Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Det är för fan jul och nyår nu! Jag kan inte göra allt det här nu!
Är inget speciellt med det. Förra året jobbade jag under mellandagarna. Det är standard om man inte vill slösa semesterdagar och vara ledig. Det normala är alltså att arbeta under mellandagarna (även om många tar ut semester, men det gör alltså att de får mindre semester på sommaren).
Jag kommer plugga i mellandagarna.
Citat:
Jag kommer att ha tid för det här efter nyår. Möjligtvis kan jag klämma in nånting under mellandagarna, men det är inte säkert. Jag kan laga en del maträtter, men jag tänker lära mig fler rätter.
Bra, ska jag lära mig halva min kurs i linjär algebra under mellandagarna kan du lära dig någon mer maträtt.
Citat:
Jag beter mig inte på samma sätt i verkliga livet som jag gör online, vet du. Jag får inte eller utbrott med folk, förutom med mina föräldrar.
Dina föräldrar är de enda du umgås regelbundet med. Om du får utbrott på dem kanske du får det på en partner med. Kunde du få utbrott på lärare eller andra personer i skolan/klassen när du gick i högstadiet/gymnasiet?
Citat:
Därför att det inte lät lockande. Det lät inte kul. Men jag ska göra det - så småningom (strax efter nyår som tidigast, förmodligen lite senare än så). Ska jag åka med min kontaktperson första gången?
Jag tror du kan åka själv, men om du känner att du måste så kan du åka med din nuvarande kontaktperson, dvs din kusin. Ni kan t.ex. åka till Mall of Scandinavia under mellandagarna och gå på mellandagsrean. Då kan du köpa kläder till mycket nedsatt pris. Mycket billigare än att göra det senare och finns jättemycket att välja på i Mall of Scandinavia. Dessutom kan du öva på att inte bara tänka på dig själv utan låta din kusin titta på lite kläder till sig själv även om du tycker att det är tråkigt (det är aptrist när tjejer ska kolla kläder, men det är sånt man får stå ut med, även när det är ens kusin).
Då får du både umgås med din släkt (dvs din kusin) och åka till Mall of Scandinavia.
Citat:
Det blir så när man bor hos sina föräldrar, för Guds skull! Förresten så bäddar jag för helvete min egen säng!
Hurdå blir? Ingenting bara blir. Du är bekväm och dina föräldrar gör massa skit åt dig.
Citat:
Inte en chans. Man behöver inte städa såpass ofta, och dessutom så vill jag inte det. Jag har andra sätt att bränna kalorier. Det här är en sak som aldrig kommer att hända. Jag är villig att lyssna på många råd, men det här är inte ett av dem.
Jävla tjat om vad du vill hela tiden. Jag hatar att städa. Gör det ändå. Tycker fan inte om att laga mat heller men äta måste man ju, så gör det med.
Citat:
Jag vet inte ens om mina föräldrar gör det, nånsin. Och jo, jag har faktiskt bättre saker för mig!
Nej, du gör inte i närheten av så mycket att du har något bättre för dig tillräckligt många timmar i månaden för att det ska vara det minsta orimligt att du tvättar era fönster. Om du arbetade heltid, pluggade halvtid, gymmade och gick på habilitering så hade jag köpt att du kände att fönstertvätt var något du kunde köra var tredje månad, men nu sitter du mest på arslet. Då kan du göra det varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Till viss del så har jag det. Jag betalar för mina egna nöjen, åtminstone.
Du har ingen egen förvärvad inkomst. Jag och alla andra skattebetalare betalar för dina nöjen. Du kan bli arg över att jag påtalar det, du kan tycka att det är nedsättande eller att det är elakt, men det ändrar inte att det är sant. Sanningen svider ibland.
Citat:
Okej. Åker möjligtvis dit nån gång nästa månad! Besöker köpcentret. Vad mer ska jag göra?
Åk i mellandagarna och gå på mellandagsrean, men ta med din kusin då, jävligt mycket folk och allmänt jobbigt så kan vara bra.
Citat:
Okej, jag åker till Mall of Scandinavia nån gång nästa månad.
Åk i mellandagarna med din kusin och åk själv nästa månad. Du kan se Assassin's creed på IMAX nästa månad. Filmen lär väl suga men Michael Fassbender är en asbra skådis och ska man se den ska man fan göra det på IMAX.
Citat:
Jag tänkte att jag kanske skulle vänta tills det blir varmare, men det kanske inte behövs.
Vafan då för? Du ska åka tåg dit och gå typ 400 meter från stationen till gallerian. Vafan gör det om det är kallt ute?
Citat:
Det kommer inte att hända. Tyvärr.
Vadå tyvärr? Tyvärr säger man om det är något man inte kan göra något åt, något man beklagar. Du kan åka i mellandagarna om du så vill.
Citat:
Vad fan är din jävla poäng med det där?!
Att det inte är hela världen att vara uppe hela natten.
Citat:
Jag vet inte ens vad det är du menar att jag ska bemästra! Min mamma ska visa mig hur man betalar räkningar, vad fan mer ska jag lära mig?!
Du kan försöka ta reda på hur man gör när man betalar räkningarna innan din mamma visar dig. På så sätt kommer du lära dig lättare när hon väl visar dig. Det är t.ex. bra om du redan innan vet vad ett OCR-nummer är.
Citat:
Mina föräldrar har gjort allt för mig. Du vet inte vad du pratar om här.
Dina föräldrar har gjort allt för dig och du är 25 år och oskuld. Kanske hade gått bättre om dina föräldrar inte gjort allt för dig.
Citat:
Jag tänker inte vänta så länge, men till efter nyår åtminstone.
Jag tycker som sagt att du ska gå på mellandagsrean med din kontaktperson (din kusin), och kan åka själv sen i januari. Men om du nu ska åka (själv) i januari utan att ha varit på mellandagsrean med den kusin innan, så kan du väl säga ett datum. Vilket datum ska du åka? Det är bra att säga nu så du inte bara skiter i det.
Citat:
Var i helvete har du fått det här ifrån? Jag har ju lånat böcker från bibblan och önskat mig dem i födelsedagspresent!
Alla jag tipsat om? Vet att du körde alla får ligga och stilguiden, men fanns böcker mer riktade till aspergare.
Citat:
Du fattar inte hur jävla svårt allt det här är för mig! Du ska fan inte våga döma ut mig!
Varför ska han inte göra det? Var det där ett hot? Varför ska han inte våga det? Vad ska hända?
Citat:
Det kommer inte att hända i mellandagarna. Då ska jag ta det lugnt och umgås med min familj, etc. Ni måste faktiskt lugna er lite grann, till efter nyårsafton åtminstone! Herregud.
Åka med din kusin är en jättebra grej. Sen tror jag inte att du kommer vara med din släkt alla mellandagar. Dina föräldrar är du med varje dag så ser inte varför du inte kan ta en av dagarna och åka till Mall of Scandinavia.
Citat:
Jo, men jag gör saker på egen hand som inte är ett dugg riskabla. Det är skillnad.
Du kan bli mördad eller påkörd så fort du går utanför dörren. Åka till Solna är inte farligt.
Citat:
Jag skulle vilja resa runt i Europa via tåg - men jag kan inte göra det själv.
Lär dig då. Börja med att åka till Solna.
Citat:
Jag är mer rädd för att gå vilse, bli rånad etc.
Rånad kan du bli på väg från ungdomens hus med. Gå vilse är ofarligt såvida det inte sker i typ vildmarken.
Citat:
Du kan inte få mig att få dåligt samvete. Bara så du vet. Jag har för mycket att tänka på utan att dessutom tänka på detta. Så lägg av.
Det är skillnad på att ha dåligt samvete och vara lite jävla tacksam. Jag är tacksam för att jag får studiebidrag, studielån, avgiftsfritt universitet etc. Jag har betalat en del skatt men inte i närheten nog för att väga upp allt jag fått av det här fantastiska landet och dess fantastiska medborgare. Jag är inget helgon men jag försöker ge tillbaka genom att uppföra mig, vara hjälpsam, sköta mina studier(så jag ska kunna betala mycket skatt), ge blod, skriva upp mig i organdonatorsregistret etc. Mitt liv har inte varit någon dans på rosor men det är inte statens eller skattebetalarnas fel, vari jag fortfarande kan vara mycket tacksam mot dem.
Citat:
Tyvärr, men jag kan inte se till någon annans behov innan jag har sett till mina egna.
Fråga en sexuellt aktiv kvinna hur många gånger det har hänt att hon låtit mannen komma (under sex) utan att komma själv. Eller nej, fråga inte någon det, men jag kan säga att alla sexuellt aktiva tjejer har varit med om det många gånger. De flesta av oss kan i olika sammanhang sätta andras behov framför våra egna (i just det här exemplet är det kanske vanligare med tjejer, vilket har sina orsaker, men men).