Citat:
Ursprungligen postat av
nygard
Jo, det kastades tre bangers. En vid inmarsch, en i halvtid och ytterligare en när alla hade gått in vid avbrottet. Ingen av dessa kastades mot några bollkallar. En av våra spelare plus linjedomaren gjordes indisponibla pga vad WM-snubben gjorde, och det var dessutom inte våra bangers som orsakade att matchen blev avbruten från början. Så nej, det bör inte vara samma straff.
Förklara gärna för mig vart dessa bangers hamnade isåfall. Du vet ju mycket väl hur ullevis kortsida ser ut, samt att både bollkallar och fotografer står längs med kortsidan. Även om inte det kastades specifikt mot någon av dessa så bör en banger rimligtvis landa tillräckligt nära för att dom inte skall kunna stå kvar där. Och det var ju det som hände också.
Så frågan är varför inte domar-teamet eller säkerhetsansvarig reagerar på det tidigare, eller varför inte MFF får nån som helst straff.
Enligt mig är det ingen skillnad på att kasta mot en oskyldig spelare vid sidlinjen eller en oskyldig bollkalle vid sidlinjen.
Samma sak var det i cupfinalen MFF-häcken, och mig veterligen slapp häcken straff.