2016-08-02, 18:14
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förjävligt!

Nä men ärligt talat är det komiskt, förlängning för typ 6 veckor sedan och nu (kanske) kicken. Fin investering där DIF. Ska bli intressant å se vem som ersätter? Högmo har fortfarande kontrakt med norska landslaget? Undrar om dom inte kollat läget med Lagerbäck? Då skulle vi kunna snacka prestigevärvning, fast det är inte sannolikt.

Bosse var väl dyngrak och agerade på känsla som vanligt?
Citera
2016-08-02, 18:17
Medlem
Commissarys avatar
Pelle Chanslös får gå? Detta är så sjukt tragikomiskt, vad var tanken egentligen? Hur resonerade man? Rekryteras DIFs ledning rakt från någon sorts daglig verksamhet eller headhuntas de på resultaten av någon sorts inverterat IQ-test?
Citera
2016-08-02, 18:34
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Förjävligt!

Nä men ärligt talat är det komiskt, förlängning för typ 6 veckor sedan och nu (kanske) kicken. Fin investering där DIF. Ska bli intressant å se vem som ersätter? Högmo har fortfarande kontrakt med norska landslaget? Undrar om dom inte kollat läget med Lagerbäck? Då skulle vi kunna snacka prestigevärvning, fast det är inte sannolikt.

Samtidigt är det oroligt i Gefle. Kan det vara så att man har lyckas få en deal med Gefle? Att dom betalar hela eller en viss summa av hans lön? På det sättet går han tillbaks till Gefle.
Citera
2016-08-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att det måste in en anfallare med 20+ målgaranti på en säsong, kosta vad det kosta vill.
Det skulle nog behövas en sådan i alla lag?

Ni är verkligen mentalt bräckliga för motgångar just nu. Vad hade ni mot Sundsvall? 12-2 i avslut varav två i stolpen. Hade de gått in hade lite självförtroende fötts. Nu mot Kalmar får ni ett (offside?) och Walker drar en frispark i ribban. Men faller ihop när kvitteringen kommer.

Det jag vill ha sagt är väl att ni kanske har haft lite motflyt och då kanske det är bra att byta röst i omklädningsrummet? Blir det Stahre?
Kristoffersson brukar ju ha rätt ibland, (nu om att Pelle sitter löst).
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/pelle-olsson-pa-vag-bort-fran-djurgarden/

Hur ser ert program ut framöver? Nu är det Göteborg, där spelarna kan gå ut utan press på sig att vinna. Skrälläge då?

För övrigt konstigt med att Örebro lånar ut Astrit till OS när man möter Malmö. Givit upp poäng på förhand?
Citera
2016-08-02, 19:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Bosse var väl dyngrak och agerade på känsla som vanligt?
Då får vi hoppas på att han super skallen av sig och ringer Hamrén
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Samtidigt är det oroligt i Gefle. Kan det vara så att man har lyckas få en deal med Gefle? Att dom betalar hela eller en viss summa av hans lön? På det sättet går han tillbaks till Gefle.
Inte otänkbart, men läget är mer än oroligt i Gefle, man kommer med 99,9% säkerhet spela i superettan 2017.
Citera
2016-08-02, 19:21
Medlem
Gefles ända hopp för att slippa superettan var väl att Pelle skulle vara kvar i Djurgården...
Citera
2016-08-02, 19:31
Medlem
simonvps avatar
Pelle out är såklart fruktansvärt dåligt för Bajen. Lyft för dif nu och förmodligen lär man kunna vinna derbyn nu. Förvånar mig inte ett dugg om man slår Gbg, läge att slanta in duktigt på dif i den matchen.
Citera
2016-08-02, 22:25
Medlem
kirts avatar
Om Pelle får gå på fredag som det pratas om, har det kommit några uppgifter om vem som skall ta över istället för Pelle?
Citera
2016-08-02, 22:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirt
Om Pelle får gå på fredag som det pratas om, har det kommit några uppgifter om vem som skall ta över istället för Pelle?
Fel tråd kanske men kör på.

Per Joar Hansen, Tor Ole Skullerud och Mark Dempsey ryktas det om, förstnämnde ryktas det mest om.
Citera
2016-08-02, 22:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Fel tråd kanske men kör på.

Per Joar Hansen, Tor Ole Skullerud och Mark Dempsey ryktas det om, förstnämnde ryktas det mest om.
Känner inte igen ett enda av namnen..

Får Bosse också gå om Pelle går? Med tanke på att han kritade på ett nytt avtal med Pelle för cirka 5-6 veckor sedan?
Citera
2016-08-02, 22:36
Medlem
Starr-ys avatar
Hört en del rykten att Jan Tauer tar över
Citera
2016-08-02, 22:59
Medlem
InnesIs avatar
Jag såg en rubrik om att Pelle Olsson var på väg bort från DIF. Inte så underligt tänker jag och drar mig till minnes att de nyss förlängde med honom. Gick tillbaka för att se när det var. 6 veckor sedan! Oj, det här känns som när vi sparkade Roger Franzén precis efter att han fått nytt kontrakt. Så galet och dåligt planerat. Han var ju ifrågasatt även för 6 veckor sedan. hade det inte varit bäst att låta det gå lite tid innan man väljer att förlänga? Klantigt, klantigt, klantigt.

Har för mig att statistik visar att ett tränarbyte sällan genererar i fler poäng per match även om Djurgården har bra erfarenhet att när man senast gjorde det (Högmo). Hoppas givetvis att det går åt skogen. Fast ska jag vara ärligt vill jag ha dem kvar i Allsvenskan men de får gärna svettas nere på kvalplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in