2017-01-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Från den amerikanska presskårens "öppna brev" till Trump:

”Det är trots allt vår sändningstid och våra spaltmeter som du försöker att påverka. Vi, inte du, avgör vad som passar våra läsare, lyssnare och tittare”, skriver Pope och fortsätter: ”Vi – inte du – sätter reglerna.

http://www.svt.se/kultur/medier/amer...ver-till-trump

Stackars pressmuppar. När ska de fatta att Trump inte behöver er, aldrig behövt er - och vann TROTS er, inte pga? Ni skrev ju bara skit. Att alternativmedia är den nya maktfaktorn, och att det inte är ni som avgör vad som "passar läsare, lyssnare och tittare". Det avgör det själva. Djäfla besservissrar!

Go go, Trump train, detta bara stärker anhängarna!

Vänstermedia är så tragiska och patetiska så det är fanimej inte sant
För första gången stöter de på en president som skiter fullständigt i dem!
Trump kör sitt race! Han står för något HELT annat än de tidigare.
Befriande - hoppas han fortsätter på samma stig!
Citera
2017-01-19, 16:54
Jag är för Donald Trump, o tycker det var bra att han vann. Men svensk mainstream-media spyr ut sitt hat mot Donald Trump, varenda dag... Särskilt Expressen har jag märkt. Jag brukar skumma igenom SvD, DN, Aftonbladet o Expressen varje dag, sen läser jag det mesta i alternativa nyheter.

Det är väl ok att ETC, Politism o Aktuellt Fokus gör det, det bryr jag mig inte om. Expressen skrev för några dagar sen "Snart tillträder den sämsta presidenten i historien", hur fan vet de det?

Nu lyssnar jag på P3 också, o får de ens säga att Trump "är ett skämt", eller vad de sa nyss på Tankesmedjan?

EDIT: Jag tycker att en av de mest högljudda näthatarna, är Thomas Mattsson. Han har ju också hela Expressen att föra fram sitt hat med!
Senast redigerad av Mulla Krekar 2017-01-19 kl. 16:57.
Citera
2017-01-19, 17:12
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag är för Donald Trump, o tycker det var bra att han vann. Men svensk mainstream-media spyr ut sitt hat mot Donald Trump, varenda dag... Särskilt Expressen har jag märkt. Jag brukar skumma igenom SvD, DN, Aftonbladet o Expressen varje dag, sen läser jag det mesta i alternativa nyheter.

Det är väl ok att ETC, Politism o Aktuellt Fokus gör det, det bryr jag mig inte om. Expressen skrev för några dagar sen "Snart tillträder den sämsta presidenten i historien", hur fan vet de det?

Nu lyssnar jag på P3 också, o får de ens säga att Trump "är ett skämt", eller vad de sa nyss på Tankesmedjan?

EDIT: Jag tycker att en av de mest högljudda näthatarna, är Thomas Mattsson. Han har ju också hela Expressen att föra fram sitt hat med!

Med tanke på hur de behandlar en av de viktigaste utrikespolitiska personerna kan man undra hur stor trovärdighet man bör skänka MSM:s övriga alster. Jag menar, kan man ljuga och förvanska om Trump, vad hindrar en från att göra detsamma med andra? Vad har vi för garantier att vi får ett någorlunda neutralt rapporterande från USA de kommande fyra åren?
Citera
2017-01-19, 17:16
Medlem
Citat:

Antagligen ljuger du eller i vart fall slirar på sanningen eller minns fel. I bästa fall, du skämta med oss.
Kan du länka till den artikeln i Expressen som du påstår att du citerar
Jag hittade en krönika med ett delvis annat innehåll, den handlar om opinionsmätningen om hur impopulär Trump är i USA.
"Donald Trump är den minst omtyckte amerikanske presidenten i modern tid när han tillträder på fredag."
Trump avfärdar naturligtvis den undersökningen som riggad på samma sätt som han avfärdade valet.

Eller är det i ditt fall som med citatet från P3 "eller vad de nyss sa". Jag gissar att de sa att Trump har en konstig frisyr, eller kanske något annat. För det är klart att P3 inte får säga det som de flesta tycker. Trump är ett skämt men måste tas på allvar eftersom han har koderna till kärnvapnen i sin ficka.
Citera
2017-01-19, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Antagligen ljuger du eller i vart fall slirar på sanningen eller minns fel. I bästa fall, du skämta med oss.
Kan du länka till den artikeln i Expressen som du påstår att du citerar
Jag hittade en krönika med ett delvis annat innehåll, den handlar om opinionsmätningen om hur impopulär Trump är i USA.
"Donald Trump är den minst omtyckte amerikanske presidenten i modern tid när han tillträder på fredag."
Trump avfärdar naturligtvis den undersökningen som riggad på samma sätt som han avfärdade valet.

Eller är det i ditt fall som med citatet från P3 "eller vad de nyss sa". Jag gissar att de sa att Trump har en konstig frisyr, eller kanske något annat. För det är klart att P3 inte får säga det som de flesta tycker. Trump är ett skämt men måste tas på allvar eftersom han har koderna till kärnvapnen i sin ficka.
Ok, jag får nog erkänna att jag slirade lite på sanningen. Citat kan ha kommit från Politism eller nån sån skit (brukar läsa sånt också, för att få mig ett skratt), men idag står det i Expressen:

Citat:
Nu sätts allt detta på spel. På fredag svärs Donald Trump in som USA:s 45:e president. Vilken sorts president han blir kan ingen veta säkert, men tecknen är illavarslande.
http://www.expressen.se/ledare/usas-...ras-i-smutsen/
Citera
2017-01-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ok, jag får nog erkänna att jag slirade lite på sanningen. Citat kan ha kommit från Politism eller nån sån skit (brukar läsa sånt också, för att få mig ett skratt), men idag står det i Expressen:

http://www.expressen.se/ledare/usas-...ras-i-smutsen/

Bra.

Jag är inte förvånad. Det är väl ungefär den inställningen till USA som man kan förvänta sig av de politiska skribenterna på den borgerliga ledarsidan. USA är deras föredöme oavsett president. Nu är borgarna rädda att världen inte längre kommer att se upp till den mäktige grannen i väst. Som följd av det finns det ur borgerliga ledarskribenters synsätt, en risk att det bristande föredömet/argumentet leder till att borgare röstar med S.
Citera
2017-01-20, 07:32
Medlem
Och dagen till ära när Trump ska sväras in som president kör tidningar med domedagsrubriker. I Svd hävdar ingen mindre än den gamle gubben George Soros att Trump kommer misslyckas och DN fokuserar på protesterna som kommer hållas under presidentinvigningen:

http://www.svd.se/george-soros-varna...-nye-president

http://www.dn.se/nyheter/varlden/boj...umps-ceremoni/

Svensk media är bara för bedrövlig, tidningsdöden kan inte komma snabbt nog.
Citera
2017-01-20, 09:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Och dagen till ära när Trump ska sväras in som president kör tidningar med domedagsrubriker. I Svd hävdar ingen mindre än den gamle gubben George Soros att Trump kommer misslyckas och DN fokuserar på protesterna som kommer hållas under presidentinvigningen:

http://www.svd.se/george-soros-varna...-nye-president

http://www.dn.se/nyheter/varlden/boj...umps-ceremoni/

Svensk media är bara för bedrövlig, tidningsdöden kan inte komma snabbt nog.
Läste precis detta. Har de alltså ingen kontakt med verkligheten öht? Vilka förutom yttersta eliten ställer sig på Soros sida? Om Trump inte hade något existensberättigande tidigare så har han ju absolut det nu.
Citera
2017-01-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Läste precis detta. Har de alltså ingen kontakt med verkligheten öht? Vilka förutom yttersta eliten ställer sig på Soros sida? Om Trump inte hade något existensberättigande tidigare så har han ju absolut det nu.

Den känns ju också som om delar av den yttersta eliten ställer sig på Trumps sida. Eliternas krig!
http://www.mirror.co.uk/news/world-n...hoices-9652736
Citera
2017-01-20, 14:40
Medlem
Citat:
Är du ute efter saklig rapportering och blir ledsen i ögat av att någon säger någonting milt elakt om Trump så kanske du ska lyssna på någonting annat än ett humorprogram.
Citera
2017-01-20, 15:30
Medlem
Jag har SVTs forum i bakgrunden medan jag arbetar, där de rapporterar om Trumps tillträde. Maken till tendentiös rapportering/analys har ju sällan skådats. Inser verkligen ingen av de medverkande vilka inkompetenta pajaser de är? För mig framstår de bara som okunnigt mossiga (om än med en politisk mission), inte alls fit för 2017.
Citera
2017-01-20, 22:52
Medlem
Lobengulas avatar
Aftonbladet går "Full Arnstad" i sin rapportering av Trumps invigning:

"100 gripna i upplopp – limousine i lågor"
" Nu är det upp till bevis för honom själv.Det blir svårt, nästan omöjligt, att infria alla de löften han gett."
"Populistiskt och historielöst tal"

De har letat länge och väl efter negativa vinklingar. Inget positivt fick utrymme i vidriga Aftonbladet. Jaja, inget att förvånas över. Kör på AB, ni är jätteduktiga och svenska folket tycker inte alls att ni försöker manipulera åsikter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in