2016-09-02, 10:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Först och främst förstår jag inte vad det har med saken att göra att han var med i veckans lag.

Att Besara inte gick till Bajen berodde på att vi inte behöver ytterligare en mittfältare.

Sedan råder det ju frågetecken om huruvida Besara har det som krävs för att spela i ett framtida topplag, så som Bajen har ambitioner att vara.

Jag kan inte påstå att jag är besviken, utan jag hoppas på att vi siktar på bättre spelare än Besara. Sedan får framtiden utvisa om Besara är av allsvenskt toppklass eller inte.

Det råder ganska många frågetecken i hela er trupp om ni ska vara ett framtida topplag.
Citera
2016-09-02, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det råder ganska många frågetecken i hela er trupp om ni ska vara ett framtida topplag.

Ja, så vi behöver inte dra på oss fler frågetecken.
4 poäng från övre halvan är gott nog, i nuläget.

Hur är det därnere bland strecken nuförtiden?
Citera
2016-09-02, 10:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja, så vi behöver inte dra på oss fler frågetecken.
4 poäng från övre halvan är gott nog, i nuläget.

Hur är det därnere bland strecken nuförtiden?

Degen rullar in, det går bra nu!

Det är i realitet helt åt helvete, men det vet du ju redan~
Citera
2016-09-02, 11:33
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Sedan råder det ju frågetecken om huruvida Besara har det som krävs för att spela i ett framtida topplag, så som Bajen har ambitioner att vara.

Om det där var ett skämt så var det ett jävligt dåligt skämt. Det är ju inte bara bussar bajen skiter i.
Citera
2016-09-02, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Om det där var ett skämt så var det ett jävligt dåligt skämt. Det är ju inte bara bussar bajen skiter i.
Utveckla?

Inför förra säsongen var det tveksamt om Besara öht hade allsvensk kvalitet, iom att han hade svårt att leverera i superettan. Att han sedan glimrade till i ett par (!!) matcher på vårsäsongen 2015 räcker inte för att vara allsvensk toppklass.

Sedan dess har han haft en misslyckad sejour i turkiska andraligan, så det är inte att tänja på sanningen om man ifrågasätter Besaras kapacitet.
Citera
2016-09-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ska man, som jag gjort hela säsongen, räkna på hur vi ligger poängmässigt sett till fjolårssäsongen så ligger vi med tio omgångar kvar fem pinnar efter fjolårets notering.
Det kanske inte låter omöjligt att ta in men om man ser på matcherna som återstår och fjolårets notering så är det i det närmaste omöjligt om man skall tippa troliga resultat.

MFF (b) 16:0p 15:0p Skillnad -5
Häcken (b): 16:0 15: 3 -8
ÖSK (h): 16:3 15:3 -8
ÖFK (ersätter Åtvid) (h) 16:3 15:3 -8
KFF (b) 16:1 15: 3 -10
Gefle (h) 16:3 15: 3 -10
AIK (h) 16: 1 15: 3 -12
GIF (b) 16: 3 15: 1 -10
Ellos (h) 16: 3 15: 3 -10
Peking (b) 16: 0 15: 1 -11

11 pinnar under fjolårets notering vilket ger oss 52 pinnar isf. Färre poäng har vi inte haft sedan Stahres första år, 2012 när vi länge och väl slogs om att slippa åka ur/kvala.

Det blir oerhört svårt att nå en europaplats ens även om rent poängmässigt är nära i nuläget. Jag känner mig rätt säker på att vi torskar två raka nu efter uppehållet och redan där kan det vara så gott som kört med en EL-plats.

Det enda vi antagligen, och förhoppningsvis kan ta med oss när året summeras är att saneringen av ekonomin fortskrider. Har vi lite flyt kanske vi kan sno 3:e platsen. Sportsligt står vi och stampar, eller ja, det går ju sämre än förra året(om man bortser från att det gick bättre i EL), och vi har en tränare som inte direkt känns jätte inspirerande. Stahre hade iaf jävligt mycket glöd och ett jävlar anamma, det tycker jag kan vara sympatiska drag, även om det inte säger så mycket om det fotbollstaktiska.

MFF blir naturligtvis en svårt match, men de har ju två tunga tapp i den matchen i Eikrem och Kjartansson, känns inte hopplöst. Häcken vet man aldrig var man har. Örebro, typ Häcken light, Östersund måste krossas, Kalmar har en förmåga att vara jävliga mot oss när det behövs som minst, AIK känns helt öppet, och sista matchen har vi Peking borta, utvisning i första matchminuten, eller?

Har AIK några svåra matcher kvar?

Edit: Farnerud låg visst bakom två mål i debuten för BK Arslet. Han kan nog bli grym om han får vara hel.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-02 kl. 12:28.
Citera
2016-09-02, 12:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Först och främst förstår jag inte vad det har med saken att göra att han var med i veckans lag.
Det kanske påvisar att även andra ser vilken klass spelaren besitter...? Kretin.

Du föredrar ett mer spelskickligt mittfält bestående av Haglund och Persson? Känsliga uppspelsfötter där. Som tur var har ju t o m Nanne insett detta och dragit ned Kennedy i en sittande roll, där Besara huserade förut.
Personligen hade jag hellre sett den senare på sin gamla position och Kennedy i en mer renodlad nummer tio roll.

Edit: även jag inser dock att vi måste grisspela oss till poängen i det läge vi befinner i oss nu, men för framtiden ser jag nog hellre passningsskickliga lirare av Besaras typ än träben av Haglund typen. Och det hoppas jag ledningen också gör.
Senast redigerad av gato12 2016-09-02 kl. 12:39.
Citera
2016-09-02, 12:36
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Har AIK några svåra matcher kvar?
Matcher jag skulle klassa som svåra: Djurgården (B), Elfsborg (B), Peking (H), IFK Göteborg (B), Häcken (H). Eventuellt kan man lägga till J-Södra (B) där som kan vara klurig.
Citera
2016-09-02, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kanske påvisar att även andra ser vilken klass spelaren besitter...? Kretin.
Att vara med i veckans lag EN gång har ingen bäring på huruvida man är en klassspelare i övrigt.
Jag tittade på Besaras hela tid i Bajen, där vi konstaterade att han gjort fler mindre bra insatser än bra. Hans tid på bänken i turkiet dödar dessutom alla argument om att han skulle ha en tydlig uppåtgående kurva.

Citat:
Du föredrar ett mer spelskickligt mittfält bestående av Haglund och Persson? Känsliga uppspelsfötter där.
Detta är ett argumentationsfel som kallas för Falsk Dikotomi
Bara för att jag inte ser Besara som den optimala spelaren i Bajen, betyder inte att tycker att Person och Haglund är det optimala alternativet. Jag ser hellre att vi värvar någon annan bättre i vinter, när Haglunds kontrakt gått ut och ger sådant löneutrymme.

Citat:
Personligen hade jag hellre sett den senare på sin gamla position och Kennedy i en mer renodlad nummer tio roll.
Hade vi kunnat sparka Person och Haglund, och tagit in Besara för resten av säsongen så hade jag gärna sett det alternativet. Men nu kunde vi inte sparka dessa herrar, och Besara vill nog inte skriva ett kortkontrakt.

Citat:
Edit: även jag inser dock att vi måste grisspela oss till poängen i det läge vi befinner i oss nu, men för framtiden ser jag nog hellre passningsskickliga lirare av Besaras typ än träben av Haglund typen. Och det hoppas jag ledningen också gör.
Ja, låt oss grisspela denna säsong och rädda kontraktet, och sedan bygga ett så pass bra lag inför nästa säsong att Besara hade varit en bänknötare om han tillhört den truppen. See my point?

Sen kanske Besara blommar ut till något riktigt bra i Örebro, men isf tänker inte jag gråta över spilld mjölk. Resonemanget kvarstår.
Citera
2016-09-02, 13:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Matcher jag skulle klassa som svåra: Djurgården (B), Elfsborg (B), Peking (H), IFK Göteborg (B), Häcken (H). Eventuellt kan man lägga till J-Södra (B) där som kan vara klurig.
Historik har ju sin betydelse och Häcken har aldrig vunnit i Solna på sina typ 17 (?) försök.
Citera
2016-09-02, 13:27
Medlem
Citat:

Ja från Jönköping kom man vi ju undan med andan i halsen, även om sista 15 antagligen var det mest massiva tryck jag sett från något lag i år(men då har jag naturligtvis inte sett mer än typ 1/10 av matcherna), det var en stark forcering där av oss. Malmö fick väl pisk där?

J Södra är en kul nykomling helt klart.
Citera
2016-09-02, 13:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Södra borta i oktober är en svår match, deras matta suger musten ur båda lagen.

Det enda lag som lyckats vinna där är Peking (2-0). Ja, också då Östersund.
Senast redigerad av bagarn29 2016-09-02 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in