Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Jag kan inte göra det den här gången. Jag ska däremot vara väldigt uppmärksam på vart vi går nånstans, så att jag kanske kan klara av det själv nästa gång jag besöker henne.
Det har inte att göra med att jag är lat (den här gången). Det har att göra med att jag är rädd för att gå vilse...
Från en aspie till en annan; Varför tror du att du skulle gå vilse? Din kusin kan väl ändå ge dig stationsnamnen? Då är det ju verkligen bara att läsa och följa. Och sen när du kommer fram knappar du in adressen på Google maps och läser av vad den säger. Easy peasy

Och vad skulle det göra om du gick vilse, på riktigt? Det är inte som att gå vilse är synonymt med att ramla i ett vattenhål och hittas död 4 veckor senare (vilket troligen inte hade hänt med tanke på hur hårt grepp dina föräldrar har).
Går du vilse så är det ju bara att fråga om vägen? Du kan väl ändå prata med folk förmodar jag om formella saker (Hej, var ligger <plats>?)?
Jag gick vilse i The Bronx i New York i somras. Då pratar vi att jag lyckades trassla in mig i riktigt tuffa områden där man såg knarkargäng hänga och där man absolut inte ska hänga om kvällarna.
Klarar jag att ta mig därifrån dit jag skulle helskinnad (folket var trevligare än atmosfären

) så kan du väl ta dig igenom Tyresöområdet som jag misstänker är ett mycket trevligare område än vad The Bronx.
Det är ju just de gångerna man går helt åt helsike fel som man får intressanta historier att berätta om, fö.