Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Tycker personligen att Pettersson inte riktigt hör hemma i ett lag som Göteborg så då kan man förstå varför Lennartsson spelar som han gör. Många vill ha in den där unga killen som ni har men är han verkligen rätt mittfältstyp som ni behöver?
Nu är det visserligen sent på säsongen men Albaek är rätt så smart spelare, visst han har inte fysiken för att spela en "sopgubbe" men jag vill säga att han ändå hade kunnat göra bra ifrån sig i den rollen. Man behöver inte vara ett fysiskt monster för att spela där utan man tjänar enormt mycket på att spela smart istället.
En annan sak jag hade varit orolig ifall jag hade varit i Grens skor är anfallsspelet. Ni kändes helt uddlösa trots bra lägen igår. Han islänningen var inte alls bra igår.
Problemet är väl att våra två ordinarie mittfältare är de två av våra fyra mittfältare som passar absolut sämst ihop.
Sabah Lawson och Albaek spelade ihop mot HIF, det var visserligen mot ett väldigt ruttet lag men likväl såg det förbannat spännande ut. Albaek har ju bra blick för spelet och bra med bollen men en aning långsam. Sabah Lawson såg löpstark och smart ut. Jag tror de två hade kunnat bli fenomenala tillsammans om de fick lite speltid.
Tom P ska bara bort. Helst Seb, Hjalmar, Adam, Alvbåge, Hysén, Bjärs och MSD också.
Drömma är gratis.