Citat:
Min avsikt var inte att få dig att må dåligt, jag talade om vad jag kände, eftersom det är dina föräldrar som har ansvar så är det nog dem jag har svårt för.
Citat:
Jag är olycklig.
Ja du är olycklig, ofta har det mer att göra med hur man tänker om sin situation än hur man faktiskt har det. Det finns ett talesätt - when life gives you lemons make lemonade.
Jag vill inte förringa ditt lidande, efter vad du skrivit så handlar det i grund och botten om att du känner dig som en looser. Jag tror att det är viktigare att fundera på vilka förväntningar du har på dig själv, och vad som kännetecknar en looser.
Jag tycker du verkar fokusera mycket på vad du skall få, för att inte vara en looser (sex) men inte på vad du skall lära dig för att vara nöjd med dig själv. I själva verket så är det vad som kännetecknar framgångsrika människor, de inte klagar och de är inte lata. De tar själva ansvar för att lyckas.
Nu vet inte jag hur stora problem du har, du har kanske andra problem också, och klarar därför inte av saker som du säger, men man vet inte förrän man provat, och frågan är om du vill så mycket som det kostar på i form av ansträngning från din sida? Framgångsrika människor hänger sig, dvs offrar sin bekvämlighet. Det finns folk som skadats svårt, men istället för att tycka synd om sig själv så biter de ihop, och ger de allt för att komma framåt i livet.
Citat:
Jag vill att du varje dag skriver ned en sak som du är tacksam över.
Jag förstår inte vad du menar att jag ska göra.
Jag vill att du varje dag anstränger dig att göra något för en annan persons skull.
Citat:
Det är egoistiskt, de allra flesta tjejer förväntar sig att mannen skall ge.
Tyvärr, men jag kan inte se till någon annans behov innan jag har sett till mina egna.
De säger att de som är tillsammans med aspiesar är väldigt toleranta, med betoning på väldigt.
Men ingen är tillsammans med någon utan att få något tillbaka.
Du resonerar som ett barn. Kvinnor vill inte ha barn. Kvinnor vill ha vuxna män som tar halva ansvaret för en relation. Att du inte kan allt, är inte viktigast, viktigast är att du är villig att lära. Men du är ju inte ens det, utan ska ha det på ditt sätt.
Sexuella behov är behov, menar du att du tänker tillfredsställa dina sexuella behov, men är ointresserad av tjejens?
Citat:
Stör dig ja, möjligt, men sex och flickvänner funkar på annat sätt än det man får av mamma och pappa. Du resonerar väldigt egoistiskt.
Jo, det är faktiskt mitt största problem. Det är det som stör mig mest i alla fall.
Citat:
Citat:
Det där betydde ingenting alls. Jag förstår inte vad fan du menar att jag ska göra!
Ditt problem är att du som andra aspiesar har svårt att se till andra än dig själv. Om du kan lära dig kompensera för denna brist då kan du få en tjej. Om inte så kommer det inte att ske. Det finns inga osjälviska tjejer. Med andra ord så måste du bli mindre självisk, så det blir rättvist.
Det är inte något du skall göra, utan sluta göra.
Du måste inse att världen inte utgår från dig.
Du och andra räknas lika mycket. Om du vill ha vänner, eller flickvänner så måste du intressera dig för dem. Eller skaffa en sexdocka.
Citat:
Hur som helst, nu ska jag åka hem till Östhammar och vara med min familj. Jag kommer inte att göra några fler inlägg på den här tråden förrän tidigast på måndag kväll eller så. Jag uppmuntrar emellertid er alla till att göra inlägg under tiden om ni vill.
God jul på er allihopa!
God jul på er allihopa!
God Jul själv, jag uppmuntrar dig att säga en snäll sak till varje släkting under julen.
fråga dem vad som är viktigast i deras liv.
Bold är själva grunden för relationer.