2016-07-25, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ja helt sjukt hur lika dem är spelmässigt! Försöker på sig massa cirkus konster. Båda är 190+ väger väl 85-95 pannor men ramlar som yra höns!? Torskar alla nickdueller trots att man är två huvuden längre än mittbackarna...

Fan vad man saknar Mushekwi nu alltså... Vi behöver en riktig jävla måltjuv som bara står där och petar in skiten! Långa frisparkarna från Walker gillar jag och det vore perfekt men en riktig måltjuv då.

Älskar att man sålde Seb Andersson till Peking också.. Han går från Djurgården till förra mästarna och tar en startplats.. Men hos oss dög han inte.. Bra där Bosse!

Visst är det märkligt men samtidigt inte förvånande. En stillastående anfallare utan rörelse är ju betydligt lättare att plocka ner och försvara sig mot.
Varför envisas laget med att slå höjdbollarna när det uppenbarligen inte ger något resultat.
Det fanns positiva tendenser främst i första i form av både en agressiv Magnus Eriksson och Kebaben som till skillnad från resten av laget vågar utmana sina motståndare. Elliot Käck fyllde på men när avsluten är under all kritik är det inte så konstigt att man faller till baka i samma ångest i andra halvlek som vanligt. Enkla misstag i backlinjen och direkt straffas man.
När sedan det är dags att börja forcera framåt verkar det bara finnas en glöd från vissa mittfältare som gör sitt. Anfallarna fryser ännu mer till is och tappar helt huvudet.

Trist, vi behöver lite svensk prägel i laget. Lite attack och kämpa kämpa spel.

Den lilla spets som fanns dog med Sam Jonsson.
Citera
2016-07-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ut:
Höie
Faltsetas
Radetinac
Berntsen
Mayambela
Jawo
Ranegie
Tino
PELLE OLSSON

Hyfsad, kan stanna:
Hampus
Björkström
JUL
Augustinsson
Hansson
Moon
Walker
Karlström
Olunga

Bra - behåll:
Käck
Colley
Mrabti

Övriga/ej bedömda:
Ceesay
Sabovic
El Kabir
M-E

In:
Målvakt
Högerback
Anfallare

Typ. Till att börja med... Ugh...

Hur kan du ha bedömt Augustinsson när han inte spelat en minut hittills? Eller han kanske har sett vass ut på träningscykeln... Sen är ju Olunga mycket svag och inget att behålla direkt. Annars håller jag med dig i stort. Ingen idé att förlänga med Haris, tar bara upp en lönepost och tveksamt om han kommer komma tillbaka i bra form efter ännu en skada. Berntsen ser rädd ut när han spelar, tar inga initiativ framåt, alibispelar i sidled eller bakåt bara.
Citera
2016-07-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Lider med Pelle men Djurgården fan vad dåliga ni är, lika dåliga som en tvillingklubb Bajen!
Kom igen, det är Djurgården och Gnaget som är tvillingarna från 1891. Bajen firade 100 år med matchen mot Kalmar ifjol. (Slutade 0-0 efter "håglöst" spel och inga skott på mål.)
Citera
2016-07-26, 00:11
Bannlyst
Jag förstår inte hur Nanne och Pelle kan ha kvar sina jobb. Okej, jag kan begripa att man inte vill orsaka turbulens inom laget när halva säsongen återstår. Men Nanne snittar 0,6 poäng och 2,5 insläppta mål per match sedan omgång 5. Pelle har 10 förluster på sina senaste 12 matcher. Finns det något som talar för att dessa herrar ska lyckas vända den tråkiga trenden?

Bägge verkar ju tappat sina omklädningsrum. Många verkar tröttnat på Nanne i Bajen. Pelle får inte ut någonting av sin trupp.
Citera
2016-07-26, 00:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ut:
Höie
Faltsetas
Radetinac
Berntsen
Mayambela
Jawo
Ranegie
Tino
PELLE OLSSON

Hyfsad, kan stanna:
Hampus
Björkström
JUL
Augustinsson
Hansson
Moon
Walker
Karlström
Olunga

Bra - behåll:
Käck
Colley
Mrabti

Övriga/ej bedömda:
Ceesay
Sabovic
El Kabir
M-E

In:
Målvakt
Högerback
Anfallare

Typ. Till att börja med... Ugh...
Hur kan du bedömt Augustinsson [...] att behålla direkt. Annars håller jag med dig i stort. Ingen idé att förlänga med Haris, tar bara upp en lönepost och tveksamt om han kommer komma tillbaka i bra form efter ännu en skada. Berntsen ser rädd ut när han spelar, tar inga initiativ framåt, alibispelar i sidled eller bakåt bara.

Nä, Augustinsson ska in under "ej bedömd". Korrekt.

Och ja, jag var månne för snäll för Olunga. Tänkte utvecklingspotential kanske... Frågan är om det finns nån?

Och Haris är duktig men åldern och skadorna... Skeppa iväg.

-

1. Rensa bort alla mediokra spelare
2. Ersätt med junisar och/eller inköpta unga spelare med potential.
3. Bort med Pelle. Lirar ju som om året vore 1992...
4. Ta in en ung, hungrig - gärna utländsk - tränare.

Sen skiter jag i om det blir superettan. Med mina punkter genomförda blir det fan så mycket roligare att se DIF.
Senast redigerad av Ovcharka 2016-07-26 kl. 00:32.
Citera
2016-07-26, 02:40
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Har Dif verkligen råd att sparka Pelle en månad efter förlängt kontrakt?
Det hade iof varit galet mycket djurgården att focka tränaren efter att han just signat nytt kontrakt.
Citera
2016-07-26, 06:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kom igen, det är Djurgården och Gnaget som är tvillingarna från 1891. Bajen firade 100 år med matchen mot Kalmar ifjol. (Slutade 0-0 efter "håglöst" spel och inga skott på mål.)
Jag tar på mig skämsmössan och sätter mig i hörnet, jag ska inte skriva om saker jag inte vet...
Trodde de var tvillingar för att de delade arena men icke...
Citera
2016-07-26, 07:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Svårt att avgöra. 3-0 efter 40 mot ett ganska passiva och vilsna spelare. Dock tryggt bollinnehav, men Bajen pressade inte alls heller. Om vi håller samma spelidé ska det bli intressant att se om det håller mot Atenarna på torsdag. Andra halvlek spelades bara av

Yasin var väl den som vill gå för fyran.

Denni Dojan på mittfältet och gjorde det bra - men kom ofta en halvmeter från att vara briljant.

Okej, tack för svaret. Varit svårt att få nån uppfattning om det där utan att se om hela matchen vilket jag ej hunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sköld är nästan lika fastnitad i frysboxen som Mané, även om det inte är riktigt samma grej. Men han är får ju ingen speltid alls av JL. Har sagt det förr, men det är bättre att försöka ha någon akademispelare istället för en inköpt kille om det handlar om en spelare i truppen som aldrig får speltid.

Jag fattar verkligen inte vad JL har emot Sköld??? Jag menar inte att han skall vara förste,andre eller tredje forward men i nuläget när vi skall rotera så hade han verkligen behövt spela. Var ett lysande tillfälle att vila Rieks mot J.Södra och låta Sköld spela. När man väl bytte in en forward var det Tobbe som inte längre orkar spela varje match under detta täta schema.
Där kunde man gott slängt in Sköld istället.

Om man skall lyfta upp en forward så vete tusan vem isf.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jens Fjellström lämnar TV4/Cmore. Låt tränarryktena starta. Ny Häckentränare kanske?

Synd tycker jag, det har varit en stabil och trygg gubbe i de allsvenska sändningarna.
Mest troligt är väl att han går till Viasat ja, men man vet aldrig vad som kan ske tränarmässigt. När det snackas om ny assisterande i MFF, vad skall då de göra med Olof Persson som väl är assistent där nu?
Citera
2016-07-26, 08:28
Medlem
skrudiss avatar
Helt ofattbart att det förlängdes med PO. Känslan är att det skedde under avbrottet under EM för att gå under radarn. BoA riskerar bara att skapa splittringar; mellan de som vill avvakta, de som vill ha bort PO – de som vill detta till vilket pris, eller de som nöjer sig med hans avgång. Hur som helst, vi sitter med ett sprillans kontrakt om två år, efter tio förluster på 12 matcher och inte en tillstymmelse till förändring. Uppenbart är att spelarna har noll engagemang eller go just nu. Man står och hoppas att någon ska ta tag i det hela, lösa skiten. Men vem? Jo, stommen. Problemet är bara att stommen inte längre finns. Det är bara massa lirare från Superettan och inhämtade bänknötare. Är Walker "stomme"? Faltsetas..?!
Citera
2016-07-26, 08:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Helt ofattbart att det förlängdes med PO. Känslan är att det skedde under avbrottet under EM för att gå under radarn. BoA riskerar bara att skapa splittringar; mellan de som vill avvakta, de som vill ha bort PO – de som vill detta till vilket pris, eller de som nöjer sig med hans avgång. Hur som helst, vi sitter med ett sprillans kontrakt om två år, efter tio förluster på 12 matcher och inte en tillstymmelse till förändring. Uppenbart är att spelarna har noll engagemang eller go just nu. Man står och hoppas att någon ska ta tag i det hela, lösa skiten. Men vem? Jo, stommen. Problemet är bara att stommen inte längre finns. Det är bara massa lirare från Superettan och inhämtade bänknötare. Är Walker "stomme"? Faltsetas..?!

Walker är ju kapten.
Säger väl allt om Djurgårdens kvalitet.
Citera
2016-07-26, 11:04
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Det blev tränarjobbet för Fjellström, kul!

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-experten-ny-tranare-i-malmo/
Citera
2016-07-26, 11:10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det blev tränarjobbet för Fjellström, kul!
Fjällström? Känd från tv va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in