oftast bedriver både medveten och omedveten hejarklacksjournalistik om MFF är ingen nyhet och heller inget annorlunda jämfört med andra orter i Sverige. Det är uppenbarligen vad läsarna vill ha.
Angående Lewickis betyg så tror jag inte att man medvetet försökte boosta honom utan snarare att man gladdes åt en fin kille som haft det tufft och slutligen fick göra en bra insats. Betygen överlag reflekterade kämpainsatsen och moralen som krävdes för att vinna snarare än att någon gjorde en bländande insats. Tidningsbetyg överlag är rätt ointressanta då alla fokuserar på olika saker och har olika måttstockar.