2017-04-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, det har du rätt i. En blomkvast, en burk egengjord marmelad med sidenband, en flaska fin olivolja, en chokladkartong eller en vinflaska (nåja - tveksamt när det gäller just vinet...) hade dock inte varit lämpligt...

Nä det viktiga är att Markus lär sig förstå principen! Han tror att det inte är "nödvändigt" och såklart behöver det inte vara blommor till grabbbekant. Men vi försöker använda exempel för att nå fram. Allt har inte ett direkt värde (vissa saker gör man för att man måste eller behöver) och allt har inte ett direkt värde för Markus (man gör det för andra)

Sen kan man diskutera exkt hur, men mindre viktigt.
2017-04-04, 09:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Nä det viktiga är att Markus lär sig förstå principen! Han tror att det inte är "nödvändigt" och såklart behöver det inte vara blommor till grabbbekant. Men vi försöker använda exempel för att nå fram. Allt har inte ett direkt värde (vissa saker gör man för att man måste eller behöver) och allt har inte ett direkt värde för Markus (man gör det för andra)

Sen kan man diskutera exkt hur, men mindre viktigt.

Fast jag tycker att det ÄVEN är viktigt att han inte gör bort sig, genom att dyka upp hos en killkompis med ett fång skära rosor, eller en hjärtformad chokladask...
2017-04-04, 11:49
Medlem
Detta måste ju vara den längsta "jag är oskuld gnäll tråden" någonsin.
Har ju sagt till dig att nä du har rätt, du kommer inte att få någon fitta.
Det är geten som gäller för sådana som dig eller att vara nöjd med resten av vad livet har och erbjuda. Kolla på Baloo, han får ingen fitta men nöjer sig med honung. Var mer som Baloo och håll käften med ditt jävla gnäll.
2017-04-04, 11:57
Medlem
Ravenboxs avatar
TS, det är på hög tid att vi spolar tillbaks bandet här nu.

Utifrån vad jag har läst så vill du trots allt du har sagt velat ha kvinnlig kontakt, inte sant?

Hur tänker du själv att du ska nå dit?

Jag personligen är nära autismspektrumstörning i vissa hänseenden, jag är dock narcissist och anti-social.

Med det sagt har jag lyckats hålla ett förhållande med en tjej i rullning i drygt ett halvårs tid och har en vänskapskrets bestående av ett gäng polare i åldrarna 25-45.

Det finns hopp för dig också TS, jag tycker du skall börja med att vara öppen för alkohol samt sociala interaktioner bland annat.

Med det menas det att du borde iallafall prova att göra det som funkade för oss andra, dvs. krogen-liv.
2017-04-04, 16:25
Medlem
Nihennas avatar
Det som oroar mig lite granna är att Markus valde att dra fram mobilen och hörlurarna istället för att aktivt delta i konversationen när ingen aktivt tilltalade honom.
Det där gör nämligen att de avskräcks från att prata med dig mer än innan.

Varför frågade du inte killarna och tjejerna saker själv? Folk är såpass egocentriska att de lätt glömmer bort en om man inte är hyfsat aktiv iaf, dessvärre.

Du säger att du kände dig utanför, men av Imirons rapport låter det inte ens som att du försökte särskilt mycket att komma in i diskussionen utan gav upp väldigt lätt :/
2017-04-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det som oroar mig lite granna är att Markus valde att dra fram mobilen och hörlurarna istället för att aktivt delta i konversationen när ingen aktivt tilltalade honom.
Det där gör nämligen att de avskräcks från att prata med dig mer än innan.

Varför frågade du inte killarna och tjejerna saker själv? Folk är såpass egocentriska att de lätt glömmer bort en om man inte är hyfsat aktiv iaf, dessvärre.

Du säger att du kände dig utanför, men av Imirons rapport låter det inte ens som att du försökte särskilt mycket att komma in i diskussionen utan gav upp väldigt lätt :/

Nog för att Markunator verkar ha en väldigt komplex problematik, men så efterbliven är han inte att han inte förstod hur otrevligt det uppfattades av omgivningen att sätta på sig hörlurar och börja kolla på Youtube mitt i samtalet.

Jag får snarare känslan av en tjurig, svartsjuk unge som markerade sitt missnöje med situationen. Det blev ingen fest (vilket Imiron heller inte hade utlovat, men Markunator verkar ha tagit för givet att Imiron skulle lösa det på något sätt ändå), inga brudar, och sen vid utgången så blev Imiron centrum för uppmärksamheten av tjejerna i sällskapet istället för Markus.

Jag tycker Markunators replik på Imirons inlägg nedan är rätt talande:

Citat:
Imiron:Vi hade dock kanske möjligheten att gå på en fest faktiskt (värden var skeptisk eftersom varken jag eller han hade träffat Markus innan, men tror jag hade kunnat greja det hela), men Markus verkade inte nappa på erbjudandet.

Markunator: Okej, men visst får jag väl ändå komma dit igen och gå på fest, va?

Imiron som person, som nyvunnen "vän", verkar totalt ointressant, utan det är vad Imiron kan bistå och serva Markunator med i tjejväg som är hjärtefrågan. Markus blev ju uppenbart irriterad när han väl var där och förstod att det inte skulle bli någon fest (vilket Imiron heller aldrig hade utlovat). Eftersom han är totalt ointresserad av att dricka/festa, ogillar hög musik och har ett obefintligt socialt intresse, så är det ju inte någon fest i sig som lockar, utan det är att få utnyttja Imiron som wingman.
2017-04-04, 18:30
Medlem
Ratads avatar
Markunator. Jag vill att du tänker till om alkohol.

Inte alla blir sugna på att prata med alkohol i kroppen. Jag själv kommer på mig själv med att bli tyst och sitta och störa mig på alla gapiga fyllon runt omkring trots att jag har högre promille. Handlar det om att ragga har jag upplevt att fulla tjejer (och killar) pratar skit eller skojar. Klart det är möjligt att man får ligga men det kan vara värt att följa med tjejen hem eller ta hem henne, nyktra till, vila och sedan på morgonen kolla om hon vill ligga. Dåligt omdöme följer med drinkarna och att knulla aspackad eller bakfull är jobbigt.

Du verkar bestämd om vad du vill och hur mycket du kan tänka dig att trixa med dina rutiner och bekvämlighetszon så att ta in alkohol eller andra substanser kanske bara blir ett ytterligare lager av arbete? Ska du ta något kör varannan vatten och sluta vid 22:30.

Som du märker så har jag applicerat delar av mina erfarenheter på ditt problem. Kanske de var till någon hjälp.
2017-04-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Nog för att Markunator verkar ha en väldigt komplex problematik, men så efterbliven är han inte att han inte förstod hur otrevligt det uppfattades av omgivningen att sätta på sig hörlurar och börja kolla på Youtube mitt i samtalet.

Jag får snarare känslan av en tjurig, svartsjuk unge som markerade sitt missnöje med situationen. Det blev ingen fest (vilket Imiron heller inte hade utlovat, men Markunator verkar ha tagit för givet att Imiron skulle lösa det på något sätt ändå), inga brudar, och sen vid utgången så blev Imiron centrum för uppmärksamheten av tjejerna i sällskapet istället för Markus.

Jag tycker Markunators replik på Imirons inlägg nedan är rätt talande:

Imiron som person, som nyvunnen "vän", verkar totalt ointressant, utan det är vad Imiron kan bistå och serva Markunator med i tjejväg som är hjärtefrågan. Markus blev ju uppenbart irriterad när han väl var där och förstod att det inte skulle bli någon fest (vilket Imiron heller aldrig hade utlovat). Eftersom han är totalt ointresserad av att dricka/festa, ogillar hög musik och har ett obefintligt socialt intresse, så är det ju inte någon fest i sig som lockar, utan det är att få utnyttja Imiron som wingman.

Mitt i prick. Det är det jag försökt poängtera att Markus är inte villig att förändra sig. Det han däremot är intresserad av att skaffa kontaktar som hjälper han med brudar. Precis som han blivit serverad med allt i sitt liv hittills. Han har inte ens behövt ta beslutet om han ska ha svarta eller vita strumpor, mamsing har bara trollat fram det och likadant förväntar han sig att brudarna trollas fram.

Läs hans första inlägg, det är väldigt uppenbart där
2017-04-04, 18:54
Medlem
Det jag sagt hela tiden om den här självömkande jävla nollan, allt ska serveras på silver fat utan motprestation. Sådana här hopplösa fall får ta geten, han kommer aldrig att få någon fitta.
2017-04-04, 20:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
VARFÖR kallar alla honom Markus vet ni vad han heter eller?

Du har inte följt tråden särskilt väl, va? :/
Det har varit välkänt i över ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Det jag sagt hela tiden om den här självömkande jävla nollan, allt ska serveras på silver fat utan motprestation. Sådana här hopplösa fall får ta geten, han kommer aldrig att få någon fitta.

Det där hjälper dock inte. Markus problem är...minst sagt grova, men att kallas nolla är knappast konstruktivt om han någon gång ska vända trenden.
Han är fast i sitt tänk, vilket jag känner igen mycket väl då jag själv har AS, och det är det vi måste bryta och få honom att tänka dynamiskt och inte statiskt.
Senast redigerad av Nihenna 2017-04-04 kl. 20:33.
2017-04-04, 21:16
Medlem
Ratads avatar
Jag har fått göra en del tester som tyder på att jag kan ha någon mildare form av AS. Det började med att jag en period under sena tonåren och tidiga 20 då och då ansågs vara "omöjlig". Ingen var intresserad av att göra en fullständig och komplett utredning men jag tror det löser sig ändå. Det är möjligt att jag är fullt normal men tänker knepigt eller så har jag en diagnos men gilla att klura ihop lösningar.

Som barn och yngre tonåring var jag lite som TS. Jag menade inte illa men jag hade svårt att ta in andras underförstådda åsikter och förhoppningar.

Mitt problem när det gäller att förstå TS problem är den selektiva nyfikenheten. Varför är det så viktigt att just knulla med en tjej som är förtjust i honom när all annan social samvaro inte finns med på kartan över saker som han vill testa, öva på eller bemästra?

Att gå direkt från tristessrunk på Xhamster till att slicka fitta och bakifrånknulla en tjej med sån åtrå att hon börjar bita sig i underläppen när hon ser att han messat är ett rejält projekt - speciellt om han förlitar sig på att andra ska sköta all social samvara som ger henne lust att ens hålla hand.

Eller är TS ute efter att testa rena tekniker? Det är klassiskt Flashback men köp en hora att öva på. Kom dock ihåg att horan antagligen förväntar sig vissa sociala koder och ett sätt som hon upplever som förtroendeingivande.

TS ska tänka efter om han ens vill umgås så intensivt med någon. Den tid snoppen är i snippan är förhållandevis kort. Det är tiden från att man första gången ses tills hon börjar föra ner hans hand till troskanten som är utmaningen och om TS ser hela det som en jobbig utmaning som andra helt enkelt måste ansvara för så är det lika bra att lägga ner. TS har ingen bra upptäckslusta eller forskarmentalitet för att lära sig. Just nu vill TS bara förklara varför varje teori eller tanke är omöjlig. Ingenting vi presenterar kommer vara till glädje eller gå att bearbeta.

Jag tycker DU ska tänka ut en strategi för:

1. Vill du egentligen ens knulla?
2. Vilken social samvaro orkar du med och har tid för?
3. Är du ödmjuk nog att våga göra saker där du inte vet utgången?
4. Ska du ha flera projekt på en gång eller ska du kanske börja med att träna, där behöver du inte blanda in andra människor utan styr själv helt över vad som händer, och öva på att öva helt enkelt.

Det är så jag började bearbeta mitt förhållande till att existera. Väldigt lite är som man vill ha det när man existerar. Om något eller mycket känns obegripligt och obehagligt ska man praktiskt fundera över när, var, hur och varför det är jobbigt. Även saker man gillar kan man analysera på samma sätt.

Det andra man ska göra är att erkänna om det är ett verkligt problem eller om man bara tycker om att ha det som ursäkt för gnäll eller offerrollen. Väldigt många normalfungerande gör detta stora fel. Verkligt obehag kräver verklig förändring - allt annat är skitprat.

Så om du är ärlig med att vilja förändra ska du fundera på vad du vet som skulle kunna förbättra ditt liv. Det är små som stora förändringar som ska göras. Vet man inte hur man löser problemet frågar man andra om information och beskriver problemet, sig själv, vad man redan testat och hur man gjorde samt vad man vill uppnå. Det kräver ödmjukhet. Människor som är nyfikna, beräknande eller som gillar överraskningar har det lättare att komma in i ett tänk som underlättar att ändra situationen.

(Jag själv började gilla tanken på social samvaro som övningar där jag gjorde andra glada, löste problem och till sist bara satt tyst intill men ändå märkte att min närvaro var uppskattad. Det sker undermedvetet och jag tycker det blev folk av mig till sist).

Om du utan att ha sett en viss film eller utan att ha smakat en form av vete direkt avfärdar dem som hot mot din vanebubbla eller dina rutiner kommer synen av en tjej som försöker få dig att förstå att du gärna får hjälpa henne av med BH:n eller smaken av fitta vara världskrig mot din bubbla och dina rutiner. Är du verkligen intresserad av att ligga?
2017-04-04, 22:17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Men berätta då!

??? Han heter vad han heter. Vad mer vill du ha berättat?

För att inte gå helt OT hoppas jag att Markus tar till sig av feedbacken han fick av Imiron och ser över vad exakt han behöver göra för att fungera bättre.
Det lät ju definitivt som att potential finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in