Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det enda vi antagligen, och förhoppningsvis kan ta med oss när året summeras är att saneringen av ekonomin fortskrider. Har vi lite flyt kanske vi kan sno 3:e platsen. Sportsligt står vi och stampar, eller ja, det går ju sämre än förra året(om man bortser från att det gick bättre i EL), och vi har en tränare som inte direkt känns jätte inspirerande. Stahre hade iaf jävligt mycket glöd och ett jävlar anamma, det tycker jag kan vara sympatiska drag, även om det inte säger så mycket om det fotbollstaktiska.
MFF blir naturligtvis en svårt match, men de har ju två tunga tapp i den matchen i Eikrem och Kjartansson, känns inte hopplöst. Häcken vet man aldrig var man har. Örebro, typ Häcken light, Östersund måste krossas, Kalmar har en förmåga att vara jävliga mot oss när det behövs som minst, AIK känns helt öppet, och sista matchen har vi Peking borta, utvisning i första matchminuten, eller?
Har AIK några svåra matcher kvar?
Edit: Farnerud låg visst bakom två mål i debuten för BK Arslet. Han kan nog bli grym om han får vara hel.
Det går givetvis under "det är aldrig bra att åka ur"-snack men det känns nästan som vi behöver missa europa nästa år för att kunna bygga om i lugn och ro. Jag är som jag sagt innan otroligt trött på att vi jagar en tredjeplats, säljer en gubbe och plockar in nån och kommer undan med andan i halsen och en tredjeplats.
Det behövs ibland en rensning i leden och det bör komma nu.
Att ekonomin fortsätter saneras ordentligt är bra dock. Förhoppningsvis fortsätter det med några hyfsade försäljningar i vinter och påfyllnad av yngre förmågor.
Jag kan inte se hur vi ska slå MFF borta, det blir en rejäl överraskning om så sker.
Häcken lär ju göra årets match mot oss första gången vi möts på Bravida.
Hemmamatcherna bör vi inte torska nån och vinna de flesta tycker jag.
Sista matchen kan bli intressant. Dock skall man komma ihåg att vi 2004 åkte ner till Halmstad när det gänget slogs om guldet med MFF, vi hade inget att spela för och vi tog en pinne och MFF tog guldet. Vi har således inte nån historia av att "lägga oss" i slutomgångar. Förlusten i sista rundan 99 mot HIF när de slogs om guldet med AIK beror ju på att det gänget då var betydligt bättre än oss kort och gott.
Dock lär det bli en del rubriker om att många vill att vi ska lägga oss i sista rundan så MFF inte tar guldet. Jag tror dock vi får pisk i Peking även om vi skulle gå all-in...
Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Matcher jag skulle klassa som svåra: Djurgården (B), Elfsborg (B), Peking (H), IFK Göteborg (B), Häcken (H). Eventuellt kan man lägga till J-Södra (B) där som kan vara klurig.
Häcken hemma bör ju inte vara några problem, det är ju dels som påpekats redan inte Häckens favoritplats i världen, Solna. Dels lär de inte ha nåt att lira för.
J.Södra är jobbigare än många tror. Blir förövrigt intressant att se hur den klubben bygger vidare för kommande säsong. Södra borde ju få en pinne till snart med.