2017-07-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Livet i allmänhet.
Åh, jag önskar att jag kunde säga att det löser sig, men tyvärr är det ungefär så livet ser ut. Det är kanske ingen behaglig insikt, men den är nödvändig.

De enda förändringarna som blir av är de du själv skapar, och det finns tyvärr inga genvägar där du bara behöver lägga första stenen och vänta på att allt annat ska falla på plats. Jag tror jag sa det innan du flyttade, du kommer inte plötsligt bli självständig eller attraktiv för kvinnor bara för att du får en egen lägenhet, men det har varit ett viktigt steg på vägen. Om du bygger vidare härifrån kommer du märka att inte heller nästa bit är hela lösningen, utan saker kommer ändå fortsätta ungefär som förut. Du kan antingen acceptera det och fortsätta kämpa, förändra en liten sak i taget, träna och utvecklas över flera års tid - eller ge upp.

Citat:
Träffar mina föräldrar (min mamma i alla fall) typ en gång i veckan, min(a) kusin(er) ungefär en gång varannan vecka (kanske lite oftare), och i stort sett ingen annan, nånsin.
Det är ändå inte så illa som jag befarade, även om jag förstår att det kan kännas som väldigt sällan för någon som är van vid att bo med föräldrarna. Att ha någon form av sysselsättning så att du kommer ut och träffar människor i vardagen skulle dock göra mycket för dig.

Citat:
Fyra gånger, fast jag har inte alltid lyckats köra så många gånger per vecka sen jag fick schemat. Nej, inga framsteg hittills, men för det första har jag precis börjat och för det andra har jag inte riktigt ätit rätt heller...
Det känns ändå som att du har en tydlig bild av hur du vill att det ska gå, och att du lyckats sätta upp ett mål och en plan för att nå dit. Att du nu försöker är det viktigaste, även om du inte följer planen till punkt och pricka. Försök att sätta upp flera sådana här mål i framtiden och sträva efter dem istället för att sitta med telefonen dagarna i ända.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vid valet av att ta mitt liv eller köpa sex så hade jag köpt sex.

[...]

Edit: Har för övrigt diskuterat frågan med oskulder som är en bit över 20 med diverse kvinnor. Även feministiska sådana som i vanliga fall är emot sexköp. De flesta menar att det ska fortsätta vara olagligt, men har full förståelse och ser inget moraliskt problem med att personer i din sits i de här fallen bryter mot lagen.
I call bullshit. Att det existerar ett val mellan att ta sitt liv och köpa sex är en falsk premiss, det går precis lika bra att göra båda eller ingendera, och jag har väldigt svårt att tro att TS:s psykiska problematik skulle lösas av att han gick till en hora. Jag har också väldigt svårt att tänka mig att särskilt många kvinnor skulle betrakta det där som en acceptabel ursäkt för att köpa sex.
2017-07-07, 00:16
Medlem
Citat:
Vid valet av att ta mitt liv eller köpa sex så hade jag köpt sex.

Du vill inte göra de nödvändiga förändringarna för att ha några reella chanser till att få sex gratis, och även om du gjort det hade det tagit mycket långt tid och kanske ändå aldrig betalat sig.

Det finns dock massor av män som inte har sex ofta. Jag skulle säga att det nog är standarden. Dels har vi väldigt mycket singlar och större delen av dem får faktiskt inte ligga så ofta. Jag känner ett fåtal som är bra på att få nya ligg någon gång i månaden, men resten är glada om de får till ett ONS en gång i halvåret.

Bland folk som är äldre, småbarnsföräldrar eller varit ihop jättelänge och gått igenom just småbarnsåren så är det väldigt vanligt att de i princip aldrig har sex. Någon gång varannan månad tycks liksom vara extremt vanligt förekommande.

Jag har haft torrperioder på över ett år. De gånger man har sex ofta är när man är i en sexuell relation, låt vara ett KK-förhållande, att man är tillsammans, dejtar eller liknande. Men som sagt, även då så varar det inte för evigt.

Och ja, jag vet att du kommer säga "ja, men de har ju iaf haft sex blablabla" så ska jag påtala att det inte är min poäng. Min poäng är att det går utmärkt för dig att leva ett liv där du får en vanlig singelkilles, eller gift killes, standarddos av sex. Du har alla möjligheter att köpa sex någon gång varannan månad eller liknande. Det finns säkert någon här som kan ta med dig till något thaimassageställe i Stockholm eller Uppsala där du kan bli avrunkad.

Alltså, det är knappast bara du som har det här problemet och du vore inte den första eller sista som löste det med en betaltjänst. Singelkillar som tillhör dem som har svårt att få till det, gifta personer som inte får något sex i sin relation (jag säger inte att de gör rätt, jag konstaterar bara) osv.

Nu kanske det inte är så du vill ha det, men jag rekommenderar att du ändå provar sexköp innan du överväger att ta ditt liv.

Edit: Har för övrigt diskuterat frågan med oskulder som är en bit över 20 med diverse kvinnor. Även feministiska sådana som i vanliga fall är emot sexköp. De flesta menar att det ska fortsätta vara olagligt, men har full förståelse och ser inget moraliskt problem med att personer i din sits i de här fallen bryter mot lagen.

Det här är väl inte så konstruktivt? Ja sure, Markus ska köp hellre sex än ta sitt liv och vi vill alla motivera honom att kämpa på. Men det lär knappast pigga upp Markus att han kan få en "standarddos av sex" genom att köpa det.
Han har ju varit tydlig med hur han ser på det, dels att han ser det som omoraliskt, vågar inte osv. Men även om han ändrar sig kring det, viktigare; visst är det på ett vis "oskulden" och att ha sex, men som för det flesta andra är det inte bara det fysiska utan att attrahera någon, bli vald osv.

Och för hans mående kan väl inte du heller tro att det gör någon större skillnad om han - allt annat lika - har sex som han betalar för? Så är det inte bättre att motivera till förändringar som gör det och i förlängningen leda till det sex som ger honom något och lämna det här med sexköp?

(Och Markus, har jag missförstått dig så rätta mig!)
2017-07-07, 05:48
Medlem
Ett steg åt rätt riktning vore att sluta kolla på porr vilket fuckar upp din skalle och gör dig passiv.

Jag vet "det är allt jag har".. Ja och då är det också allt du kommer att få.

Inga förändringar kommer komma utan förändring. Men jag tror inte att du är villig att fixa dina problem ännu. Tills dess är det helt kört för dig och även då så kommer det vara näst intill omöjligt.
2017-07-07, 13:53
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

I call bullshit. Att det existerar ett val mellan att ta sitt liv och köpa sex är en falsk premiss, det går precis lika bra att göra båda eller ingendera, och jag har väldigt svårt att tro att TS:s psykiska problematik skulle lösas av att han gick till en hora. Jag har också väldigt svårt att tänka mig att särskilt många kvinnor skulle betrakta det där som en acceptabel ursäkt för att köpa sex.
Nu är det ju Markus som regelbundet talar om att ta livet av sig om han inte får sex, och då tycker jag att det är fullt rimligt att innan man börjar planera självmord testa sexköp. Jag har flera gånger i tråden påtalat att jag inte tror att sex är någon lösning på Markus situation, men han själv verkar tro att det skulle kunna vara det. Då tycker jag han ska prova.

Och även om just avsaknaden av att ha utfört själva akten kanske inte är Markus största problem så kan jag förstå känslan av att liksom känna sig exkluderad från något för att man inte provat. Vidare så använder ju en del män och kvinnor prosituterad inte så mycket för sex som för närhet.

Jag menar, du säger egentligen absolut ingenting nytt i resten av ditt inlägg. Allting har redan sagts på en mängd olika sätt. Då tycker jag det är rimligt att försöka få Markus att känna att han faktiskt kan gå till en prostituerad. Kanske får det honom att känna sig bättre och sporra honom att ta tag i sitt liv på ett annat sätt än vad han orkat det senaste året.

Jag är inte särskilt förvånad över att du har svårt att föreställa dig att det finns tjejer som inte har samma inställning till prostitution i allmänhet eller prostitution i sådana här fall, men så är det. Det finns ju kvinnor i tråden som sagt att det inte vore hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Det här är väl inte så konstruktivt? Ja sure, Markus ska köp hellre sex än ta sitt liv och vi vill alla motivera honom att kämpa på. Men det lär knappast pigga upp Markus att han kan få en "standarddos av sex" genom att köpa det.
Han har ju varit tydlig med hur han ser på det, dels att han ser det som omoraliskt, vågar inte osv. Men även om han ändrar sig kring det, viktigare; visst är det på ett vis "oskulden" och att ha sex, men som för det flesta andra är det inte bara det fysiska utan att attrahera någon, bli vald osv.
Jag ser inte hur köpandet av en prostituerad på något sätt gör att man inte kan fortsätta jobba på sin möjlighet att bli vald. Skillnaden är att man får sex och närhet alldeles oavsett om man lyckas eller inte. Let's face it, jag med flera har varit konstruktiva i ungefär ett år nu, men Markus är för ledsen, trött, omotiverad och på många sätt otränad för att utföra större delen av de tips som ges. Vi talar om en person som vill gå ned i vikt men inte pallar ge upp godis just nu. De extremt grava förändringar som flera tjatar om kommer inte hända förrän han mår bättre. Kommer han må bättre av att köpa sex? Kanske, kanske inte. Kommer han må sämre? Det tror jag inte.
Citat:
Och för hans mående kan väl inte du heller tro att det gör någon större skillnad om han - allt annat lika - har sex som han betalar för? Så är det inte bättre att motivera till förändringar som gör det och i förlängningen leda till det sex som ger honom något och lämna det här med sexköp?

(Och Markus, har jag missförstått dig så rätta mig!)
Om vi utgår från att det inte gör någon större skillnad, så är det alltså lika dant förutom att Markus har fått både sex och närhet. Han är då inne i "sexklubben" och behöver iaf inte grubbla på det. Jag som var senast i kompisgänget med sex kan absolut säga att man inte vaknar upp som en ny människa efter att man blivit av med oskulden, men det är samtidigt så att man slipper ojja sig över att vara oskuld.

Så, även om det är som du säger, varför skulle jag inte försöka övertyga honom om att han faktiskt inte är en moraliskt förkastlig mansgris om han köper sex av någon student som vill dryga ut kassan och gör det frivilligt (Ja, de finns, även om jag förstår att Disciplina tror att kvinnor ALLTID är offer). Jag menar inte att han ska plocka upp något jävla traffickingoffer på Malmskillnadsgatan. Och innan något snille påtalar att jag föreslog thaimassage, så måste jag säga att jag inte fått uppfattningen att det rör sig om traffickingoffer.
2017-07-07, 14:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nu är det ju Markus som regelbundet talar om att ta livet av sig om han inte får sex, och då tycker jag att det är fullt rimligt att innan man börjar planera självmord testa sexköp. Jag har flera gånger i tråden påtalat att jag inte tror att sex är någon lösning på Markus situation, men han själv verkar tro att det skulle kunna vara det. Då tycker jag han ska prova.

Nu verkar du dåligt insatt, han har ju varit tydlig med att han lagt sexplanerna på hyllan, och det som gör att han mår dåligt är hans livssituation. Det vill säga att han inte har något liv. Vilket blev ganska tydligt då han flyttade hemifrån.

Anledningen att jag var kritisk mot dig var att du tände ett hopp, inte om sex men om ett liv. Jag antog att du förr eller senare skulle ledsna när du lekt klart, och att Markunator skulle landa ännu värre än där han var. Det finns många som vill leka hjältar för sin egen skull.

Jag tolkar Markunator som de flesta aspiesar att han inte vill ha AS, att alla tecken på att han inte är som andra är jobbiga att ta in, och att gå till en prostituerad för honom skulle ses som det ultimata misslyckandet. Att tjata på honom där är inte att göra honom en tjänst.
2017-07-07, 14:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Om vi utgår från att det inte gör någon större skillnad, så är det alltså lika dant förutom att Markus har fått både sex och närhet. Han är då inne i "sexklubben" och behöver iaf inte grubbla på det. Jag som var senast i kompisgänget med sex kan absolut säga att man inte vaknar upp som en ny människa efter att man blivit av med oskulden, men det är samtidigt så att man slipper ojja sig över att vara oskuld.

Du måste skämta Aprillo. Många med AS har väldigt svårt för att man tar i dem. De tycker inte om fysisk kontakt. Markunator har visat konversationen men tjejen som han hoppades på och som också hade AS och hon skrev att han måste finna sin väg förbi det.

Likaså kan den emotionella närheten inte finnas där utan intersubjektivitet. Du blandar klart och tydligt ihop dina behov med Markunators. Det är inte honom du hjälper utan dig själv.

Markunator behöver riktiga vänner, som får honom att känna sig mindre avvikande. Vi behöver alla bli accepterade. Det är tydligen så att de som far mest illa på internet är aspiesar för alla verkar tycka att det är okey att bete sig illa mot aspiesar. Den här tråden sänker Markunator. Även om folk vill väl så har den inte bidragit till att göra hans situation bättre alls. Tvärtom.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-07-07 kl. 14:18.
2017-07-07, 14:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Åh, jag önskar att jag kunde säga att det löser sig, men tyvärr är det ungefär så livet ser ut. Det är kanske ingen behaglig insikt, men den är nödvändig.

De enda förändringarna som blir av är de du själv skapar, och det finns tyvärr inga genvägar där du bara behöver lägga första stenen och vänta på att allt annat ska falla på plats. Jag tror jag sa det innan du flyttade, du kommer inte plötsligt bli självständig eller attraktiv för kvinnor bara för att du får en egen lägenhet, men det har varit ett viktigt steg på vägen. Om du bygger vidare härifrån kommer du märka att inte heller nästa bit är hela lösningen, utan saker kommer ändå fortsätta ungefär som förut. Du kan antingen acceptera det och fortsätta kämpa, förändra en liten sak i taget, träna och utvecklas över flera års tid - eller ge upp.

Det är ändå inte så illa som jag befarade, även om jag förstår att det kan kännas som väldigt sällan för någon som är van vid att bo med föräldrarna. Att ha någon form av sysselsättning så att du kommer ut och träffar människor i vardagen skulle dock göra mycket för dig.

Det känns ändå som att du har en tydlig bild av hur du vill att det ska gå, och att du lyckats sätta upp ett mål och en plan för att nå dit. Att du nu försöker är det viktigaste, även om du inte följer planen till punkt och pricka. Försök att sätta upp flera sådana här mål i framtiden och sträva efter dem istället för att sitta med telefonen dagarna i ända.

Det här är faktiskt riktigt bra.
2017-07-07, 14:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du måste skämta Aprillo. Många med AS har väldigt svårt för att man tar i dem. De tycker inte om fysisk kontakt. Markunator har visat konversationen men tjejen som han hoppades på och som också hade AS och hon skrev att han måste finna sin väg förbi det.

Likaså kan den emotionella närheten inte finnas där utan intersubjektivitet. Du blandar klart och tydligt ihop dina behov med Markunators. Det är inte honom du hjälper utan dig själv.

Markunator behöver riktiga vänner, som får honom att känna sig mindre avvikande. Vi behöver alla bli accepterade. Det är tydligen så att de som far mest illa på internet är aspiesar för alla verkar tycka att det är okey att bete sig illa mot aspiesar. Den här tråden sänker Markunator. Även om folk vill väl så har den inte bidragit till att göra hans situation bättre alls. Tvärtom.
Återigen utgår du felaktigt från att TV-bilden av aspare stämmer. Det är inte alls så att alla med AS ogillar beröring, och det finns även de som ogillar beröring generellt men inte i alla lägen. Däremot är de ofta så socialt awkward så det har svårt för det sociala samspelet som kommer med beröring. När förväntas den? När förväntas den inte? Markus sa just gällande den där tjejen att han inte hade något problem med att röra henne (men hon verkade inte tycka att det skedde "naturligt"?). Lägg till att hon ju hade AS och uppenbarligen ville bli rörd på.

Om du läser tråden så ser du att Markus själv varit väldigt inne på sex, men att vi, du, jag, med flera, hela tiden försökt tjata om alla andra saker. Det är där vi hela tiden försökt övertyga honom om att det är alla andra saker som är så himla viktiga. Det är inte han som har snackat om att han ska ha massa vänner etc, det är vi. När han tagit upp det har det främst varit som ett verktyg att träffa tjejer via (och då att ha sex med). Det är snarare här vi har projicerat våra egna behov på honom. Jag tror fortfarande att alla dem sakerna stämmer i viss mån, men nu säger jag bara fuck it, vill snubben väldigt gärna ha sex inom kort så köp en prostituerad.
2017-07-07, 14:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Markus sa just gällande den där tjejen att han inte hade något problem med att röra henne (men hon verkade inte tycka att det skedde "naturligt"?). Lägg till att hon ju hade AS och uppenbarligen ville bli rörd på.
Det är skillnad på närhet och att ta sexuellt på någon.
2017-07-07, 15:59
Medlem
Har du fått något kärlek ännu? Dra ut och ragga varje helg, det är bara en tidsfråga tills du får någon.
2017-07-07, 16:25
Medlem
Citat:
Nu är det ju Markus som regelbundet talar om att ta livet av sig om han inte får sex, och då tycker jag att det är fullt rimligt att innan man börjar planera självmord testa sexköp.

vrf tror du han e kapabel att köpa sex då. finns ett idiom eller ordspråk, "bury a hooker in las vegas" lr ngt. ganska vanligt att horor t,.ex vägrar sex trots pengar och de slutar inte alltför ofta med sexköparen får damp o mördar henne.

de e ju mardrömscenariot. många fler sakrr kan gå snett när man köper hora

fast ah. du kommer ju med ett konkret förslag iaf.
2017-07-07, 16:36
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
vrf tror du han e kapabel att köpa sex då. finns ett idiom eller ordspråk, "bury a hooker in las vegas" lr ngt. ganska vanligt att horor t,.ex vägrar sex trots pengar och de slutar inte alltför ofta med sexköparen får damp o mördar henne.

de e ju mardrömscenariot. många fler sakrr kan gå snett när man köper hora

fast ah. du kommer ju med ett konkret förslag iaf.
Jag har inga egna erfarenheter av sexköp, men Markus är varken aggressiv, otrevlig eller ovårdad. Han är blyg och en smula socialt awkward (men inte så mycket som man kan tro). Det kan ju knappast vara ovanligt med den typen kunder, eller?

Prostitutionsmord är väl ovanligt i Sverige, känner inte till något de senaste åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in