Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Under sloganen "jämställdhet" där ordet per definition innefattar båda könen så är det i praktiken bara en särbehandlande kvinnorättsorganisation och därmed alltså inte heller någon fråga om jämställdhet.
Jo, det är det visst, för det är kvinnors rättigheter som behöver försvaras, inte mäns. Men jag är inte intresserad av att påbörja en diskussion om feminismen i den här tråden, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
deBKatzenbach
Det är ju bara ett drygt år sedan du försökte inleda dina försök till förändring. Det kanske krävs mer tid? Eller att du träffar fler människor?
Kanske.
Eller kanske är jag bara värdelös.
Citat:
Konstigt är det väl kanske inte. Men det känns sorgligt att vänskapsförfrågningarna bara går åt ett håll - även om det kanske är begripligt.
Varför är det sorgligt (tycker du) och varför är det begripligt?
Citat:
Att "downplaya sig själv" betyder att man "ställer sitt ljus under skäppan", alltså att man har en förklenande uppfattning om sig själv och att man förmedlar den framställningen.
Jag är för deprimerad och hatar mig själv för mycket för att kunna göra det. Det går bara inte.
Citat:
Ja, varför inte? Det är något okonventionellt att fråga rakt på om en sån sak, och förmodligen kommer frågan att väcka viss bestörtning emellanåt. Å andra sidan, om träffsannolikheten så bara är en på hundra, så har den framfusiga strategin betydligt bättre förutsättningar att lyckas än de defensiva strategierna.
Nej, jag menade fråga studentklubbarna när de har öppet om nätterna! Förlåt, jag borde ha uttryckt mig mycket tydligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
Varför slutade du på Biltema?
Det funkade inte för mig. Jag tyckte inte om det, jag stod inte ut med det tunga arbetet och dessutom så kunde jag inte minnas eller följa instruktioner tillräckligt bra. Jag klarade nätt och jämnt ens av att fronta varor.
Citat:
Hur gick det med salsan? Jag hoppas att det gick bra!
Det gick fullkomligt jävla uruselt, faktiskt.
Citat:
Det är lungt. Jag bryr mig inte så värst mycket. Jag försöker som sagt bara hjälpa dig. Om du vill eller inte är upp till dig.
Jag kan inte åka ensam till Tyskland av den anledningen (eller över huvud taget) - och dessutom litar jag faktiskt inte på dig tillräckligt mycket för att ens försöka. Sorry!
Citat:
Det är ju bra. Någon tjej som gillade dig?
Nej, självklart inte. Vilken jävla tjej skulle nånsin kunna gilla mig?
Citat:
Ligg inte med 65-åriga Edit då. Finns många attraktiva kvinnor på 35+.
Tyvärr. Kommer inte hända.
Citat:
Jag vet du har nämnt det. Men tänk så bjuder en polska med dig till hennes hemland. Vad gör du då?
Följer troligtvis inte med.
Citat:
Det låter bra!

Hur ser hon ut då?
Varför skulle jag berätta det?
Citat:
Bjud ut henne. Ta med henne till en pub/restaurang/mcdonalds och ät en matbit.
Tror inte det kommer hända. Hur fan skulle jag ens kunna göra det?
Citat:
Ok. Skitsamma. Lär känna några nya och sätt på damerna innan de sticker tillbaka till sina hemländer.
Det kan jag inte. Jag vet inte hur man gör.
Citat:
Jag undrar vad du menar.
Jag förstår inte vad det är du inte förstår. Jag måste prata med mina kusiner först! Eller nej, det måste jag nog inte, för det är helt otänkbart att ragga tillsammans med dem.
Citat:
Jag är dock inte sexistisk. Jag är bara ärlig. Det är kul att leka med svenskor men du tar inte med de hem och visar upp för föräldrarna.
Varför i helvete inte?!
(Och jo, du
är sexistisk. Ytterligare en anledning till att jag inte vill träffa dig IRL, förresten.)
Citat:
Varför inte? Förklara.
Nej. Varför inte? Se mitt svar till
snelhesten här ovan.
Citat:
Okej. Tack Markunator. Killen som aldrig har vistats utomlands förklarar för killen som bor och brukar resa i utlandet att det faktiskt finns feminister i u-länder. Verkligen? Tack för informationen.
VAD ÄNDA IN I JÄVLA HELVETE ÄR DET DU SNACKAR OM?! JAG HAR
VISST VISTATS UTOMLANDS!
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Exakt vad var det som var så dåligt så att det är bättre att parasita på samhället.
Det funkade bara inte. Förklarar det här ovan.
Citat:
Så länge du inte är redo att ha det lite jobbigt så kommer du aldrig få knulla för du kommer aldrig bli vuxen.
Spelar ingen roll. Aldrig att jag återvänder till Biltema. Den sortens jobb är inte rätt för mig, helt enkelt.
Citat:
Du har inte läst i närheten av allt som länkats i tråden och gjort ännu mindre.
Nej, för jag har inte haft tid att läsa allt eller ork eller vilja att göra allt. Jag kan inte göra allt. Eller nåt. För jag är värdelös.
Citat:
Du nedvärderar dig själv och är extremt kass på att pusha dig själv och härda ut.
Jag nedvärderar inte mig själv, jag värderar mig själv precis så som jag är: värdelös.
Jag är för deprimerad och hatar mig själv för mycket för att "pusha mig själv och härda ut".
Citat:
Bra att det var trevligt!
Ja, men så trevligt blir det aldrig mer igen...
Citat:
Beror på sammanhang. Komplimanger som rör utseende är svårare men inte omöjliga, du som har svårt med det sociala bör dock undvika dem.
Helt och hållet? Jag har sagt till tjejer (en tjej i alla fall) att de var vackra förut, och det gick bra. Varför ska jag undvika dem? Vad är det för sammanhang du snackar om?
Citat:
För att hon direkt konstaterar att hon är upptagen den närmsta framtiden, ett sätt att preemptivt se till att du inte försöker få till en träff eller liknande. Tjejer gör så när de känner att de blir kontaktade av någon de inte är intresserad av.
Eller så talar hon sanning. Har du övervägt den möjligheten?
Citat:
En pågående chattkonversation och chattrelation.
Hur fan fixar jag till det, då? Jag vet inte ens om jag är så himla intresserad av henne. Jag är bara helt jävla desperat.
Citat:
Jaja, överkurs. Du kan istället fokusera på att bli mer manlig själv.
http://www.wikihow.com/Be-Manly
Vadå "i stället"? Det är ju exakt samma sak som du pratade om!
Citat:
Varför? Hur? Ge exempel.
Exempel är att jag tror att han är arg eller irriterad på mig fast han inte är det, vilket leder till att han faktiskt
blir arg/irriterad på mig. Har att göra med att jag inte kan läsa människor, samt att jag har så låg åsikt om mig själv att jag undermedvetet tar för givet att
alla andra har lika låg åsikt om mig.
Dessutom så blir det mest bara bråk när jag försöker förklara mina känslor och känslomässiga problem för honom. Jag känner att jag inte kan prata med honom alls lika mycket som med min mamma.
Citat:
Du måste acceptera att det är en av de absolut bästa alternativen du har.
Nej, det är det
inte. Jag skulle
aldrig någonsin kunna göra så med mina kusiner, det är helt jävla otänkbart. Vi har ingen sån relation. Jag kan inte. Jag kan inte.
Jag kan inte.
Citat:
Genom att utföra det. Gå på en jävla nattklubb. OK, första gången är det kanske kaos och du fattar ingenting och får inte ut något av det, men efter några gånger kanske det blir bättre? Kallas att träna. Du kan ju ta med kusinerna.
Nej, det kan jag inte. Jag kan gå till nån bar med dem, visst; men till en nattklubb för att ragga? Aldrig i helvete.
Citat:
Så du har frågat dina gymnasievänner om det?
Nix. Ska.
Citat:
Dina kusiner är de enda vännerna i din egen ålder du har, det vore bra om du började nyttja det.
Jag kan inte nyttja dem på det sättet, och hur är det på något sätt relevant att du hade sex i söndags?
Citat:
Träna hemma? Du kan be nån kusin träna stegen med dig eller i värsta fall din mamma, jag tror jag kan ha tränat danssteg med min morsa någon gång.
Problemet är inte att jag inte kan
utföra stegen. Problemet är att jag inte ens vet hur de går i
teorin. De sista stegen missade jag totalt eftersom jag blev så överväldigad av depression och självhat när jag misslyckades att jag inte ens kunde vara med den sista kvarten. Jag är helt enkelt en värdelös jävla fitta.
Citat:
Eller så var Salsa kanske inte din grej, det var ju nån annan dans du hade testat innan som funkat bättre som jag förstod den, jaha, då vet du det.
Ingen dans skulle kunna gå bättre. De andra två var visst
ännu svårare.
Citat:
Du gick ut och TESTADE något, även om det inte var något för dig så är inte det en dålig sak. Jag är URUSEL på att dansa, men det handlar om att våga försöka och prova.
Jag kommer aldrig att kunna klara av resten av lektionerna eftersom jag inte lärde mig stegen på den första. Alla följande lektioner bygger på de stegen.
Citat:
Du fick en praktikplats men hoppade av, du sket i kampsporten för att du skulle ha en praktikplats och du testade dans. Börja med kampsport nu då?
Försent. De kurserna har redan börjat. Det går inte.
Citat:
Sen tycker jag fortfarande att det är extremt otacksamt av dig att inte härda ut lite och ha biltemajobbet.
Det ger jag blanka fan i. Praktikplatsen funkade inte för mig, något som både jag och mina handledare tyckte. Vår åsikt på den punkten är enormt mycket viktigare än vad din nånsin kommer att vara, är det förstått?
Citat:
Du har gnällt så jävla mycket på dina f-föräldrar, daglig verksamhet, MISA osv i tråden, de har inte ordnat jobb till dig osv.
Vad menar du med "f-föräldrar"?
Citat:
När du väl fick ett jobb så var det inte fint nog åt Herr Markus.
Det handlade inte om hur "fint" det var, men varsågod och fortsätt tro det om det är vad du vill.
Men du behöver inte övertyga mig om att jag är en jävla loser. Jag vet att jag är det och alltid kommer att vara det.
Jag borde aldrig ha fötts.