Åh, jag önskar att jag kunde säga att det löser sig, men tyvärr är det ungefär så livet ser ut. Det är kanske ingen behaglig insikt, men den är nödvändig.
De enda förändringarna som blir av är de du själv skapar, och det finns tyvärr inga genvägar där du bara behöver lägga första stenen och vänta på att allt annat ska falla på plats. Jag tror jag sa det innan du flyttade, du kommer inte plötsligt bli självständig eller attraktiv för kvinnor bara för att du får en egen lägenhet, men det har varit ett viktigt steg på vägen. Om du bygger vidare härifrån kommer du märka att inte heller nästa bit är hela lösningen, utan saker kommer ändå fortsätta ungefär som förut. Du kan antingen acceptera det och fortsätta kämpa, förändra en liten sak i taget, träna och utvecklas över flera års tid - eller ge upp.
De enda förändringarna som blir av är de du själv skapar, och det finns tyvärr inga genvägar där du bara behöver lägga första stenen och vänta på att allt annat ska falla på plats. Jag tror jag sa det innan du flyttade, du kommer inte plötsligt bli självständig eller attraktiv för kvinnor bara för att du får en egen lägenhet, men det har varit ett viktigt steg på vägen. Om du bygger vidare härifrån kommer du märka att inte heller nästa bit är hela lösningen, utan saker kommer ändå fortsätta ungefär som förut. Du kan antingen acceptera det och fortsätta kämpa, förändra en liten sak i taget, träna och utvecklas över flera års tid - eller ge upp.
Citat:
Det är ändå inte så illa som jag befarade, även om jag förstår att det kan kännas som väldigt sällan för någon som är van vid att bo med föräldrarna. Att ha någon form av sysselsättning så att du kommer ut och träffar människor i vardagen skulle dock göra mycket för dig.
Träffar mina föräldrar (min mamma i alla fall) typ en gång i veckan, min(a) kusin(er) ungefär en gång varannan vecka (kanske lite oftare), och i stort sett ingen annan, nånsin.
Citat:
Det känns ändå som att du har en tydlig bild av hur du vill att det ska gå, och att du lyckats sätta upp ett mål och en plan för att nå dit. Att du nu försöker är det viktigaste, även om du inte följer planen till punkt och pricka. Försök att sätta upp flera sådana här mål i framtiden och sträva efter dem istället för att sitta med telefonen dagarna i ända.
Fyra gånger, fast jag har inte alltid lyckats köra så många gånger per vecka sen jag fick schemat. Nej, inga framsteg hittills, men för det första har jag precis börjat och för det andra har jag inte riktigt ätit rätt heller...
Citat:
I call bullshit. Att det existerar ett val mellan att ta sitt liv och köpa sex är en falsk premiss, det går precis lika bra att göra båda eller ingendera, och jag har väldigt svårt att tro att TS:s psykiska problematik skulle lösas av att han gick till en hora. Jag har också väldigt svårt att tänka mig att särskilt många kvinnor skulle betrakta det där som en acceptabel ursäkt för att köpa sex.
Vid valet av att ta mitt liv eller köpa sex så hade jag köpt sex.
[...]
Edit: Har för övrigt diskuterat frågan med oskulder som är en bit över 20 med diverse kvinnor. Även feministiska sådana som i vanliga fall är emot sexköp. De flesta menar att det ska fortsätta vara olagligt, men har full förståelse och ser inget moraliskt problem med att personer i din sits i de här fallen bryter mot lagen.
[...]
Edit: Har för övrigt diskuterat frågan med oskulder som är en bit över 20 med diverse kvinnor. Även feministiska sådana som i vanliga fall är emot sexköp. De flesta menar att det ska fortsätta vara olagligt, men har full förståelse och ser inget moraliskt problem med att personer i din sits i de här fallen bryter mot lagen.