Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja, skönt att se!
Känns som att det stora problemet ligger i att vi inte har Gurra som täpper till på mitten i år, arbetsbelastningen har ökat ordentligt för de 4 där bak, och då sker det fler misstag. Johns kaosfrekvens har ökat betydligt också.
Man får hoppas att vi har pengarna till att köpa in honom, vi har ju i dagsläget bara 2 anfallare(om man inte räknar Paka), så förstärkning måste till, jag har fått Vibe vibbar från honom från första dagen, och inte bara pga att hans frilla är en karbonkopia av Lasses.
Sedan tycker jag ju om MSD, jag tycker alltid att han gör ett gediget arbete, men han är ju ingen spektakulär spelare, så han syns ju inte så mycket, även om han tar sig in i bra situationer framåt regelbundet. Fint väggspel och bra leverans igår vid 1-0 till exempel.
Sedan går det väl inte att klaga på Tobbes näsa för mål, det har han fortfarande. 8 mål nu, och då har han spenderat typ halva säsongen skadad/på bänken.
Tappet av Gurra är helt klart det tyngsta tappet av en enskild spelare vi haft på bra länge. Jag har rentav svårt att hitta en enda annan gång där en enskild spelares bortavaro betytt så mycket mellan två säsonger som att Gurra lämnade.
Omarsson gillas av de flesta, mig inkluderad, han springer på precis allt men ändå kontrollerat och sedan sätter han ju en boll då och då. Jag hoppas verkligen vi fått in en låg summa på köp i lånekontraktet.
Paka lär aldrig bli en forward i JLs ögon. Han bör ju få spela offensiv mitt/släpande forward men där har vi Albaek på mitten och vi spelar ju inte med en släpande forward så det blir tufft.
Tobbe bör ju givetvis, oavsett Rieks status på måndag, få starta. Är Rieks hel så ska han återta sin kant. Tobbe-Omarsson längst fram lär vara jobbigt för vilket gäng som helst att möta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Albaek har enligt mitt tycke inte varit bra igår eller mot Häcken. Sedan förstår jag inte varför Tom och Sabah fått mer chanser.
Lennartsson är säker en bra tränare,men en sak med är han är att han aldrig ändrar sin elva. Och det tror jag har kostat IFK denna säsong.
Sedan kan man undra vad Adam gör i truppen. Har han gjort en enda match på säsonger? Om inte. Då är han inget att byta in. Helt matchotränad.
Albaek har väl inte varit som bäst i de senaste men ändå varit betydligt bättre än Seb. Problemet är att Seb klampar in på Albaeks domäner och det gör ju att en måste bort och då Albaek är den överlägset bättre av dessa två får Seb ryka. Dessutom vill jag se en Albaek som slipper det defensiva tänket lika mycket och då är Tom ett mycket bra alternativ.
Att JLs icke-rotation kostat oss säsongen är ju solklart.
Adam har man garanterat försökt bli av med, dock har hans höga lön gjort att han gärna sitter ut kontraktet och det får vi ta när vi skriver ett sådant. Dessutom har han ju varit skadad ett bra tag denna säsong och därmed inte kunnat spela. Därför fick t.ex. Leksell och MSD agera backup där. Leksell spelade ju t.o.m. till höger i Wales. Leksell är ju egentligen mittback men anses tydligen för liten för att axla den rollen av JL.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Laul har varit på spriten igen.
Sponsringen i GBG har väl dock inte varit speciellt Blåvitt fokuserad vad jag vet, utan det har väl varit rätt utspritt. Det finns exempel på kapitalstarka och förmögna individer i denna landsändan som snarare sympatiserat med t ex ÖIS och har även historiskt sett sponsrat den föreningen, t ex familjen Olsson(dvs Stena koncernen) och Sven Norfeldt(Dunross & Co).
Idag är dock idrottssponsringen inte jätteprio, och ovanstående har väl inget sponsorintresse i ÖIS längre, Norfeldt sponsrar ju enbart ungdomsidrott nu, helt oberoende av vilken förening det är.
Det har dock tillkommit andra aktörer som har ett starkt engagemang och ett brett idrottsintresse, Ola Serneke är väl den mest lysande stjärnan, en skön snubbe, och han är ju också påpekat just näringslivets bristande intresse när det gäller idrottssponsring.
Man ska också komma ihåg att Stena sponsrade ÖIS längre än man "ville" då det var Sten A Olssons önskan även efter dennes död 2013. Man har ju dock dragit ner rejält på det hela.
Serneke gick ju och förlängde på fem år med planstormarnas förening nu i dagarna och det där när han hindrades att öka sin spons hos oss av prio-nisse irriterar mig än.