2016-09-22, 14:10
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
De jag spontant kommer tänka på är Krille, Roffe, Bosse Berglund, Björn Carlsson, Anders Johnson, Kenta Nilsson, Per Millqvist, Anders Almgren, Martin Åslund, Kennedy Igbonanike, och självfallet delvis Nebo. Och den där unga killen från ungdomslaget i fotboll som ni köpte för ett, två år sedan och direkt älskade.

Alla ovanstående spelare har AIK:are älskat i själ och hjärta. Så ni om några ska vara tysta om att värdesätta bakgrund osv.
Jag ska när jag får tid över sätta mig ner och gå igenom namn för namn för att se om någon av dessa kan likställas. 50 procent av de där kan vi stryka direkt, då du inte oväntat glömde bort att det skulle gå att likställa med lex Mange.
Citera
2016-09-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag ska när jag får tid över sätta mig ner och gå igenom namn för namn för att se om någon av dessa kan likställas. 50 procent av de där kan vi stryka direkt, då du inte oväntat glömde bort att det skulle gå att likställa med lex Mange.

Som vanligt fegt pladder från en gnagare.
Ni är helt enkelt den sthlmklubb som överlägset älskar spelare från rivalerna.
Du får gärna kontra - istället för att gömma dig - genom att plocka fram en lista på spelare som Djurgården värvat från er och som sedan älskats av fansen. Kan det röra sig om ett par, tre namn kanske? Max. Jämför sedan och vakna.

Djurgårdare kommer aldrig hota med att bryta benen på en spelare som aldrig spelat för a-laget och gått till er. Vi är inte så pantade och smaklösa. Därför uppstår inte heller behovet att "hetsa" mot oss på samma sätt. Det förstår ett barn.
Citera
2016-09-22, 15:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Isak är riktigt bra, men att säga att han är den största talangen sen Zlatan är helt enkelt felaktigt. Antar att det är önsketänkande som kommer in där. Och med detta så menar jag alltså inget alls om Zlatan kontra Isak utan det finns en spelare mellan dom som har varit på ungefär samma nivå som Isak är nu när han var ungefär lika gammal.

Men jag antar att det är roligare att jämföra med Zlatan än att jämföra med Robin Söder..
Citera
2016-09-22, 15:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Isak är riktigt bra, men att säga att han är den största talangen sen Zlatan är helt enkelt felaktigt. Antar att det är önsketänkande som kommer in där. Och med detta så menar jag alltså inget alls om Zlatan kontra Isak utan det finns en spelare mellan dom som har varit på ungefär samma nivå som Isak är nu när han var ungefär lika gammal.

Men jag antar att det är roligare att jämföra med Zlatan än att jämföra med Robin Söder..

Fast Isak är ju en större talang än Robin Söder. Och det säger jag som blåvit.
Citera
2016-09-22, 15:23
Medlem
Citat:

Vem har jämfört honom med Zlatan? Det enda ang Zlatan jag har sett är att Isak är bättre som 16/17-åring än vad Zlatan vad vid samma ålder.
Citera
2016-09-22, 15:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fast Isak är ju en större talang än Robin Söder. Och det säger jag som blåvit.
Fast nu tror jag du har för mycket av de senaste årens Söder i tankarna, det är innan skadan jag menar, det var en helt annan sak då. Och det säger jag som neutral.

AIK i år är ett lag som är uppe och slåss i toppen av allsvenskan, Isak är en av deras bästa spelare.
IFK Gbg 20XX (när det nu var) var uppe och slogs i toppen av allsvenskan och Robin Söder var en av era bästa spelare.

Det är lätt att tro att Isak är bäst om man läser hyllningarna, många lurar säkert sig själva också, men då blandar man in förväntningarna om hur bra en 17-åring ska vara.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Vem har jämfört honom med Zlatan? Det enda ang Zlatan jag har sett är att Isak är bättre som 16/17-åring än vad Zlatan vad vid samma ålder.
Det har kommit upp lite då och då, det var nån tidigare idag som skrev det här i tråden också.
Citera
2016-09-22, 15:27
Bannlyst
Citat:
Fast nu tror jag du har för mycket av de senaste årens Söder i tankarna, det är innan skadan jag menar, det var en helt annan sak då. Och det säger jag som neutral.

AIK i år är ett lag som är uppe och slåss i toppen av allsvenskan, Isak är en av deras bästa spelare.
IFK Gbg 20XX (när det nu var) var uppe och slogs i toppen av allsvenskan och Robin Söder var en av era bästa spelare.

Det är lätt att tro att Isak är bäst om man läser hyllningarna, många lurar säkert sig själva också, men då blandar man in förväntningarna om hur bra en 17-åring ska vara.
Vi kan iallafall fastslå att Isak är mycket bättre än övriga 17 åringar i de Allsvenska trupperna sen får man se hur långt det bär.
Citera
2016-09-22, 15:39
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Som vanligt fegt pladder från en gnagare.
Ni är helt enkelt den sthlmklubb som överlägset älskar spelare från rivalerna.
Du får gärna kontra - istället för att gömma dig - genom att plocka fram en lista på spelare som Djurgården värvat från er och som sedan älskats av fansen. Kan det röra sig om ett par, tre namn kanske? Max. Jämför sedan och vakna.

Djurgårdare kommer aldrig hota med att bryta benen på en spelare som aldrig spelat för a-laget och gått till er. Vi är inte så pantade och smaklösa. Därför uppstår inte heller behovet att "hetsa" mot oss på samma sätt. Det förstår ett barn.
Varför ska jag kontra på det? Det har ju inte med sakfrågan att göra? Ska vi starta en ny diskussion innan vi är klara med den första?

Jag är av åsikten att det inte finns någon situation som kan likställas med den som är med Mange. Du langar namn där 50 procent direkt kan avfärdas på parametrar som att Dif inte är moderklubb, inte reppat Dif i många år etc etc. Där är vi nu, du tycker namnen du nämnde är jämförbara medan jag inte alls håller med. Jag ska ge dig en chans och titta igenom några av namnen från längre bak i historien och återkomma.

Varför ska jag behöva visa upp spelare som Dif plockat från AIK? Det var inte diskussionen. Vidare påstår du att vi är den sthlmsklubb som älskar att plocka från rivalen, och även om det är skrattretande, så var det heller inte diskussionen. Sedan är det ditt lag som står med startspelare som har AIK som moderklubb, det kan inte din grusgropsmetodik ändra på.
Senast redigerad av ErPupone 2016-09-22 kl. 15:42.
Citera
2016-09-22, 16:35
Avslutad
Bara larvigt att försöka snacka bort Isaks potential (känn er träffade om ni vill).
Ingen svensk spelare har levererat det Isak levererat fram nu, som < 17 åring, vilket gör honom till det intressantaste som kommit fram i svensk fotboll sedan Zlatan.

Med det sagt, så är det ingen som samtidigt menar att Isak nödvändigtvis är våran nästa Zlatan eller ens i närheten. Men det går inte att blunda för att det ser väldigt lovande ut just nu.

Och för protokollet: Hata Aik!
Citera
2016-09-22, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bara larvigt att försöka snacka bort Isaks potential (känn er träffade om ni vill).
Ingen svensk spelare har levererat det Isak levererat fram nu, som < 17 åring, vilket gör honom till det intressantaste som kommit fram i svensk fotboll sedan Zlatan.

Med det sagt, så är det ingen som samtidigt menar att Isak nödvändigtvis är våran nästa Zlatan eller ens i närheten. Men det går inte att blunda för att det ser väldigt lovande ut just nu.

Och för protokollet: Hata Aik!

Skulle snarare att säga inklusive Zlatan, för knappast så att man när Zlatan kom fram i MFF kunde förutspå varken den sjuka prislapp eller den sjuka utveckling han fick.

Isak är den mest spännande spelaren jag sett i allsvenskan by far.

De andra som kommer nära när de fram var en riktigt ung Helander (när han precis i början inte gjorde ett misstag.) Kim Källström i Häcken samt Rasmus Elm som 17-åring.

Men Isak känns nog ändå snäppet värre.
Citera
2016-09-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Skulle snarare att säga inklusive Zlatan, för knappast så att man när Zlatan kom fram i MFF kunde förutspå varken den sjuka prislapp eller den sjuka utveckling han fick.

Isak är den mest spännande spelaren jag sett i allsvenskan by far.

De andra som kommer nära när de fram var en riktigt ung Helander (när han precis i början inte gjorde ett misstag.) Kim Källström i Häcken samt Rasmus Elm som 17-åring.

Men Isak känns nog ändå snäppet värre.

Ja, och det känns onekligen bra som AIK:are. Ungefär lika bra som det kändes för D C United när Freddy Adu kom dit
Citera
2016-09-22, 16:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja, och det känns onekligen bra som AIK:are. Ungefär lika bra som det kändes för D C United när Freddy Adu kom dit

Antagligen är Isak egentligen 28 och peakar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in