2016-09-13, 18:42
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
IFK hade stundtals
klar övervikt i närkamperna.

Jag gillade särskilt den här situationen, när Brorsson bjöd ett par deltagare på en flygtur https://mobile.twitter.com/ViVannIgen/status/775445585193205760/video/1

Mvh serieledarna
Citera
2016-09-13, 18:48
Avslutad
Tror att det stora problemet som Göteborg har när det kommer till försvaret ligger hos Alvbåge. Minns en händelse i början av matchen där Salomonsson skall nicka hem till Alvbåge varpå denne redan rusat ut och sånär tappar bollen till Berget. Man vågar inte riktigt lita på Alvbåge och då blir försvarsspelet lidande.
Citera
2016-09-13, 18:57
Medlem
Hunden007s avatar
Lyckas giffarna hamna på kvalplats vet jag inte om de överlever.
Citera
2016-09-13, 19:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tror att det stora problemet som Göteborg har när det kommer till försvaret ligger hos Alvbåge. Minns en händelse i början av matchen där Salomonsson skall nicka hem till Alvbåge varpå denne redan rusat ut och sånär tappar bollen till Berget. Man vågar inte riktigt lita på Alvbåge och då blir försvarsspelet lidande.

Största problemet vi har är ju att vi inte har någon mittfältare som tänker defensivt/vet att man måste täcka ytan framför egen backlinje. Förra året gjorde Gustav det bäst i serien, året innan Haglund eller Jakob Johansson.

Nu är inte nån av de två vi har tillräckligt bra defensivt, så det är ju en ocean av yta

Att Alvbåge sen kastar in bollar i eget mål är ju givetvis inget bra alls. Det blir så tråkigt då.
Citera
2016-09-13, 19:03
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dessutom är Alvbåge så sjukt jävla störande som person. Den spelare i truppen jag ogillar mest utan tvivel.
¨Sisten av plan hejar på Gais¨

Nej men Alvbåge har sina bästa dagar bakom sig, alldeles för flaxig och sprider osäkerhet. Ni borde låta Dahlberg stå nästa i alla fall, kan ju inte gå sämre. Han ska vara en rätt stor målvaktstalang också som jag förstått det? kan ju bli en sån där effekt som när Carlgren fick chansen istället för Stamatopoulos.
Citera
2016-09-13, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Lyckas giffarna hamna på kvalplats vet jag inte om de överlever.

Lär nog avgöras när man möter Helsingborg. Klarar man av att ta poäng där så lär man klara sig.
Citera
2016-09-13, 19:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Nej men Alvbåge har sina bästa dagar bakom sig, alldeles för flaxig och sprider osäkerhet. Ni borde låta Dahlberg stå nästa i alla fall, kan ju inte gå sämre. Han ska vara en rätt stor målvaktstalang också som jag förstått det? kan ju bli en sån där effekt som när Carlgren fick chansen istället för Stamatopoulos.

Det borde vi givetvis göra. Men Blåvitt är inte föreningen som gör grejen som man borde göra eller saker som kan vara alltför vågade. Han får nog chansen om 3-5 år.

Han utsågs väl till ungdomsmästerskapet i sommars bästa målvakt, visserligen då Donnarumma inte var med, men likväl.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-09-13 kl. 19:19.
Citera
2016-09-13, 19:12
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Håller med, det kan inte gå sämre, men tyvärr kommer det knappast att inträffa med nuvarande tränarstab eller den kultur som för närvarande verkar råda i klubben.
Citera
2016-09-13, 19:34
Avslutad
Citat:
Största problemet vi har är ju att vi inte har någon mittfältare som tänker defensivt/vet att man måste täcka ytan framför egen backlinje. Förra året gjorde Gustav det bäst i serien, året innan Haglund eller Jakob Johansson.

Nu är inte nån av de två vi har tillräckligt bra defensivt, så det är ju en ocean av yta

Att Alvbåge sen kastar in bollar i eget mål är ju givetvis inget bra alls. Det blir så tråkigt då.

Tycker personligen att Pettersson inte riktigt hör hemma i ett lag som Göteborg så då kan man förstå varför Lennartsson spelar som han gör. Många vill ha in den där unga killen som ni har men är han verkligen rätt mittfältstyp som ni behöver?

Nu är det visserligen sent på säsongen men Albaek är rätt så smart spelare, visst han har inte fysiken för att spela en "sopgubbe" men jag vill säga att han ändå hade kunnat göra bra ifrån sig i den rollen. Man behöver inte vara ett fysiskt monster för att spela där utan man tjänar enormt mycket på att spela smart istället.

En annan sak jag hade varit orolig ifall jag hade varit i Grens skor är anfallsspelet. Ni kändes helt uddlösa trots bra lägen igår. Han islänningen var inte alls bra igår.
Citera
2016-09-13, 19:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tycker personligen att Pettersson inte riktigt hör hemma i ett lag som Göteborg så då kan man förstå varför Lennartsson spelar som han gör. Många vill ha in den där unga killen som ni har men är han verkligen rätt mittfältstyp som ni behöver?

Nu är det visserligen sent på säsongen men Albaek är rätt så smart spelare, visst han har inte fysiken för att spela en "sopgubbe" men jag vill säga att han ändå hade kunnat göra bra ifrån sig i den rollen. Man behöver inte vara ett fysiskt monster för att spela där utan man tjänar enormt mycket på att spela smart istället.

En annan sak jag hade varit orolig ifall jag hade varit i Grens skor är anfallsspelet. Ni kändes helt uddlösa trots bra lägen igår. Han islänningen var inte alls bra igår.

Problemet är väl att våra två ordinarie mittfältare är de två av våra fyra mittfältare som passar absolut sämst ihop.
Sabah Lawson och Albaek spelade ihop mot HIF, det var visserligen mot ett väldigt ruttet lag men likväl såg det förbannat spännande ut. Albaek har ju bra blick för spelet och bra med bollen men en aning långsam. Sabah Lawson såg löpstark och smart ut. Jag tror de två hade kunnat bli fenomenala tillsammans om de fick lite speltid.

Tom P ska bara bort. Helst Seb, Hjalmar, Adam, Alvbåge, Hysén, Bjärs och MSD också.

Drömma är gratis.
Citera
2016-09-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som någon sa i trappan på väg ut från Swedbank igår "26 mil, stryk, hem i beckmörker i 26 mil och det gör vi frivilligt"...Man är för jävla trött på det mesta runt klubben nu.

Jag bor i Västerås och håller på IFK Göteborg. Jag är inte så girig att jag vill ha segrar för Änglarna jämt, jag har nämligen sett hur flera sporter kan implodera på en gång.
Citera
2016-09-13, 20:03
Avslutad
Citat:
Problemet är väl att våra två ordinarie mittfältare är de två av våra fyra mittfältare som passar absolut sämst ihop.
Sabah Lawson och Albaek spelade ihop mot HIF, det var visserligen mot ett väldigt ruttet lag men likväl såg det förbannat spännande ut. Albaek har ju bra blick för spelet och bra med bollen men en aning långsam. Sabah Lawson såg löpstark och smart ut. Jag tror de två hade kunnat bli fenomenala tillsammans om de fick lite speltid.

Tom P ska bara bort. Helst Seb, Hjalmar, Adam, Alvbåge, Hysén, Bjärs och MSD också.

Drömma är gratis.

Har svårt att se att ni gör er av med så många kulturbärare på en säsong men en föryngring kommer ske förr eller senare. Ni skulle egentligen behöva en mellansäsong där man låter yngre förmågor komma in i det. Men nu är läget som det är, som storlag måste alltid vara och nosa på titeln och tålamodet finns inte där helt enkelt.

En fråga till alla er som håller på Göteborg vem ser ni helst ta över laget efter Lennartsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in