Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Det kanske påvisar att även andra ser vilken klass spelaren besitter...? Kretin.
Att vara med i veckans lag EN gång har ingen bäring på huruvida man är en klassspelare i övrigt.
Jag tittade på Besaras hela tid i Bajen, där vi konstaterade att han gjort fler mindre bra insatser än bra. Hans tid på bänken i turkiet dödar dessutom alla argument om att han skulle ha en tydlig uppåtgående kurva.
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Du föredrar ett mer spelskickligt mittfält bestående av Haglund och Persson? Känsliga uppspelsfötter där.
Detta är ett argumentationsfel som kallas för
Falsk Dikotomi
Bara för att jag inte ser Besara som den optimala spelaren i Bajen, betyder inte att tycker att Person och Haglund är det optimala alternativet. Jag ser hellre att vi värvar någon
annan bättre i vinter, när Haglunds kontrakt gått ut och ger sådant löneutrymme.
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Personligen hade jag hellre sett den senare på sin gamla position och Kennedy i en mer renodlad nummer tio roll.
Hade vi kunnat sparka Person och Haglund, och tagit in Besara för resten av säsongen så hade jag gärna sett det alternativet. Men nu kunde vi inte sparka dessa herrar, och Besara vill nog inte skriva ett kortkontrakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Edit: även jag inser dock att vi måste grisspela oss till poängen i det läge vi befinner i oss nu, men för framtiden ser jag nog hellre passningsskickliga lirare av Besaras typ än träben av Haglund typen. Och det hoppas jag ledningen också gör.
Ja, låt oss grisspela denna säsong och rädda kontraktet, och sedan bygga ett så pass bra lag inför nästa säsong att Besara hade varit en bänknötare om han tillhört den truppen. See my point?
Sen kanske Besara blommar ut till något riktigt bra i Örebro, men isf tänker inte jag gråta över spilld mjölk. Resonemanget kvarstår.