Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2015-12-15, 19:14
Avslutat konto
I denna trd diskusteras HBOs tv-serie Game of Thrones utan spoilertaggar. Hr r du vlkommen att diskutera tv-serien utan att anvnda dig av spoilerfunktionen. Regel 0.07 - Spoilers tillmpas ej i denna trd. Det betyder att snda avsnitt, kommande avsnitt, trailers och liknande kan diskuteras utan spoilertaggar. Jmfrelser mellan bok och tv-serie r fortfarande ej tilltet och sdana diskussioner hnvisas till (FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och bckerna. SPOILERS FREKOMMER!.

Vill du hellre delta i en diskussion dr du inte riskerar att f handlingen avsljad br du beska (FB) Diskussioner om Game of Thrones.

Fr vriga frhllningsregler vnligen besk https://www.flashback.org/announcement.php?f=56
Senast redigerad av Moll-E 2015-12-16 kl. 10:47.
2015-12-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Fan vad nice, bra gjort!

S ganska sjlvklart att Jon Snow kommer att verleva? Gissar att rda damen kommer ordna det p ett eller annat stt

Ja det knns givet att Melisandre kommer teruppliva honom nr hon inser hur viktig Jon r.
Lite det syftet Thoros och Berric hade i ssong tre gissar jag, fr att visa oss magins makt inom religionen R'hllor.

Sen r hon s jvla kt p honom ocks.
Citera
2015-12-16, 10:49
Frtydligande: ven om vi lttat p reglerna gllande spoilers fr denna trd gller fortfarande samma regler gllande jmfrelser/frgor om bok och tv-serie. Dessa tas i (FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och bckerna. SPOILERS FREKOMMER!.

Frsta inlgget r uppdaterat.

/Moderator
Citera
2015-12-21, 15:25
Medlem
Summeringen av alla nya roller fr ssong sex r nu hr http://watchersonthewall.com/game-of...sting-summary/

Ser verkligen fram emot att f trffa tten Tarly, flashback Ned, Robert, Arthur Dayne och Theons farbrder Euron och Aeron!
Tycker att det verlag ser ut att vara en vldigt rik rollista s det knns som att ssong sex kommer bidra med mycket nytt.
Citera
2016-01-16, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Summeringen av alla nya roller fr ssong sex r nu hr http://watchersonthewall.com/game-of...sting-summary/

Ser verkligen fram emot att f trffa tten Tarly, flashback Ned, Robert, Arthur Dayne och Theons farbrder Euron och Aeron!
Tycker att det verlag ser ut att vara en vldigt rik rollista s det knns som att ssong sex kommer bidra med mycket nytt.

Ja mkt att se fram emot nsta ssong. Synd att inte nsta bok jvel har kommit ut n!!
Citera
2016-02-15, 22:57
Medlem
chessjamts avatar
Man kanske ska posta i den hr trden fr att slippa krnglet med alla spoilertaggs.

Andra gngen man sg teasern s mrkte man ju alla de andra ansiktena p sidorna mot slutet. Har svrt att se att skaparna vljer att ta livet av bde Daenerys och Tyrion. Mest bara fr att stta griller i huvudet p oss.

n s lnge s r det de lckta bilderna som har skapat mest hype hos mig. Har faktiskt stora frhoppningar p den hr ssongen. Givetvis lr det vara frhllandevis lugnt de frsta avsnitten som det brukar men om jag ska spekulera s kommer det nog att rra p sig snabbare den hr ssongen n den frra. Ett problem med GoT r ju annars att strre delen av ssongerna knns som transportstrckor till de rafflande 2-3 sista avsnitten. Mycket vntan fr ett klimax liksom.
Citera
2016-02-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Man kanske ska posta i den hr trden fr att slippa krnglet med alla spoilertaggs.

Andra gngen man sg teasern s mrkte man ju alla de andra ansiktena p sidorna mot slutet. Har svrt att se att skaparna vljer att ta livet av bde Daenerys och Tyrion. Mest bara fr att stta griller i huvudet p oss.

n s lnge s r det de lckta bilderna som har skapat mest hype hos mig. Har faktiskt stora frhoppningar p den hr ssongen. Givetvis lr det vara frhllandevis lugnt de frsta avsnitten som det brukar men om jag ska spekulera s kommer det nog att rra p sig snabbare den hr ssongen n den frra. Ett problem med GoT r ju annars att strre delen av ssongerna knns som transportstrckor till de rafflande 2-3 sista avsnitten. Mycket vntan fr ett klimax liksom.

Tror det var p reddit eller i nn youtubechat jag lste en intressant teori om teasern. Den har med ansiktena p karaktrer som kommer d innan serien r slut och inte tvunget nsta ssong.
S Tyron behver inte d i kommande ssong men kanske dr i seriens absolut sista avsnitt?
Citera
2016-02-16, 15:23
Byter namn p trden till Diskussioner om Game of Thrones - utan spoilertaggar i hopp om att det skall bli lttare fr anvndarna att skilja p vilken trd de skall anvnda spoilertaggar

/Moderator
Citera
2016-02-16, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Citat:
Tror det var p reddit eller i nn youtubechat jag lste en intressant teori om teasern. Den har med ansiktena p karaktrer som kommer d innan serien r slut och inte tvunget nsta ssong.
S Tyron behver inte d i kommande ssong men kanske dr i seriens absolut sista avsnitt?

Ni frngr vad som sgs i teasern:
The Long Night is coming...and the dead come with it

Det syftar ju p The Others invasion av Westeros och om de inte stoppas s kommer alla att d, inget undantag. Det kan vl ses som nn typ av "foreshadowing" vilka som kommer d innan serien r slut om man vill komma p ngon teori, men jag tycker inte att D&D r tillrckligt smarta fr det utan snarare r de rtt s mycket "hands on" och budskapet br tolkas bokstavligen eftersom serien nd nrmar sig sitt slut.
Citera
2016-02-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ni frngr vad som sgs i teasern:
The Long Night is coming...and the dead come with it

Det syftar ju p The Others invasion av Westeros och om de inte stoppas s kommer alla att d, inget undantag. Det kan vl ses som nn typ av "foreshadowing" vilka som kommer d innan serien r slut om man vill komma p ngon teori, men jag tycker inte att D&D r tillrckligt smarta fr det utan snarare r de rtt s mycket "hands on" och budskapet br tolkas bokstavligen eftersom serien nd nrmar sig sitt slut.

Hm jag tycker man kan tyda det p rtt mnga stt, just att de tr Jon som sger det tycker jag r ngon form av hint av att han kommer bli ressad. Sen vilken "faction" s att sga terstr att se.

Men som du sger s r inte D&D dom smartaste heller fr den delen.
Citera
2016-02-18, 22:27
Citat:
Hm jag tycker man kan tyda det p rtt mnga stt, just att de tr Jon som sger det tycker jag r ngon form av hint av att han kommer bli ressad. Sen vilken "faction" s att sga terstr att se.

Men som du sger s r inte D&D dom smartaste heller fr den delen.
Visst kan man tnka sig att Jon blir terupplivad som en wight/other/ngot annat med tanke p att det r han som sger det. Dock tror jag mer p att det r han som r Game of Thrones "poster boy" och drfr fr utrymmet att sga det trots att han kanske r dd.

Har frresten sett delar av vad som hnder i ssong 5, jag frsker vara trogen bckerna frst och frmst (men nu verkar inte ssong 5 spoila s mycket frn bckerna) och... jag r verkligen inte imponerad av det lilla jag sett. Var ssongen bra eller dlig enligt dig?
Citera
2016-02-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Visst kan man tnka sig att Jon blir terupplivad som en wight/other/ngot annat med tanke p att det r han som sger det. Dock tror jag mer p att det r han som r Game of Thrones "poster boy" och drfr fr utrymmet att sga det trots att han kanske r dd.

Har frresten sett delar av vad som hnder i ssong 5, jag frsker vara trogen bckerna frst och frmst (men nu verkar inte ssong 5 spoila s mycket frn bckerna) och... jag r verkligen inte imponerad av det lilla jag sett. Var ssongen bra eller dlig enligt dig?

Oj jag trodde du hade sett hela ssong fem, ska inte vara fr "spoilig".

Den var fruktansvrt dlig och rent av medelmttig ibland, speciellt scenerna med sand snakes i Dorne. Det var cringe och det hela pminde om en B-serie.
Det fanns ingen riktig rd trd som i tidigare ssonger och allt var bara uppbyggnad.

Ta Sandor och Aryas story i ssong fyra till exempel, dr hade vi rd trd och karaktrsutveckling utan dess like. Tv saker ssong fem saknade helt.

Det som var bra med ssong fem var S5E8 "Hardhome", annars var den totalt medelmttig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in