2016-08-03, 11:20
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det kommer aldrig att hända (de har dessutom inte råd).
Hur bra betalt har man som tränare för ett sydafrikanskt lag?
Citera
2016-08-03, 11:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det kommer aldrig att hända (de har dessutom inte råd).

Det tror väl inte jag heller, men för att rädda upp säsongen tror jag han hade varit perfekt. Tillgänglig också.
Citera
2016-08-03, 12:16
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hur bra betalt har man som tränare för ett sydafrikanskt lag?

Jag googlade och fann detta: http://www.soccerladuma.co.za/fan-park/update/update/4118

Men anledningen till att man inte har råd är ju att Pelle Olssons lön måste tas in i beräkningen med. Dock kan man ju fråga sig om det inte är värt att byta tränare för att förhindra att ramla ur högsta serien, eftersom det i sig är mer kostsamt. Men det kommer ju aldrig bli Stuart Baxter.

Vad gör Andrée Jeglertz i dag?
Citera
2016-08-03, 12:50
Medlem
junazs avatar
Citat:
Jag googlade och fann detta: http://www.soccerladuma.co.za/fan-park/update/update/4118

Men anledningen till att man inte har råd är ju att Pelle Olssons lön måste tas in i beräkningen med. Dock kan man ju fråga sig om det inte är värt att byta tränare för att förhindra att ramla ur högsta serien, eftersom det i sig är mer kostsamt. Men det kommer ju aldrig bli Stuart Baxter.

Vad gör Andrée Jeglertz i dag?
Siggi Jonsson? Zoran Lukic (IFK Lidingö)? Sören Åkeby (IFK Haninge)? Magnus Pehrsson (Estlands a-landslag)? Kjell Jonevret (Viking Stavanger)? Kanske självaste Roy H?

Vore ändå helt underbart om Bosse Andersson anställde Erik "Scarfen" Hamrén!
Citera
2016-08-03, 13:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vore ändå helt underbart om Bosse Andersson anställde Erik "Scarfen" Hamrén!
Det är ju faktiskt ett antal djurgårdare här som har klagat väldigt mycket på att Pelle är för lågmäld och att han inte har en tillräckligt stark personlighet. Och det var förra säsongen och i början på årets när Pelle ändå gjorde resultat med DIF.
Jag tänkte ju direkt "Shining" när jag såg dom kommentarerna.
Citera
2016-08-03, 14:25
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt SVT Sport sparkas nu Pelle, som ryktat:

http://www.svt.se/sport/fotboll/djurgarden-sparkar-pelle-olsson/
Citera
2016-08-03, 14:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enligt SVT Sport sparkas nu Pelle, som ryktat:

http://www.svt.se/sport/fotboll/djurgarden-sparkar-pelle-olsson/

Fick nytt kontrakt för ungefär två månader sedan. Viktigt med kontinuitet och långsiktighet.

Jag tycker nog det här är förhastat. Djurgården kommer inte att åka ur.
Citera
2016-08-03, 14:28
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fick nytt kontrakt för ungefär två månader sedan. Viktigt med kontinuitet och långsiktighet.

Har DFG ett finger med i spelet kanske?
Citera
2016-08-03, 14:40
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Är det löjligt att jämföra med Norrköping om dom hade sparkat Janne 2014 vad som hade hänt då, när man var så när att behöva få kvala för vara kvar?
Tror att Djurgården kommer att komma på 12 plats i år nu när Mrbati snart är redo för spel. Och man tar in en anfallare.
Citera
2016-08-03, 14:47
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter Skelter
Pelle kommer bli vår död. Idioti att han dessutom belönades med ett nytt kontrakt.
Härligt att läsa om att han äntligen fått foten. Ett jäkla trams att han plockades in från första början.
Citera
2016-08-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det är ju faktiskt ett antal djurgårdare här som har klagat väldigt mycket på att Pelle är för lågmäld och att han inte har en tillräckligt stark personlighet. Och det var förra säsongen och i början på årets när Pelle ändå gjorde resultat med DIF.
Jag tänkte ju direkt "Shining" när jag såg dom kommentarerna.

Om du på riktigt anser att Hamrén har en "stark personlighet" är din människokännedom lika med NOLL.
Citera
2016-08-03, 15:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Är det löjligt att jämföra med Norrköping om dom hade sparkat Janne 2014 vad som hade hänt då, när man var så när att behöva få kvala för vara kvar?
Tror att Djurgården kommer att komma på 12 plats i år nu när Mrbati snart är redo för spel. Och man tar in en anfallare.

Vill man komma upp på en mittenplacering den här säsongen så var nog tränarbytet korrekt. Det tycks vara viktigt för många Djurgårdare.

Vill man vara lite långsiktiga och kalla så borde man behållit honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in