2016-08-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Jag håller med dig, vi har inte råd att bli av med Henke, även om han fortfarande har mycket att bevisa som tränare.

Jordan har heller inte varit bra, men sen har han ju fått spela i brist på andra anfallare. Det är ju knappast så att Jorden hade varit självskriven om vi inte hade haft halva anfallsbesättningen borta. Christensen ska vi inte ens prata om, helt jävla värdelös. Vi borde skeppa honom gratis till valfri div 1 klubb, kanske BoIS vill ha honom?

Ja skeppa Cristensen. När jag kollade matchen mot Gefle satt jag och fantiserade om vad Simon Skrabb hade kunnat uträtta i HIF och tänkte att de kunde byta rakt av i halvtid

Simon Skrabb har vuxit fram till min favoritytter i allsvenskan. Han gör alltid bra matcher mot HIF oxå.

Jag skulle köra Jordan på vänsterkanten och två tunga riktiga anfallare och Cristensen på bänken varje dag i veckan.
Citera
2016-08-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du vet väl om att ni har ställt upp med fembackslinje i de båda mötena mot oss? Angående respekt för motståndaren.

Fast å andra sidan har ytterbackarna prioriterat offensiven, vilket gör att det blir mer som ett 3-5-2. Fast med den totala utskåpningen den 24/7 så förstår jag att respekten var stor hos er. Vi tar ingenting för givet med tanke på att ni vunnit två matcher på friends på kort tid, därför är det än mer förvånande att ni spelade så defensivt.
Citera
2016-08-29, 12:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Fast å andra sidan har ytterbackarna prioriterat offensiven, vilket gör att det blir mer som ett 3-5-2. Fast med den totala utskåpningen den 24/7 så förstår jag att respekten var stor hos er. Vi tar ingenting för givet med tanke på att ni vunnit två matcher på friends på kort tid, därför är det än mer förvånande att ni spelade så defensivt.

Vänta, du nämner den totala utskåpningen 24/7 och skriver sedan i samma inlägg att du är förvånad över att vi spelar defensivt?
Citera
2016-08-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Seb var på läktaren igår, och inte på nån vipsektion, kommentaren från en där var klockren "Här hör du hemma Seb" (nej,det var trots min kritik inte från mig den kom men rolig var den).

Sånt här gör mig så jävla nedstämd. Jag är en av de största förespråkarna för att Seb inte platsar längre, men att som "supporter" säga så till en spelare i laget man håller på känns så jävla lågt.

För en kille som genomlidit ett skadehelvete utan dess like och trots allt faktiskt spelar fotboll igen så kan man tycka att han förtjänar lite respekt. Speciellt med tanke på hur länge han varit i klubben både innan och efter Cagliari. 108 matcher i Blåvitt, och i säkert över hälften har han varit en fantastiskt innermittfältar.
Citera
2016-08-29, 12:17
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Du vet väl om att ni har ställt upp med fembackslinje i de båda mötena mot oss? Angående respekt för motståndaren.
Du vet väl om att du är ute och cyklar här va?
Citera
2016-08-29, 12:23
Medlem
Citat:
Vänta, du nämner den totala utskåpningen 24/7 och skriver sedan i samma inlägg att du är förvånad över att vi spelar defensivt?

Förklarade fel. Menade att med den formen ni hade så borde ni ha haft ambitionen att få mer än en poäng + den derbystatistik ni har på friends. Då borde derbyt 24/7 inte spela någon roll, men det verkar den ha gjort iaf.
Citera
2016-08-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Sånt här gör mig så jävla nedstämd. Jag är en av de största förespråkarna för att Seb inte platsar längre, men att som "supporter" säga så till en spelare i laget man håller på känns så jävla lågt.

För en kille som genomlidit ett skadehelvete utan dess like och trots allt faktiskt spelar fotboll igen så kan man tycka att han förtjänar lite respekt. Speciellt med tanke på hur länge han varit i klubben både innan och efter Cagliari. 108 matcher i Blåvitt, och i säkert över hälften har han varit en fantastiskt innermittfältar.
Fy fan. Jag får en riktig klump i magen när jag hör om sådant skitbeteende. Det är en sak att sitta och gnälla på läktaren när spelet inte funkar men att kasta skit rakt i ansiktet på en egen spelare är bara efterblivet. Lewicki är i en snarlik position och får säkert höra ett och annat ute på stan.
Citera
2016-08-29, 12:49
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Det säger nog lite om mentaliteten som genomsyrar varenda en i er förening. Trots den fina form man hade, trots att man tagit sig ur krisen som var tidigare så nöjer man sig med skitspel och en poäng. Ambitionen att vinna verkar inte finnas överhuvudtaget, men det är väl så det är när man respekterar motståndet så pass mycket?
För mig är det hellre att vara förbannad med en tredjeplats och missat guld än att vara nöjd med en bottenplacering.

Nej vi spelar ju efter underlaget vi har hunnit bygga upp. Vi körde en mer offensiv fotboll i början av säsongen men det gick ju åt helvete då vi inte har ett lag som klarar det. Blir bara blottade bakåt. Torskar mot AIK med 0-3 t.ex. Därifrån har Hammarby bytt strategi till en mer tråkig men ansvarsfull strategi och nu rullar poängen in.

Så AIK som har gått väldigt bra sista tiden spelar man defensivt emot på bortaplan uppe i mordor. Vanlig strategi för en sådan match.

Sen är det bara härligt att vi är med och förstör era guldchanser i år igen
Citera
2016-08-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Nej vi spelar ju efter underlaget vi har hunnit bygga upp. Vi körde en mer offensiv fotboll i början av säsongen men det gick ju åt helvete då vi inte har ett lag som klarar det. Blir bara blottade bakåt. Torskar mot AIK med 0-3 t.ex. Därifrån har Hammarby bytt strategi till en mer tråkig men ansvarsfull strategi och nu rullar poängen in.

Så AIK som har gått väldigt bra sista tiden spelar man defensivt emot på bortaplan uppe i mordor. Vanlig strategi för en sådan match.

Sen är det bara härligt att vi är med och förstör era guldchanser i år igen

Om det är så det har diskuterats bland ledarna så förstår "t.o.m" jag, men den sista raden är helt felaktig. Precis som dif är iver hos er att kunna säga att ni förstör våra guldchanser så otroligt stor att ni alltid glömmer bort att dessa chanser redan hade försvunnit innan våra möten. Med samma logik pajade vi er lilla chans att nå en europaplats.
Citera
2016-08-29, 13:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Förklarade fel. Menade att med den formen ni hade så borde ni ha haft ambitionen att få mer än en poäng + den derbystatistik ni har på friends. Då borde derbyt 24/7 inte spela någon roll, men det verkar den ha gjort iaf.

Den formen vi har haft beror på att vi haft ett mer defensivt förhållningssätt. Och derbyt 24/7 spelade såklart betydligt större roll än de andra derbyn vi har vunnit i Solna då den matchen var mer aktuell än de övriga. Lite ironiskt kanske att vi skapade mer chanser igår än vad vi gjorde 24/7 trots ett offensivare förhållningssätt där
Citera
2016-08-29, 13:27
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Om det är så det har diskuterats bland ledarna så förstår "t.o.m" jag, men den sista raden är helt felaktig. Precis som dif är iver hos er att kunna säga att ni förstör våra guldchanser så otroligt stor att ni alltid glömmer bort att dessa chanser redan hade försvunnit innan våra möten. Med samma logik pajade vi er lilla chans att nå en europaplats.

Vadå ni hade en teoretisk chans att gå för guldet. Europaplats har nog alla bajare lagt ner förhoppningarna på den här säsongen. Det har varit katastrof ett tag, nu är det bättre. Defensiven har varit skit, igår funkar den perfekt. Det är något man är glad över. Att det funkar och att botten av tabellen blir avlägsen.
Citera
2016-08-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Vadå ni hade en teoretisk chans att gå för guldet. Europaplats har nog alla bajare lagt ner förhoppningarna på den här säsongen. Det har varit katastrof ett tag, nu är det bättre. Defensiven har varit skit, igår funkar den perfekt. Det är något man är glad över. Att det funkar och att botten av tabellen blir avlägsen.

Så du menar att just dom två poängen vi tappade igår är dom som som i slutändan kommer visa sig ha störst påverkan?

Teoretisk chans? Ni har en teoretisk chans till både en europaplats och guldet och vi är dom som är störst orsak till att ni inte kommer nå någon av dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in