Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Du är medlem i Svenska Kyrkan om du inte själv har gått ur. Du behöver inte gå bara till din egen församling heller, förresten; du kan gå till vilken kyrka du vill i hela Uppsala stift.
Jag
har gått ur. För ett tag sen.
Citat:
Angående att våga dricka öl, så pröva ensam hemma där du inte KAN göra bort dig. Börja med att dricka en lättöl lite långsamt, och se vad som händer. En annan dag testar du att dricka en folköl. Senare vågar du kanske avancera till att dricka en starköl (men då måste du gå till Systemet och köpa den).
Okej: hemma, först lättöl, sen folköl, sen starköl.
Citat:
När du har sett hur du reagerar på dessa olika styrkor, så vet du ju vad du har att hålla dig till på krogen. Alltså hur stor öl och vilken styrka du kan beställa in, för att vara helt säker på att inte bli för påverkad.
Nej, jag vet inte om jag kommer att veta det, faktiskt. Efter att bara ha druckit
en lättöl,
en folköl och
en starköl. Menade du kanske att jag borde dricka fler än så? Är det de enda tre styrkorna på öl som finns?
Citat:
Ursprungligen postat av
syntaxxxerror
Den dagen då du själv klarar av att planera en resa, boka en biljett, sätta dig på ett tåg och kliva av på rätt hållplats, så är du välkommen att ta en öl med mig.
Det måste jag tacka nej till, tyvärr.
Citat:
Jag tror att du har missförstått något här. Det är kalorier du ska räkna och kolhydrater du ska se upp med, inte proteiner.
Jag har inte missförstått någonting alls. Jag frågade vilken andel av min dagliga diet som ska utgöras av kolhydrater, protein och fett!
Citat:
Räkna ut (googla) vad du har för dagsbehov, vilket är baserat på din vikt, och använd appen till att hålla koll på hur mycket proteiner du får i dig per dag.
Jag vet vad mitt dagsbehov är. Jag vet att jag måste äta mellan 1 750 och 1 850 kalorier per dag, sex dagar i veckan, om jag ska gå ner i vikt. Men varför ska jag hålla koll på hur mycket proteiner jag får i mig? Jag vet ju inte ens hur mycket protein jag ska äta!
Alltså, jag har försökt googla på det, men jag vet fortfarande inte vad som är rätt. Jag tror t.ex. inte att jag kan äta 170 g protein per dag...
Citat:
Diet eller ej, du har fortfarande samma näringsbehov som tidigare. Det du ska minska är det totala kaloriintaget per dag.
Näringsintaget kan ju inte förbli detsamma om inte mitt kaloriintag gör det! Alltså, jag fattar verkligen ingenting alls nu...
Citat:
Vad väger du nu och vilket kaloriintag ligger du på?
Sist jag vägde mig så vägde jag 85 kg (jag har gått upp, främst p.g.a. att jag inte har kunnat gå till gymmet p.g.a. mina operationer; i mitten på mars kan jag börja med det igen) och jag ligger på kaloriintaget 1 750 kalorier per dag (utom lördag). Det är inte alltid det går så bra för mig att hålla mig till den mängden, dock...
Citat:
Suck. Varför? Om vi nu ska hjälpa dig att gå ner i vikt så måste vi ha något att gå efter. Du behöver inte skriva ner exakt på grammet vad du äter, utan det räcker med måltiderna spaltade efter frukost/lunch/mellanmål/middag.
Hmm, jag vet inte om det kan gå
den här veckan... Kanske nästa. Den här veckan har inte precis varit idealet hittills, men vi får se!
Citat:
Du har själv sagt vid upprepade tillfällen att du inte kan något om matlagning, att det är din mamma som står för merparten av den, och att du aldrig handlar (annat än godis och snask) i matbutiker, så vem skulle annars vara strategen bakom dieten?
Jag förstår inte vad du menar här. Jag handlar visst (sluta för helvete att ljuga om mig) och jag kan laga
en del maträtter, men min mamma lagar majoriteten av maten.
Citat:
Eller har du äntligen fått ändan ur vagnen och lärt dig planera måltider, inköp och att laga mat efter recept?
Jag förstår inte vad du menar med detta.
Citat:
Det har aldrig slagit dig att informationen finns en googling bort?
Vad fan ska jag googla på, då?
Citat:
Kanon! Använder du den dagligen? Väger du allt och för in i appen?
Ja och ja.
Citat:
Inte med den inställningen, nej.
Jag kan inte.
Citat:
Skaffa en riktig väska.
Nej.
Citat:
Jag kan inte med ord beskriva hur din nuvarande situation med dina föräldrar bromsar din personliga utveckling.
Du kanske inte vet så mycket som du tror. Jag kanske har gett dig fel information.
Citat:
Så att jag inte har missförstått något så spaltar jag upp det som kommit fram om din ekonomi hittills:
Nej nej nej nej nej nej NEJ. Jag har redan varit
mycket tydlig med att jag inte tänker prata om min ekonomi i den här tråden något mer. Moving on:
Citat:
Som första steg så kan du börja med att berätta att du ska ut, men inte var. Säg att dom kan nå dig på mobilen om det är akut (dom ska inte ringa och förhöra dig om varje steg du tar), men inte annars.
Okej, tack! Det kan jag göra.
Du behöver ombyten för en vecka i alla fall, för det är väl med det mellanrummet du tvättar?
Citat:
Några exempel: skor, bälten, väskor, handskar, halsdukar, hängslen, armbandsur, slipsar, manschettknappar, näsdukar, plånbok, etc. Vissa exempel är överkurs, men jag vill påvisa variationen som finns. Undvik dock smycken. Det ser för jävligt ut på män.
Tack! Jag har redan ett par av de där sakerna (skärp, armbandsur), men några andra av dem kan jag nog köpa. Bl.a. hittade jag nyligen en fin plånbok i en klädbutik som intresserade mig. Finare än min nuvarande i alla fall.
Citat:
Var inte så rigid. Det kommer snart en ny vinter.
Okej. Då köper jag den
då!
Citat:
Kan du försöka se nyttan i att köpa halsduken i syfte att träna på följande kognitiva moment:
1. Ta tåget till köpcentrumet i Solna - utan sällskap.
2. Gå runt i klädbutiker tills du hittar ett sortiment du gillar.
2. Gå till butikens avdelning för accessoarer.
3. Välja ut en halsduk.
4. Betala, utan mammas hjälp.
5. Ta tåget hem.
1. Kan jag klara av. Jag har åkt tåg till Stockholm själv en gång nu. Ska åka dit igen och hälsa på min kusin.
2. Det kan jag göra och har i stort sett redan gjort det.
3-4. Kan jag också redan göra.
5. Har redan gjort. Har redan köpt några kläder själv.
6. Har jag också redan gjort.
Men om jag ska köpa kläder så gör jag det i Uppsala, såvida jag inte redan är i Stockholm eller Solna.
Citat:
Herregud. Gör du någonsin något utan dina föräldrars hjälp?
Ja, men de var där när jag hade opererat ögat och därför hjälpte de mig. Jag litar förresten inte på min egen åsikt om vad som är snyggt i andras ögon när det kommer till många saker.
Citat:
Din självömkan och ynklighet är både omanlig och patetisk.
Vad har det att göra med nåt jag skrev i det inlägget?
Citat:
Du måste träna på att inte älta gamla oförätter intill döddagar och lära dig släppa saker istället för att älta på.
Jag ältar inte, det var du som började snacka om det igen! Jag vill inte prata om det mer, så om du slutar ta upp det så är vi klara med det.
Citat:
Att du är deprimerad är ingen ursäkt för att kalla någon bitch, satmara, slyna, skata, och all annan skit du kallat mig.
Nä nä, men de hånfulla, sårande saker du sa till mig (och
fortsätter säga till mig i nästan varje inlägg) är helt okej, tydligen...
Citat:
Jag kan ta det, men jag blir konfunderad över hur det ska gå för dig irl när du skaffar vänner/arbetskarater/studiekamrater och applicerar samma beteende där. Brukar du tappa humöret hemma? Är det mycket bråk och konflikter med dina föräldrar? Hur hanterar du det?
Definiera "brukar" och "mycket". Jag förstår heller inte den sista frågan.
Citat:
Mitt intryck är att du är otroligt lättkränkt, lättirriterad, stingslig och barnslig i ditt sätt att besvara folk när du tappar humöret, vilket händer alldeles för ofta här.
Kanske.
Eller så kanske du inte inser att det är du och ditt beteende mot mig som är problemet, i alla far när det gäller dig och mig.
Citat:
Det beskrev jag i inlägget innan detta. Scrolla tillbaka.
Okej, så du menar alltså att jag inte har följande egenskaper:
Citat:
självständighet, nyfikenhet på livet och andra människor, lite äventyrlig ådra, humor, framtidsplaner, intressen/hobbies (ej gaming...), etc.
Självständighet kan jag hålla med om, men inte resten. Kan du förklara varför du tror att jag måste bättra på de sakerna?