2016-09-01, 06:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det inte märkligt att dom mest inbitna gräsfanatikerna i Sverige (Helsingborg) säger nej till motionen?

Efter att ha läst ytterligare så verkar det inte ens gått så långt som en röstning alls.

MFF:s motion kom upp till förslag, AIK biföll den. Sedan var det så mycket motstånd att frågan lades ned/togs inte vidare verkar det som.

Så varken eller HIF kanske ens uttalade sig i frågan, men man kan ju tycka att vi och HIF borde uttalat oss/höjt rösten och därmed ändå varit 4/16. Då är det ju helt plötsligt 25 %.
Citera
2016-09-01, 08:06
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det inte märkligt att dom mest inbitna gräsfanatikerna i Sverige (Helsingborg) säger nej till motionen?

Vi hade tydligen ingen röstberättigad på plats, då vår styrelse tyckte det interna arbetet var viktigare. Konstiga prioritering från vår styrelse om du frågar mig. Hade vi dock varit på plats så hade det ju varit bifall på motionen.
Citera
2016-09-01, 08:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mer info:
http://www.svenskelitfotboll.se/svensk-elitfotboll-utreder-forslag-om-underlag/

Det där låter mer hoppfullt.

En utredning som skall vara klar till medlemsmötet om ett år således.
Man vet ju inte hur det lät på mötet heller och då jag inte läst motionen i sin helhet (var gör man det?) så kan man ju tro att den hade vissa luckor och att det var därför man valde att gå på utredningslinjen istället. Det kan vara en sund väg där antagligen båda sidor tror/hoppas på att nämnda utredningen ger sin sida tillräckligt starka argument för att driva sin linje vidare än hårdare.

Det finns i nuläget bland de 32 elitlagen en liten (17-15) majoritet med fotbollsplaner och det är ju svårt att se att någon av dessa skulle välja att VILJA byta vid en direkt omröstning om vilket underlag som föredras.
Citera
2016-09-01, 10:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mer info:
http://www.svenskelitfotboll.se/svensk-elitfotboll-utreder-forslag-om-underlag/

Det där låter mer hoppfullt.

Citat:
Skulle förslaget sedan följas upp och ett beslut kan tas finns det ändå andra aspekter att ta i beaktning.
– Vi kan komma överens om vad vi vill men finns också bestämmelser inom Svenska Fotbollförbundet. Vi är beroende av deras bestämmelser. Vi har en del komplikationer som kommer efter detta. Det är inte enbart en SEF-fråga, säger Lars-Christer Olsson, Ordförande i Svensk Elitfotboll.

SvFF ska ju också blandas in liksom kommuner så det kommer att dras i långbänk. Jag har då inga större förhoppningar i denna fråga utan riktar in mig på att endast kolla på matcher som spelas på gräs eller hybrid.
Citera
2016-09-01, 11:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Värt att nämnas kan ju också vara att FIFA:s regelverk angående plastgräs tydligen ska ändras till nästa år. Ingen aning om hur men jag hoppas ju att dom tajtar till det så att dom värsta balkongmattorna försvinner direkt.
Citera
2016-09-01, 12:13
Avslutad
Förslaget för konstgräsförbud har röstats ner.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/09/01/pikade-konstgraslagen-men-hif-inte-ens-pa-plats-vid-omrostning-om-forbud/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Senast redigerad av se_där... 2016-09-01 kl. 12:29.
Citera
2016-09-01, 19:56
Medlem
gato12s avatar
Nån som vet varför i hela havet Besara gick till ÖSK istället för Bajen...?

Ville inte Nanne ha tillbaka honom eller var han för dyr?

Såg att han var med i veckans lag nu senast i DN.
Citera
2016-09-01, 20:16
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Så vitt jag har förstått fick Besara aldrig något konkret kontraktsförslag från Bajen. Han var ju sedan "klar" för Sundsvall när ÖSK kom in sent i bilden och tack vare en träff med Axén norpade honom.

Tror knappast han sitter på någon monsterlön då varken Giffarna eller vi har pengar i överflöd just nu. Vi tog dessutom in honom trots att vår trupp egentligen redan var full.
Citera
2016-09-01, 20:19
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Så vitt jag har förstått fick Besara aldrig något konkret kontraktsförslag från Bajen. Han var ju sedan "klar" för Sundsvall när ÖSK kom in sent i bilden och tack vare en träff med Axén norpade honom.

Tror knappast han sitter på någon monsterlön då varken Giffarna eller vi har pengar i överflöd just nu. Vi tog dessutom in honom trots att vår trupp egentligen redan var full.
Det är bara att gratulera er till en riktigt bra spelare. Hur används han i Örebro? Ligger lågt i planen och sköter uppspelen? Längre upp i planen har ni väl både Gerzic och Ajdarevic som sköter nummer tio rollen. Hur många passningsorienterade mittfältare behöver ni egentligen...?

Obegripligt att inte Bajen ville ha honom. Men det är ju viktigare att fylla mittfältet med brunkare.
Senast redigerad av gato12 2016-09-01 kl. 20:22.
Citera
2016-09-01, 22:19
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Det är bara att gratulera er till en riktigt bra spelare. Hur används han i Örebro? Ligger lågt i planen och sköter uppspelen? Längre upp i planen har ni väl både Gerzic och Ajdarevic som sköter nummer tio rollen. Hur många passningsorienterade mittfältare behöver ni egentligen...?

Obegripligt att inte Bajen ville ha honom. Men det är ju viktigare att fylla mittfältet med brunkare.

Ja, jag måste säga att han har utvecklats en hel del sedan vårt år i Superettan 2013. Då var han snarare en spelare som man inte hade något emot att Bajen fortsatte spela. Tillsammans med den där jänkaren på mitten, Ledgewood eller vad han hette.

Besara har inte hunnit spela så mycket än, mest kanten som ju inte är hans naturliga position direkt. När Astrit skadade sig sist fick han dock flytta in i mitten i något som kan liknas en nummer tio. Gerzic har på senare år sjunkit längre ner i planen och är den som sköter uppspelen från egen planhalva.

Axén har väl egentligen två stora fetischer gällande spelartyper. Dels fartfyllda speedraketer men även just bollbegåvade finlirare. Vår truppbalans mellan lirare och brunkare på mitten har dock stundtals visat sig kännbar när RÅP, som är mittfältets enda brunkare, varit avstängd (minst 3 gånger per säsong) och vi fått slänga in Daniel "futsal" Nordmark med sugrörsben som ersättare...
Senast redigerad av nomadic 2016-09-01 kl. 22:21.
Citera
2016-09-02, 08:00
Medlem
kostymnisses avatar
Ska man, som jag gjort hela säsongen, räkna på hur vi ligger poängmässigt sett till fjolårssäsongen så ligger vi med tio omgångar kvar fem pinnar efter fjolårets notering.
Det kanske inte låter omöjligt att ta in men om man ser på matcherna som återstår och fjolårets notering så är det i det närmaste omöjligt om man skall tippa troliga resultat.

MFF (b) 16:0p 15:0p Skillnad -5
Häcken (b): 16:0 15: 3 -8
ÖSK (h): 16:3 15:3 -8
ÖFK (ersätter Åtvid) (h) 16:3 15:3 -8
KFF (b) 16:1 15: 3 -10
Gefle (h) 16:3 15: 3 -10
AIK (h) 16: 1 15: 3 -12
GIF (b) 16: 3 15: 1 -10
Ellos (h) 16: 3 15: 3 -10
Peking (b) 16: 0 15: 1 -11

11 pinnar under fjolårets notering vilket ger oss 52 pinnar isf. Färre poäng har vi inte haft sedan Stahres första år, 2012 när vi länge och väl slogs om att slippa åka ur/kvala.

Det blir oerhört svårt att nå en europaplats ens även om rent poängmässigt är nära i nuläget. Jag känner mig rätt säker på att vi torskar två raka nu efter uppehållet och redan där kan det vara så gott som kört med en EL-plats.
Citera
2016-09-02, 10:27
Avslutad
Citat:

Först och främst förstår jag inte vad det har med saken att göra att han var med i veckans lag.

Att Besara inte gick till Bajen berodde på att vi inte behöver ytterligare en mittfältare.

Sedan råder det ju frågetecken om huruvida Besara har det som krävs för att spela i ett framtida topplag, så som Bajen har ambitioner att vara.

Jag kan inte påstå att jag är besviken, utan jag hoppas på att vi siktar på bättre spelare än Besara. Sedan får framtiden utvisa om Besara är av allsvenskt toppklass eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in