2016-09-24, 11:27
Medlem
Utan att ha en aning, så måste jag ändå säga att Isak verkar ganska förnuftig, han framstod i positiv dager i matchintervjun(även om han snorade som fan), när jag var 17 kröp jag typ runt rännstenen och hade ölkrig i främmande människors kök(men det gick ju över färväntan ändå ).
Citera
2016-09-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man ska också komma ihåg att Stena sponsrade ÖIS längre än man "ville" då det var Sten A Olssons önskan även efter dennes död 2013. Man har ju dock dragit ner rejält på det hela.

Serneke gick ju och förlängde på fem år med planstormarnas förening nu i dagarna och det där när han hindrades att öka sin spons hos oss av prio-nisse irriterar mig än.

Sponsrar dom ÖIS alls nu för tiden? De har ju andra intressen, Stenastiftelsen pysslar ju med lite allt möjligt, t ex stenastipendiet för konstnärer och även olika CSR engagemang. Stenhuset som invigdes i sommar gick väl på ca 50 MSEK, för att ta ett aktuellt projekt.

Ja, om det stämmer är det rätt illa, att Serneke sponsrar puckeyn gör mig inte så mycket dock, en skön snubbe i vilket fall som helst, engagerad, driven och begåvad. Det skall bli intressant att se hur dom utvecklas, de har ju förberett sig för en notering ett tag nu, var väl planer på att det skulle ske i år. Det har ju varit noteringsfrossa i Norden de senaste åren, och den totala volymen och värdet för IPOs på Nasdaq Nordics var tom större än London första halvåret 2016, alltså 1:a i Europa. Lite galet.
Citera
2016-09-24, 22:03
Medlem
Upp på 2p/matchsnittet igen - höst som vanligt de senaste säsongerna. Återstår
Elfsborg (b)
Norrköping (h)
Östersund (h)
Göteborg (b)
Häcken (h)
Jönköping (b)
Kalmar (h)
Jag gissar (med bra spel) +15p --> 61p

Norrköping behöver bara 8 poäng på sina återstående för att sluta före. (Malmö 10p)

Göteborg behöver 22p för att sluta på 61, vilket är svårt när det är sju omgångar kvar.

Får vi se ngt lag klappa igenom? Vilka lag har ni kvar, vad slutar ni på?
Citera
2016-09-24, 22:11
Avslutad
Tror det kan bli nytt poängrekord i år i alla fall. Möjligheterna till det är goda.
Citera
2016-09-25, 01:55
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Upp på 2p/matchsnittet igen - höst som vanligt de senaste säsongerna. Återstår
Elfsborg (b)
Norrköping (h)
Östersund (h)
Göteborg (b)
Häcken (h)
Jönköping (b)
Kalmar (h)
Jag gissar (med bra spel) +15p --> 61p

Norrköping behöver bara 8 poäng på sina återstående för att sluta före. (Malmö 10p)

Göteborg behöver 22p för att sluta på 61, vilket är svårt när det är sju omgångar kvar.

Får vi se ngt lag klappa igenom? Vilka lag har ni kvar, vad slutar ni på?

Nu är jag osäker på i vilken ordning vi möter alla, men vårat schema är

Hemma:
Djurgården
Falkenberg
Malmö
Gbg

Borta
AIK
Elfsborg
Hammarby.

Falkenberg ska man slå varje dag, Djurgården borde man vinna om man ska vara med i snacket om guld, Göteborg i sista matchen för säsongen borde kunna va tre poäng med tanke på att de redan är avhängda och kanske säkrat en 4:e plats då. Så förhoppningen är 10p på hemmamatcherna, borta är det tuffare, AIK kommer vi nog förlora mot, Elfsborg och Hammarby kan de gå hur som helst mot.
Citera
2016-09-25, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sponsrar dom ÖIS alls nu för tiden? De har ju andra intressen, Stenastiftelsen pysslar ju med lite allt möjligt, t ex stenastipendiet för konstnärer och även olika CSR engagemang. Stenhuset som invigdes i sommar gick väl på ca 50 MSEK, för att ta ett aktuellt projekt.

Stena sponsrar fortfarande Öis, men det är i mycket liten skala i jämförelse med förr och sett till hur stort bolag det är. Tyvärr har Sten Allans barn inte sin fars fotbollsintresse.
Citera
2016-09-25, 08:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Derbykaramellen kan man suga på ett tag till som supporter men frågan är hur spelarna återhämtat sig? Efter Malmö borta så är Elfsborg borta vårt boogeyteam då vi inte vunnit i Borås sedan 2003 om jag minns rätt.
Citera
2016-09-25, 09:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Ja, om det stämmer är det rätt illa, att Serneke sponsrar puckeyn gör mig inte så mycket dock, en skön snubbe i vilket fall som helst, engagerad, driven och begåvad. Det skall bli intressant att se hur dom utvecklas, de har ju förberett sig för en notering ett tag nu, var väl planer på att det skulle ske i år. Det har ju varit noteringsfrossa i Norden de senaste åren, och den totala volymen och värdet för IPOs på Nasdaq Nordics var tom större än London första halvåret 2016, alltså 1:a i Europa. Lite galet.

Stenas sponsring har redan svarats på och det var mao som jag trodde en generationsfråga.
Utan att förringa den tragiska delen så minns jag förövrigt den kanske sämsta PR-kampanjen någonsin signerad just Stena. Bara dagar efter estonia-katastrofen delade de ut rabattkuponger på dagsturer till Fredrikshamn i entréerna. Sällan har väl så många slängt nåt så fort...

Att de sponsrar planstormarföreningen gör inte heller mig något dock men det hade ju varit fint om Serneke fått gå in med större summor hos oss. Han var enligt uppgifter (som jag tveklöst litar på och som inte har någon anledning att ljuga, dessutom har ju Serneke själv sagt det i någon intervju att han ville gå in större men ändrade sig) villig att matcha Prio-Nisses förra avtal och att det inte gjordes utan vi tappade ett halvår med stjärnsponsor och dessutom nu har ett mindre avtal irriterar. Det hade löst en del av vår ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Göteborg i sista matchen för säsongen borde kunna va tre poäng med tanke på att de redan är avhängda och kanske säkrat en 4:e plats då.

Vi slår inte er borta i sista omgången om vi inte mot alla odds har en tredjeplats (=europa) att gå för. Dels är ni betydligt bättre än oss när matchen går i Norrköping och sedan lär det bli torsk då det redan nu snackas "lägg"match. Men som sagt det lär inte ens krävas "läggmatch" utan vi torskar ändå.
Citera
2016-09-25, 09:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi slår inte er borta i sista omgången om vi inte mot alla odds har en tredjeplats (=europa) att gå för. Dels är ni betydligt bättre än oss när matchen går i Norrköping och sedan lär det bli torsk då det redan nu snackas "lägg"match. Men som sagt det lär inte ens krävas "läggmatch" utan vi torskar ändå.
Ja det skulle förvåna en om IFK Göteborg ordnar guld till Malmö i sista omgången efter Malmös motsvarighet ifjol. Iofs var ni schyssta nog att ta poäng mot HBK 2004 men tror knappast den historien kommer upprepa sig, lika lite som att Djurgården "ville" vinna borta mot Elfsborg 2006.
Citera
2016-09-25, 11:31
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja det skulle förvåna en om IFK Göteborg ordnar guld till Malmö i sista omgången efter Malmös motsvarighet ifjol. Iofs var ni schyssta nog att ta poäng mot HBK 2004 men tror knappast den historien kommer upprepa sig, lika lite som att Djurgården "ville" vinna borta mot Elfsborg 2006.

Tror bara de e vi supportrar som pratar så. Vi spelade oavgjort mot AIK 2011 som gav HIF guld, nått sånt gör man ju inte om man vill dra ut på de.

Kan väl mest vara bra att även andra lag och inte bara vi får lida för att Rosenberg ska visas ut jämnt å ständigt. Nu fick ni käka skiten istället, som iof inte vann er match, så jag förstår inte va de suras för.
Citera
2016-09-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Tror bara de e vi supportrar som pratar så. Vi spelade oavgjort mot AIK 2011 som gav HIF guld, nått sånt gör man ju inte om man vill dra ut på de.

Kan väl mest vara bra att även andra lag och inte bara vi får lida för att Rosenberg ska visas ut jämnt å ständigt. Nu fick ni käka skiten istället, som iof inte vann er match, så jag förstår inte va de suras för.

Visas ut jämnt och ständigt? Bara en Malmöit/blind person skulle få för sig att skriva den meningen. Med tanke på hur Mördar-Mackan spelar, dvs är generös med armbågarna osv... så har han haft ett jävla flyt som fotbollsspelare.

En duktig(smart på plan) fotbollsspelare som det är omöjligt att tycka om.
Citera
2016-09-25, 11:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa

Där och då hade väl Malmö stor chans på Europaspel vilket gör det helt förståeligt att ni gick för segern och spela Helsingborg till guldet? Iofs hade dom säkert tagit det i alla fall.

De blåvita jag snackar med är fullständigt övertygade om att Malmö Fittförening la sig medvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in