Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Nja, jag har inte hört så mycket gott om den filmen, är jag rädd...
Ok? Den är knappt 2 timmar lång, så på sin höjd har du slösat väldigt lite tid även om själva filmen skulle vara sådär (vilket jag inte håller med om).
Den har fortfarande en väldigt bra andemening som jag anser skulle göra dig gott så du bör ge den en chans.
Citat:
Så vad, specifikt, skulle jag kunna göra, menar du?
Att vara öppen för möjligheter och våga släppa taget, tillåta dig själv att inte ha 100% kontroll över allting.
Kommer en kille fram på stan och frågar om du vill hänga med på fest, säg inte nej direkt utan tjöta lite med honom och se vad det är för en gubbe, och är han schysst häng med. Detta är såklart bara ett exempel, poängen är att inte säga nej till exakt alla möjligheter och förslag utan att testa det även OM det inte låter lockande vid första anblick.
Ett exempel, som har med det ovan att göra:
Jag knatade längs en park här en kväll och hittade ett gäng punkare som satt och höll på som punkare brukar. Svinade med kukarna ute i vädret och drack alltså

. Ena ropade på mig och bad mig komma fram och tjöta lite. "Visst", tänkte jag eftersom att jag ändå inte hade något att göra. Visade sig att vi hade en gemensam kompis så vi klickade rejält.
Kvällen slutade med att jag drog med gänget på fest i deras lägenhet, drack öl, rökte lite grönt och spelade Mario Party halva natten. En av de bästa kvällar jag haft på mycket länge.
Vad hade hänt om jag sa nej från första början? Tja... jag hade förmodligen gått runt och sen gått hem och "deppat" över att jag inte var med min flickvän den helgen, kanske spelat lite Zelda. En betydligt tråkigare kväll alltså.
Nu behöver du ju absolut inte gå till närmsta punkargäng och fråga om fest. Faktum är att jag avråder från det då det krävs en viss stil och personlighet för att stå ut med punkare. Poängen är dock att vara öppen för MÖJLIGHETER och bara se vad som händer. Risken att någon vill dig illa är MYCKET liten i detta land.
Prata skit med folk, inga formella filosofiska diskussioner utan helt enkelt bara tjöta om allt och inget.
Citat:
Det...kommer jag inte att göra.
Du behöver inte gå så långt, men någonstans måste du lära dig att tjejer generellt tål mer än att bli behandlade som porslinsdockor. De tål fräckisar och riktigt snuskiga skämt, eller vad du vill göra med dem. Du blir inte markerad som en pervers våldtäktsman så länge du inte klantar till det rejält.
Citat:
Det är just det som är problemet: jag vet inte var gränsen går och kommer troligtvis aldrig att veta det heller.
Klart du inte vet det när du inte har någon erfarenhet och har vågat utmana dig själv.
Hur ska du veta det när du fortfarande är på 0? Någonstans måste du få erfarenhet ifrån, den kommer inte i brevlådan.
Citat:
Alltså...det är ganska sexistiskt, egentligen. Eller, det kommer i alla fall att vara det om jag försöker mig på det, eftersom jag som sagt inte skulle veta vad jag höll på med...
Det blir bara sexistiskt om du gör det till att vara sexistiskt. Min flickvän är underbar och en jättetrevlig person som även blivit min bästa kompis, men när vi är i sovrummet är hon min lilla slampa som ska lyda pappa och veta sin plats medan jag dominerar henne

Det är inte sexistiskt då hon dels tänder på det, dels vet hon mycket väl om hur jag värderar henne utanför sängen om person och dels har hon uppmanat till det själv.
Citat:
Ja du, det kommer aldrig att vara nåt som jag kan göra. Även om jag visste vilka de tjejerna är.
Det var bara ett exempel. Jag vet mycket väl hur lätt vi med AS har att "ta det på orden" och läsa det rakt av. Du måste inte säga åt dem hur mycket du vill rövknulla dem, däremot tänder många tjejer på att du iaf visar ett sexuellt intresse, och det gör man inte bara genom att vara trevlig.