Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Fö trro jag bottenstriden redan är avgjord. Ser inte att vare sig Gefle eller Falkenberg har en trupp som kan ta igen de poäng man är efter. Historiskt har det väl krävts ca 30+ poäng för att undvika kvalspel vilket innebär att båda lagen måste ta minst 22 poäng på de 14-15 matcher de har kvar att spela, dvs de måste vinna minst hälften av sina kvarvarande matcher samtidigt som lagen ovanför förlorar mer än hälften av sina matcher. Kommer sannolikt inte att hända...
Ja, det ser mörkt ut för Falkenberg och Gefle. Jag tror inte någon av dem kan ta sig upp av egen kraft. Det enda är om något annat lag totalt klappar igenom. Då är det vi (Hammarby) och Djurgården som ligger sämst till men jag tror vi båda är bättre än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
saxenofc
Du spekulerar alltså om Boo-Wiklander och Aidoo som mittbackspar trots att du endast sett dem spela tillsammans i 15 minuter? Och när har Sätra någonsin haft en bra uppspelsfot?
För övrigt förstår jag inte vad alla gaggar om gällande Kennedy, han är utan tvekan vår bästa spelare och har en passningsfot värdig en betydligt bättre liga än Allsvenskan. Dessutom är han seriens farligaste spelare på frisparkar. Att han pga sin ålder inte skulle klara tempot känns mer som något "experter" vräker ur sig för att det är så det borde vara. Så länge man är professionell och sköter sin träning/kost så kan man hålla på på en hög nivå tills man närmar sig 40.
Jag har inte heller sett att Sätra har bra uppspelsfot. Däremot har han bitvis varit riktigt bra vad gäller just brytningar och positioner. Sedan är han ganska stark i luften också. Mycket förvånad över att han sjunkit så lågt. Magyar däremot ser jag inte mycket i.
Kennedy är fortfarande väldigt duktig. Det han tappat i snabbhet kan han fortfarande ta igen genom överlägsen spelförståelse. Han får ytor utan att springa till sig dem. En viktigt spelare för oss helt klart. Däremot är jag osäker på om han fortsätter till nästa säsong. Han har trots allt tampats med en del skador.