2016-07-31, 16:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Du spekulerar alltså om Boo-Wiklander och Aidoo som mittbackspar trots att du endast sett dem spela tillsammans i 15 minuter? Och när har Sätra någonsin haft en bra uppspelsfot?

För övrigt förstår jag inte vad alla gaggar om gällande Kennedy, han är utan tvekan vår bästa spelare och har en passningsfot värdig en betydligt bättre liga än Allsvenskan. Dessutom är han seriens farligaste spelare på frisparkar. Att han pga sin ålder inte skulle klara tempot känns mer som något "experter" vräker ur sig för att det är så det borde vara. Så länge man är professionell och sköter sin träning/kost så kan man hålla på på en hög nivå tills man närmar sig 40.

Då är det lika dumt att säga att Boo-Aidoo kommer bli en succé efter att man klarat av att hålla nollan mot seriens sämsta lag. Aidoo är fortfarande oslipad och Boo är ju såklart bara tänkt som lösning för denna säsong. Och Seatra har bäst uppspelsfot av backarna, om inte vem tycker du har bäst fot?

Sen får man se hur det blir även med Kennedy när vi möter bättre lag, han är dock skrämmande viktig för vår offensiv med sina fina fötter. Falkenberg lyckades ju exempelvis plocka bort honom sista 25-30 när vi mötte dem sist, och då blev vi som vanligt fantastiskt dåliga.

Och tror mig, ingen blir gladare än jag om jag motbevisas på alla punkter ovanför.
Citera
2016-07-31, 18:01
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Då är det lika dumt att säga att Boo-Aidoo kommer bli en succé efter att man klarat av att hålla nollan mot seriens sämsta lag. Aidoo är fortfarande oslipad och Boo är ju såklart bara tänkt som lösning för denna säsong. Och Seatra har bäst uppspelsfot av backarna, om inte vem tycker du har bäst fot?

Sen får man se hur det blir även med Kennedy när vi möter bättre lag, han är dock skrämmande viktig för vår offensiv med sina fina fötter. Falkenberg lyckades ju exempelvis plocka bort honom sista 25-30 när vi mötte dem sist, och då blev vi som vanligt fantastiskt dåliga.

Och tror mig, ingen blir gladare än jag om jag motbevisas på alla punkter ovanför.
Sätra kanske har bäst uppspelsfot av mittbackarna men det säger inte så mycket. Jag har bäst uppspelsfot på lokala puben varje fredag, det innebär däremot inte att min uppspelsfot är bra.
Citera
2016-07-31, 20:16
Medlem
fjiskens avatar
Stabil insats av AIK idag. Skönt att se både Djurgården och Hammarby ligga i botten efter halva säsongen.
Citera
2016-07-31, 20:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Sätra kanske har bäst uppspelsfot av mittbackarna men det säger inte så mycket. Jag har bäst uppspelsfot på lokala puben varje fredag, det innebär däremot inte att min uppspelsfot är bra.

Nä, men det skulle kunna vara ett argument för att låta dig spela i er backlinje, förutsatt att du inte varit totalt under isen på sistone (vilket Saetra har varit).

J-Södra och Heif tog båda poäng av Gbg och Häcken. Synd att vi inte kan ta poäng mot lag som är bättre än vi.
Citera
2016-07-31, 20:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Jobbet gjort och tre poäng, det är vad man minns i slutändan.

Ganska trist andra halvlek där vi emellanåt känns nonchalanta. En betydligt roligare första men väldigt kul var det på norra.

Kpozo är underhållande att titta på, kan bjuda på rena vansinnespassningen för att i nästa aktion tunnla igenom två spelare på kanten och löpa fritt. Oslipad men potentialen är hög. Skönt att se Eero få göra lite mål och det är bara å vända blad. Panathinaikos och Malmö väntar, nästa vecka kan bli himmel eller helvete.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-07-31 kl. 20:43.
Citera
2016-07-31, 21:43
Medlem
Jag minns när vi var bra mot bättre lag och sämre mot sämre lag.

I år har vi tagit 6p mot Gefle (16), 3p mot dif (14) & Heif (11). Vi har tagit 1p mot Falkenberg (15), Kalmar (12), J Södra (10), Östersund (9) & Sundsvall (8) och så har vi sedan förlorat mot alla lag som är placerade 1-7.

Ny statistik avslöjar om att bara vi enbart får möta skitlag är vi en kandidat om att vinna SM-guld!
Citera
2016-07-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jobbet gjort och tre poäng, det är vad man minns i slutändan.

Ganska trist andra halvlek där vi emellanåt känns nonchalanta. En betydligt roligare första men väldigt kul var det på norra.

Kpozo är underhållande att titta på, kan bjuda på rena vansinnespassningen för att i nästa aktion tunnla igenom två spelare på kanten och löpa fritt. Oslipad men potentialen är hög. Skönt att se Eero få göra lite mål och det är bara å vända blad. Panathinaikos och Malmö väntar, nästa vecka kan bli himmel eller helvete.
Underhållande första, framför allt med tanke på att vi hade sparkapital på bänken som Ishizaki, ofori, avdic, pertan och blomberg samt Nisse avstängd. Eero har fyra mål på fyra matcher. Hoppas hans stim håller i sig över Grekerna och Malmö.
Citera
2016-07-31, 22:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag minns när vi var bra mot bättre lag och sämre mot sämre lag.

I år har vi tagit 6p mot Gefle (16), 3p mot dif (14) & Heif (11). Vi har tagit 1p mot Falkenberg (15), Kalmar (12), J Södra (10), Östersund (9) & Sundsvall (8) och så har vi sedan förlorat mot alla lag som är placerade 1-7.

Ny statistik avslöjar om att bara vi enbart får möta skitlag är vi en kandidat om att vinna SM-guld!
Hoppa ned en division så kommer ni vinna varje match?
Citera
2016-08-01, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
PSA drivs ju dock på affärsmässiga grunder, det är ett bra exempel på att det går att bygga och driva en arena kommersiellt och få det att gå ihop ekonomiskt, kommuner behöver inte splasha skattepengar på det, skattepengar som då kan gå till annat. Sedan skulle ju iofs kommuner kunna göra samma sak, driva verksamheter på ett affärsmässigt sätt dvs, och göra vinst/gå runt. Det finns just trots allt företag som ägs av det offentliga och som funkar, och tom är en tillgång.

Ja, självfallet drivs den så och det är inget fel med det. Mitt inlägg syftade på vad arenan gör för vår del och att vi inte "sponsras" speciellt där.
Man får dock inte glömma att den planen har en del problem, bl.a. har man inga bevattningsmöjligheter vilket gör den rätt usel. Det GÅR självfallet att lösa även inomhus även om skidanläggningen ligger där och försvårar det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Studenternas ska byggas om och enligt planerna ska det bli konstgräs...

Ombyggnaden ska starta under nästa år och vara klar under 2020 till en kostnad som mer än väl skulle räcka till att bygga en helt ny arena från grunden på en mer kommunikationsvänlig plats...

http://bolag.uppsala.se/sv/Sportfastigheter/Amne3/Studenternas/

Vidrigt att inte heller Sirius/Uppsala bygger med en plan. Några år kvar tills det blir konstgräs iaf.
När kommer egentligen kravet att man skall ha en fotbollsplan för att få spela i eliten?

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Är det någon som vet hur det brukar bli med spelarnas kontrakt när klubben dom spelar i åker ur Allsvenskan? Bryts alla kontrakt automatiskt, eller brukar dom flesta spelarna stanna om kontraktet inte går ut?

Vanligtvis finns det en mängd delar i avtalen som t.ex. kan reglera att lönerna sänks/höjs vid ned- och uppflyttning. Det kan finnas försäljningsklausuler om att få gå för en viss summa (som är lägre än annars) vid nedflyttning etc.
Det finns helt enkelt ingen gjuten mall för hur man gör vid nedflyttning. Dock brukar ju klubbar självmant göra sig av med en del spelare när de flyttas ner för att det är för dyrt att ha kvar dessa, sedan vill ju även en del spelare lämna för att spela högre upp etc.

Gårdagens match var jobbig. Varför roterar vi inte mer? Visst inte slänga in en Tom som target längst fram istället för att chansa med Tobbe som inte skulle spelat?
Ähh jag blir så jävla trött på att vi inte gör det vi kan för att vila nyckelspelare.
Man kan givetvis vråla om att J.Södras målis självfallet borde åkt ut men vi var för dåliga igår för att förtjäna mer.
Nu har vi en pinne mindre än motsvarande matcher ifjol, slår vi DIF på måndag ligger vi dock en plus igen så det är inte så illa som det kan verka.
Senast redigerad av kostymnisse 2016-08-01 kl. 09:11.
Citera
2016-08-01, 09:22
Medlem
Keldons avatar
Tror Kalmar tar en stabil seger idag mot Djurgården. Ranegie återställd från allergier?

Vad talar för djurgården idag? Inget. Kalmar vann 3-0 senast och djurgården har väl inte förstärkt sedan dess?
Citera
2016-08-01, 09:41
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Tror Kalmar tar en stabil seger idag mot Djurgården. Ranegie återställd från allergier?

Vad talar för djurgården idag? Inget. Kalmar vann 3-0 senast och djurgården har väl inte förstärkt sedan dess?

Det som talar för DIF är möjligtvis att man spelar 5-3-2 och flyttar ned Mange på mitten samt skippar yttrarna som ändå underpresterat. Tror att ME bäst presterar som mittfältare, och kan förhoppningsvis leverera bollar till anfallarna.

Vad talar mot? Ett mål i baken och det kommer vara kört. Laget klarar bevisligen inte underlägen. Dessutom riskerar formationen att ge stora ytor för Kalmars ytterpositioner.

Spelar Rasmus?
Citera
2016-08-01, 10:44
Medlem
Keldons avatar
Rasmus har inte tränat på sistone och spelar nog typ hårt tejpad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in