2016-10-22, 21:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nja, ska man gå på hur de presterat den här säsongen borde nog Alvbåge åtminstone diskuteras - hur många poäng har han inte kostat Blåvitt med alla sina (icke-)ingripanden? Dubbelfadäsen mot DIF, MFF:s ledningsmål på Swedbank, Gefles kvittering i slutsekunderna häromdagen, och säkert några fler som jag inte har koll på. Vill påpeka att jag inte på något sätt stödjer Martlers förehavanden.
Vill även nämna 3-3 målet Alvbåge släppte in mot oss när han står inne i målet och trycker upp Brustads nick i nättaket, såg komiskt ut men hans fördröjda alibiagerande mot DIF tar fan priset! Räcker med att tänka tillbaks på det så skrattar man. Men iaf så är Martler bara genuint dålig medan Alvbåge blandar och ger,
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Är Salomonsson verkligen bästa högerback denna säsong? Jag kan tycka att Wahlqvist varit snäppet vassare.
Tycker Salomonsson visar upp sån jämnhet och är klockren som tvåvägsspelare att han ska va given i allsvenskans bästa elva. Wahlqvist kan få en plats på bänken.
Citat:
Wiland.

Salomonsson-?-?-Safari.

Eikrem-?-?-?.

Obasi-?

Tränare: ?
Vilka ska ta platserna?
Motsvarigheten:
Citat:
Martler.

Björkström-?-?-?

Moon-?-?-?

Araba-?

Tränare: Henrik Larsson.
Att man inte tänkte på Henrik Larsson tidigare. Vilka fyller frågetecknen?
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om du funderar på elvan 2016 borde uppställningen vara 3-5-2 inte 4-4-2?
Tog 4-4-2 av gammal vana och för att det är den vanligaste uppställningen.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-10-22 kl. 21:59.
Citera
2016-10-22, 21:53
Medlem
CheddarOsts avatar
Kan tycka att Christiansen bör ingå i mittfältet i för den bästa startelvan i år.
Citera
2016-10-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vill även nämna 3-3 målet Alvbåge släppte in mot oss när han står inne i målet och trycker upp Brustads nick i nättaket, såg komiskt ut men hans fördröjda alibiagerande mot DIF tar fan priset! Räcker med att tänka tillbaks på det så skrattar man. Men iaf så är Martler bara genuint dålig medan Alvbåge blandar och ger,

Tycker Salomonsson visar upp sån jämnhet och är klockren som tvåvägsspelare att han ska va given i allsvenskans bästa elva. Wahlqvist kan få en plats på bänken.

Vilka ska ta platserna?
Motsvarigheten:

Att man inte tänkte på Henrik Larsson tidigare. Vilka fyller frågetecknen?
Anders Christiansen på innermittfältet och Rosenberg på topp i bästa elvan. Helsingborgs Prijovic-imitatör aspirerar på anfallsplats i sämsta elvan, verkligen en usel spelare.
Citera
2016-10-22, 22:05
Avslutad
Paulinho måste vara en av kandidaterna till anfallsplatsen. Synd att skadan förstörde säsongen för honom.
Citera
2016-10-22, 22:10
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag är ointresserad av vad du tycker.
Men kul att serien ska avgöras? Och framtiden kommer att avgöras på ett kontor. Men jag är väl idiot som vill se att sportsliga grunder ska avgöra.

Such argument. Very class. Wow.

Kul att serien avgörs? Det är något som händer varje år, ibland är man glad och ibland inte.
Bara att acceptera.
Framtiden för svensk fotboll avgörs knappast pga detta beslutet.
Om 6 månader är vi tillbaka på ruta ett.
Sen hade MFF lett allsvenskan i nuläget även om man inte regelrätt hade fått segern av SvFF, därför är det fortfarande sportsligt rätt att MFF leder allsvenskan.
Citera
2016-10-22, 22:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken? Vilka av Ofori, Albaek, AC, Claesson, Elm, Ismael (nån jag glömmer?) tar plats på mitten? Har god lust att sätta Isak bredvid Obasi i anfallet men är osäker på hur högt man ska ranka honom. Och vem är allsvenskans bäste tränare?

I allsvenskans sämsta elva är Otto Martler gjuten som målvakt, Tim Björkström förtjänar en plats, Hakeem Araba i anfallet och Moon ska iaf ha ett hedersomnämnande. Vilka fler? Finns säkert ett par spelare i Sundsvall som aspirerar. Och vem är allsvenskans sämsta tränare?

Alvbåge borde vara given målis och Lennartsson kan gott coacha den sämsta elvan.
Citera
2016-10-22, 23:54
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag är ointresserad av vad du tycker.
Hyggligt självmål du bjuder på.
Citera
2016-10-23, 00:06
Medlem
Citat:
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken? Vilka av Ofori, Albaek, AC, Claesson, Elm, Ismael (nån jag glömmer?) tar plats på mitten? Har god lust att sätta Isak bredvid Obasi i anfallet men är osäker på hur högt man ska ranka honom. Och vem är allsvenskans bäste tränare?

I allsvenskans sämsta elva är Otto Martler gjuten som målvakt, Tim Björkström förtjänar en plats, Hakeem Araba i anfallet och Moon ska iaf ha ett hedersomnämnande. Vilka fler? Finns säkert ett par spelare i Sundsvall som aspirerar. Och vem är allsvenskans sämsta tränare?

Linus Wahlqvist platsar som högerback i den sämsta elvan. Så bra som han var under guldåret, så riktigt tvärusel är han i år. I princip gett bort vinsten till ett par lag i serien med sitt chockerande dåliga försvarsspel och då främst markeringsspelet som inte stämmer för honom.
Citera
2016-10-23, 00:10
Medlem
Märks vilken pajas Allan Kuhn är. Har inget emot MFF men inte fan ska man vinna med en så usel matchcoach på bänken?

Paulinho, Christiansen, Safari, S.Andersson, Obasi, Blomqvist är givna i nån sorts 'bästa-elva". Nominerar dessutom Telo till Allsvenskans andra-bästa ytterback. Helvete vad bra han har varit.
Citera
2016-10-23, 00:13
Medlem
Samizdats avatar
Wiland
Salomonsson-?-?-Safari
Eikrem-Christiansen-Ofori-Paulinho
Obasi-Rosenberg

Avbytare: Isaksson, ?, ?, ?, ?, ?, Isak
Citera
2016-10-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Wiland
Salomonsson-?-?-Safari
Eikrem-Christiansen-Ofori-Paulinho
Obasi-Rosenberg

Avbytare: Isaksson, ?, ?, ?, ?, ?, Isak

Rosenberg? Wiland?

Eikrem kan också diskuteras.
Citera
2016-10-23, 00:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Rosenberg? Wiland?

Eikrem kan också diskuteras.
Jag vill hellre ha Isaksson (eller kanske Carlgren?), men Wiland "vann" tidigare i diskussionen och då tänker inte jag kriga för så mycket skillnad är det inte. Vem tycker du ska vara målvakt i den bästa elvan?

Eikrem ska naturligtvis vara med.

Vad är det för fel på Rosenberg nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in