Citat:
Ursprungligen postat av
Moll-E
Visst kan man tänka sig att Jon blir återupplivad som en wight/other/något annat med tanke på att det är han som säger det. Dock tror jag mer på att det är han som är Game of Thrones "poster boy" och därför får utrymmet att säga det trots att han kanske är död.
Har förresten sett delar av vad som händer i säsong 5, jag försöker vara trogen böckerna först och främst (men nu verkar inte säsong 5 spoila så mycket från böckerna) och... jag är verkligen inte imponerad av det lilla jag sett. Var säsongen bra eller dålig enligt dig?
Oj jag trodde du hade sett hela säsong fem, ska inte vara för "spoilig".
Den var fruktansvärt dålig och rent av medelmåttig ibland, speciellt scenerna med sand snakes i Dorne. Det var cringe och det hela påminde om en B-serie.
Det fanns ingen riktig röd tråd som i tidigare säsonger och allt var bara uppbyggnad.
Ta Sandor och Aryas story i säsong fyra till exempel, där hade vi röd tråd och karaktärsutveckling utan dess like. Två saker säsong fem saknade helt.
Det som var bra med säsong fem var S5E8 "Hardhome", annars var den totalt medelmåttig.