2016-09-23, 11:05
Medlem
Man får hoppas att Seb är en spelare som går igång av piskan, så att han inte tappar det totalt nu när han till viss del fått läktaren mot sig. Revanschism kan vara en stark drivkraft för de med det rätta psyket.
Citera
2016-09-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Sköld vill såklart inte göra mål mot sin favvoklubb och tur är väl det för oss.

Helvete vad dåligt vår försvar är.
Och Mr Instagram gör såklart en patenterad tavla. Börjar bli en vana för Bågen.

Kvällens behållning var Omar. Där har Gren hittat ett fynd, igen.

Ja, skönt att se!

Känns som att det stora problemet ligger i att vi inte har Gurra som täpper till på mitten i år, arbetsbelastningen har ökat ordentligt för de 4 där bak, och då sker det fler misstag. Johns kaosfrekvens har ökat betydligt också.

Man får hoppas att vi har pengarna till att köpa in honom, vi har ju i dagsläget bara 2 anfallare(om man inte räknar Paka), så förstärkning måste till, jag har fått Vibe vibbar från honom från första dagen, och inte bara pga att hans frilla är en karbonkopia av Lasses.

Sedan tycker jag ju om MSD, jag tycker alltid att han gör ett gediget arbete, men han är ju ingen spektakulär spelare, så han syns ju inte så mycket, även om han tar sig in i bra situationer framåt regelbundet. Fint väggspel och bra leverans igår vid 1-0 till exempel.

Sedan går det väl inte att klaga på Tobbes näsa för mål, det har han fortfarande. 8 mål nu, och då har han spenderat typ halva säsongen skadad/på bänken.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-23 kl. 11:25.
Citera
2016-09-23, 11:38
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Erik fick väl burop för att han valde FCK och inte MFF när lämnade Belgien. Kan inte se något att skäl.

När det gäller Lewicki så skulle han själv tjäna på att lämna MFF (jag tycker inte det). Har man en tränare som inte tror på en så vad ska man gör.

Stötta Lewicki istället för att håna honom, han har ett mycket större spel i sig.

Ja precis. Erik å Henke behandlades lika. Sjukt att Erik kommer tillbaka, vad sysslar han med?

Oskar är ju en mardröm på mittfältet för tillfället. Man kan räkna ut med en krokig pinne att han passar mittback/målvakt när han får bollen. Eller så slår han en blindboll rakt i gapet till motståndarna. Han är så under isen att han är en risk att ha på plan.
Citera
2016-09-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bua ut är att ta det för långt såklart men att han skulle vara bättre än Albaek är ju sannerligen att ta i. Sliter och kämpar och gör det bättre än Seb dessutom gör ju Tom. Sabah är lovande och bör i detta läge få chansen även han.
Dessutom skulle laget må mycket bättre av Tom i en ren "Gurra-roll" än när Seb klampar in på Albaeks domäner.

Alvbåge borde sannerligen petas ja, där är vi fullständigt överrens.

Albaek har enligt mitt tycke inte varit bra igår eller mot Häcken. Sedan förstår jag inte varför Tom och Sabah fått mer chanser.
Lennartsson är säker en bra tränare,men en sak med är han är att han aldrig ändrar sin elva. Och det tror jag har kostat IFK denna säsong.

Sedan kan man undra vad Adam gör i truppen. Har han gjort en enda match på säsonger? Om inte. Då är han inget att byta in. Helt matchotränad.
Citera
2016-09-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Albaek har enligt mitt tycke inte varit bra igår eller mot Häcken. Sedan förstår jag inte varför Tom och Sabah fått mer chanser.
Lennartsson är säker en bra tränare,men en sak med är han är att han aldrig ändrar sin elva. Och det tror jag har kostat IFK denna säsong.

Sedan kan man undra vad Adam gör i truppen. Har han gjort en enda match på säsonger? Om inte. Då är han inget att byta in. Helt matchotränad.

Sabah behöver finslipas, framförallt hans positionsspel, men det kommer komma med tid. Tom hade dock varit bättre att spela för att få balans på mittfältet. Igår gjorde dock inte Seb sin sämsta match direkt men Albaek har mer fotboll i sig än Seb, en högre nivå rakt av. Högre lägstanivå, och högre högstanivå.

Adams kontrakt går ut i år, man får tänka på att han varit en rätt bra spelare, där peaken såklart var när han i princip plockade bort Ronaldo när han gjorde en av sina få landskamper, men Emil är helt enkelt bättre, och han blir ju typ aldrig avstängd/skadad.

Om Adam får förlängt så bör det innebära en rejäl lönesänkning, vilket är bra för driftekonomin.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-23 kl. 12:36.
Citera
2016-09-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sabah behöver finslipas, framförallt hans positionsspel, men det kommer komma med tid. Tom hade dock varit bättre att spela för att få balans på mittfältet. Igår gjorde dock inte Seb sin sämsta match direkt.

Adams kontrakt går ut i år, man får tänka på att han varit en rätt bra spelare, där peaken såklart var när han i princip plockade bort Ronaldo när han gjorde en av sina få landskamper, men Emil är helt enkelt bättre, och han blir ju typ aldrig avstängd/skadad.

Om Adam får förlängt så bör det innebära en rejäl lönesänkning, vilket är bra för driftekonomin.

Jag säger inget om Adom så. Men märkligt att ha en sådan dyr spelare i truppen så lång tid utan att spela en enda minut. Skulle Emil bli skadad så är Adam ändå inget att sätta in iom noll matchträning.

Hur ser du på Tom,Rogne och Bjärsa till nästa säsong?
Citera
2016-09-23, 12:44
Avslutad
Citat:
Erik fick väl burop för att han valde FCK och inte MFF när lämnade Belgien. Kan inte se något att skäl.

När det gäller Lewicki så skulle han själv tjäna på att lämna MFF (jag tycker inte det). Har man en tränare som inte tror på en så vad ska man gör.

Hur många gånger såg man Anders Linderoth slå assist? Hur ofta vann han bollen och spelade till Taco som skötte resten.

Adu som är så mycket bättre enligt vissa är lite av en berg och dalbana, var han så mycket bättre igår?

Kuhn bör förklara för Eikrem att det ingår försvarsspel i fotbollens ädla konst, han ser förvirrad ut när han kommer på egen planhalva. Han är bra i offensiven men de två senaste matcherna har inte varit bra.

Stötta Lewicki istället för att håna honom, han har ett mycket större spel i sig.

Antar folk fortfarande stör sig på detta: http://www.sydsvenskan.se/2016-01-18/erik-johansson-till-fck-skandinaviens-storsta-klubb

Fattar mig inte på publiken på stadion ibland, han var med och förde oss till guld + cl och så buar man ut killen...

Tycker också att Adu varit dålig senaste matcherna.

Håller med dig gällande Lewicki. Han är nog rätt så medveten själv om att det inte går bra denna säsong, då hjälper det inte att bua ut honom. Ogillar att han blivit lite av ett hatobjekt bland fansen.
Citera
2016-09-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag säger inget om Adom så. Men märkligt att ha en sådan dyr spelare i truppen så lång tid utan att spela en enda minut. Skulle Emil bli skadad så är Adam ändå inget att sätta in iom noll matchträning.

Hur ser du på Tom,Rogne och Bjärsa till nästa säsong?

När han kom ansågs han vara en viktig och bra förstärkning och då fick han ett ekonomiskt fördelaktigt kontrakt. Retrospektivt är det ju ett faktum att han utkonkurrerats av Emil, som håller hög AS nivå, inte så mycket man kan göra då, man kan avbryta kontraktet, men det kostar pengar. Adam spelar ju matcher, fast inte med a-laget. Omöjligt att säga hur han hade pallat att spela i AS idag, men MSD går nog före ändå om Emil skulle vara borta.

Bjärsa är egentligen för dyr, med sign on inkluderat så tjänar han ungefär dubbelt så mycket som Rogne typ(om man får tro på de uppgifter som finns tillgängliga). Känns inte rätt någonstans. Kan man få två Rogne för priset av en Bjärsa, så väljer man 2 Rogne. Det stora problemet enligt mig är dock att vi inte har någon riktig städgubbe på mitten, och ingen bra dynamik mellan defensiv mitt/mittbackarna, vilket får försvaret att se sämre ut än vad det är, dom hamnar i en mer utsatt position.

Inför nästa säsong, om man får drömma, så hade jag velat se en riktigt bra defensiv städgubbe, och 2 bra anfallare(Omar+en till).
Citera
2016-09-23, 12:56
Avslutad
Citat:
Jo, jag vet att han spelar i FCK. Ville vi ens ha honom när han blev tillgänglig?

Kanske uttalandet då men tycker ändå det är löjligt.
Citat:
Håna och håna... han är usel, och det bör sägas. Nej, precis som Linderoth är Lewicki ingen kreativ kraft men Lewicki tappar ju boll på mittplan titt som tätt, det är sådant man stör sig på - inte att han inte spelar fram till mål. Men buropen i första när han inte hade några passningsmöjligheter var överdrivna.

Som någon skrev gjorde Yotún ett riktigt bra inhopp. Grym passningsfot och en hel del vilja.
Citera
2016-09-23, 14:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/robertlaul/article23581206.ab

Så Robert Laul har skrivit en artikel där han nu påstår att stockholmare inte förstår sig på fotboll lika bra som i övriga landet. Det finns förvisso ett par påståenden som kan tänkas vara rätt hyfsade i den artikeln men man kan inte bortse ifrån den totala plastbristen i Stockholm där ungdomar tvingas träna fotboll kl 22 på kvällarna bara för att få en träningstid och där man länge har lirat på grus i jämförelse med landsbygdens fina gräsplaner.

Att det dessutom är tre stora klubbar, de två mest publikdragande lagen i svensk fotboll och samtliga ligger år efter år inom topp 5 vad gäller publiksnitt, som ska slåss om sponsorer gör det ju inte enklare. Vissa företag vill inte sponsra ett av lagen eftersom man då får supportrarna från de två andra lagen emot sig vilket gör det till en bättre strategi att inte sponsra något av lagen. Detta till skillnad från Göteborg som i princip bara har ett lag, jag menar GAIS, Häcken och ÖIS får ursäkta men inte ens tillsammans kan man mäta sig med IFK. Det enda reella hotet gällande sponsorer är väl egentligen Frölunda. Och i Malmö har man inte ett annat elitfotbollslag så långt ögat kan nå vilket självklart är en fördel när man ska jaga sponsorer och fylla arenor.

Att han, när han räknar spelare i landslaget, väljer bort Brommapojkarnas spelare eftersom att den föreningen enligt honom fungerar mer som övriga klubbar är ju ett skämt. Hur många spelare är det som gått från pojklagen genom akademin till a-laget i Malmö och Göteborg då? Det känns som att de allra flesta spelarna kommer från Torslanda, Lund och Qviding och diverse småklubbar som ligger i regionen.

Att det sedan inte skulle finnas något vidare intresse för Allsvenskan utan de tre stockholmsklubbarna är ju även det något han bortser ifrån. Detta hade inneburit än mindre sponsorintäkter för övriga klubbar och i längden en sämre liga.

Något annat som är värt att tänka på är hur vissa klubbar (lex Kalmar, Malmö, Helsingborg bland annat) backas upp av sina kommuner. Man får arenor till skänks, skattepengar pumpas in för att rädda likviditeten och om det krisar kan man gärna få ett föremånligt lån som tack för att man existerar. I Stockholm är det tvärtom, där motarbetas till och med samhällsnyttiga initiativ och om staden skulle få välja så hade man nog varit utan ett lag i svensk fotbolls högsta division.

Sen kan man ju faktiskt säga detsamma om i princip alla städer utom Malmö, Göteborg och Norrköping när det kommer till guld. I jämförelse med de flesta städer så har ju Stockholm faktiskt mer guld, om det nu är så man mäter hur mycket befolkningen i en viss region kan om fotboll.. Även det känns ju ganska tveksamt.

Med det sagt så tycker jag för tillfället att framförallt Malmö gör ett oerhört bra jobb med att släppa fram ungdomar och inte bara bränna Champions League-stålarna på att köpa konkurrenternas bästa spelare. Även Norrköping har agerat föredömligt vad gäller att ge lokala förmågor chansen. Lauls egna förening däremot, IFK Göteborg, har ju drivits som ett skämt de senaste åren där man får sälja Kamratgården och spelare efter spelare för att täppa till hålen i det sjunkande skeppet. Så med hans argument så kan man ju fråga sig om göteborgarna rent allmänt vet mindre om hur ekonomi fungerar än övriga landet..?
Citera
2016-09-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Att Mange hetsat varje dag skrattar jag bara åt.

Ni älskar fd Djurgårdare om och om igen, så enkelt är det. Att då påstå att VI älskar gnagare rakt av blir därför så långt ifrån sanningen man kan komma.
Du kanske är för ung för att ens känna till alla namn jag skrev ned. Men visst är det löjligt hur många fd Djurgårdare ni tagit till ert hjärta. Flera av de namn jag skrev hade spelat många säsonger för oss. Magnus Eriksson har inte ens lirat för ert a-lag. Så att en del av er AIK:are blir så aggressiva är rent KOMISKT.
http://www.svt.se/sport/aik-fotboll/eriksson-sankte-moderklubben-aik/
Citat:
-Jag ville inte fira målet eftersom det handlar om respekt. Har vuxit upp i AIK hela mitt liv, säger Eriksson till Canal plus efter matchen.
Ledsen om jag spräcker din bubbla nu. För övrigt är er kapten Kevin Walker.
Citera
2016-09-23, 16:54
Medlem
Laul har varit på spriten igen.

Sponsringen i GBG har väl dock inte varit speciellt Blåvitt fokuserad vad jag vet, utan det har väl varit rätt utspritt. Det finns exempel på kapitalstarka och förmögna individer i denna landsändan som snarare sympatiserat med t ex ÖIS och har även historiskt sett sponsrat den föreningen, t ex familjen Olsson(dvs Stena koncernen) och Sven Norfeldt(Dunross & Co).

Idag är dock idrottssponsringen inte jätteprio, och ovanstående har väl inget sponsorintresse i ÖIS längre, Norfeldt sponsrar ju enbart ungdomsidrott nu, helt oberoende av vilken förening det är.

Det har dock tillkommit andra aktörer som har ett starkt engagemang och ett brett idrottsintresse, Ola Serneke är väl den mest lysande stjärnan, en skön snubbe, och han är ju också påpekat just näringslivets bristande intresse när det gäller idrottssponsring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in