2016-07-31, 08:40
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Edit: SoderortFTW, du och jag delar verkligen inte samma syn av Rennie. Duktig spelare individuellt men saknar helt och hållet spelförståelse. Stannar upp anfall genom att kladda på bollen istället för att spela vidare, tar konstiga löpningar som medspelarna inte är med på osv. Alltid tvärtemot vad han borde göra.

Då delar vi exakt samma syn på honom. Kanske var otydlig, men inhoppet får ses som piggt när man har i åtanke att han håller undre-halvan-i-supertettan-klass. Sen har jag alltid gillat honom som person, så är kanske lite blind för hans brister ibland
Citera
2016-07-31, 10:03
Medlem
simonvps avatar
Livsviktigt sätt vi vann på igår. En torsk och hönsgård i försvaret hade gjort krisen total, nu fick vi ÄNTLIGEN hålla nollan och vad jag förstår det som så släppte vi inte till jättemycket heller, även om Gefle inte är någon värdemätare (såg inte från minut 15 och framåt).

Boo-Aidoo är en ok interimslösning, men mot bättre lag kommer deras brister säkert att komma fram. Viktigt att Saetra hittar tillbaka till sitt gamla jag, hans uppspelsfot är superviktig för oss. Kennedy centralt funkar ok när vi möter sämre lag. Mot bättre lag kommer mittfältet skärma av honom och han kommer få mindre tid än vad han har fått på sistone. Haglund som vänsterytter är såklart inte heller någon permanent lösning, även om han gjorde det bra igår.

Som sagt superviktigt att laget skärpte till sig när det gällde som mest. Säsongen kommer bara att handla om att undvika plats 14-16, inget annat gäller för tillfället. Såklart ett jättefiasko att vi inte har etablerat oss mer än så, men tyvärr är det den bistra sanningen för tillfället.
Citera
2016-07-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan säga mycket om Prio-Nisse men det stör iaf mig att han stoppade Serneke från att gå in med dubbla summan i spons när Prioritet och blåvitt inte var överrens. Jag kan förstå att Serneke backade iom att det är två företag som har en hel del ihop men det var ändå surt.
Det är annars två företag som pumpar in pengar och bortsett från grundpengarna har ju Prio- Nisse bekostat Hjörtur och Sköld. Dessutom byggde de ju PSA ute på Kviberg som ger goda träningsförhållande på vintern även om det inte är gratis att ha akademin där direkt.

PSA drivs ju dock på affärsmässiga grunder, det är ett bra exempel på att det går att bygga och driva en arena kommersiellt och få det att gå ihop ekonomiskt, kommuner behöver inte splasha skattepengar på det, skattepengar som då kan gå till annat. Sedan skulle ju iofs kommuner kunna göra samma sak, driva verksamheter på ett affärsmässigt sätt dvs, och göra vinst/gå runt. Det finns just trots allt företag som ägs av det offentliga och som funkar, och tom är en tillgång.
Citera
2016-07-31, 10:45
Medlem
knullklassons avatar
Breddgrad 57-derby i dag! Tagga för fan!
Citera
2016-07-31, 10:55
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
...

Sirius har väl en fotbollsplan? Isf är dessa mer än välkomna upp istället för nåt lag utan plan!

Bottenstriden kan spetsa till sig än mer om DIF slår Kalmar borta imon även om jag tvivlar på det. Själv skulle jag verkligen inte gråta om Östersund försvann och vi får upp typ Varberg istället.

Studenternas ska byggas om och enligt planerna ska det bli konstgräs...

Ombyggnaden ska starta under nästa år och vara klar under 2020 till en kostnad som mer än väl skulle räcka till att bygga en helt ny arena från grunden på en mer kommunikationsvänlig plats...

http://bolag.uppsala.se/sv/Sportfastigheter/Amne3/Studenternas/

Fö trro jag bottenstriden redan är avgjord. Ser inte att vare sig Gefle eller Falkenberg har en trupp som kan ta igen de poäng man är efter. Historiskt har det väl krävts ca 30+ poäng för att undvika kvalspel vilket innebär att båda lagen måste ta minst 22 poäng på de 14-15 matcher de har kvar att spela, dvs de måste vinna minst hälften av sina kvarvarande matcher samtidigt som lagen ovanför förlorar mer än hälften av sina matcher. Kommer sannolikt inte att hända...
Senast redigerad av MangoChutney 2016-07-31 kl. 11:00.
Citera
2016-07-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Studenternas ska byggas om och enligt planerna ska det bli konstgräs...

Ombyggnaden ska starta under nästa år och vara klar under 2020 till en kostnad som mer än väl skulle räcka till att bygga en helt ny arena från grunden på en mer kommunikationsvänlig plats...

http://bolag.uppsala.se/sv/Sportfastigheter/Amne3/Studenternas/

Fö trro jag bottenstriden redan är avgjord. Ser inte att vare sig Gefle eller Falkenberg har en trupp som kan ta igen de poäng man är efter. Historiskt har det väl krävts ca 30+ poäng för att undvika kvalspel vilket innebär att båda lagen måste ta minst 22 poäng på de 14-15 matcher de har kvar att spela, dvs de måste vinna minst hälften av sina kvarvarande matcher samtidigt som lagen ovanför förlorar mer än hälften av sina matcher. Kommer sannolikt inte att hända...

Vad är grejen med att de envisas med plast.

Yup, FFF och Gefle är nog rätt kraftigt körda. Bajen avlivade Gefle igår.
Citera
2016-07-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Livsviktigt sätt vi vann på igår. En torsk och hönsgård i försvaret hade gjort krisen total, nu fick vi ÄNTLIGEN hålla nollan och vad jag förstår det som så släppte vi inte till jättemycket heller, även om Gefle inte är någon värdemätare (såg inte från minut 15 och framåt).

Boo-Aidoo är en ok interimslösning, men mot bättre lag kommer deras brister säkert att komma fram. Viktigt att Saetra hittar tillbaka till sitt gamla jag, hans uppspelsfot är superviktig för oss. Kennedy centralt funkar ok när vi möter sämre lag. Mot bättre lag kommer mittfältet skärma av honom och han kommer få mindre tid än vad han har fått på sistone. Haglund som vänsterytter är såklart inte heller någon permanent lösning, även om han gjorde det bra igår.

Som sagt superviktigt att laget skärpte till sig när det gällde som mest. Säsongen kommer bara att handla om att undvika plats 14-16, inget annat gäller för tillfället. Såklart ett jättefiasko att vi inte har etablerat oss mer än så, men tyvärr är det den bistra sanningen för tillfället.
Du spekulerar alltså om Boo-Wiklander och Aidoo som mittbackspar trots att du endast sett dem spela tillsammans i 15 minuter? Och när har Sätra någonsin haft en bra uppspelsfot?

För övrigt förstår jag inte vad alla gaggar om gällande Kennedy, han är utan tvekan vår bästa spelare och har en passningsfot värdig en betydligt bättre liga än Allsvenskan. Dessutom är han seriens farligaste spelare på frisparkar. Att han pga sin ålder inte skulle klara tempot känns mer som något "experter" vräker ur sig för att det är så det borde vara. Så länge man är professionell och sköter sin träning/kost så kan man hålla på på en hög nivå tills man närmar sig 40.
Citera
2016-07-31, 14:02
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Ja, det ser mörkt ut för Falkenberg och Gefle. Jag tror inte någon av dem kan ta sig upp av egen kraft. Det enda är om något annat lag totalt klappar igenom. Då är det vi (Hammarby) och Djurgården som ligger sämst till men jag tror vi båda är bättre än så.

Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Du spekulerar alltså om Boo-Wiklander och Aidoo som mittbackspar trots att du endast sett dem spela tillsammans i 15 minuter? Och när har Sätra någonsin haft en bra uppspelsfot?

För övrigt förstår jag inte vad alla gaggar om gällande Kennedy, han är utan tvekan vår bästa spelare och har en passningsfot värdig en betydligt bättre liga än Allsvenskan. Dessutom är han seriens farligaste spelare på frisparkar. Att han pga sin ålder inte skulle klara tempot känns mer som något "experter" vräker ur sig för att det är så det borde vara. Så länge man är professionell och sköter sin träning/kost så kan man hålla på på en hög nivå tills man närmar sig 40.

Jag har inte heller sett att Sätra har bra uppspelsfot. Däremot har han bitvis varit riktigt bra vad gäller just brytningar och positioner. Sedan är han ganska stark i luften också. Mycket förvånad över att han sjunkit så lågt. Magyar däremot ser jag inte mycket i.

Kennedy är fortfarande väldigt duktig. Det han tappat i snabbhet kan han fortfarande ta igen genom överlägsen spelförståelse. Han får ytor utan att springa till sig dem. En viktigt spelare för oss helt klart. Däremot är jag osäker på om han fortsätter till nästa säsong. Han har trots allt tampats med en del skador.
Citera
2016-07-31, 15:55
Medlem
Jag har egentligen ingenting vettigt att skriva, vill bara kunna avsluta inlägget med en signatur jag väntat hela säsongen på.

/Mvh Bäst i stan
Citera
2016-07-31, 15:59
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag har egentligen ingenting vettigt att skriva, vill bara kunna avsluta inlägget med en signatur jag väntat hela säsongen på.

/Mvh Bäst i stan
Bäst i stan på att vara sämst.

https://www.youtube.com/watch?v=3m_WzYoh6ek
Citera
2016-07-31, 16:00
Medlem
Jkrokens avatar
Är det någon som vet hur det brukar bli med spelarnas kontrakt när klubben dom spelar i åker ur Allsvenskan? Bryts alla kontrakt automatiskt, eller brukar dom flesta spelarna stanna om kontraktet inte går ut?
Citera
2016-07-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Bäst i stan på att vara sämst.

https://www.youtube.com/watch?v=3m_WzYoh6ek
Lite sämre än dif är vi på att vara sämst faktiskt just nu enligt tabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in