2019-05-14, 16:54
Medlem
Bluelyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldosFilm
Baserat på denna säsongs kvalitet och stil skulle det inte förvåna mig om sista avsnittet t.ex.består av att;
Arya super sig full och drunknar i en vattenpöl.
Sansa dör i lunginflammation.
Davos halkar på en vitlök och bryter nacken.
Tyrion överdoserar på kokain.
Brienne och Dany dödar varandra i en fist-fight.
Jon och Tormund inleder ett kärleksförhållande och lever lyckliga tillsammans bortom muren.

D&D:s manus har varit kass denna säsong. Men man kan knappt anklaga dem för uppsåtlig anakronism.

Konspiratoriskt kan man anklaga D&D och Starbucks för att ha gjort en PR-kupp och få lite mer pengar för sånt som massan gillar, alltså hollywoodeffekter. Den befintliga budgeten lät inte Jon klappa sin varg, däremot tillät den utplåna hela KL med en drake. Troligen på grund av Starbucks finansiering.
Citera
2019-05-14, 17:02
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Folk har på allvar döpt sina döttrar till Khaleesi (låter f.ö. som ett typiskt negernamn i stil med Shaniqua eller Laquanda)? Så går det när man döper ungen efter en TV-karaktär i en pågående serie.

Tydligen så har i USA mer än 3500 flickor blivit döpta till Khaleesi eller Daenerys sedan 2011. Varför inte döpa sin dotter efter en stark kvinna som slår sig fram i en mansdominerad värld, slåss för det goda och önskar befria världen från tyranner och förtryckare. Vad kunde gå fel liksom.

Jag gissar utan belägg att morsorna varit hysteriska feminister.
Citera
2019-05-14, 17:02
Medlem
CalzoneItalias avatar
Kanske Night King kommer tillbaks i sista avsnittet med två drakar och dödar rubbet utplånar hela Vesteros ?
Citera
2019-05-14, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Tydligen så har i USA mer än 3500 flickor blivit döpta till Khaleesi eller Daenerys sedan 2011. Varför inte döpa sin dotter efter en stark kvinna som slår sig fram i en mansdominerad värld, slåss för det goda och önskar befria världen från tyranner och förtryckare. Vad kunde gå fel liksom.

Psykolog: OK hur ser din relation till din mor ut idag?
Unge med negernamn döpt efter fiktiv knäppiskaraktär som fick för lite snopp: kall, isig...
Citera
2019-05-14, 17:25
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Eller bara fans. Arya blev väl också populärt? Även Frodo m.m. när LotR-filmerna var igång. Det slutade inte med att Frodo brände ner hela Fylke och gick bärsark med sitt svärd, men det hade kunnat hänt om PJ och kompani hade samma defekta hjärnor som GoT-manusförfattarna.
Senast redigerad av Skullknight 2019-05-14 kl. 17:52.
Citera
2019-05-14, 17:57
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Eller bara fans. Arya blev väl också populärt? Även Frodo m.m. när LotR-filmerna var igång. Det slutade inte med att Frodo brände ner hela Fylke och gick bärsark med sitt svärd, men det hade kunnat hänt om PJ och kompani hade samma defekta hjärnor som GoT-manusförfattarna.
Arya är populäraste namnet, antal som fått namnen i USA 2018:
Arya: 2,545
Khaleesi: 560
Jaime (male): 547
Yara: 434
Lyanna: 319
Jon: 311
Meera: 191
Daenerys: 163
"The name Arya ranked 119th for female names, making a significant jump from 942nd place in 2010 - the year the show debuted. But another spelling of the name, Aria, was much more popular in 2018, ranking 19th."

Hela listan https://www.cbsnews.com/news/game-of...n-ever-before/
Senast redigerad av Shane21 2019-05-14 kl. 17:59.
Citera
2019-05-14, 18:26
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:

Jag har döpt min katt till Frodo
Citera
2019-05-14, 19:02
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag har döpt min katt till Frodo
Mycket mer ok än att ha ett barn som ska valsa runt under hela sin uppväxt med ett namn från någon jävla bokserie. Stackars barn som ska heta Khaleesi eller Arya.

"Mamma, varför heter jag så?"
"Jo mitt barn, jag och din far är lättförledda, demoraliserade stackare som inte har mycket att leva för."

Frodo är väl ett helt ok namn på en katt, de bryr sig inte och blir heller inte mobbade av andra katter för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Tänka sig att byggnader av sten och trä exploderar när man sprutar eld på dem...
Kan man få ut den kinetiska energin ur en ballista som efterliknar en raketmotor för en rymdskyttel vid start, så kan man åstadkomma det mesta med dåligt manus. Ja, förutom när de inte ska ha det, som inte var just det här avsnittet.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-05-14 kl. 19:08.
Citera
2019-05-14, 19:03
Medlem
Tänka sig att byggnader av sten och trä exploderar när man sprutar eld på dem...
Citera
2019-05-14, 19:07
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Mycket mer ok än att ha ett barn som ska valsa runt under hela sin uppväxt med ett namn från någon jävla bokserie. Stackars barn som ska heta Khaleesi eller Arya.

"Mamma, varför heter jag så?"
"Jo mitt barn, jag och din far är lättförledda, demoraliserade stackare som inte har mycket att leva för."

Frodo är väl ett helt ok namn på en katt, de bryr sig inte och blir heller inte mobbade av andra katter för det.
Men vadå, Arya är väl ett fint namn? Ett riktigt namn tror jag också, inte något som GoT-författaren hittat på. Mycket finare än Birgitta och Greta och allt sådant som barn heter nuförtiden.
Citera
2019-05-14, 19:09
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Men vadå, Arya är väl ett fint namn? Ett riktigt namn tror jag också, inte något som GoT-författaren hittat på. Mycket finare än Birgitta och Greta och allt sådant som barn heter nuförtiden.
Jovisst, det är väl ändå ett helt ok namn kan man tycka. Men när det börjar bli "Khaleesi" och "Daenerys" så börjar det bli lite väl mycket. Men vem fan bryr sig egentligen, de får väl döpa sin unge till vad de vill, så länge de är bra föräldrar.

Det är bara jag som är extra besviken på den här skitserien just nu, känns det som. Det lär inte vara en mindre besvikelse än föräldrarna som valde "Khaleesi." Något säger mig de älskar den här säsongen ändå, lite som den förmodade tjejen (prinsessan) jag citerat ovan.
Citera
2019-05-14, 19:18
Medlem
CalzoneItalias avatar
Rätt coolt ändå dom som fått namnet Khaleesi eller Daenerys när dom växer upp och får reda på att dom är döpta efter en drakdrottning som brände ner en hel stad där alla oskyldiga dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in