2017-03-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jag brukar inte gilla ny mat. Bulgur verkar inte som nåt jag skulle gilla; jag tror jag föredrar ris. Jag har börjat äta fullkornsris nu, förresten.

Ett matschema skulle aldrig funka.

Nej.

Det kommer den inte göra. Jag är ledsen, men jag är verkligen inte intresserad. Jag tycker vi släpper det här.

Den kommer inte att inspirera mig.

Det där kommer aldrig någonsin att hända mig, så det hade du inte behövt råda mig till, faktiskt.

Ja, men det är ju precis det jag kommer att göra (klanta till det rejält)! Jag kan inte prata så! Jag vet inte hur man gör! Jag kommer aldrig nånsin att kunna det! Varför kan du inte bara fatta det?!

Jag är ledsen, men det kommer inte att hända. Jag kommer aldrig någonsin att våga, kunna eller ens vilja prata så med en tjej. Det går helt enkelt inte. Kommer aldrig att gå. Nånsin. I hela mitt liv.

Vilket jag med allra största säkerhet kommer att göra (ofrivilligt).

Jag vet inte hur man visar ett sexuellt intresse; jag har ingen jävla aning. Jag kan inte göra annat än att vara trevlig.

Jahapp.. Nu var man här igen. Lovade i ett inlägg för inte så längesen att jag inte skulle skriva mer i tråden då jag kände att det inte går att nå fram till dig. Men ändå dras man hit ett par gånger i veckan för att se hur snacket går och om det kanske har skett ett litet framsteg eller så. Nu fastnade jag för några av dina svar på de senaste tipsen som alltjämt är bra och strömmar in stadigt från flera användare som engagerar sig för din skull! Men som vanligt sätter du dig på tvären.. Det känns så jävla tråkigt att du ställer till det så otroligt mycket för dig själv genom att vara så förbannat envis och trångsynt! Dina medfödda problem går inte att ändra på, men en sådan enkel sak som att säga ja oftare än nej hänger inte på din AS och ADD om du bara bestämmer dig för det, och hade gjort så enormt stor skillnad till det bättre för dig!
Bulgur och quinoa för det första. BARA PROVA EN GÅNG ELLER TVÅ!!! Det kostar inte mycket i inköp och du kan käka det till ex kyckling och krydda det som du vill. När du får tips om att prova nya saker så betyder det inte att du måste sluta äta något annat bara för det. Du kan LÄGGA TILL saker till din nuvarande kost utan att behöva ta bort andra saker (förutom det som är direkt onyttigt). Likaså gällande annan vegetarisk kost - du kan prova något då och då och skulle du råka tycka om det så kan du äta det igen. Smakar det verkligen pyton och framkallar kräkkänslor för dig - fine, då vet du det för att du har PROVAT och inte för att du på förhand har bestämt dig för att du inte gillar det. Det är en extremt viktig skillnad.

Angående filmen Yes Man så kan jag bara hålla med de andra här i tråden. Det är inte tidernas bästa film, men den är rolig och har ett budskap som du verkligen borde ta till dig om du menar allvar med att du vill bli av med din oskuld.
Just nu är du en kille som per automatik säger nej till nästan allt som känns minsta främmande. Du dömer ut så många saker på förhand och det är så synd att du inte verkar förstå hur det påverkar andras uppfattning om dig.
För så här är det - folk som oftast säger nej och dömer ut saker på förhand uppfattas som extremt torra, rädda och tråkiga. Det är inga attraktiva egenskaper att visa upp utåt, hoppas du förstår det. Tjejer dras till killar som får dem att skratta och känna nyfikenhet, bland annat. Maträtter är ett jättebra samtalsämne i många lägen. Men vad ska du då komma med? Om en tjej du har börjat lära känna och fått lite intresse för frågar dig om du testat maträtt X, Y eller Z och du svarar; "nej, det har jag inte gjort och tänker inte göra det heller för jag är säker på att det är äckligt" så framstår du som en väldigt tråkig kille i hennes ögon. Tänk om du istället på ett charmigt sätt skulle svara "nej, men om du bjuder på det hemma hos dig till helgen så provar jag gärna " så har du både flörtat och framstått som en mer intressant och open-minded kille. Om du säger något sådant på ett någorlunda glatt och charmigt sätt (glimten i ögat osv, kanske svårt för dig att greppa, men det går att träna upp) så spelar det ingen större roll om hon säger nej. Antagligen kommer hon bara tycka att du var kvick, charmig och lite rolig och det är aldrig fel. Skulle hon säga ja - grattis! Du har en dejt.

Till sist. Du måste vara beredd på att klanta till det rejält i sociala situationer, många gånger om dessutom. Liknelsen med att lära sig cykla är jättebra. Innan man lär sig hålla balansen får man räkna med flera vurpor och sår på både knän och armbågar. Det är det enda sättet att lära sig att cykla och den enda vägen framåt för dig om du ska bli av med oskulden. 100% sanning. Vi kan dock inte ge dig ett manus för alla tänkbara situationer utan du får själv ge dig ut och prova dig fram. Vi kan däremot ge dig lite feedback om du skriver här efteråt och beskriver hur snacket gick, vad ni pratade om och vad som kan ha gått bra/dåligt. Kom igen nu Markus, du kan säga ja oftare än nej. Du behöver det om inte annat, lycka till.
2017-03-16, 18:17
Medlem
snubbinnas avatar
Markus, vill du ha hjälp längre?
Tidigare har du ändå varit öppen för att försöka.
Nu verkar det som att du inte ens vill försöka enkla grejer som att smaka öl eller bulgur.
Vad har förändrats?
2017-03-16, 19:00
Medlem
Vet någon hur det går för han? Lyckats än? Hur många? Vart nära?
2017-03-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Säg inte emot, utan gör det bara.

Gör vadå?

Citat:
Sen rekommenderar jag att du ser "Yes man". Jag älskar den filmen och Jim Carrey brukar göra ett bra jobb!

"Jim Carrey's comic convulsions are the only bright spots in this otherwise dim and predictable comedy." - Rotten Tomatoes

Nä tack, jag avstår nog ändå, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
I bemärkelsen att man diskriminerar kvinnor för deras kön, ja. I bemärkelsen att man aktivt kränker kvinnor på grund av deras kön, nej.

Jag fattar inte?

Citat:
På samma sätt kan du inte mörda utan uppsåt, då är det vållande till annans död.

Jag vill inte framstå som ett äckligt sexistsvin. Jag kan inte snacka med tjejer på det sättet, jag vet inte vad jag ska säga.

Citat:
För att arbetsgivare förväntar sig att du skickar ett och för att du ska visa upp de kvalifikationer du har.

Okej. Jag kan dock inte uppbåda nåt intresse för att söka jobb just nu, tyvärr. Jag tror inte jag vill sommarjobba, dessutom.

Citat:
Annars finns det alla möjliga tillfällen där man kan få inbjudningar. Man kanske t.ex. är på krogen och börjar tjöta med några och sen blir man inbjuden på efterfest.

Ingen kommer vilja bjuda mig nånstans, nånsin.

Citat:
Du behöver inte viska att du ska stjärtknulla dem stenhårt (det gör då inte jag), men att kunna vara lite fräck har sina fördelar.

Fräck hurdå? Vad ska jag säga? Jag skulle inte ens veta vad jag ska säga, och jag är för blyg och har för lite självförtroende för att klara av det. Seriöst.

Citat:
Att driva lite med tjejer är en ädel konst som är bra att behärska. På samma sätt som att man ska kunna slänga käft med grabbar.

Jag vet dock inte hur man gör det, tyvärr.

Citat:
Vad fan gör det då?

Jag vill inte att det ska hända, helt enkelt!

Citat:
Ska du visa ett SEXUELLT intresse räcker det inte att vara trevlig, då måste du skoja lite med tjejen, våga vara lite fräck och driva lite med henne och gärna dig själv.

Det vet jag inte hur man gör, och jag varken vill eller kan vara "fräck".

Citat:
Ursprungligen postat av Zickler
Bulgur och quinoa för det första. BARA PROVA EN GÅNG ELLER TVÅ!!!

Jag vill inte! Vad är det för fel på ris, pasta, potatis och bröd, egentligen?! Det är därifrån jag vill få mina kolhydrater, PUNKT!

Citat:
Angående filmen Yes Man så kan jag bara hålla med de andra här i tråden. Det är inte tidernas bästa film, men den är rolig och har ett budskap som du verkligen borde ta till dig om du menar allvar med att du vill bli av med din oskuld.

Finns det verkligen ingen bättre film med samma budskap och tema?

Citat:
Tjejer dras till killar som får dem att skratta och känna nyfikenhet, bland annat.

Två saker som jag aldrig kommer att kunna göra.

Citat:
Om du säger något sådant på ett någorlunda glatt och charmigt sätt (glimten i ögat osv, kanske svårt för dig att greppa, men det går att träna upp) så spelar det ingen större roll om hon säger nej.

Ytterligare en sak som jag inte vet något om.

Citat:
Vi kan dock inte ge dig ett manus för alla tänkbara situationer utan du får själv ge dig ut och prova dig fram.

Jag skulle inte ha en jävla aning om vad jag höll på med.

Citat:
Kom igen nu Markus, du kan säga ja oftare än nej. Du behöver det om inte annat, lycka till.

Jag har ingen vilja till nåt längre, känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av snubbinna
Markus, vill du ha hjälp längre?

Vet inte vad jag ska svara på den frågan.

Citat:
Tidigare har du ändå varit öppen för att försöka.
Nu verkar det som att du inte ens vill försöka enkla grejer som att smaka öl eller bulgur.
Vad har förändrats?

Jag har liksom ingen lust till nåt längre. Ingen lust, ingen passion, inget självförtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Vet någon hur det går för han? Lyckats än? Hur många? Vart nära?

Nej, det har inte lyckats och kommer troligen aldrig göra det heller.
2017-03-16, 20:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jahapp.. Nu var man här igen. Lovade i ett inlägg för inte så längesen att jag inte skulle skriva mer i tråden då jag kände att det inte går att nå fram till dig. Men ändå dras man hit ett par gånger i veckan för att se hur snacket går och om det kanske har skett ett litet framsteg eller så. Nu fastnade jag för några av dina svar på de senaste tipsen som alltjämt är bra och strömmar in stadigt från flera användare som engagerar sig för din skull! Men som vanligt sätter du dig på tvären.. Det känns så jävla tråkigt att du ställer till det så otroligt mycket för dig själv genom att vara så förbannat envis och trångsynt! Dina medfödda problem går inte att ändra på, men en sådan enkel sak som att säga ja oftare än nej hänger inte på din AS och ADD om du bara bestämmer dig för det, och hade gjort så enormt stor skillnad till det bättre för dig!
Bulgur och quinoa för det första. BARA PROVA EN GÅNG ELLER TVÅ!!! Det kostar inte mycket i inköp och du kan käka det till ex kyckling och krydda det som du vill. När du får tips om att prova nya saker så betyder det inte att du måste sluta äta något annat bara för det. Du kan LÄGGA TILL saker till din nuvarande kost utan att behöva ta bort andra saker (förutom det som är direkt onyttigt). Likaså gällande annan vegetarisk kost - du kan prova något då och då och skulle du råka tycka om det så kan du äta det igen. Smakar det verkligen pyton och framkallar kräkkänslor för dig - fine, då vet du det för att du har PROVAT och inte för att du på förhand har bestämt dig för att du inte gillar det. Det är en extremt viktig skillnad.

Just nu är du en kille som per automatik säger nej till nästan allt som känns minsta främmande. Du dömer ut så många saker på förhand och det är så synd att du inte verkar förstå hur det påverkar andras uppfattning om dig.
För så här är det - folk som oftast säger nej och dömer ut saker på förhand uppfattas som extremt torra, rädda och tråkiga. Det är inga attraktiva egenskaper att visa upp utåt, hoppas du förstår det. Tjejer dras till killar som får dem att skratta och känna nyfikenhet, bland annat. Maträtter är ett jättebra samtalsämne i många lägen. Men vad ska du då komma med? Om en tjej du har börjat lära känna och fått lite intresse för frågar dig om du testat maträtt X, Y eller Z och du svarar; "nej, det har jag inte gjort och tänker inte göra det heller för jag är säker på att det är äckligt" så framstår du som en väldigt tråkig kille i hennes ögon. Tänk om du istället på ett charmigt sätt skulle svara "nej, men om du bjuder på det hemma hos dig till helgen så provar jag gärna " så har du både flörtat och framstått som en mer intressant och open-minded kille. Om du säger något sådant på ett någorlunda glatt och charmigt sätt (glimten i ögat osv, kanske svårt för dig att greppa, men det går att träna upp) så spelar det ingen större roll om hon säger nej. Antagligen kommer hon bara tycka att du var kvick, charmig och lite rolig och det är aldrig fel. Skulle hon säga ja - grattis! Du har en dejt.

Till sist. Du måste vara beredd på att klanta till det rejält i sociala situationer, många gånger om dessutom. Liknelsen med att lära sig cykla är jättebra. Innan man lär sig hålla balansen får man räkna med flera vurpor och sår på både knän och armbågar. Det är det enda sättet att lära sig att cykla och den enda vägen framåt för dig om du ska bli av med oskulden. 100% sanning. Vi kan dock inte ge dig ett manus för alla tänkbara situationer utan du får själv ge dig ut och prova dig fram. Vi kan däremot ge dig lite feedback om du skriver här efteråt och beskriver hur snacket gick, vad ni pratade om och vad som kan ha gått bra/dåligt. Kom igen nu Markus, du kan säga ja oftare än nej. Du behöver det om inte annat, lycka till.

Ja, jag håller med. Det är så man blir tokig.

Markus, gå till simhallen och skaffa ett klippkort! På 10-12 gånger eller hur många gånger dom nu är på, på just din simhall. Och sedan använder du upp det! Sätt upp på schemat att du t.ex. går och simmar varje måndag och torsdag. Sätt också upp en realistisk längd - kanske 500 meter till att börja med. Går det bra, så kan du öka distansen.

Efteråt går du till bubbelpoolen. Om det inte är olika pooler för kvinnor och män på grund av afghanska gossebarn (det där var ett skämt!), så finns det vanligen fler kvinnor än män där. Då har du möjlighet att säga något till en tjej om hur mycket du har simmat och hur jobbigt det var, men hur nöjd du är med dig själv efteråt. Fråga hur mycket hon har simmat, säga något om att det är trevligt i bubbelpoolen och i simhallen, fråga henne om hon ofta går dit, o.s.v.. Vad kan hända, liksom..?

Du kan också kolla om de har några kurser för vuxna. I en grupp lär man känna varandra, och då blir det ännu lättare att inleda ett samtal i bubbelpoolen efteråt. Simhallen är ett utmärkt ställe att ragga på även för att man ser hela kroppen på en gång!
2017-03-16, 20:34
Medlem
snubbinnas avatar
Nu ska jag försöka tagga igång dig lite. Jag förstår att du tycker att de här små uppdragen känns meningslösa men det är de faktiskt inte! Det är bra övningar.

Vill du ses i Stockholm i sommar? Vi kan shoppa nya kläder som är snygga och käka en glass på stan eller något annat som du skulle tycka var roligt.
Jag är inte helt säker på vad jag kan hjälpa till med förutom kläder men oavsett kan det vara hälsosamt för dig att hänga en stund med en normal (nåja) tjej.

Jag har ett enda mini-krav och det är att du ska, inom två veckor, testa öl. Det kan vara starköl, folköl, lättöl eller alkoholfri öl, det spelar ingen roll! Jag vill bara att du ska få tillbaka drivet att testa nya grejer och försöka igen.

Om du inte vill träffas är det såklart helt ok men vill bara se dig försöka göra någon förändring.

p.s. Nu kan du söka in till högskola inför hösten. Ska du söka?
2017-03-16, 20:58
Medlem
EDIT. Raderat inlägg.
Senast redigerad av syntaxxxerror 2017-03-16 kl. 21:20.
2017-03-16, 21:57
Medlem
Av dina svar att döma så känns det som att du är inne i en riktig dålig period rent psykiskt. Tråkigt, men det är förståeligt, jag vet själv hur det är. Jag hoppas att du mår bättre så snart som möjligt och att du då kanske kan försöka att ta till dig av det vi nyss har varit inne på - att vara öppen för nya saker, säga ja hellre än nej osv. Vi uppmanar dig inte till det här för att vi vet att du har svårt för förändring, utan för att det är något som är bra och utvecklande för dig! De allra flesta här inne försöker verkligen hjälpa dig och jag kan lova dig att tråden hade varit död, bortglömd och låst för längesen om vi inte hade trott på att du kan utvecklas. Känns inte det bra? Trots att det går långsamt och att din väg är full av alla möjliga hinder så fortsätter ändå folk att skriva till dig. Du kan så oerhört mycket mer än vad du själv tror, det är jag och många andra helt övertygade om.

Dina diagnoser ställer till det ordentligt för dig, ja. Men de är knappast några helt omöjliga hinder. Att du vägrar att ens prova något så harmlöst som lite bulgur eller quinoa beror inte på någon diagnos utan på din extrema envishet. Värdet av att du bara provar något nytt är så mycket högre än den lilla risken att du skulle tycka att det var outhärdligt äckligt, eller vad du nu har fått för dig. Än en gång - du blir automatiskt en mycket mer intressant kille om du har tankesättet "Javisst! Klart jag ska prova/testa/smaka/göra det här!" hellre än "Nej, bara nej! Kommer aldrig hända för jag tror inte att jag kommer tycka det är roligt/intressant/vettigt/gott etc etc." Det är mycket bättre om du kan tacka nej till något genom att säga "tack, men jag har verkligen försökt lära mig tycka om bulgur/quinoa/veg/öl, men det är inte min grej helt enkelt."
För att förtydliga och koppla det till ditt huvudmål, att ligga, så syftar det här till att göra dig mer attraktiv. En nyfiken, orädd och spontan kille kommer framstå som roligare och mer erfaren och det är så överjävligt mycket mer attraktivt än en kille som aldrig kan tänka sig att vara spontan och prova nya saker. I ett samtal med en tjej är det bra om du kan bemöta det hon säger med egna erfarenheter och åsikter. Du behöver verkligen inte alltid hålla med henne i allt hon säger, men det är som sagt bra om du kan kontra med en liten story om när du prövade sniglar i Frankrike eller någon helt sjuk maträtt på någon speciell restaurang (för att ta två exempel, det behöver inte handla om just mat).

För att sammanfatta och avsluta så, visst. Du kan bli av med oskulden utan att någonsin äta bulgur, men din principfasta vägran att inte ens prova något så enkelt kommer cementera din roll som oskuld för alltid. Om du kan ändra på den principen till något mer positivt och jakande så ökar du dina chanser enormt mycket. Med det sagt så vet du nog att du inte kan säga något annat än ja till Snubbinnas erbjudande här ovan. Perfekt läge för dig att prata med en tjej som inte är din kusin eller en ovetande främling. Hon kan hjälpa dig med allt från klädval till ditt sociala beteende. Jag hoppas verkligen att du nappar på hennes inbjudan. Kämpa på Markus, hoppas du snart mår bättre igen.
2017-03-16, 23:52
Medlem
Tänk på att du har bra grejer på gång, du ska flytta hemifrån snart! Det är jättebra och viktigt för din utveckling! Du ska få en boendestödjare som kommer att bli en ny person som kommer att finnas regelbundet i ditt liv och som du antagligen kommer att kunna göra saker med.

Vad övrigt är behöver du professionell hjälp! Det är en sak som är viktigare än allt annat här och det är att du är socialt isolerad och inte klarar av att bryta det. Jag har väl hoppats att andra saker ska vara steg på vägen som gör att du vågar mer och mer och kommer ut och närmar dig andra men eftersom du har så lite motivation och inte känner att du kan förändra ditt liv behöver du hjälp. Så här ska du inte och behöver inte må!

Det finns behandling specifikt inriktad på social anpassning vid Asperger syndrom. Om du själv är villiga att lära dig, kan personer med Asperger ha stor hjälp av att träna reglerna för socialt samspel och utveckla det andra lärt sig sen barndommen utan större svårighet. Prata med dina kontaktpersoner, din boendestödare din psykolog och kräv hjälp! De funkar så väldigt ofta i sjukvården. Du måste veta vad du vill och tjata. Man "måste vara frisk för att vara sjuk". Klarar du inte detta själv, försök hitta någon annan som fightas för dig.

Kom igen nu! Kämpa för att må bättre!
2017-03-17, 00:39
Medlem
markus, vad gör du med all din tid?

Du har drygt 15 timmar om dagen att hitta på saker, men att gå till gymmet och lyfta vikter hittar du en ursäkt för att att skippa. Du vägrar också se "yes man" trots flera rekommendationer.

En annan fråga, skulle du kunna tänka dig att vara med en transperson? dvs en man, men som tar hormoner och kanske opererat sig till kvinna?

hahahaha skrattade gott när någon rekommederade bulgur och markus respons. "VILL INTE!!!!!!!!!"
2017-03-17, 09:56
Medlem
Ojojoj, nu går det tungt för Markunator som inte ens orkar vara spydig mot folk som vill hjälpa honom. Nu försöker han inte ens anstränga sig.

Men här är ett tips som inte ens du Markus kan "men jag kan inte, vill inte och tänker inte" svara nej till.

Klä dig fint men ledigt, borsta tänderna och fixa till håret. Gå ut på stan i Uppsala, gå runt och kolla i butikerna. Förr eller senare kommer butikspersonalen att komma fram till dig och fråga om du behöver hjälp.

Du hittar en stekpanna och då kan du ställa följande frågor:

Vad är det för yta på den?
Är den ugnssäker?
Hur står den sig emot konkurrenterna?
Någon garanti?
Kan den diskas i maskin?

Stirra inte personen i ögonen men titta i ögonen, verka intresserad av vad hon säger. Ler hon så le tillbaka. När du fått informationen du behöver så kan du säga: Tack för hjälpen, jag ska fundera på saken.

Du kan gå vidare till nästa butik och ställa relevanta frågor om allt annat.

Om jag läser att du svarar: Men jag kan inte, jag vet inte hur man gör så råder jag dig att bli kronisk onanist. Det är inget fel på att onanera, det känns nästan som att ha sex med en kvinna. Använd rikligt med handkräm och smek pungen samtidigt så kommer du ha riktigt skönt kvalitets-tid med dig själv.
2017-03-17, 10:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Av dina svar att döma så känns det som att du är inne i en riktig dålig period rent psykiskt. Tråkigt, men det är förståeligt, jag vet själv hur det är. Jag hoppas att du mår bättre så snart som möjligt och att du då kanske kan försöka att ta till dig av det vi nyss har varit inne på - att vara öppen för nya saker, säga ja hellre än nej osv. Vi uppmanar dig inte till det här för att vi vet att du har svårt för förändring, utan för att det är något som är bra och utvecklande för dig! De allra flesta här inne försöker verkligen hjälpa dig och jag kan lova dig att tråden hade varit död, bortglömd och låst för längesen om vi inte hade trott på att du kan utvecklas. Känns inte det bra? Trots att det går långsamt och att din väg är full av alla möjliga hinder så fortsätter ändå folk att skriva till dig. Du kan så oerhört mycket mer än vad du själv tror, det är jag och många andra helt övertygade om.

Dina diagnoser ställer till det ordentligt för dig, ja. Men de är knappast några helt omöjliga hinder. Att du vägrar att ens prova något så harmlöst som lite bulgur eller quinoa beror inte på någon diagnos utan på din extrema envishet. Värdet av att du bara provar något nytt är så mycket högre än den lilla risken att du skulle tycka att det var outhärdligt äckligt, eller vad du nu har fått för dig. Än en gång - du blir automatiskt en mycket mer intressant kille om du har tankesättet "Javisst! Klart jag ska prova/testa/smaka/göra det här!" hellre än "Nej, bara nej! Kommer aldrig hända för jag tror inte att jag kommer tycka det är roligt/intressant/vettigt/gott etc etc." Det är mycket bättre om du kan tacka nej till något genom att säga "tack, men jag har verkligen försökt lära mig tycka om bulgur/quinoa/veg/öl, men det är inte min grej helt enkelt."
För att förtydliga och koppla det till ditt huvudmål, att ligga, så syftar det här till att göra dig mer attraktiv. En nyfiken, orädd och spontan kille kommer framstå som roligare och mer erfaren och det är så överjävligt mycket mer attraktivt än en kille som aldrig kan tänka sig att vara spontan och prova nya saker. I ett samtal med en tjej är det bra om du kan bemöta det hon säger med egna erfarenheter och åsikter. Du behöver verkligen inte alltid hålla med henne i allt hon säger, men det är som sagt bra om du kan kontra med en liten story om när du prövade sniglar i Frankrike eller någon helt sjuk maträtt på någon speciell restaurang (för att ta två exempel, det behöver inte handla om just mat).

För att sammanfatta och avsluta så, visst. Du kan bli av med oskulden utan att någonsin äta bulgur, men din principfasta vägran att inte ens prova något så enkelt kommer cementera din roll som oskuld för alltid. Om du kan ändra på den principen till något mer positivt och jakande så ökar du dina chanser enormt mycket. Med det sagt så vet du nog att du inte kan säga något annat än ja till Snubbinnas erbjudande här ovan. Perfekt läge för dig att prata med en tjej som inte är din kusin eller en ovetande främling. Hon kan hjälpa dig med allt från klädval till ditt sociala beteende. Jag hoppas verkligen att du nappar på hennes inbjudan. Kämpa på Markus, hoppas du snart mår bättre igen.

Du fångar det på pricken. Den negativa inställningen till nästan allt nytt här i livet, är fruktansvärt avtändande. Jag har varit tillsammans med en man som var så (han hade dock ingen diagnos, inte officiellt i alla fall). ALLT vad man föreslog var onödigt, meningslöst, jobbigt, tråkigt o.s.v.. Han ville bara gå mellan datorn och TV:n på sin fritid. Jag försökte få honom att testa åtminstone EN gång, men när han inte ens ville göra det så tröttnade jag.

Markus, hur har du tänkt att det ska gå sedan om du hittar en tjej och ni flyttar ihop? Ska hon gå ensam då på nattklubb, irländsk pubafton, opera, historiskt museum, valskurs, ormsafari, hantverksworkwhops, kreatursmarknad, hundutställning, jazzkväll, helgkurs i segling... vad nu hon vill göra? Fast hon har en man? Då kommer det inte att hålla länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in