Citat:
Jag brukar inte gilla ny mat. Bulgur verkar inte som nåt jag skulle gilla; jag tror jag föredrar ris. Jag har börjat äta fullkornsris nu, förresten.
Ett matschema skulle aldrig funka.
Nej.
Det kommer den inte göra. Jag är ledsen, men jag är verkligen inte intresserad. Jag tycker vi släpper det här.
Den kommer inte att inspirera mig.
Det där kommer aldrig någonsin att hända mig, så det hade du inte behövt råda mig till, faktiskt.
Ja, men det är ju precis det jag kommer att göra (klanta till det rejält)! Jag kan inte prata så! Jag vet inte hur man gör! Jag kommer aldrig nånsin att kunna det! Varför kan du inte bara fatta det?!
Jag är ledsen, men det kommer inte att hända. Jag kommer aldrig någonsin att våga, kunna eller ens vilja prata så med en tjej. Det går helt enkelt inte. Kommer aldrig att gå. Nånsin. I hela mitt liv.
Vilket jag med allra största säkerhet kommer att göra (ofrivilligt).
Jag vet inte hur man visar ett sexuellt intresse; jag har ingen jävla aning. Jag kan inte göra annat än att vara trevlig.
Ett matschema skulle aldrig funka.
Nej.
Det kommer den inte göra. Jag är ledsen, men jag är verkligen inte intresserad. Jag tycker vi släpper det här.
Den kommer inte att inspirera mig.
Det där kommer aldrig någonsin att hända mig, så det hade du inte behövt råda mig till, faktiskt.
Ja, men det är ju precis det jag kommer att göra (klanta till det rejält)! Jag kan inte prata så! Jag vet inte hur man gör! Jag kommer aldrig nånsin att kunna det! Varför kan du inte bara fatta det?!
Jag är ledsen, men det kommer inte att hända. Jag kommer aldrig någonsin att våga, kunna eller ens vilja prata så med en tjej. Det går helt enkelt inte. Kommer aldrig att gå. Nånsin. I hela mitt liv.
Vilket jag med allra största säkerhet kommer att göra (ofrivilligt).
Jag vet inte hur man visar ett sexuellt intresse; jag har ingen jävla aning. Jag kan inte göra annat än att vara trevlig.
Jahapp.. Nu var man här igen. Lovade i ett inlägg för inte så längesen att jag inte skulle skriva mer i tråden då jag kände att det inte går att nå fram till dig. Men ändå dras man hit ett par gånger i veckan för att se hur snacket går och om det kanske har skett ett litet framsteg eller så. Nu fastnade jag för några av dina svar på de senaste tipsen som alltjämt är bra och strömmar in stadigt från flera användare som engagerar sig för din skull! Men som vanligt sätter du dig på tvären.. Det känns så jävla tråkigt att du ställer till det så otroligt mycket för dig själv genom att vara så förbannat envis och trångsynt! Dina medfödda problem går inte att ändra på, men en sådan enkel sak som att säga ja oftare än nej hänger inte på din AS och ADD om du bara bestämmer dig för det, och hade gjort så enormt stor skillnad till det bättre för dig!
Bulgur och quinoa för det första. BARA PROVA EN GÅNG ELLER TVÅ!!! Det kostar inte mycket i inköp och du kan käka det till ex kyckling och krydda det som du vill. När du får tips om att prova nya saker så betyder det inte att du måste sluta äta något annat bara för det. Du kan LÄGGA TILL saker till din nuvarande kost utan att behöva ta bort andra saker (förutom det som är direkt onyttigt). Likaså gällande annan vegetarisk kost - du kan prova något då och då och skulle du råka tycka om det så kan du äta det igen. Smakar det verkligen pyton och framkallar kräkkänslor för dig - fine, då vet du det för att du har PROVAT och inte för att du på förhand har bestämt dig för att du inte gillar det. Det är en extremt viktig skillnad.
Angående filmen Yes Man så kan jag bara hålla med de andra här i tråden. Det är inte tidernas bästa film, men den är rolig och har ett budskap som du verkligen borde ta till dig om du menar allvar med att du vill bli av med din oskuld.
Just nu är du en kille som per automatik säger nej till nästan allt som känns minsta främmande. Du dömer ut så många saker på förhand och det är så synd att du inte verkar förstå hur det påverkar andras uppfattning om dig.
För så här är det - folk som oftast säger nej och dömer ut saker på förhand uppfattas som extremt torra, rädda och tråkiga. Det är inga attraktiva egenskaper att visa upp utåt, hoppas du förstår det. Tjejer dras till killar som får dem att skratta och känna nyfikenhet, bland annat. Maträtter är ett jättebra samtalsämne i många lägen. Men vad ska du då komma med? Om en tjej du har börjat lära känna och fått lite intresse för frågar dig om du testat maträtt X, Y eller Z och du svarar; "nej, det har jag inte gjort och tänker inte göra det heller för jag är säker på att det är äckligt" så framstår du som en väldigt tråkig kille i hennes ögon. Tänk om du istället på ett charmigt sätt skulle svara "nej, men om du bjuder på det hemma hos dig till helgen så provar jag gärna

Till sist. Du måste vara beredd på att klanta till det rejält i sociala situationer, många gånger om dessutom. Liknelsen med att lära sig cykla är jättebra. Innan man lär sig hålla balansen får man räkna med flera vurpor och sår på både knän och armbågar. Det är det enda sättet att lära sig att cykla och den enda vägen framåt för dig om du ska bli av med oskulden. 100% sanning. Vi kan dock inte ge dig ett manus för alla tänkbara situationer utan du får själv ge dig ut och prova dig fram. Vi kan däremot ge dig lite feedback om du skriver här efteråt och beskriver hur snacket gick, vad ni pratade om och vad som kan ha gått bra/dåligt. Kom igen nu Markus, du kan säga ja oftare än nej. Du behöver det om inte annat, lycka till.