2019-05-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Aaaah, för så är det ju. Det är ju en könskamp, liksom. "Kvinnohatande incels". Men lycka till att definiera andras åsikter med din fullständiga oförståelse hur världen fungerar. Don't quit your dayjob. Vilka är "de flesta bevis"? Det är lite för kortfattat för att ens ha en aning om vad du ens försöker diskutera. Något säger mig att jag inte ens vill höra det, för det lär låta ganska patetiskt. Säg mig, vad sägs om att få något sorts helhetstänkande bortom skiten du förmodligen har lånat för att "studera"? "How to be a capitalist, globalist, useful idiot, uncle Tom 101."

Det är rätt sanslöst att man inte ens kan diskutera en fantasyserie utan att de religiösa dårarna blandar sig in med deras fanatiska, nyttiga idioti. "Everything is sexist and you have to point it out." Lycka till, präst i sekten.

Slänger man sig med termer som "kvinnohatande incels" är man rätt körd. Knutby nästa, på nationell nivå? Du är inte ens i närheten av några särskilda insikter. Du är så offside i din sekteristiska tro att det är hemskt.

Religion, globalism och särskilda insikter.... Läs din egen text i nyktert tillstånd så förstår att du närmast bekräftar min tes
Citera
2019-05-16, 21:44
Medlem
Bland alla klagomål (med rätta!) tycks ingen ha kommenterat att stenbygnader tydligen rasar/exploderar p.g.a. eld? Varför rasar staden ihop som ett korthus?
Citera
2019-05-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Är man en "kvinnohatande incel" så är det väl större chans att man gillar säsong 8?

Det borde de kanske men vi har läst sida upp och ner att det är "orealistiskt" att tanten blev dubbad till riddare på fyllan och att de flesta starka som är kvar är kvinnor och detta är en jude konspiration etc etc.
Vilken jävla kloak detta är.
Citera
2019-05-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Bland alla klagomål (med rätta!) tycks ingen ha kommenterat att stenbygnader tydligen rasar/exploderar p.g.a. eld? Varför rasar staden ihop som ett korthus?

Ja men tydligen är det ett jävla tryck i elden. Den klyver båtarna och spränger sönder skorpionerna och muren. Vet i fan vad de tänkte där
Citera
2019-05-16, 22:10
Medlem
tjenare.knugens avatar
Känns lite sentimentalt och vemodigt att det bara är några dagar kvar till sista avsnittet. Hur dålig denna sista säsong än må vara så har ändå serien följt med i en stor del av min uppväxt. Mycket har hänt sen man började kolla 2011 och nu är vi helt plötsligt vid slutet.

Citat:

I stort sett hela avsnittet satt jag bara och tänkte "det är inte så eld fungerar", men med tanke på allt som var ologiskt de senaste avsnitten så var det ju bara att släppa det. Men vad jag minns så har elden hos drakarna i tidigare säsonger varit just bara: eld. Nu har den helt plötsligt en klyvande effekt som aldrig tidigare skådats.
Citera
2019-05-16, 23:36
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, jag tror faktiskt ganska många här fullständigt struntar i vad någon på youtube tycker. Jag skriver utifrån mina egna reflektioner av dessa avsnitt, och denna säsong har sedan E3 varit totalt urusel.

Varför då? För att man blir besviken av något som man väntat på i två år? Givetvis blir jag arg, men det är inte som att jag går på stan och knyter näven i fickan.

Jag menar mer att serien tolkas av många som fan läser bibeln. Man kan lätt dras med i en bitterhet, men det kan fördunkla ens omdöme. Jag säger inte att det inte finns skäl att vara förbannad. Men en del saker som en del klagar på ter sig som överdrivna.

Citat:
Ja, för det är ju bara det alternativet som finns. Jag har nog föredragit om manusförfattarna faktiskt hade använt sin hjärna för att få ut ett bra manus först.

Berätta gärna om vad du tycker vore en rimlig avslutning på Jamies karaktär. Eller varför det var så dåligt slut. Att han vänder tillbaka, kommer hem visar att han är trogen endast sin tvillingsyster i slutändan och hennes kärlek betyder allt. Hela serien har Jamies och Cersei delat sin värld och haft varandra, vilket i slutändan förgör dem båda. Cersei och Jamie står ensamma utan varandra. Det är ju tragiskt men ett logiskt och samtidigt oväntat slut som jag ser det.

Citat:
Ja, det är sant. Därför missar ju varenda jävla ballista. Nej, kom med något nytt...

Nu orkar jag inte se om scenen igen för den här sakens skull, men då Daenerys kommer första gången är det väl endast Euron som ser henne. Och bara han som skjuter. Anledningen att han missar och andra ballistorna också är att Drogon väjer för pilarna, Drogon ser ju pilarna då de kommer. Förra tillfället var hon överrumplad och hade en förutsägbar kurs. Denna gång strafar Daenerys och åker för snabbt. Man ser att ballistorna är klumpiga att manövrera. Det är ändå logiskt uppbyggt. Däremot är ju problemet hur Euron kunde smyga upp och skjuta ner Reagal i förra avsnittet. Med superaim. Eller hur jävla overpowered Drogons eld är nu. Spränger murar och raserar torn så där. Men vafan. Orka gnälla.
Senast redigerad av Axelus 2019-05-16 kl. 23:40.
Citera
2019-05-17, 00:22
Medlem
VoldosFilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Berätta gärna om vad du tycker vore en rimlig avslutning på Jamies karaktär. Eller varför det var så dåligt slut. Att han vänder tillbaka, kommer hem visar att han är trogen endast sin tvillingsyster i slutändan och hennes kärlek betyder allt. Hela serien har Jamies och Cersei delat sin värld och haft varandra, vilket i slutändan förgör dem båda. Cersei och Jamie står ensamma utan varandra. Det är ju tragiskt men ett logiskt och samtidigt oväntat slut som jag ser det.
Vi väntade väl inte alla dessa år på att få se dem dö i ett stenras?

Sedan verkar Jamie har glömt bort att Cersei nyss skickade Bronn för att döda honom. Jamie fick ingen redemption arc som man hade hoppats på. En populär teori har varit att Jamie dödar Cersei, och det hade minsann varit bättre.
Citera
2019-05-17, 00:27
Medlem
Darwins avatar
Citat:

För att D&D inte har en susning över GoT:s canon! Eller att de struntar i den fullständigt!

Westeros största borg, Harrelhal (där Arya och Tywin hade kvalitetstid för några säsonger sedan), föll då den blev anfallen av den enorma draken Balerion, som var MYCKET större och mäktigare än Drogon. Men ändå står stora delar av borgen kvar hundratals år senare, där stenen har smält på sina ställen, INTE exploderat i atomer.
Citera
2019-05-17, 00:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jag hade velat Jaime skulle döda Cersei och sen ta sig tillbaka till Brienne, men hon bar ju hans barn och det hade han aldrig pallat.

Vad gäller att Arya sket i att döda Cersei, när the Hound sa åt henne, är det bara fråga om sund självbevarelsedrift. Fin scen var det också, bra kemi mellan dem.

Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Känns lite sentimentalt och vemodigt att det bara är några dagar kvar till sista avsnittet. Hur dålig denna sista säsong än må vara så har ändå serien följt med i en stor del av min uppväxt. Mycket har hänt sen man började kolla 2011 och nu är vi helt plötsligt vid slutet.

I stort sett hela avsnittet satt jag bara och tänkte "det är inte så eld fungerar", men med tanke på allt som var ologiskt de senaste avsnitten så var det ju bara att släppa det. Men vad jag minns så har elden hos drakarna i tidigare säsonger varit just bara: eld. Nu har den helt plötsligt en klyvande effekt som aldrig tidigare skådats.

Håller med. Shiet vad tråkigt ändå. När besvikelsen lagt sig får vi se om alltihop och då kanske vi inte tycker det är fullt så dåligt.

Vad gäller elden tänker jag att drakar är magiska djur som sprutar magisk eld, så slipper jag reta upp mig. Typ som wildfire, fast röd och med tryck. Plus de är fullvuxna nu. Eller den, om man ska vara petig.
Citera
2019-05-17, 00:53
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är inte konstigare än att hon blir galen precis sin farsa. Precis som varys och ett antal andra oroat sig för.
Hon börjar väl fatta att hon inte får tronen pga Johns nyupptäckta släktband.
Citera
2019-05-17, 02:27
Bannlyst
Citat:

För att drakeld innehåller jetbränsle...
Citera
2019-05-17, 03:42
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Spela fram mot slutet då han tar upp sista spoilers och hur det förmodligen slutar.. Tar upp läckor som haft rätt förut och suttit på information som visade sig stämma

https://youtu.be/2X5d6MNfJJ4

I så fall slutar serien mer än uselt. Den spanska youtubern spådde Tyrions död i Dragonpit. Han kände aldrig till hur Tyrion avrättas bara att han avrättas, möjligen avrättas. Vi har antagit att det är Dany som tar hans liv.

Slutet finns redan beskrivet i text så vet inte varför du spekulerar

edit: missuppfatta dig
Senast redigerad av shponglad 2019-05-17 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in