Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Nej, jag tror faktiskt ganska många här fullständigt struntar i vad någon på youtube tycker. Jag skriver utifrån mina egna reflektioner av dessa avsnitt, och denna säsong har sedan E3 varit totalt urusel.
Varför då? För att man blir besviken av något som man väntat på i två år? Givetvis blir jag arg, men det är inte som att jag går på stan och knyter näven i fickan.
Jag menar mer att serien tolkas av många som fan läser bibeln. Man kan lätt dras med i en bitterhet, men det kan fördunkla ens omdöme. Jag säger inte att det inte finns skäl att vara förbannad. Men en del saker som en del klagar på ter sig som överdrivna.
Citat:
Ja, för det är ju bara det alternativet som finns. Jag har nog föredragit om manusförfattarna faktiskt hade använt sin hjärna för att få ut ett bra manus först.
Berätta gärna om vad du tycker vore en rimlig avslutning på Jamies karaktär. Eller varför det var så dåligt slut. Att han vänder tillbaka, kommer hem visar att han är trogen endast sin tvillingsyster i slutändan och hennes kärlek betyder allt. Hela serien har Jamies och Cersei delat sin värld och haft varandra, vilket i slutändan förgör dem båda. Cersei och Jamie står ensamma utan varandra. Det är ju tragiskt men ett logiskt och samtidigt oväntat slut som jag ser det.
Citat:
Ja, det är sant. Därför missar ju varenda jävla ballista. Nej, kom med något nytt...
Nu orkar jag inte se om scenen igen för den här sakens skull, men då Daenerys kommer första gången är det väl endast Euron som ser henne. Och bara han som skjuter. Anledningen att han missar och andra ballistorna också är att Drogon väjer för pilarna, Drogon ser ju pilarna då de kommer. Förra tillfället var hon överrumplad och hade en förutsägbar kurs. Denna gång strafar Daenerys och åker för snabbt. Man ser att ballistorna är klumpiga att manövrera. Det är ändå logiskt uppbyggt. Däremot är ju problemet hur Euron kunde smyga upp och skjuta ner Reagal i förra avsnittet. Med superaim. Eller hur jävla overpowered Drogons eld är nu. Spränger murar och raserar torn så där. Men vafan. Orka gnälla.