2017-01-16, 10:31
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Aftonbladet idag: cia chef - twittrandet är ett hot mot usa:S säkerhet... Obama Twittrar ju också, det skulle de kanske ha tänkt på att tala om för obama också... nejvisstnä han är ju färgad eller nåt, då är det ju ok..
Men i ärlighetens namn, det handlar väl inte om kritik mot att han skriver på Twitter, utan om vad?
Citera
2017-01-16, 10:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Men i ärlighetens namn, det handlar väl inte om kritik mot att han skriver på Twitter, utan om vad?

Jaha, Trump är inte betrodd av cia, då tror inte cia på halva usa:S befolkning, och i förlängningen inte på demokrati heller eller?

Obama har ju valt vilka som styr cia, eftersom han varit president, men nu har befolkningen valt en annan president, kanske cia får finna sig i det helt enkelt...

Jag har alltså bara läst rubriken, och kommenterar som om rubriken skulle ha stämt med innehållet. Men pga det är en rubrik på Aftonbladet så förväntar jag mig att den är lögn... men låtsas att den är sann, Aftonbladet blir så mycket roligare då...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-16 kl. 10:44.
Citera
2017-01-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, Trump är inte betrodd av cia, då tror inte cia på halva usa:S befolkning, och i förlängningen inte på demokrati heller eller?

Obama har ju valt vilka som styr cia, eftersom han varit president, men nu har befolkningen valt en annan president, kanske cia får finna sig i det helt enkelt...

Jag har alltså bara läst rubriken, och kommenterar som om rubriken skulle ha stämt med innehållet. Men pga det är en rubrik på Aftonbladet så förväntar jag mig att den är lögn... men låtsas att den är sann, Aftonbladet blir så mycket roligare då...

Men tänk lite. Menar du att en underrättelsetjänst ska hoppa från arbetsuppgift till arbetsuppgift så fort den tillträdande presidenten skriver något på Twitter.
Alla dom som röstade på Trump behöver ju inte ha samma uppfattning som Trump i varenda twitteråsikt. För övrigt var det inte halva befolkningen som röstade på honom.
Ungefär hälften av de om kunde röstat röstade överhuvudtaget inte. Och av den halva som röstade var det en knapp majoritet som röstade mot honom.
Så låt os säga att var 4:e amerikan röstade på Trump.

För övrigt en märklig debattteknik att diskutera i medier och journalistik utan att läsa vad som faktiskt står i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24251573.ab
Det är ett ganska kort telegram, mest översatt från utländska uppgifter som sammanfattar en del av den den här intervjun i Fox news med avgående CIAchefen
https://www.youtube.com/watch?v=v-Rb4RpjZ9g

Jag kan inte hitta att Aftonbladet ljuger. De utelämnar visserligen en del av hela intervjun.
Citera
2017-01-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Bonniers DN verkar ju helt besatta av Trump. Wolodarski har väl inte skrivit en text på två år nu som inte handlat om Trump. Karln är ju kär. Förälskad i oemotståndliga Trump.

Ärkejudar är livrädda för Trump.
Citera
2017-01-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Ärkejudar är livrädda för Trump.

Jaså. DN gissae att en ortodox jude skule få en toppost hos Trump
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ham...-i-vita-huset/

Det fick han tydligen också
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...rumps-kabinett

Svärsonen kan alltså enligt media vara både hämndlysten, diskret, ortodox jude och ofattbart rik. Det strider väl lite mot mediebilden att det var de fattiga rasisterna som stöttade Trump.
Citera
2017-01-18, 10:52
Medlem
Hyfundans avatar
Vad har hänt på SVT? De genomgående negativa/skandaliserande/konspirationsteoretiska rubriksättningarna under rubriksamlingen Trump är borta för en dag, och svt.se/nyheter ser i skrivande stund ut så här:
Citat:

Här är Donald Trumps viktigaste spelare
På fredag svärs han in som president--här är Donald Trumps innersta krets

Så tog sig Trump til Vita Huset
Den kontroversielle miljardären blev amerikanernas val

Trumps misstag: hyllar Ivanka från Brighton
Hade inte koll på dotterns twitternamn

Vad händer nu?
Trymp har vunnit valet, men vad ska han göra nu?

Trumps kabinett--hela listan
Haft helt fria händer

Lär känna nya presidenten
Affärsmiljardären som blev världens mäktigaste man

Fanns det inget aktuellt att hämta från Washington Post och MSNBC i dag?
Citera
2017-01-18, 11:34
Medlem
Guys! Vi har haft fel!

Citat:
Svenska tidningar mest balanserade om Trump i internationell jämförelse
Publicerat fredag 13 januari kl 15.13

Svenska tidningar var mer balanserade i sin skildring av den amerikanska presidentvalskampanjen än ett antal utländska tidningar. Det visar en studie av några tidningar i Sverige, Italien och Storbritannien som professor Lars Nord, Mittuniversitetet, gjort. I alla länderna dominerade Donald Trump över Hillary Clinton, men de svenska tidningarna DN, SvD, Aftonbladet och Sundsvalls tidning balanserade skildringarna mer än de utländska, som tydligare tog avstånd från Donald Trump. Det rapporterar Kulturnytt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6607827

Eller säger "mer balanserade" bara att dom andra i "studien" var så långt ut i Hillaryutmarkerna att dom svenska ansågs mer balanserade...?
Citera
2017-01-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Vad har hänt på SVT? De genomgående negativa/skandaliserande/konspirationsteoretiska rubriksättningarna under rubriksamlingen Trump är borta för en dag, och svt.se/nyheter ser i skrivande stund ut så här:

Fanns det inget aktuellt att hämta från Washington Post och MSNBC i dag?

Ja, jag håller med dig. Jag fick en chock imorse när inga anti-Trumpnyheter fanns på förstasidan.

Men lugn, fick precis en flash från SVT Nyheter: "USA:s presskår till attack mot Trump: Vi bestämmer vad som ska skrivas, inte du."

Hur länge ska de orka hålla på? 4 år? 8 år? SVT:s rapportering är patetisk. Här på jobbet finns både de som är för Trump och emot. Men även de som är emot Trump tycker att SVT:s rapportering är rutten.
Höj nivån för fan! Visa någon som helst yrkesheder. Eller är det så förbannat skönt att slicka Helin och Stjärne i röven hela dagarna!?
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-18 kl. 11:52.
Citera
2017-01-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Guys! Vi har haft fel!

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6607827

Eller säger "mer balanserade" bara att dom andra i "studien" var så långt ut i Hillaryutmarkerna att dom svenska ansågs mer balanserade...?

En svensk forskare, gör en svensk studie, om svensk rapportering jmft utländsk. Mittuniversitet dessutom.

Har större förtroende för en pårökt heroin-afghan än vad jag har för den rapporten.
Citera
2017-01-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Men lugn, fick precis en flash från SVT Nyheter: "USA:s presskår till attack mot Trump: Vi bestämmer vad som ska skrivas, inte du."
Från den amerikanska presskårens "öppna brev" till Trump:

”Det är trots allt vår sändningstid och våra spaltmeter som du försöker att påverka. Vi, inte du, avgör vad som passar våra läsare, lyssnare och tittare”, skriver Pope och fortsätter: ”Vi – inte du – sätter reglerna.

http://www.svt.se/kultur/medier/amer...ver-till-trump

Stackars pressmuppar. När ska de fatta att Trump inte behöver er, aldrig behövt er - och vann TROTS er, inte pga? Ni skrev ju bara skit. Att alternativmedia är den nya maktfaktorn, och att det inte är ni som avgör vad som "passar läsare, lyssnare och tittare". Det avgör det själva. Djäfla besservissrar!

Go go, Trump train, detta bara stärker anhängarna!
Citera
2017-01-18, 14:06
Medlem
Citat:
En svensk forskare, gör en svensk studie, om svensk rapportering jmft utländsk. Mittuniversitet dessutom.

Har större förtroende för en pårökt heroin-afghan än vad jag har för den rapporten.
Från rapporten: "I alla länderna dominerade Donald Trump över Hillary Clinton, men de svenska tidningarna DN, SvD, Aftonbladet och Sundsvalls tidning balanserade skildringarna mer än de utländska, som tydligare tog avstånd från Donald Trump."

....och Jultomten finns på riktigt. Etc. Instämmer i Ollebollesolles kommentar om pårökt aghans förtroendekapital vs denna rapport.
Citera
2017-01-18, 14:18
Medlem
Citat:

Kan du lägga upp länken till rapporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in