2016-09-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tragikomiskt på något vis. I första halvlek i dag stack han inte ut för då var alla 22 spelare riktigt dåliga men vissa av bolltappen i andra halvlek var ju oerhört usla.
Jag fick en klump i magen under första halvlek när Oscar stod och duttade med bollen vid mittplan och folk började bua (idioter), vad fan ska han göra när de andra bara står och glor hade ni tänkt. Det bortskämda skitbeteendet med att bua för att spelet inte stämmer eller för att man rullar runt i backlinjen vid 3-0 mot Gefle borde resultera i uteslutning och arrangörsavstängning på livstid.
Citera
2016-09-23, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag fick en klump i magen under första halvlek när Oscar stod och duttade med bollen vid mittplan och folk började bua (idioter), vad fan ska han göra när de andra bara står och glor hade ni tänkt. Det bortskämda skitbeteendet med att bua för att spelet inte stämmer eller för att man rullar runt i backlinjen vid 3-0 mot Gefle borde resultera i uteslutning och arrangörsavstängning på livstid.
Vet precis vilken situation du menar, jag är inte särskilt positiv till Lewicki men kom igen, där fanns ju verkligen inga möjligheter över huvud taget (alltså, jag håller med dig).

Erik Johansson fick burop i dag också, förstod jag inte riktigt heller.
Citera
2016-09-23, 03:09
Medlem
Korders avatar
Tradigt men väntat att MFF vann. Dock surt att det avgörandet kom så sent (eftersom jag såg matchen). Oerhört passivt försvarsspel av Elfsborg vid målet också.
Citera
2016-09-23, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tradigt men väntat att MFF vann. Dock surt att det avgörandet kom så sent (eftersom jag såg matchen). Oerhört passivt försvarsspel av Elfsborg vid målet också.

Elfsborgsförsvaret såg ut att försöka hålla inne skiten när Rakip sicksackade genom straffområdet. För de var så rädda för att orsaka straff.
Citera
2016-09-23, 06:49
Avslutad
Vilken ångestmatch igår, hela skitet skrek oavgjort. Men som tidigare matcher avgör man tack vare en individuell prestation. Så har det känts hela säsongen egentligen vi fortsätter att hänga med tack vare bra individuella prestationer. Tycker att Yotun gjorde ett bra jobb igår och försvaret höll ihop bra även om man ska säga att Elfsborg inte var bra framåt. Det kändes som om de var nöjda med en poäng redan från avspark.

Jebali såg intressant ut, blir säkert nyttig för Elfsborg.
Citera
2016-09-23, 07:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Som alltid tar ni gnagare enkelt på sånt skit. Det är svagt måste jag säga. Men förhärligar man våld så gör man ju så. Så nej, det är inga "stolpskott", utan AIK-fans. Som också du själv skriver, att han gärna får bli korsbandsskadad. Du säger totalt emot dig själv med andra ord. Och faktum kvarstår, gnaget-fans tål ingenting.
Du är en sån där skribent som man inte vet om du trollar eller bara är uppriktigt korkad.

Läs igen vad jag skrev:
Citat:
och jag skulle personligen inte känna nån sympati för denne om han blev korsbandsskadad.

Läste runt lite på ert forum och det var nån som på riktigt önska att Carlgren skulle dra korsbandet för att han låg ner i straffområdet nånstans kring matchminut 85. Alla klubbar har stolpskott till fans, vi har det, ni har det (du är ett utav dom), BP har det osv osv.
Citera
2016-09-23, 08:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast nu tror jag du har för mycket av de senaste årens Söder i tankarna, det är innan skadan jag menar, det var en helt annan sak då. Och det säger jag som neutral.

AIK i år är ett lag som är uppe och slåss i toppen av allsvenskan, Isak är en av deras bästa spelare.
IFK Gbg 20XX (när det nu var) var uppe och slogs i toppen av allsvenskan och Robin Söder var en av era bästa spelare.

Söder debuterade 08 och gjorde mål direkt, sedan förstörde Lennartsson honom året efter och sedan blev det aldrig nåt mer av värde där. Visst att han inte totalt fallit igenom och harvar i Stenungsund igen men jisses vad man önskar att han bytts ut där i em09.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Sköld vill såklart inte göra mål mot sin favvoklubb och tur är väl det för oss.

Helvete vad dåligt vår försvar är.
Och Mr Instagram gör såklart en patenterad tavla. Börjar bli en vana för Bågen.

Kvällens behållning var Omar. Där har Gren hittat ett fynd, igen.

Skölds var helt klart vår bäste spelare igår. Konstigt att han inte fick en ica-kasse eller en middag för två på murveln som "matchens lirare".

Instagram är ett j-a ofog i sig med alla meningslösa kaffe/matbilder etc så där får gärna Alvbåge härja så länge vi slipper se honom vakta vår bur.
Omarsson är en spelare man inte kan annat än gilla, han sliter för tre och gör ju även mål med jämna mellanrum. Som du skriver har Gren lyckats igen, förhoppningsvis fick han in en väldigt låg summa för att köpa loss honom också när lånet signerades.

Förövrigt har det nu gått så långt att många (inte jag dock) buade ut Seb när han presenterades och direkt valde att hylla Sabah när dennes byttes in. Otroligt nog fick seb betyget "Skall vara nöjd med sin insats" i GP, det säger mer om GP än nåt annat.

Usel publiksiffra, allmänt usel fotboll och så många misstag att jag slutade räkna efter ungefär 10 sekunder.

Det lär inte blir roligare på måndag...
Citera
2016-09-23, 08:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vilken ångestmatch igår, hela skitet skrek oavgjort. Men som tidigare matcher avgör man tack vare en individuell prestation. Så har det känts hela säsongen egentligen vi fortsätter att hänga med tack vare bra individuella prestationer. Tycker att Yotun gjorde ett bra jobb igår och försvaret höll ihop bra även om man ska säga att Elfsborg inte var bra framåt. Det kändes som om de var nöjda med en poäng redan från avspark.

Jebali såg intressant ut, blir säkert nyttig för Elfsborg.

Yotun var den ende av de offensiva spelarna som får godkänt tycker jag. Gillade hans crosspassningar till Berget. Han borde slagit fler sådana för där fick vi ned bollen djupt på en fri yta.

Matchen var lite som vårmatchen mot Elfsborg. Då kom vi med två raka förluster. Nu kom vi med förlusten mot Djurgården i bakhuvudet. Tror spelarna var lite försiktiga och ville inte gå bort sig. Vi kunde nog varit lite modigare.
Citera
2016-09-23, 09:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vet precis vilken situation du menar, jag är inte särskilt positiv till Lewicki men kom igen, där fanns ju verkligen inga möjligheter över huvud taget (alltså, jag håller med dig).

Erik Johansson fick burop i dag också, förstod jag inte riktigt heller.

Erik fick väl burop för att han valde FCK och inte MFF när lämnade Belgien. Kan inte se något att skäl.

När det gäller Lewicki så skulle han själv tjäna på att lämna MFF (jag tycker inte det). Har man en tränare som inte tror på en så vad ska man gör.

Hur många gånger såg man Anders Linderoth slå assist? Hur ofta vann han bollen och spelade till Taco som skötte resten.

Adu som är så mycket bättre enligt vissa är lite av en berg och dalbana, var han så mycket bättre igår?

Kuhn bör förklara för Eikrem att det ingår försvarsspel i fotbollens ädla konst, han ser förvirrad ut när han kommer på egen planhalva. Han är bra i offensiven men de två senaste matcherna har inte varit bra.

Stötta Lewicki istället för att håna honom, han har ett mycket större spel i sig.
Citera
2016-09-23, 10:14
Medlem
Det är ett jävla gnällande på Seb. Men var han inte bättre än Allbeck i går och även mot Häcken?
Seb sliter och kämpar,och flera av Blåvitt spelarna borde ta efter han i det.

Nu när 3:e platsen mer eller mindre är körd. Borde inte Alvbåge bytas ut dom sista matcherna då?
Citera
2016-09-23, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Yotun var den ende av de offensiva spelarna som får godkänt tycker jag. Gillade hans crosspassningar till Berget. Han borde slagit fler sådana för där fick vi ned bollen djupt på en fri yta.

Matchen var lite som vårmatchen mot Elfsborg. Då kom vi med två raka förluster. Nu kom vi med förlusten mot Djurgården i bakhuvudet. Tror spelarna var lite försiktiga och ville inte gå bort sig. Vi kunde nog varit lite modigare.

Det är konstigt att vi i de flesta matcherna denna säsong inte kan få både offensiven och defensiven att fungera. Det är antingen eller. Har inte riktigt kommit underfund varför men det börjar mer och mer luta åt att det är något fel på det centrala mittfältet, vi tappar balansen där oavsett vem vi sätter där.

Det viktiga blir ändå att man vinner även om spelet inte sett bra ut på hela säsongen. Men det var väldigt trötta ben igår på Mackan och Jeremejeff.
Citera
2016-09-23, 10:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det är ett jävla gnällande på Seb. Men var han inte bättre än Allbeck i går och även mot Häcken?
Seb sliter och kämpar,och flera av Blåvitt spelarna borde ta efter han i det.

Nu när 3:e platsen mer eller mindre är körd. Borde inte Alvbåge bytas ut dom sista matcherna då?

Bua ut är att ta det för långt såklart men att han skulle vara bättre än Albaek är ju sannerligen att ta i. Sliter och kämpar och gör det bättre än Seb dessutom gör ju Tom. Sabah är lovande och bör i detta läge få chansen även han.
Dessutom skulle laget må mycket bättre av Tom i en ren "Gurra-roll" än när Seb klampar in på Albaeks domäner.

Alvbåge borde sannerligen petas ja, där är vi fullständigt överrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in