2016-08-20, 13:43
Medlem
Keldons avatar
Hur många fler förluster innan henke får gå? Kalmar kommer vinna idag.
Citera
2016-08-20, 14:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Lustigt hur en banger som landar precis invid en spelare kan viftas bort som något mikroskopiskt, men ett kast av en plastpinne kan benämnas som spjutkast (som dessutom kallats livsfarligt flera gånger, både här och på andra platser).

Jag har mig veterligen inte kallat det livsfarligt.

Det handlar om att han attackerar publiken, spelare får inte interagera med publiken på det viset.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag tycker iaf att det är en stor skillnad mellan att kasta upp en plastpinne på läktaren och att måtta slag och sparkar mot en gripen person... Bachirous reaktion är ändå förståelig med tanke på att det sker så tätt inpå händelsen. Gero däremot springer ju fram efteråt och riktar ett slag mot förövaren efter han har blivit gripen. Självklart ska man straffa sådant beteende.

Bachirous agerande är inte så konstigt, Gero är en annan sak så klart, enig där.
Citera
2016-08-20, 14:15
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag kan svara på hur många som kastades mot era bollkallar: noll.
Att bara kasta bangers ger mig veterligen inget straff. Men att uppsåtligen kasta någon gör det.

Vet att ni brukar ha lite svårt att förhålla er till sanningen däruppe, men snälla. Ska det aldrig upphöra?

Så du menar att Mff inte kastade bangers?! undra vilken match jag var på då för tror att alla som var där såg att det under första halvlek kom både en och två.
Även om era bangers inte var (vad jag hoppas) riktade mot våra bollkallar, så kan man ju med arslet och en krita räkna ut att ddt står både bollkallar samt fotografer framför bortastå. Så straffet bör vara desamma.
Dessutom, ' att bara kasta en hörnflagga ger inget straff. men att uppsåtligen kasta på någon gör det '
Citera
2016-08-20, 14:28
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Så du menar att Mff inte kastade bangers?! undra vilken match jag var på då för tror att alla som var där såg att det under första halvlek kom både en och två.
Även om era bangers inte var (vad jag hoppas) riktade mot våra bollkallar, så kan man ju med arslet och en krita räkna ut att ddt står både bollkallar samt fotografer framför bortastå. Så straffet bör vara desamma.
Dessutom, ' att bara kasta en hörnflagga ger inget straff. men att uppsåtligen kasta på någon gör det '

Jo, det kastades tre bangers. En vid inmarsch, en i halvtid och ytterligare en när alla hade gått in vid avbrottet. Ingen av dessa kastades mot några bollkallar. En av våra spelare plus linjedomaren gjordes indisponibla pga vad WM-snubben gjorde, och det var dessutom inte våra bangers som orsakade att matchen blev avbruten från början. Så nej, det bör inte vara samma straff.
Senast redigerad av nygard 2016-08-20 kl. 14:30.
Citera
2016-08-20, 14:40
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag skrev innan vilka spelare jag anser bör vila, sedan vad jag anser och vad som kommer ske är en annan femma men jag hoppas på att elvan blir som följer Alvbåge-Adam-Hjalle-Rogne-Scott-MSD-Lawson-Seb-Billy-EMO-Tobbe/Boman(den ena ersätter den andre i paus).

Anledningen till att Rogne och Scott spelar är givetvis att deras samarbete skall finslipas än mer inför torsdag och Rogne har inte samma skadeproblem vid tätt matchande som Bjärsa och gympasalsgolvet på tele2 gynnar ju inte direkt Bjärsa...

Vi kommer ju även vid torsk inte vara borta från en EL-plats till nästa säsong så denna matchen kan vi torska utan att det känns alltför jobbigt med tanke på att matchen på torsdag är del 2 av det viktigaste mötet vi spelat på 15 år...
Man får ju hoppas att hela er trupp går in med den inställningen, att "den här matchen har vi absolut råd att torska". Tre poäng imorn vore väldigt välbehövligt.
Citera
2016-08-20, 17:10
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jo, det kastades tre bangers. En vid inmarsch, en i halvtid och ytterligare en när alla hade gått in vid avbrottet. Ingen av dessa kastades mot några bollkallar. En av våra spelare plus linjedomaren gjordes indisponibla pga vad WM-snubben gjorde, och det var dessutom inte våra bangers som orsakade att matchen blev avbruten från början. Så nej, det bör inte vara samma straff.

Förklara gärna för mig vart dessa bangers hamnade isåfall. Du vet ju mycket väl hur ullevis kortsida ser ut, samt att både bollkallar och fotografer står längs med kortsidan. Även om inte det kastades specifikt mot någon av dessa så bör en banger rimligtvis landa tillräckligt nära för att dom inte skall kunna stå kvar där. Och det var ju det som hände också.
Så frågan är varför inte domar-teamet eller säkerhetsansvarig reagerar på det tidigare, eller varför inte MFF får nån som helst straff.

Enligt mig är det ingen skillnad på att kasta mot en oskyldig spelare vid sidlinjen eller en oskyldig bollkalle vid sidlinjen.

Samma sak var det i cupfinalen MFF-häcken, och mig veterligen slapp häcken straff.
Citera
2016-08-20, 17:58
Bannlyst
Torsk! Dempsey gjorde sig av direkt med den felande länken efter 45 minuter!

Känner jag Dempsey rätt så är det förhoppningsvis slutspelat för:

Marcus Hansson som är helt obegripligt dålig. På två matcher har han legat bakom tre baklängesmål.

Tim Björkström. Lär inte få mycket speltid mer. Fruktansvärt uselt passningsspel

Olunga. Dags att låna ut honom?

Höie. Får Isaksson att framstå som Maradona på fötterna.

Den andra halvleken är helt klart ett steg framåt.
Moon är ringrostig men lär få speltid nästa match då Walker är avstängd!

Trots förlusten så ser det ändå positivt ut!

En sak är dock säker, om Hansson och Björkström fortsätter spela så är det superettan nästa!
Citera
2016-08-20, 18:06
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur många fler förluster innan henke får gå? Kalmar kommer vinna idag.

Berättigad fråga. Visserligen är Henke en ikon men som tränare kanske det inte stämmer trots all erfarenhet som han har. Kul om HIF får spela i lägre division när den nya arenan kostat 400 mille. Känns som man skrudat spelartruppen utan ha koll på kvalitén.
Citera
2016-08-20, 18:06
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Undrar om inte Helsingborg har allsvenskans sämsta målvakt i modern tid... tror att det blir Falkenberg och Helsingborg som trillar ur direkt.
Citera
2016-08-20, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Berättigad fråga. Visserligen är Henke en ikon men som tränare kanske det inte stämmer trots all erfarenhet som han har. Kul om HIF får spela i lägre division när den nya arenan kostat 400 mille. Känns som man skrudat spelartruppen utan ha koll på kvalitén.
Man värvar bara massa spelare som bör spela i mittenlag i superettan. Hur trodde man att de skulle gå? Att fansen är frånvarande är en sak men att hela klubben och styrelsen är de är skandal.
Citera
2016-08-20, 18:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Man värvar bara massa spelare som bör spela i mittenlag i superettan. Hur trodde man att de skulle gå? Att fansen är frånvarande är en sak men att hela klubben och styrelsen är de är skandal.

Det heter så fint att man " skall bygga ett lag " eller göra ett " lagbygge ". Facit ser vi nu. HIF är inte bättre än sina resultat. Så enkelt är det. Och nu står det mest tuffa motståndare kvar på denna säsong.

Blir inte kul detta
Citera
2016-08-20, 18:21
Medlem
Snälla snälla snälla INGET nytt kontrakt för Bo efter november. Karln är en klåpare vad gäller sätta samman ett LAG. Hur många chanser har han fått att bevisa det egentligen. Helt jävla sjukt.

Tyvärr är det också en dålig insats av Dempsey idag via hans coachning. Han fick inte ut någonting, spelarna struntade i det mer eller mindre. Som ett bortskämt ungdomslag på planen.

Tungt minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in