2016-07-30, 22:12
Medlem
InnesIs avatar
Skönt att Bajen tar en efterlängtad seger och att det var en del förändringar som såg lyckade ut. Men vi måste komma ihåg att det var Gefle vi mötte. Ett riktigt bottengäng. Fast vi hade å andra sidan problem med FFF så bättre måste det ha blivit helt oavsett.

Jag har tyckt att vi ska spela Boo Wiklander sedan jag först såg honom. Istället för Magyar (som nästan aldrig imponerat på mig). Nu har även Saetra svajat och Aidoo fick chansen. Kul att det gick så bra för honom. Vad jag förstår varhan dock riktigt svajig förra gången han spelade (en match jag missade). Däremot var han bra när han fick chansen mot Malmö. Lite ojämn i kvalitet kanske?

Har länge tyckt att vi bör slussa in någon annan istället för Haglund men idag hade han en fin dag. Kul!
Citera
2016-07-31, 00:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Kollar truppen och konstaterar att vår käre Dickson ännu en gång inte är med i matchtruppen, BW sa nyligen att han fortfarande står för sin förhoppning att han blir "årets spelare" och det är bara ett skämt, han dras med enorma skadeproblem och transportsträckor för att nå sin form men en del verkar tycka det är aktuellt med en förlängning..

-

För att skriva några ord om morgondagens match så självklart är det endast aktuellt med tre poäng imorgon, allt annat vore fiasko. Sen är det bara å lägga allt tänkbart krut på Panathinaikos.
Citera
2016-07-31, 00:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tja, vi har ju Paka, han är i princip en egen talang, kom till Blåvitt som 10-åring. På försvarssidan finns Billy, Leksell, Benji, som alla är unga. Sernekes VD Ola Serneke gick loss ordentligt om näringslivets sponsring av idrott i Sverige på en branschmässa på Svenska mässan tidigare i år, men ja, det är ju en sida där marknadsavdelningen borde kunna göra betydligt bättre ifrån sig, puckeylaget i stan drar in betydligt mer cash från sponsorer, och det tycker jag är minst sagt sjukt. Flera unga talangfulla killar har flyttat över till Angered FC dock.

SHL drar in betydligt mer pengar på sponsring för att de spelar 192 matcher på en säsong istället för 30. Allt handlar om tv-tid.
Citera
2016-07-31, 00:56
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kollar truppen och konstaterar att vår käre Dickson ännu en gång inte är med i matchtruppen, BW sa nyligen att han fortfarande står för sin förhoppning att han blir "årets spelare" och det är bara ett skämt, han dras med enorma skadeproblem och transportsträckor för att nå sin form men en del verkar tycka det är aktuellt med en förlängning.

Hur är Dickson skadad? Tränar han?
Citera
2016-07-31, 01:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Hur är Dickson skadad? Tränar han?
Verkar ha varit med i full träning ett tag nu men linka av för ett litet tag sen och hade ont i ryggen men det ska inte vara "några problem". Att han inte spelat en enda sekund sedan Östersund borta i början av april är däremot ett problem.
Citera
2016-07-31, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nu har även Saetra svajat och Aidoo fick chansen. Kul att det gick så bra för honom. Vad jag förstår varhan dock riktigt svajig förra gången han spelade (en match jag missade). Däremot var han bra när han fick chansen mot Malmö. Lite ojämn i kvalitet kanske?
Du kollar inte på Bajen öht va?

Aidoo var helt komiskt usel mot malmoe och han har väl inte lirat sen dess innan ikväll?
Citera
2016-07-31, 01:19
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Aidoo var helt komiskt usel mot malmoe och han har väl inte lirat sen dess innan ikväll?

Jag ser alla matcher med Hammarby i Allsvenskan och en del på försäsongen.

Det var väl mot Malmö i slutet av förra säsongen han fick sin första chans där han gjorde det hyfsat? Omgång 29 - 10/25/15. Däremot var han, precis som jag skrev i mitt inlägg, riktigt dålig senast han fick spela. Alltså vs Malmö men följande säsong (2016).

Men i kväll var han bra och brytningssäker.

Edit: Jag hittade infon från Malmö 2015:

http://www.svenskafans.com/fotboll/bajen/hammarby-malmo-541158.aspx

Enligt både mitt minne och rapporten en bra insats från Aidoo den gången.

Citat:
Till följd av Magyars avstängning fick Aidoo för första gången iklä sig A-truppens matchtröja. Den unge mittbacken gjorde också en fin match och blev snabbt lite av en publikfavorit. Min läktargranne skrek säkert 25 gånger under matchen att Aidoo var "kungen". Visst var han bra men framförallt var det kul att se någon som verkligen kämpade, slet och visade på en riktigt bra inställning hela matchen igenom. Huruvida han är en framtida kung eller inte är svårt att sia i men att han kan komma att ha en intressant utveckling får jag ändå lova att säga.
Senast redigerad av InnesI 2016-07-31 kl. 01:23.
Citera
2016-07-31, 07:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Han tänker kanske på U21-matchen på gamla stadion, tror det var i fjol. Då var han faktiskt riktigt bra.
Citera
2016-07-31, 08:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur mycket tycker du att det måste skäras ner med eller öka intäkterna med?

Försäljningen av Kamratgården hur har det påverkat ekonomin?

Försäljningen av Kamratgården var otroligt viktig för ekonomin men är en enorm tagg i hjärtat ändå¨. Jag förstår agerandet i sig men sörjer det ändå. Det är en bit av själen som såldes där även om vi hyr tillbaka den.
Det är dock ett avtal där vi "när som helst" kan köpa tillbaka den för samma värde som vi sålde den för, det är skönt att ha med sig iaf. Dock var den delen tidsreglerad men över väldigt lång tid så att vi verkligen ska ha möjligheten att greja det med.
Först skall vi ordna upp ekonomin så den är stabil för en tid framåt, sedan skall vi köpa tillbaka Kamratgården.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Väldigt knepigt läge ni sitter i, ni har egentligen inte råd med ett mellanår samtidigt som ni blöder pengar. Samtidigt förstår jag inte hur man inte lyckas locka större sponsorer. För de andra GBG-lagen är småpotatis jämfört med er. Är det Frölunda som tar en bit av kakan när det kommer till sponsorer?

Har ni några bra yngre förmågor som är på väg uppåt i leden?

Man kan säga mycket om Prio-Nisse men det stör iaf mig att han stoppade Serneke från att gå in med dubbla summan i spons när Prioritet och blåvitt inte var överrens. Jag kan förstå att Serneke backade iom att det är två företag som har en hel del ihop men det var ändå surt.
Det är annars två företag som pumpar in pengar och bortsett från grundpengarna har ju Prio- Nisse bekostat Hjörtur och Sköld. Dessutom byggde de ju PSA ute på Kviberg som ger goda träningsförhållande på vintern även om det inte är gratis att ha akademin där direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bara å hoppas på Sirius också så blir det komfortabla bortaresor nästa år.

Falkenberg & Gefle kommer åka ur, angående kvalplatsen ser det öppet ut och vilka lag är det som konkurrerar där? J-Södra, Helsingborg, Hammarby, Östersund & Kalmar? Tror inte ett dugg på att Djurgården kommer va direkt hotade även om det i nuläget ser mörkt ut.

Sirius har väl en fotbollsplan? Isf är dessa mer än välkomna upp istället för nåt lag utan plan!

Bottenstriden kan spetsa till sig än mer om DIF slår Kalmar borta imon även om jag tvivlar på det. Själv skulle jag verkligen inte gråta om Östersund försvann och vi får upp typ Varberg istället.
Citera
2016-07-31, 08:25
Medlem
SoderortFTWs avatar
Kombinationen Wiklander - Aidoo känns riktigt bra. De kompletterar varandra väl. Wiklander är ledaren, med spelsinne och rutin. Aidoo är den spänstige och brytningssäkra. Måste säga att Aidoo faktiskt påminner rätt mycket om Monday James fast mycket jämnare, och det menat som en komplimang, Monday i sina bästa stunder var magisk.

Vi ska komma ihåg att vi mötte seriens sämsta lag, men viljan och lagarbetet var ändå jävligt bra. Bara att jämföra med matchen mot Falkenberg liksom...

Gillade Haglunds roll på yttern. Det var tydligt att planen på insparkar var att dra upp den på Haglund som skarvar den inåt centralt. 1 mål, 1 bortdömt mål och en fixad straff lyckades han med dessutom. Fortsätter han så kan han bli väldigt nyttigt och kanske värd ett nytt kontrakt.

Kul att se Rennie lira igen. Piggt inhopp. Alltid gillat honom, även om det såklart är tydligt att han inte har någon framtid i Hammarby. Kan dock hoppas på att gårdagens inhopp ökade hans chanser att hamna i en klubb som inte är från typ Moldavien liksom, det unnar jag honom.

Tillsist så är det helt sjukt jävla skönt att inte ligga på kvalplats längre...
Citera
2016-07-31, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han tänker kanske på U21-matchen på gamla stadion, tror det var i fjol. Då var han faktiskt riktigt bra.
Aidoo var riktigt bra mot er i höstas. Matchen som åsyftas är den nu i våras, då han direkt kan lastas för ett mål och indirekt för ett annat. Tappade bort sig flera gånger vilket kunde ha straffat sig hårt.

Gjorde däremot det bra igår när han hade en erfaren man son Boo-Wiklander bredvid sig. Får han ordning på sitt positionsspel och värderar situationerna när han ska upp och stöta lite bättre så kan han nog gå utomlands för bra pengar i framtiden.

Edit: SoderortFTW, du och jag delar verkligen inte samma syn av Rennie. Duktig spelare individuellt men saknar helt och hållet spelförståelse. Stannar upp anfall genom att kladda på bollen istället för att spela vidare, tar konstiga löpningar som medspelarna inte är med på osv. Alltid tvärtemot vad han borde göra.
Senast redigerad av Tiddlywank 2016-07-31 kl. 08:32.
Citera
2016-07-31, 08:38
Medlem
f.d bajenspelaren charlie davies har fått cancer. lider verkligen med honom, hur mycket otur kan en person ha?

http://www.foxsports.com/soccer/story/charlie-davies-cancer-new-england-revolution-mls-073016

trots den rätt så lovande rubriken (remission) så får jag ändå dåliga vibbar, är inte sarcoma nån jävlig och ovanlig cancertyp som ofta kommer tillbaks ganska snabbt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in