Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Hur mycket tycker du att det måste skäras ner med eller öka intäkterna med?
Försäljningen av Kamratgården hur har det påverkat ekonomin?
Försäljningen av Kamratgården var otroligt viktig för ekonomin men är en enorm tagg i hjärtat ändå¨. Jag förstår agerandet i sig men sörjer det ändå. Det är en bit av själen som såldes där även om vi hyr tillbaka den.
Det är dock ett avtal där vi "när som helst" kan köpa tillbaka den för samma värde som vi sålde den för, det är skönt att ha med sig iaf. Dock var den delen tidsreglerad men över väldigt lång tid så att vi verkligen ska ha möjligheten att greja det med.
Först skall vi ordna upp ekonomin så den är stabil för en tid framåt, sedan skall vi köpa tillbaka Kamratgården.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Väldigt knepigt läge ni sitter i, ni har egentligen inte råd med ett mellanår samtidigt som ni blöder pengar. Samtidigt förstår jag inte hur man inte lyckas locka större sponsorer. För de andra GBG-lagen är småpotatis jämfört med er. Är det Frölunda som tar en bit av kakan när det kommer till sponsorer?
Har ni några bra yngre förmågor som är på väg uppåt i leden?
Man kan säga mycket om Prio-Nisse men det stör iaf mig att han stoppade Serneke från att gå in med dubbla summan i spons när Prioritet och blåvitt inte var överrens. Jag kan förstå att Serneke backade iom att det är två företag som har en hel del ihop men det var ändå surt.
Det är annars två företag som pumpar in pengar och bortsett från grundpengarna har ju Prio- Nisse bekostat Hjörtur och Sköld. Dessutom byggde de ju PSA ute på Kviberg som ger goda träningsförhållande på vintern även om det inte är gratis att ha akademin där direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Bara å hoppas på Sirius också så blir det komfortabla bortaresor nästa år.
Falkenberg & Gefle kommer åka ur, angående kvalplatsen ser det öppet ut och vilka lag är det som konkurrerar där? J-Södra, Helsingborg, Hammarby, Östersund & Kalmar? Tror inte ett dugg på att Djurgården kommer va direkt hotade även om det i nuläget ser mörkt ut.
Sirius har väl en fotbollsplan? Isf är dessa mer än välkomna upp istället för nåt lag utan plan!
Bottenstriden kan spetsa till sig än mer om DIF slår Kalmar borta imon även om jag tvivlar på det. Själv skulle jag verkligen inte gråta om Östersund försvann och vi får upp typ Varberg istället.