Citat:
Ursprungligen postat av
mrsteve2
Inga problem att hålla dig till din nuvarande diet-plan samtidigt som du lyfter. (1700 ca kcal var det va?)
Nej, mellan 1 750 och 1 850. Har ingen aning vilken dietplan jag ska hålla mig till.
Citat:
Det finns bilder på "ice cream fitness" skriv ut en sån och ta med dig till gymmet och gå igenom de övningarna. Du behöver inte prata med din PT om det. Faktum är att programmet är en direkt konkurrent till din PT för när du har ett färdigt program behövs inte PT:n längre.
Alltså, de är kanske inte direkt PT utan instruktörer. Jag vet inte om jag kan klara av det utan deras hjälp... Alltså, jag ska be om mer råd. Här på Flashback, och även på Kolozzeum.
Citat:
Sluta med pannkakor, våfflor, ostkaka till middag. Eftersom du inte har något jobb så har du mycket tid. Lägg ner lite tid på att laga ordentlig mat 1-2 ggr per dag (lunch/middag)
Jag äter inte ostkaka till middag.
Ibland så kommer jag fortfarande att äta de här, men inte ofta. Hur mycket protein, kolhydrater och fett ska jag äta, förresten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Man kan öka i muskelmassa OCH gå ned i vikt om man är otränad. Det förutsätter dock rätt kost. Man ska ligga på ett kaloriunderskott på ca 500 kcal och äta ungefär 1.5-2g protein per kg kroppsvikt.
Okej...jag har hört att det ska vara mer protein än så (ca 2-3 g protein per kg kroppsvikt), samt att jag inte kan vara på så där stort kaloriunderskott om jag ska bygga muskler.
Så återigen vet jag inte alls hur jag ska tro.
Citat:
Vidare vill du att de kolhydrater får i dig är långa, dvs inte vitt bröd, godis, socker, honung, sirap och liknande. Ät istället t.ex. fullkornspasta, bulgur, quinoa.
Fullkornspasta äter jag, samt fullkornsris, potatis och lite nyttigare bröd. Bulgur och quinoa blir det dock inget med. Tack i alla fall, dock!
Citat:
Osötad kvarg är ett bra mellanmål också.
Hmm, jag äter ibland yoghurtkvarg, med jordgubbs- och limesmak. LifeSum säger att det är riktigt nyttigt, och jag kan inte äta vanlig kvarg (klarar inte av att blanda den med nåt så att den smakar gott), så det får gå med den.
Citat:
Men nu tror inte jag att det är träning eller kosten som är ditt stora problem.
Det är ett väldigt stort problem, faktiskt.
Citat:
Varför stack du från festen? Pratade ingen med dig? Var de oschyssta?
Jag kände ingen där utom min kusin och hennes kompis (det var väldigt få personer där), och jag kände mig utanför, uttråkad, rastlös och ledsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aryt
Har du funderat/kollat upp vad för stöd du kan få när du börjar plugga?
Inte än, nej.
Citat:
Blir smått bekymmrad när din handledare och du själv beskriver det som att du har stora problem att lyssna, komma ihåg och följa instruktioner samt jobba självständigt.
Det blir säkert lättare när jag håller på med nåt som faktiskt intresserar mig. Det kanske ändå blir svårt, men med hjälp så kan jag nog klara av det.
Citat:
Det märks ju också här i tråden då du ställer samma frågor flera gånger, ofta svarar att olika inlägg är obegripliga eller inte konkreta nog och inte hittar information som är lätt googlad. Hur ser du på det här?
Jag vet inte vad jag ska svara på det... Jag ser på det som att jag har Asperger och ADD, antar jag.
Ok så kring kroppen verkar du nu fokusera på - jag tycker ju som sagt att det inte är ditt största problem men om vi kör utifrån det för där finns motivation kanske du kan få in andra bitar utifrån det.
Citat:
T.ex. för att få en snygg kropp behöver du äta bra.
Jag vet inte vad det innebär, tyvärr. Alltså; hur många kalorier? Hur mycket protein, kolhydrater, fett? Vad för sorts mat?
Citat:
Du behöver också lära dig att självständigt planera, laga mat och handla.
Det är svårt de dagar mina föräldrar är hemma, men jag gör mitt bästa.
Citat:
Jag skulle föreslå att du varje dag letar upp ett hyfsat enkelt, billigt och hälsosamt/träningsanpassat (dvs högt protein, låg fett, långsamma/lite kolhydrater) recept
Hmm, hur vet jag om ett recept innehåller det? Alltså, det beror väl på hur mycket kött man tar jämfört med potatis eller ris, eller hur?
Citat:
Vill också veta varför du gick från festen, testade du att prata med folk?
Jag hade hoppats att jag hade kunnat lära känna nån. Det gick dock inte, jag stod inte ut att vara där av nån anledning.
Citat:
Sen tycker jag det din psykolog säger är jättemärkligt men skriver kanske mer om de i ett annat inlägg.
Ja, gör gärna det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tardolicious
Det är en uppförsbacke, därav liknelsen vid ett berg.
Ja, tack...jag fattade det.
Citat:
Är du villig att börja klättra upp i det där berget?
Ja - men det innebär inte att jag kommer att kunna/vilja göra
allt som föreslås...i alla fall inte med en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
gärningsman
Tardolicous har rätt, glöm allt vad kvinnor och sex är.
Det kan jag inte göra.
Citat:
Din strävan efter sex gör dig besatt, men du är långt ifrån att vilja anstränga dig för att skaffa sex.
Det är jag för fan visst det.
Citat:
Ibland när du behöver träffa andra människor så kan ni åka till dagcentret där du kan vara otrevlig mot dom när dom serverar dig bara våfflor med sylt och ingen grädde.
Jaha,
du kan ju dra åt helvete...
Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
I Markus fall är det f.f.a. indirekta ansträngningar som krävs, d.v.s. att han arbetar på sig själv och skaffar ett jobb.
Hur kan jag skaffa ett jobb? Jag kommer ju inte ens ha tid att göra det i september, så vad vore ens meningen? Jag har försökt skaffa ett jobb i sju år; det kommer helt enkelt inte att hända.
Citat:
Jag tror inte att han skulle kunna hämta mycket från direkta ansträngningar, som att t.ex. ragga på krogen, just nu, för de flesta tjejer skulle nog rata honom när han försöker få in dem till sitt pojkrum.
Varför skulle de göra det? Skulle de göra det även när jag bor i min egen lägenhet, tror du?