2017-04-03, 10:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palannun
Kan du utveckla varför du betraktar det som ej nödvändigt att inte ta med en present? För vem är det inte nödvändigt?

Klart att det aldrig är nödvändigt (nästan) att göra någon annan en tjänst/ge en gåva, men eftersom den personen då kommer att bli glad är chansen stor att du får något tillbaka (exempelvis komma på besök igen).

Fast SÅ konstigt är det inte. Man brukar ta med en värdinnegåva och ge till värdinnan, första gången man går hem till folk. Och särskilt om det är en lite mer formell middag (till skillnad från en vanlig förfest). Men i det här fallet fanns det ju ingen värdinna, utan det var två manliga vänner som skulle träffas helt informellt. Jag tror inte att särskilt många unga män tar med sig gåvor när de går hem till varandra - finns t.o.m. risk att det skulle uppfattas som bögigt tror jag. (Men det kan ju andra i tråden veta bättre än jag i och för sig.)
2017-04-03, 10:32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Kan du utveckla varför du betraktar det som ej nödvändigt att inte ta med en present? För vem är det inte nödvändigt?

Klart att det aldrig är nödvändigt (nästan) att göra någon annan en tjänst/ge en gåva, men eftersom den personen då kommer att bli glad är chansen stor att du får något tillbaka (exempelvis komma på besök igen).

Själv tycker jag att det känns överdrivet. Däremot tycker jag att man kan anstränga sig för att bjuda på mat och dryck om man får stanna hos en kompis, för att visa sin uppskattning.
2017-04-03, 11:58
Medlem
Kan en Realdoll vara ett alternativ för Markunator? Han är ganska kräsen vilket han inte har råd att vara.

Endast tjejer mellan 18-26 passar för honom, en singelmamma på 33 är mao helt uteslutet så jag tycker han borde investera i en docka. Dockan kommer vara helt kravlös, den bryr sig inte om hur Markunator beter sig. Och den är med på sex dygnets alla timmar.

Eskorter går ju helt bort. Likaså alla icke-svenska kvinnor. Så ska han ha den minsta chansen att få knulla en kvinna av samma kaliber som dom han tittar på i porrfilmer så måste det bli en Realdoll.
2017-04-03, 12:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Kan en Realdoll vara ett alternativ för Markunator? Han är ganska kräsen vilket han inte har råd att vara.

Endast tjejer mellan 18-26 passar för honom, en singelmamma på 33 är mao helt uteslutet så jag tycker han borde investera i en docka. Dockan kommer vara helt kravlös, den bryr sig inte om hur Markunator beter sig. Och den är med på sex dygnets alla timmar.

Eskorter går ju helt bort. Likaså alla icke-svenska kvinnor. Så ska han ha den minsta chansen att få knulla en kvinna av samma kaliber som dom han tittar på i porrfilmer så måste det bli en Realdoll.

På vilket sätt hjälper du Markus med sådana här inlägg?
2017-04-03, 13:09
Medlem
Vi måste bli realistiska. Han har tittat på brazzers och satt sin standard därefter. Han är ovillig till att förändra sig och han är ovillig att sänka sin standard gällande kvinnor. Han vantrivs i sin nuvarande situation och han vantrivs på all press till förändring, han tyckte tex att Imiron blev för tjatig vilket jag tvivlar han var.

Realdoll är som jag ser det, hans enda rimliga chans till en brazzers-brud. Och jag tycker såna dockor är rätt så söta, dom har fina former och använder man rikligt med glidmedel så kan det säkert bli en angenäm upplevelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
På vilket sätt hjälper du Markus med sådana här inlägg?
Senast redigerad av gärningsman 2017-04-03 kl. 13:12.
2017-04-03, 14:46
Medlem
Det var bra att du faktiskt gjorde detta och fint gjort av Imiron.
Men känns som att du fortfarande har en lång väg att gå. Lägg inte så mycket tanke på att sex är det viktigaste som finns. Jag har sagt det innan och säger det igen, det är inte så jävla fantastiskt som porrstjärnor får det att verka som.
Arbeta på det sociala är vad du behöver göra, sexet kommer senare.
Vad du kan göra är att öva i verkligheten och du kan ju dessutom läsa böcker om sociala regler, etc. om kvällarna.

Citat:
Realdoll är som jag ser det, hans enda rimliga chans till en brazzers-brud. Och jag tycker såna dockor är rätt så söta, dom har fina former och använder man rikligt med glidmedel så kan det säkert bli en angenäm upplevelse.

Menar du en sån här?
http://www.strongmindbraveheart.com/...ploads/nad.jpg

//Siegestor
2017-04-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast SÅ konstigt är det inte. Man brukar ta med en värdinnegåva och ge till värdinnan, första gången man går hem till folk. Och särskilt om det är en lite mer formell middag (till skillnad från en vanlig förfest). Men i det här fallet fanns det ju ingen värdinna, utan det var två manliga vänner som skulle träffas helt informellt. Jag tror inte att särskilt många unga män tar med sig gåvor när de går hem till varandra - finns t.o.m. risk att det skulle uppfattas som bögigt tror jag. (Men det kan ju andra i tråden veta bättre än jag i och för sig.)

Visst, men det beror ju på hur man lägger upp det. Att ha med sig något som bidrar (typ några bärs, en flaska vin, flaska sprit etc) till tillställningen är i mina ögon knappast fel.

Förstår dock till fullo hur du menar, alternativet är ju att ge något annat i form av att bjuda på pizza eller middag. Står fast vid att man borde göra något för att visa sin uppskattning, som också innefattar ekonomiska medel i just detta fall.
2017-04-03, 17:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Visst, men det beror ju på hur man lägger upp det. Att ha med sig något som bidrar (typ några bärs, en flaska vin, flaska sprit etc) till tillställningen är i mina ögon knappast fel.

Förstår dock till fullo hur du menar, alternativet är ju att ge något annat i form av att bjuda på pizza eller middag. Står fast vid att man borde göra något för att visa sin uppskattning, som också innefattar ekonomiska medel i just detta fall.

Jo, det har du rätt i. En blomkvast, en burk egengjord marmelad med sidenband, en flaska fin olivolja, en chokladkartong eller en vinflaska (nåja - tveksamt när det gäller just vinet...) hade dock inte varit lämpligt...
2017-04-03, 18:30
Medlem
Tardoliciouss avatar
Det är som någon sa tidigare: Markus vill inte anstränga sig eller förändra sig. Redan i första inlägget klargjorde han att han sökte efter någon som kunde introducera honom för tjejer, ta med honom på fester, etc. Markus trodde och tror fortfarande att om någon bara hjälper honom att träffa tillräckligt många tjejer så kommer någon av dem, en ung och perfekt skönhet, att per automatik falla för honom.

Som jag uppfattar det var det precis vad han var ute efter när han träffade Imiron. Han väntade sig att hamna i ett sammanhang fullt med villiga tjejer. När ingen på krogen verkade ha förälskat sig i honom vid första ögonkastet gav han upp och började leka med sin mobil.

Mer än så tänker ju Markus inte anstränga sig.

Initialt handlade tråden om att Markus ville ha hjälp att formulera sig på dejtingsidorna. Varje förslag avfärdade Markus genom att upprepa påståendet att tjejer inte brydde sig om sånt, att tjejer inte var så ytliga att de brydde sig om att han bodde hemma, att det inte spelade någon roll för tjejer att han var oskuld och bara gillade att äta godis. Markus svor och sa att han inte skulle ändra varken sig själv eller sin presentationstext eftersom han inte trodde att tjejer var så ytliga.

Korsar bara rätt tjej hans väg så kommer de att ha sex med varandra. Det är så Markus har tänkt. Det enda han har visat intresse för är att hitta sammanhang där det här mötet kan ske.

De enda verkliga förändringar Markus underkastat sig är att förlänga den sträcka mellan A och B som han kan gå med på att resa själv, samt att kleta vax i håret. Allt annat har han i viss utsträckning redan ägnat sig åt. När han diskuterar träning är det något som han länge haft ett intresse för. När han köpt nya kläder har det varit tillsammans med mamma. När han pratat med folk på nåt dagcenterevenemang, är det också det sådant han redan tidigare gjort.

Jag tror att det bästa för Markus, eftersom han i själva verket vägrar att anstränga sig, vägrar att förändra sig, till och med vägrar att smaka bulgur, är att med hjälp av terapi komma över sin besatthet av sex. För det är ju bara sex det handlar om. Han är inte intresserad av andra människor. Han skiter fullständigt i dem. Och visst, det har han ju rätt att göra. Men då är det enklare om han får professionell hjälp att komma över manin att mista oskulden.
2017-04-03, 18:49
Medlem
Imiron,

Stor eloge, föredömligt agerat.

Markunator,

Imponerad av ditt mod och din vilja att jobba med dina svagheter, riktigt jävla starkt att du tog dig till Imiron.

Jag har fått känslan att alkohol förespråkas som en slags magisk nyckel med vilken blyga/introverta kan öppna det sociala låset och det är enligt mig en grov förenkling och bör absolut ses med kritiska ögon, särskilt när du själv inte ens gillar smaken. Alkohol har absolut sin plats i socialt umgänge men bör ej bli ett villkor för dess existens.

Sluta stressa över det intima, du är ung och det kommer komma, särskilt med din bevisade beslutsamhet. Scenen Imiron beskriver, när du tar upp mobilen på puben, är för mig ett talande exempel på hur du låser dig i en situation där du bör känna enbart positiva känslor. Föreställ dig själv istället sittandes där med genuin glädje till det äventyr du var ute på, genuin nyfikenhet på nya bekantskaper och en måttlig dos ödmjukhet. Du hade garanterat haft en bra kväll.
2017-04-03, 19:49
Medlem
Klockren analys! Samma uppfattning har jag fått. Han är fast övertygad om att går han ner ynka 5kg, köper kläder och accessoarer och opererar ögonen så kommer brudarna flockas.
Det där är bara ytliga saker och visst, nån enstaka hona kanske blir vid ett första skede fysiskt attraherad men han verkar milsvida ifrån att kunna fånga deras intresse som leder till sex. Har han tänkt sig att plocka fram hörlurarna och mobilen på dejten utan att bry sig om dejten, ja då är det bara brazzers och onani som väntar den kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
Det är som någon sa tidigare: Markus vill inte anstränga sig eller förändra sig. Redan i första inlägget klargjorde han att han sökte efter någon som kunde introducera honom för tjejer, ta med honom på fester, etc. Markus trodde och tror fortfarande att om någon bara hjälper honom att träffa tillräckligt många tjejer så kommer någon av dem, en ung och perfekt skönhet, att per automatik falla för honom.

Som jag uppfattar det var det precis vad han var ute efter när han träffade Imiron. Han väntade sig att hamna i ett sammanhang fullt med villiga tjejer. När ingen på krogen verkade ha förälskat sig i honom vid första ögonkastet gav han upp och började leka med sin mobil.

Mer än så tänker ju Markus inte anstränga sig.

Initialt handlade tråden om att Markus ville ha hjälp att formulera sig på dejtingsidorna. Varje förslag avfärdade Markus genom att upprepa påståendet att tjejer inte brydde sig om sånt, att tjejer inte var så ytliga att de brydde sig om att han bodde hemma, att det inte spelade någon roll för tjejer att han var oskuld och bara gillade att äta godis. Markus svor och sa att han inte skulle ändra varken sig själv eller sin presentationstext eftersom han inte trodde att tjejer var så ytliga.

Korsar bara rätt tjej hans väg så kommer de att ha sex med varandra. Det är så Markus har tänkt. Det enda han har visat intresse för är att hitta sammanhang där det här mötet kan ske.

De enda verkliga förändringar Markus underkastat sig är att förlänga den sträcka mellan A och B som han kan gå med på att resa själv, samt att kleta vax i håret. Allt annat har han i viss utsträckning redan ägnat sig åt. När han diskuterar träning är det något som han länge haft ett intresse för. När han köpt nya kläder har det varit tillsammans med mamma. När han pratat med folk på nåt dagcenterevenemang, är det också det sådant han redan tidigare gjort.

Jag tror att det bästa för Markus, eftersom han i själva verket vägrar att anstränga sig, vägrar att förändra sig, till och med vägrar att smaka bulgur, är att med hjälp av terapi komma över sin besatthet av sex. För det är ju bara sex det handlar om. Han är inte intresserad av andra människor. Han skiter fullständigt i dem. Och visst, det har han ju rätt att göra. Men då är det enklare om han får professionell hjälp att komma över manin att mista oskulden.
2017-04-03, 21:16
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Med tanke på att de flesta tjejer i porrfilmer är från Östeuropa tror jag att de är lättare att få ihop det med en tjej som utseendemässigt har porrfilmskaliber än vilken svensk tjej som helst. Östeuropeiska kvinnor är rätt lätta att umgås med och är inte lika fördömande mot killar som kan verka annorlunda än svenska tjejer. Jag tror Markunator kan ta och testa att ta kontakt med några östeuropeiska tjejer sedan kan han ta och hälsa på en som det går lätt att prata med behöver inte kosta särskilt mycket och det finns billiga hotell också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in