Flashback bygger pepparkakshus!

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2015-12-15, 19:14
Avslutat konto
I denna tråd diskusteras HBOs tv-serie Game of Thrones utan spoilertaggar. Här är du välkommen att diskutera tv-serien utan att använda dig av spoilerfunktionen. Regel 0.07 - Spoilers tillämpas ej i denna tråd. Det betyder att sända avsnitt, kommande avsnitt, trailers och liknande kan diskuteras utan spoilertaggar. Jämförelser mellan bok och tv-serie är fortfarande ej tillåtet och sådana diskussioner hänvisas till (FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och böckerna. SPOILERS FÖREKOMMER!.

Vill du hellre delta i en diskussion där du inte riskerar att få handlingen avslöjad bör du besöka (FB) Diskussioner om Game of Thrones.

För övriga förhållningsregler vänligen besök https://www.flashback.org/announcement.php?f=56
Senast redigerad av Moll-E 2015-12-16 kl. 10:47.
2015-12-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Fan vad nice, bra gjort!

Så ganska självklart att Jon Snow kommer att överleva? Gissar att röda damen kommer ordna det på ett eller annat sätt

Ja det känns givet att Melisandre kommer återuppliva honom när hon inser hur viktig Jon är.
Lite det syftet Thoros och Berric hade i säsong tre gissar jag, för att visa oss magins makt inom religionen R'hllor.

Sen är hon så jävla kåt på honom också.
Citera
2015-12-16, 10:49
Förtydligande: Även om vi lättat på reglerna gällande spoilers för denna tråd gäller fortfarande samma regler gällande jämförelser/frågor om bok och tv-serie. Dessa tas i (FB) Game of Thrones, skillnader mellan tv-serien och böckerna. SPOILERS FÖREKOMMER!.

Första inlägget är uppdaterat.

/Moderator
Citera
2015-12-21, 15:25
Medlem
Summeringen av alla nya roller för säsong sex är nu här http://watchersonthewall.com/game-of...sting-summary/

Ser verkligen fram emot att få träffa ätten Tarly, flashback Ned, Robert, Arthur Dayne och Theons farbröder Euron och Aeron!
Tycker att det överlag ser ut att vara en väldigt rik rollista så det känns som att säsong sex kommer bidra med mycket nytt.
Citera
2016-01-16, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Summeringen av alla nya roller för säsong sex är nu här http://watchersonthewall.com/game-of...sting-summary/

Ser verkligen fram emot att få träffa ätten Tarly, flashback Ned, Robert, Arthur Dayne och Theons farbröder Euron och Aeron!
Tycker att det överlag ser ut att vara en väldigt rik rollista så det känns som att säsong sex kommer bidra med mycket nytt.

Ja mkt att se fram emot nästa säsong. Synd att inte nästa bok jävel har kommit ut än!!
Citera
2016-02-15, 22:57
Medlem
chessjamts avatar
Man kanske ska posta i den här tråden för att slippa krånglet med alla spoilertaggs.

Andra gången man såg teasern så märkte man ju alla de andra ansiktena på sidorna mot slutet. Har svårt att se att skaparna väljer att ta livet av både Daenerys och Tyrion. Mest bara för att sätta griller i huvudet på oss.

Än så länge så är det de läckta bilderna som har skapat mest hype hos mig. Har faktiskt stora förhoppningar på den här säsongen. Givetvis lär det vara förhållandevis lugnt de första avsnitten som det brukar men om jag ska spekulera så kommer det nog att röra på sig snabbare den här säsongen än den förra. Ett problem med GoT är ju annars att större delen av säsongerna känns som transportsträckor till de rafflande 2-3 sista avsnitten. Mycket väntan för ett klimax liksom.
Citera
2016-02-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Man kanske ska posta i den här tråden för att slippa krånglet med alla spoilertaggs.

Andra gången man såg teasern så märkte man ju alla de andra ansiktena på sidorna mot slutet. Har svårt att se att skaparna väljer att ta livet av både Daenerys och Tyrion. Mest bara för att sätta griller i huvudet på oss.

Än så länge så är det de läckta bilderna som har skapat mest hype hos mig. Har faktiskt stora förhoppningar på den här säsongen. Givetvis lär det vara förhållandevis lugnt de första avsnitten som det brukar men om jag ska spekulera så kommer det nog att röra på sig snabbare den här säsongen än den förra. Ett problem med GoT är ju annars att större delen av säsongerna känns som transportsträckor till de rafflande 2-3 sista avsnitten. Mycket väntan för ett klimax liksom.

Tror det var på reddit eller i nån youtubechat jag läste en intressant teori om teasern. Den har med ansiktena på karaktärer som kommer dö innan serien är slut och inte tvunget nästa säsong.
Så Tyron behöver inte dö i kommande säsong men kanske dör i seriens absolut sista avsnitt?
Citera
2016-02-16, 15:23
Byter namn på tråden till Diskussioner om Game of Thrones - utan spoilertaggar i hopp om att det skall bli lättare för användarna att skilja på vilken tråd de skall använda spoilertaggar

/Moderator
Citera
2016-02-16, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Citat:
Tror det var på reddit eller i nån youtubechat jag läste en intressant teori om teasern. Den har med ansiktena på karaktärer som kommer dö innan serien är slut och inte tvunget nästa säsong.
Så Tyron behöver inte dö i kommande säsong men kanske dör i seriens absolut sista avsnitt?

Ni frångår vad som sägs i teasern:
The Long Night is coming...and the dead come with it

Det syftar ju på The Others invasion av Westeros och om de inte stoppas så kommer alla att dö, inget undantag. Det kan väl ses som nån typ av "foreshadowing" vilka som kommer dö innan serien är slut om man vill komma på någon teori, men jag tycker inte att D&D är tillräckligt smarta för det utan snarare är de rätt så mycket "hands on" och budskapet bör tolkas bokstavligen eftersom serien ändå närmar sig sitt slut.
Citera
2016-02-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ni frångår vad som sägs i teasern:
The Long Night is coming...and the dead come with it

Det syftar ju på The Others invasion av Westeros och om de inte stoppas så kommer alla att dö, inget undantag. Det kan väl ses som nån typ av "foreshadowing" vilka som kommer dö innan serien är slut om man vill komma på någon teori, men jag tycker inte att D&D är tillräckligt smarta för det utan snarare är de rätt så mycket "hands on" och budskapet bör tolkas bokstavligen eftersom serien ändå närmar sig sitt slut.

Hm jag tycker man kan tyda det på rätt många sätt, just att de tär Jon som säger det tycker jag är någon form av hint av att han kommer bli ressad. Sen vilken "faction" så att säga återstår att se.

Men som du säger så är inte D&D dom smartaste heller för den delen.
Citera
2016-02-18, 22:27
Citat:
Hm jag tycker man kan tyda det på rätt många sätt, just att de tär Jon som säger det tycker jag är någon form av hint av att han kommer bli ressad. Sen vilken "faction" så att säga återstår att se.

Men som du säger så är inte D&D dom smartaste heller för den delen.
Visst kan man tänka sig att Jon blir återupplivad som en wight/other/något annat med tanke på att det är han som säger det. Dock tror jag mer på att det är han som är Game of Thrones "poster boy" och därför får utrymmet att säga det trots att han kanske är död.

Har förresten sett delar av vad som händer i säsong 5, jag försöker vara trogen böckerna först och främst (men nu verkar inte säsong 5 spoila så mycket från böckerna) och... jag är verkligen inte imponerad av det lilla jag sett. Var säsongen bra eller dålig enligt dig?
Citera
2016-02-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Visst kan man tänka sig att Jon blir återupplivad som en wight/other/något annat med tanke på att det är han som säger det. Dock tror jag mer på att det är han som är Game of Thrones "poster boy" och därför får utrymmet att säga det trots att han kanske är död.

Har förresten sett delar av vad som händer i säsong 5, jag försöker vara trogen böckerna först och främst (men nu verkar inte säsong 5 spoila så mycket från böckerna) och... jag är verkligen inte imponerad av det lilla jag sett. Var säsongen bra eller dålig enligt dig?

Oj jag trodde du hade sett hela säsong fem, ska inte vara för "spoilig".

Den var fruktansvärt dålig och rent av medelmåttig ibland, speciellt scenerna med sand snakes i Dorne. Det var cringe och det hela påminde om en B-serie.
Det fanns ingen riktig röd tråd som i tidigare säsonger och allt var bara uppbyggnad.

Ta Sandor och Aryas story i säsong fyra till exempel, där hade vi röd tråd och karaktärsutveckling utan dess like. Två saker säsong fem saknade helt.

Det som var bra med säsong fem var S5E8 "Hardhome", annars var den totalt medelmåttig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in