Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Det som oroar mig lite granna är att Markus valde att dra fram mobilen och hörlurarna istället för att aktivt delta i konversationen när ingen aktivt tilltalade honom.
Det där gör nämligen att de avskräcks från att prata med dig mer än innan.
Varför frågade du inte killarna och tjejerna saker själv? Folk är såpass egocentriska att de lätt glömmer bort en om man inte är hyfsat aktiv iaf, dessvärre.
Du säger att du kände dig utanför, men av Imirons rapport låter det inte ens som att du försökte särskilt mycket att komma in i diskussionen utan gav upp väldigt lätt :/
Nog för att Markunator verkar ha en väldigt komplex problematik, men så efterbliven är han inte att han inte förstod hur otrevligt det uppfattades av omgivningen att sätta på sig hörlurar och börja kolla på Youtube mitt i samtalet.
Jag får snarare känslan av en tjurig, svartsjuk unge som markerade sitt missnöje med situationen. Det blev ingen fest (vilket Imiron heller inte hade utlovat, men Markunator verkar ha tagit för givet att Imiron skulle lösa det på något sätt ändå), inga brudar, och sen vid utgången så blev Imiron centrum för uppmärksamheten av tjejerna i sällskapet istället för Markus.
Jag tycker Markunators replik på Imirons inlägg nedan är rätt talande:
Citat:
Imiron:Vi hade dock kanske möjligheten att gå på en fest faktiskt (värden var skeptisk eftersom varken jag eller han hade träffat Markus innan, men tror jag hade kunnat greja det hela), men Markus verkade inte nappa på erbjudandet.
Markunator: Okej, men visst får jag väl ändå komma dit igen och gå på fest, va?
Imiron som person, som nyvunnen "vän", verkar totalt ointressant, utan det är vad Imiron kan bistå och serva Markunator med i tjejväg som är hjärtefrågan. Markus blev ju uppenbart irriterad när han väl var där och förstod att det inte skulle bli någon fest (vilket Imiron heller aldrig hade utlovat). Eftersom han är totalt ointresserad av att dricka/festa, ogillar hög musik och har ett obefintligt socialt intresse, så är det ju inte någon fest i sig som lockar, utan det är att få utnyttja Imiron som wingman.