Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-02, 17:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Hej allihopa! I dag ska jag på fika på en studentnation. På lördag ska jag dessutom på min kusins kompis inflyttningsfest. Dessutom har jag träffat tre personer - online och IRL - som jag ska träffa på tu man hand nån gång snart. En av dem är en singeltjej (jag vet inte hur hon ser ut, dock)!

Grattis

Citat:
Jag behöver utlopp för mitt sexuella begär. Det betyder inte att jag inte tänker försöka se till hennes behov också. Jag förstod bara inte hur annars jag skulle kunna svara på den där frågan.

Det var jag som ställde den för att ringa in problemet.

Grejen är att kvinnor sällan har ett sexuellt begär som de behöver utlopp för med vem som helst som ställer upp. Kvinnligt sexuellt begär är riktat mot en person som ger dem vad de behöver, och det handlar ganska lite om själva den kvinnliga orgasmen. Det handlar om känslomässiga behov.
Det är ju där ditt stora handikapp är att se dessa känslomässiga behov.

Att validera och bekräfta. Jag ska se om jag kommer på något som kan hjälpa dig med det.
Kanske kan jag demonstrera vi får se
2017-03-02, 17:18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Jag är helt med det du skriver, men inget av det går emot att man säger vart man ska någonstans om de frågar.

"Vart ska du markus?"

Alt 1: "Fuck you morsan, skit i det du"
Alt 2: "Ska till en pub, ses imorrn"

Anser du allvarligt talat att alternativ nummer två är att vara kontrollerad? Och sen tycker jag faktiskt, att behandla sina föräldrar bra är en av de största markörer mellan att vara tonåring och vuxen. Behandlar man sina föräldrar som skit (om du har haft turen att i allmänhet ha haft en bra uppväxt) så anser jag att den personen är omogen.

Eller alternativ #3: "Det är faktiskt min ensak."

Och ja, det är faktiskt en form av kontroll. Markus tycker att det är pinsamt att gå ut på krogen, och då blir det svårare för honom om hans föräldrar känner till det. Det kanske inte går så bra, och då blir han extra orolig för att berätta hur det gick när han kommer hem. Om ingen känner till att han gjorde bort sig totalt, är det lättare att öva; det är en anledning till att många släpper loss rejält när de är på utlandssemester och inte känner sig kontrollerade av omgivningen, medan de är återhållsamma i sin lokala krog.

Det är känslor även jag har haft när jag var yngre. Det tar faktiskt ett tag innan man lär sig att frigöra sig från omgivningens kontroll, och de flesta blir aldrig helt fria. Även folk som förändrar sig radikalt och blir mer utåtriktade och starkare som personer, kan fortsätta att vara lika blyga och osäkra bland gamla klasskompisar, för att det är är en social roll som förväntas av dem.

Citat:
Ni förstorade upp det i proportioner för att ni, ni som tydligen inte är autistiska, tolkade det som 100% allvarligt. Markunator har förklarat att han bara var spydig tillbaka. Vem är det som är austistisk här egentligen?

Ja, jag är medveten om det, men med tanke på att han faktiskt är autistisk bör han undvika sådant beteende. Det är inte särskilt produktivt att spekulera i att andra som skriver i tråden är autistiska. Jag har säkert en del autistiska drag, visst, men jag kan få till det med kvinnor, och för de som är kvinnor, t.ex. Syntaxxx, spelar det ingen roll, för män står i kö för att stoppa snoppen i henne oavsett om hon är en autist eller ej.
2017-03-02, 17:27
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja, jag är medveten om det, men med tanke på att han faktiskt är autistisk bör han undvika sådant beteende. Det är inte särskilt produktivt att spekulera i att andra som skriver i tråden är autistiska. Jag har säkert en del autistiska drag, visst, men jag kan få till det med kvinnor, och för de som är kvinnor, t.ex. Syntaxxx, spelar det ingen roll, för män står i kö för att stoppa snoppen i henne oavsett om hon är en autist eller ej.
Du får erkänna att det hade varit roligt om det hade visat sig att alla som skrev i denna tråd visade sig ha autism.
2017-03-02, 17:31
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Jag tror att de flesta röker för att de är beroende, och smaken är god för att det är associerat med nikotin. Sen tror jag att de flesta börjar för att det är coolt, men att huttra vid ett fönster i minusgrader eller spöregn och röka för att man inte kan gå och lägga sig annars, vad är häftigt med det? Dessutom så åldras man ju faktiskt i förtid av rökning, man får sämre hud, sämre kondition, o.s.v. Så därför menar jag att denna eventuella "coolhet" endast gäller i ungdomen, och är ingenting som förstärks med åldern såsom du vill få det låta.

Det är främst ett psykiskt beroende. De flesta förändras dessutom inte särskilt mycket med åldern, utan de blir bara bättre på självbedrägeri; ett fenomen som visar detta är "f.d. rökare" som bara feströker.

Citat:
Du får erkänna att det hade varit roligt om det hade visat sig att alla som skrev i denna tråd visade sig ha autism.

Med tanke på hur populärt det är att ställa diagnoser till höger och vänster, har vi alla någonting .
2017-03-02, 17:53
Medlem
Avsiktarens avatar
Angående rökning.
De flesta tjejer röker inte och därmed tycker de flesta tjejer att rökning är ganska oattraktivt.

Det viktigaste för TS är att han skall vara säker i sig själv och vara enträgen allt annat kommer i andra hand att vara attraktiv är för tjejer som förväntar sig att killar tar kontakt med dem och därefter sållar vilka man vill ha är man kille är det en sak som gäller och det är att jaga.
Senast redigerad av Avsiktaren 2017-03-02 kl. 17:59.
2017-03-02, 18:13
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Angående rökning.
De flesta tjejer röker inte och därmed tycker de flesta tjejer att rökning är ganska oattraktivt.

Det viktigaste för TS är att han skall vara säker i sig själv och vara enträgen allt annat kommer i andra hand att vara attraktiv är för tjejer som förväntar sig att killar tar kontakt med dem och därefter sållar vilka man vill ha är man kille är det en sak som gäller och det är att jaga.
Ja, precis. Det är back-to-basic som gäller, annat är enkelt att fixa. Jobba på social skills genom att träna så löser sig det mesta annat.
Senast redigerad av spyder123 2017-03-02 kl. 18:47.
2017-03-02, 23:55
Medlem
Nu verkar tråden ha mynnat ut i ytterligare en tröttsam metadiskussion.

Jag har sagt det här otaliga gånger tidigare, men drar det en gång till: trådens syfte - helt enligt TS egen önskan - är att hjälpa TS öka sitt attraktionsvärde, i syfte att bli av med oskulden. Relevant för diskussionen är inte hur samhällets normer borde se ut, utan hur dom faktiskt ser ut, och vad merparten av landets kvinnor mellan 18-28 (Markunators målgrupp) faktiskt tycker är attraktivt.

Kombinationen att inte ha någon sysselsättning (jobb/praktikplats), bo hemma hos sina föräldrar vid 26 års ålder, vara extremt osjälvständig och beroende av sina föräldrar (i synnerhet mamma), inte klara av att resa inom Sverige själv, inte klara av att sköta sin ekonomi själv, inte ha några direkta intressen/hobbies utöver dataspel och tv-tittande, etc, är INGET som går hem hos vuxna kvinnor. Resten är bara önsketänkande av bittra BETA-hanar.

Råden han får (av mig) är baserade på hur merparten av kvinnor tänker. Vad andra män i tråden tycker om ryggsäckar på vuxna män är irrelevant. Det är vad merparten av tjejerna inom Markunators målgrupp tycker är sexigt som räknas. Och med tanke på vilken uppförsbacke han är i i övrigt, så har han inte (attraktionsmässigt) råd att sumpa en massa ytterligare områden, oavsett hur små eller stora dom är. "Var dig själv," är ett utmärkt råd till någon som är nöjd med sitt liv. Till någon som inte är det och vill komma ur sin situation så ger jag helt andra råd. Markunator vill bli av med oskulden - då baserar åtminstone jag mina råd på vad merparten av oss honor sorterar bort.

Det är svårt nog även för en "vanlig", neurotypisk, högfungerande man att få till det på köttmarknaden - men för någon som inte förstår sig på socialt samspel, har dåliga sociala skills, inte klarar av att tolka kroppsspråk och outtalade sociala koder, etc, så är det extrem uppförsbacke.

Att klara av att initiera ett samtal är ett bra första steg - och det är svinbra att Markus tränar på att gå fram till främlingar och prata - men succén ligger inte bara i att hålla samtalet flytande efteråt, utan det är vad som sägs och hur det sägs som spelar någon roll. Och det är här det börjar bli överkurs för dom flesta med AS eftersom en stor del av kommunikationen människor emellan är icke-verbal.

Person Y (kille med AS) kan tycka att samtalet går hur bra som helst eftersom tjejen sitter kvar och lyssnar, medan person X (en vanlig NT-tjej) tycker att Y är skitjobbig eftersom hon subtilt försökt avsluta samtalet flera gånger utan att han förstått, och snällt sitter kvar.
Hon kanske tappade intresset av hans malande om sig själv och sina intressen. Y avbröt X gång på gång och verkade totalt ointresserad av hennes liv genom att inte ställa frågor eller följdfrågor.
Eller tvärtom så var han kanske för "på" och upplevdes som creepy genom att vara alldeles för närgången (t ex genom att sitta alldeles för nära under hela samtalets gång och sen försöka ta på henne trots att hennes kroppsspråk tydligt signalerar ointresse) och ställa för personliga och-/eller intima frågor vid ett första möte.
Eller så lyckades Y hålla samtalet hyfsat flytande, men verkade helt mekanisk i sitt intresse (frågor för frågors skull, t ex).

Det finns en massa klassiska scenarion/kombinationer i den här stilen då ett aspo skrämmer bort en tjej. Utan att ha träffat Markus så är det omöjligt att uttala sig mer exakt om hans sociala färdigheter, men facit - oskuld, som aldrig haft några vänner fram tills nu - tyder ju på att dom klassiska AS-svårigheterna inom socialt samspel är markanta. Jag tänker även på svårigheterna han haft att behålla praktikplatserna som Daglig verksamhet ordnat.
2017-03-03, 00:58
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Det är svårt nog även för en "vanlig", neurotypisk, högfungerande man att få till det på köttmarknaden - men för någon som inte förstår sig på socialt samspel, har dåliga sociala skills, inte klarar av att tolka kroppsspråk och outtalade sociala koder, etc, så är det extrem uppförsbacke.

Att klara av att initiera ett samtal är ett bra första steg - och det är svinbra att Markus tränar på att gå fram till främlingar och prata - men succén ligger inte bara i att hålla samtalet flytande efteråt, utan det är vad som sägs och hur det sägs som spelar någon roll.
Och det är här det börjar bli överkurs för dom flesta med AS eftersom en stor del av kommunikationen människor emellan är icke-verbal.

Person Y (kille med AS) kan tycka att samtalet går hur bra som helst eftersom tjejen sitter kvar och lyssnar, medan person X (en vanlig NT-tjej) tycker att Y är skitjobbig eftersom hon subtilt försökt avsluta samtalet flera gånger utan att han förstått, och snällt sitter kvar.
Hon kanske tappade intresset av hans malande om sig själv och sina intressen. Y avbröt X gång på gång och verkade totalt ointresserad av hennes liv genom att inte ställa frågor eller följdfrågor.
Eller tvärtom så var han kanske för "på" och upplevdes som creepy genom att vara alldeles för närgången (t ex genom att sitta alldeles för nära under hela samtalets gång och sen försöka ta på henne trots att hennes kroppsspråk tydligt signalerar ointresse) och ställa för personliga och-/eller intima frågor vid ett första möte.
Eller så lyckades Y hålla samtalet hyfsat flytande, men verkade helt mekanisk i sitt intresse (frågor för frågors skull, t ex).

Det finns en massa klassiska scenarion/kombinationer i den här stilen då ett aspo skrämmer bort en tjej. Utan att ha träffat Markus så är det omöjligt att uttala sig mer exakt om hans sociala färdigheter, men facit - oskuld, som aldrig haft några vänner fram tills nu - tyder ju på att dom klassiska AS-svårigheterna inom socialt samspel är markanta. Jag tänker även på svårigheterna han haft att behålla praktikplatserna som Daglig verksamhet ordnat.
Självmotsägande. Varför tror du att man tränar på sina egenskaper. Just det, för att bli bättre på sina sociala egenskaper. För att bli bättre måste man träna, och det är den enda permanenta lösningen.

Du påstår att du är "experten" för att du är tjej och därmed vet allt om hur man raggar och hur man blir bättre på att ragga. Men låt mig ge dig en hemlis; tjejer är helt jävla usla på det. De beter sig som att de är 13 år. Så sluta se dig själv som någon form av expert och kom ner på jorden. Kvinnor, precis som resten av mänskligheten, är väldigt förutsägbara. Det är inte det som är problemet.

Som sagt, den enda permanenta lösningen för att bli bättre på sina sociala egenskaper, är genom att träna på det. För en med AS kan man ibland vara oförstående till varför någon reagerar som de gör, men även de självjusterar med tiden och med tillräckligt övning så kan det knappt märkas att det har en diagnos.

Det är bra med kläder, och det är naturligtvis bra att TS blir mer självständig (ska till och med påstå att det är viktigt). MEN. Det är sekundärt. Social aktivitet är prio nr 1 (och det är roligt att Markunator är på rätt väg).

För övrigt; såhär ser jag dig, syntaxxerror, som (spola till 45 minuter) :
http://www.svtplay.se/video/10691679...sa&tab=senaste

(Filmen heter Don Juan och handlar om en rysk kille med asbergers som också letar efter kärleken, främst för hans mammas skull. Sevärd dokumentär.)
Senast redigerad av spyder123 2017-03-03 kl. 01:17.
2017-03-03, 01:26
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Nu verkar tråden ha mynnat ut i ytterligare en tröttsam metadiskussion.

Jag har sagt det här otaliga gånger tidigare, men drar det en gång till: trådens syfte - helt enligt TS egen önskan - är att hjälpa TS öka sitt attraktionsvärde, i syfte att bli av med oskulden. Relevant för diskussionen är inte hur samhällets normer borde se ut, utan hur dom faktiskt ser ut, och vad merparten av landets kvinnor mellan 18-28 (Markunators målgrupp) faktiskt tycker är attraktivt.

Kombinationen att inte ha någon sysselsättning (jobb/praktikplats), bo hemma hos sina föräldrar vid 26 års ålder, vara extremt osjälvständig och beroende av sina föräldrar (i synnerhet mamma), inte klara av att resa inom Sverige själv, inte klara av att sköta sin ekonomi själv, inte ha några direkta intressen/hobbies utöver dataspel och tv-tittande, etc, är INGET som går hem hos vuxna kvinnor. Resten är bara önsketänkande av bittra BETA-hanar.

18-åringar kan Markunator välja bort direkt de lättaste tjejerna för en kille som saknar sociala färdigheter är de som har fått en viss mental mognad och är själva sexuellt erfarna. Tjejer som framställer sig som sexhungriga nymfomaner kan TS välja bort direkt de har hur många kåta killar som helst efter sig utan tjejer med mer diskret framtoning är att föredra.
Vad TS behöver göra är inte att bli attraktiv för de flesta tjejer utan hitta en utav de fåtal tjejer som vill släppa till för honom för det gäller det att försöka med så många tjejer som möjligt och vara framåt. Jag skulle rekommendera att gå ut med en tjej fråga henne om han kan följa med hem efter en timme någon gång kommer en tjej att svara ja såvida inte tjejen föreslår det själv och så fort han blir ensam med henne dra ned byxorna. Bor hon långt bort anser jag att ts skall kunna kräva att kunna hälsa på tjejen direkt eller åtminstone kunna få vara ensam med henne.
Att ha egen bostad och ett jobb är bra av en helt annan anledning nämligen att kunna ha ett utrymme att vara i enrum med. För jobb underlättar det för att man har pengar att kunna spendera på biljetter och hotellrum för att träffa tjejer som inte vill ha nya bekantskaper i sitt hem direkt eller bor hemma själva. Skall det bokas hotellrum skall det bokas för två men var beredd på att tjejen ändrar sig. Mycket om att få till det med tjejer handlar om praktiska saker.
2017-03-03, 07:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Man får ändå betala för att man skall få till det med en tjej som restaurangnotor och presenter.

Det är ändå en jäkla skillnad.
2017-03-03, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
För att tjäna pengar, och jag trivs dessutom med mitt jobb, trots att det är skadligt för min macho-image . Jag har fler omanliga faktorer, t.ex. mitt alltför intellektuella sätt att argumentera, men jag kompenserar för dem genom att klä mig som en hårding, använda solglasögon inomhus samt kedjeröka utanför ICA på samma gång som jag kastar arga blickar på alla män som går in för att handla.

Fast det här är ju hela grejen, att man undermedvetet ser någonting som manligt eller omanligt. Ingen tänker "Fan, Conny är så jävla cool för att han röker och riskerar att dö i lungcancer! Jag vill vara lika cool som han!". Nej, de tänker bara - undermedvetet - "Fan, vad Conny är cool!" när de ser honom tända en cigg utanför macken. Rökning ses som ett manligt beteende, huvudsakligen eftersom det är ett riskbeteende, och män som tar risker upplevs som manliga.

Väldigt få - om någon - kommer att erkänna det här, för att det låter så absurt när man säger de undermedvetna tankarna rakt ut, och folk vill gärna vara intellektuella när de diskuterar (även på Flashback), men det är precis så det fungerar. Jag länkade t.ex. till en artikel att glasögon försämrar ens chanser hos det motsatta könet tidigare, ifall du är intresserad.

Rökning betraktas inte längre som coolt. Utom möjligen i vissa medelålderskretsar som "stannat" där de var som 15-åringar, och inte hängt med i att världens attityder till rökning ändrats kapitalt. Särskilt rökning av vanliga cigaretter ses nu snarare som något kvinnligt, förknippat med i förtid åldrade rynkiga tanter som arbetar som vård- eller ekonomibiträden... om de arbetar alls. Att röka en god cigarr efter en god middag med sina affärskompanjoner eller advokatkollegor, eller att som sjökapten eller motsvarande i flottan röka sin pipa, tror jag däremot kan uppfattas som manligt, fortfarande. Likaså för t.ex. en medelålders/äldre fiskare. Förutsatt att alla andra "manliga" kriterier är uppfyllda, då.
2017-03-03, 10:11
Medlem
Oxehufwuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jag behöver utlopp för mitt sexuella begär. Det betyder inte att jag inte tänker försöka se till hennes behov också. Jag förstod bara inte hur annars jag skulle kunna svara på den där frågan.

Och nej, det blir ingen sexsäljare.

Jag sa aldrig att jag hade tänkt förvägra henne sexuell njutning, dra åt helvete.
Kära Markunator,

Det första du gör fel
är att du tror att det räcker att "försöka" se till hennes behov. Dina "försök" säger ingenting om vad du åstadkommer. Hur tänker du "försöka se till hennes behov också"?

Det andra du gör fel är att du ser på sexsäljeryrket ensidigt. Vissa går till sexsäljare för att prata eller mysa. Du betalar inte per automatik för en sexuell tjänst när du går till en sexarbetare. Vissa erbjuder andra icke-sexuella tjänster också som inte är olagligt att köpa.

Det tredje du gör fel är att du tror att du "inte kommer förvägra henne sexuell njutning" när du inte kommer ge henne någon för du inte vet hur man gör. Du skapar en paradox här.

Det fjärde du gör fel är att du nu liksom tidigare i tråden kommer med dåliga undanflykter för att slippa genomföra förslag du får. Ta reda på mer information om sexsäljande innan du uttalar dig, du verkar extremt oinsatt och fördomsfull.

Med vänliga hälsningar,

Eder förbundna Oxehufwud
Senast redigerad av Oxehufwud 2017-03-03 kl. 10:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in