2017-02-06, 22:44
Medlem
Citat:
Skämtar du? Hur fan är dessa två saker ens det minsta jämförbara?!

Det är jämförbart. Du träffar främlingar som du fick kontakt med på nätet.

Citat:
Därför att jag är en ung man.

Så länge de inte är överdrivet överviktiga så kan det vara rätt trevligt. Sen kanske det hade varit lite pinsamt om du dansat med en fin jämnårig tjej och du fick råbånge.

Citat:
Men det tänker jag göra i alla fall. 18 till 28 (kanske 30), inte mer. Punkt slut.

Majoriteten av människor gifter sig inte med personen de förlora sin oskuld till.

Ditt främsta mål just nu är att förlora oskulden. Kvittar väl om 65-åriga Edit tar den eller 19-åriga Julia.
Så länge du inte gifter dig med 65-åriga Edit så ser jag inga problem med det.
Eller är det viktigt för dig vem som tar din oskuld?
Glöm inte detta, kuken har inga ögon.

Citat:
Fel. Det är deras utseende. Jag tänder inte alls på "mogna damer".

Mogna damer kan se riktigt bra ut. Men när man säger "mogna damer" så brukar man inte syfta på Pamela Anderson utan kanske mammas kompis med de stora silikonbrösten.

Citat:
Wow...det där var riktigt sexistisk jävla smörja. Hädanefter blir jag nog tvungen att ta alla dina råd med en rejäl nypa salt, är jag rädd...

Varför är han sexistisk? Han har ju rätt.

Citat:
Hon behöver inte vara svensk, nej. Absolut inte. Men hon måste troligvis vara i Sverige.

Du har sagt innan att du absolut inte ska åka utomlands för att förlora oskulden så det hela ska ju ske på svensk mark enligt dig, och då kommer hon troligtvis vara svensk också.

Citat:
Hon sa att hon skulle hänga med några i sin studentkorridor. (Vad är det för nåt, förresten? Måste man bo på campus när man pluggar ett heltidsprogram, eller?)

Dessutom sa hon att hon aldrig har gått till Uppsalingo förut och att hon har för mycket att göra i veckorna.

En annan tjej, som jag har träffat på Uppsalingo, sa att hon kanske kunde komma.

Det är ett ställe som studenter kan hyra boende på och bo under sina studier.
Man måste inte men det är kanske en bättre idé från ett ekonomiskt perspektiv.

Jaha. Men då kommer du troligtvis inte se henne där de närmsta veckorna.

Det är bra. Om denna tjejen nu passar dina kriterier för vem som ska få ta din jungfrudom så lägg in en stöt.

Citat:
Ja (men det finns svenska kvinnor där också). Jag har lyckats prata med (och i vissa fall även bli Facebookvän med) tjejer (och killar) från Spanien, Peru, Paraguay, Tyskland, Kina, Japan och Sydkorea.

Okej. Jag förmodar att dessa personer har åkt tillbaka till sina hemländer nu?

Citat:
Jag tror inte att det kan gå, i alla fall... Måste prata med dem först.

Va?

Citat:
Hur flörtar jag med henne? Vad säger jag? Vad gör jag?

Titta damen i ögonen. Ge henne några komplimanger om hennes personlighet och/eller utseende.

Citat:
Dock så kan jag inte riktigt hitta de relevanta inläggen, ens om jag söker på "Tinder" här i tråden.

Det var ju någon som la upp det igen för inte så länge sedan.

Citat:
Wow...det där var också ganska jävla sexistiskt.

Det är inte nödvändigtvis sexistiskt. Jag bryr mig faktiskt inte. Svenska kvinnor är värdelösa och det är min åsikt.

Citat:
Japp. Varenda en. Ingen har nånsin erbjudit sig att bli min Facebookvän i hela mitt liv.

För att jag är en värdelös skit.

Det är inte viktigt vem som lägger till vem. Lägg inte så stor vikt vid det. Killar ska ju ta kommandot även i Sverige.

Citat:
MRA-idioterna gör inte ett skit för att rättfärdiga det. Deras s.k. "rörelse" (HA!) handlar inte och har aldrig handlat om mäns rättigheter - bara om hat av kvinnor och i synnerhet av feminister.

Kan man inte säga samma sak om dagens feminism? Den stora skillnaden är väl att feminism bildades för att damerna ville ha rösträtt och lika löner för lika mycket utfört jobb, usw.
Majoriteten av feminister skiter i kvinnor som bor i u-länder. Så jävla bra är de ju inte.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-06 kl. 22:49.
2017-02-06, 22:54
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator

Skämtar du? Hur fan är dessa två saker ens det minsta jämförbara?!
Helt riktigt. Det är läskigare att ha sex med en okänd person.

Citat:
Därför att jag är en ung man.
Äh, bjud på dig själv. Vidare charmar man tanter ungefär lika dant som man charmar flickor så det är bra träning.

Citat:
Men det tänker jag göra i alla fall. 18 till 28 (kanske 30), inte mer. Punkt slut.
Jag har legat med en tjej som vid tillfällen var 30. Måste säga att det rent fysiskt inte skilde sig mot att ligga med någon som var 20. Över 30 har jag inte varit med om men finns väl en och annan på 40+ som man under rätt omständigheter hade kunnat ligga med. Ligg är ligg, var inte så kräsen. Ingen säger att du ska träffa någon som är 55.

Citat:
Fel. Det är deras utseende. Jag tänder inte alls på "mogna damer".
Så om du fick chansen hade du inte legat med Kate Winslet?

Citat:
Wow...det där var riktigt sexistisk jävla smörja. Hädanefter blir jag nog tvungen att ta alla dina råd med en rejäl nypa salt, är jag rädd...
Äh, folk vill ha olika saker. Själv stör jag mig något oerhört på kvinnor som är för underordnade. Att svenska kvinnor inte är fostrade till att vara lika underordnade som kvinnor är i många andra kulturer är ett faktum. Att det inte passar alla män (eller alla kvinnor för den delen) är inte så konstigt.

Citat:
Hon sa att hon skulle hänga med några i sin studentkorridor. (Vad är det för nåt, förresten? Måste man bo på campus när man pluggar ett heltidsprogram, eller?)
http://lmgtfy.com/?q=Studentkorridor

Citat:
Dessutom sa hon att hon aldrig har gått till Uppsalingo förut och att hon har för mycket att göra i veckorna.
Hon vill inte träffa dig, skriv inte mer.

Citat:
En annan tjej, som jag har träffat på Uppsalingo, sa att hon kanske kunde komma.
Då vet du, tjata inte, hör inte av dig igen. Om du träffar henne där kan du snacka lite med henne och beroende på hur det går kan du försöka få igång en chatt.

Citat:
Hur flörtar jag med henne? Vad säger jag? Vad gör jag?
Inte för att jag tror att du kommer läsa den (du kommer sätta den som bokmärke eller liknande och sen inte läsa), meeeen http://www.wikihow.com/Flirt
Citat:

Okej, jag ska försöka bli bättre på den här punkten - men du måste fatta att mycket av det här är rätt så läskigt för mig!
Att du tycker att något är läskigt påverkar inte verkligheten. Den bara är. Istället för att tänka "jag kan inte det där" så ska du tänka "det där ska jag lära mig" eller "det där ska jag testa".

Citat:
Hur får jag henne att bli mer kvinnlig, då?
Genom att uppträda som en man och behandla henne som en kvinna.

Citat:
Hur är jag inte manlig? Vad är det som är omanligt med mig?
Utöver massa praktiska saker som att du inte kan ta hand om dig själv så är hela din inställning omanlig. En man som har ett uppdrag kommer inte avskräckas för att han kanske råkar småvända på dygnet och får vara trött en måndag. Han är inte rädd för att råka ha tråkigt och går inte runt och oroar sig för att bli rånad hela jävla tiden.

Citat:
Okej, så i den här metaforen: hur tränar jag för att bli "stark nog"?
Till att börja med släpper du kärringattityden och ditt ständiga jävla krav på att det ska "vara värt" hela tiden. Bli en yes-man.

Citat:
Vilket innebär att...?
Att kvinnan inte ska ta hand om dig?

Citat:
Så hur är jag en manlig man som får henne att känna sig kvinnlig?
Sluta upp med ditt kärringtrams till att börja med. Hur ska någon kunna känna sig trygg med dig när du är rädd för din egen skugga? Sluta undvika psykiska och fysiska utmaningar. En karl gnäller inte över att det var såååååå fysiskt utmattande att jobba på biltema i 4h. Det är BARA tjejer som håller på så. En man håller inte heller på och dividerar om att han MAX kan vara ute till 12 en fredag för annars kanske han råkat vända på dygnet och bara får 6h sömn på natten mellan söndag och måndag. Och? 6h sömn dör man inte av.

Citat:
Jag kan/skulle kunna klara av i stort sett alla de där sakerna. Även om jag inte kunde det så skulle jag kunna googla på det. Det är främst bara det att jag eftersom jag har bott hos mina föräldrar hela mitt liv så har jag inte behövt klara av de här sakerna själv.
Du kunde inte googla upp vad en studentkorridor var eller hur man betalade en räkning. Alternativet är att du kan men är lat. Lathet är också omanligt.
Citat:

Den är väl okej, antar jag. Jag vet inte hur jag ser på honom. Jag antar väl att jag inte ser honom som nån som jag kan prata med lika mycket som min mamma, eftersom hon är mycket mer tålmodig och förstående och inte alls blir arg lika lätt. Jag har alltid stått närmare min mamma än min pappa. Dessutom har jag nästan ingenting gemensamt med min pappa.
Vad blir han arg på?

Citat:
JAG KAN INTE GÖRA SÅNT MED MINA KUSINER!
För att?

Citat:
För att jag är en värdelös skit.
Du är inte mer värdelös än du gör dig.

Citat:
Så att jag inte vill vara ute till fucking TRE så innebär det att jag inte vill vara ute efter åtta? Got it.
Din inställning får det att låta som det. Du har inte ens varit där, du har inte ens upplevt om det var ett problem eller inte men ändå börjar du likt en gammal kärring dra upp massa jävla problem du inte ens haft.

Citat:
Jag skulle offra min nattsömn och vända på dygnet utan att få någonting i utbyte. Jag skulle ju ändå inte ha en jävla aning om vad jag skulle göra, så vad fan vore poängen?
T.
R.
Ä.
N.
A.

Citat:
Oj, tack! Nu blev det mycket lättare att komma på saker att prata om!
Jag har skickat länkar till dig om small talk. Om du skiter att läsa så är det ditt fel.

Citat:
Jag kan inte hjälpa att jag lätt blir generad och inte klarar av ögonkontakten. Jag kan inte hjälpa att jag tycker det är obehagligt!
Träna bort det. Så.

Citat:
Vad ända in i jävla helvete är det du snackar om?! Jag har inte sagt någonting som antyder att jag inte tycker om dem, att de inte är mina vänner eller att de inte vill hjälpa mig!
Bra, då kan de hjälpa dig.
2017-02-06, 22:56
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag kan inte.
Kan jag kan alla, och då menar jag fan alla
2017-02-07, 09:07
Medlem
En enkel fråga, i vilket scenario tänker du själv Markus att du kommer att få ligga? Hur och var har ni träffats och vad hände som ledde till sex?
2017-02-07, 16:40
Medlem
I går skulle jag ha träffat min psykolog för första gången, men hon var hemma med sjukt barn. Hon ska kontakta mig igen.

Jag har slutat på Biltema. Det gick inte mer helt enkelt. Jag har fått lite mer erfarenhet, dock.

I kväll börjar salsan. I morgon börjar Uppsalingo - och så får jag träffa min boendestödjare för första gången.

Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Du får gärna förklara varför de inte är jämförbara.

Men jag ska ju träffa en främling från nätet: Imiron!

Jag tänker bara inte åka till Tyskland.

Och jag kan inte förklara varför de inte är jämförbara. De bara är inte det.

Citat:
En studentkorridor är en korridor längs vilken s.k. studentbostäder är belägna. Vanligt förekommande i Sveriges studentstäder.

Okej, fast man behöver inte bo i en fast man pluggar på heltid?

Citat:
Nja... Alltså, grejen är väl att du skall få henne att känna sig kvinnlig?

Ja, det var det jag menade. Jag skrev fel.

Citat:
Jag har för mig att det finns en jättetråd nånstans som handlar om just det...

Ja, och jag har gjort flera av de sakerna som beskrivs i den här tråden! Det räcker bara inte! Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för att bli en person som folk faktiskt vill vara med.

Citat:
Stor, stark, vuxen, beslutsför, stark sexuell drive, flöda av bekräftelse men samtidigt visa att inget av det uppräknade är särskilt viktigt för dig... Det är med andra ord inte så lätt.

Inte en chans att jag nånsin kommer att kunna bli allt det där. Betyder det att det är kört?

Citat:
Det är verkligen sorgligt att läsa detta. Jag blir ledsen och berörd.

Alltså...jag har ju inte träffat många människor, så det är väl också en förklaring, antar jag...men är det verkligen så konstigt att inget har erbjudit det?

Citat:
Nej, det är du verkligen inte! Men du downplayar dig själv. Det är fullt begripligt, du är ju deprimerad, så reaktionen är fullt mänsklig. Men det underlättar inte din strävan efter förändring.

Vad menar du med att jag "downplayar mig själv"? Vad ska jag göra åt det?

Citat:
Poängen är väl i korthet följande: Om man vill träffa nya kvinnor att ha sex med måste man vistas i de miljöer på de tider där sådana kvinnor visar sig tillgängliga. Hur skall man kunna få sex om man inte exponerar sig för möjligheten att få det?

Okej, jag får väl gå dit och fråga om det, då.

Citat:
Bra. Släpp det där med MRA. Det handlar om bitterhet och hopplöshet upphöjda till norm. Det handlar om identitet genom misslyckande. Spola. Glöm.

Vad menar du med "släpp det där med MRA"? Det var inte jag som snackade om det!

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det är jämförbart. Du träffar främlingar som du fick kontakt med på nätet.

Nej, det är det inte. För om jag ska träffa dig så måste jag åka till Tyskland. Det är skillnaden, och det kommer inte att hända. Sorry!

Citat:
Så länge de inte är överdrivet överviktiga så kan det vara rätt trevligt. Sen kanske det hade varit lite pinsamt om du dansat med en fin jämnårig tjej och du fick råbånge.

Jag dansade med flera fina jämnåriga tjejer, men jag fick inte "råbånge" eftersom jag var för koncentrerad på stegen. Men nog var det trevligt alltid!

Tyvärr så tycker jag fortfarande inte att de flesta medelålders kvinnor är attraktiva.

Citat:
Majoriteten av människor gifter sig inte med personen de förlora sin oskuld till.

När fan sa jag något om giftermål? Vad är din poäng?

Citat:
Ditt främsta mål just nu är att förlora oskulden. Kvittar väl om 65-åriga Edit tar den eller 19-åriga Julia.

Jo, det gör det, för jag vill inte ligga med 65-åriga Edit!

Citat:
Så länge du inte gifter dig med 65-åriga Edit så ser jag inga problem med det.

Men det gör jag - och jag har redan förklarat detta.

Citat:
Eller är det viktigt för dig vem som tar din oskuld?

Nej, men det måste vara någon som jag åtminstone tycker är hyfsat attraktiv - och helst någon ganska ung också.

Citat:
Glöm inte detta, kuken har inga ögon.

Men det har jag.

Citat:
Varför är han sexistisk? Han har ju rätt.

Nope!

Citat:
Du har sagt innan att du absolut inte ska åka utomlands för att förlora oskulden så det hela ska ju ske på svensk mark enligt dig, och då kommer hon troligtvis vara svensk också.

Troligtvis, ja - men inte helt säkert. Jag kan inte åka utomlands själv för att mista oskulden; det funkar inte så.

Citat:
Det är ett ställe som studenter kan hyra boende på och bo under sina studier. Man måste inte men det är kanske en bättre idé från ett ekonomiskt perspektiv.

Jag hade dock tänkt bo i en vanlig lägenhet. Det funkar väl också, va?

Citat:
Jaha. Men då kommer du troligtvis inte se henne där de närmsta veckorna.

Säg inte det! Vi kanske ses på nåt evenemang - fast visst, det kanske inte blir under de närmsta veckorna.

Citat:
Det är bra. Om denna tjejen nu passar dina kriterier för vem som ska få ta din jungfrudom så lägg in en stöt.

Jo, nog passar hon dem, alltid - men hur gör jag för att "lägga in en stöt"? Vad skulle du rekommendera?

Citat:
Okej. Jag förmodar att dessa personer har åkt tillbaka till sina hemländer nu?

De flesta av dem har nog det, ja. (Skulle jag tippa på, i alla fall; jag vet att några av dem har det.)

Citat:
Va?

Vadå "va"?

Citat:
Titta damen i ögonen. Ge henne några komplimanger om hennes personlighet och/eller utseende.

Hmm, Alla får ligga hade flera tips om vilka sorts komplimanger man ska ge. Bl.a. så avrådde den från att ge komplimanger om utseendet... Jag har skrivit ner en massa av tipsen i boken, men jag kan inte komma ihåg alla utantill.

Citat:
Det var ju någon som la upp det igen för inte så länge sedan.

Vem, var och när?

Citat:
Det är inte nödvändigtvis sexistiskt. Jag bryr mig faktiskt inte. Svenska kvinnor är värdelösa och det är min åsikt.

Nä, jag fattar att du inte bryr dig.

Det gör det inte mindre sexistiskt, dock.

Citat:
Det är inte viktigt vem som lägger till vem. Lägg inte så stor vikt vid det. Killar ska ju ta kommandot även i Sverige.

Min kusin sa nåt liknande i går. Jag hoppas det stämmer.

Citat:
Kan man inte säga samma sak om dagens feminism?

Nej.

Citat:
Majoriteten av feminister skiter i kvinnor som bor i u-länder. Så jävla bra är de ju inte.

Det är inte det att de "skiter" i dem, det är det att det är lättare att förändra saker på hemmafronten än i ett annat land. Förresten så vet du väl att det finns feminister som bor i U-länder också, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Helt riktigt. Det är läskigare att ha sex med en okänd person.

Hon hade inte varit helt okänd.

Citat:
Äh, bjud på dig själv. Vidare charmar man tanter ungefär lika dant som man charmar flickor så det är bra träning.

Finns inte en chans att jag flörtar med tanter. Inte en enda.

Citat:
Så om du fick chansen hade du inte legat med Kate Winslet?

Jo, det hade jag. Jag sa inte att jag snackade om alla medelålders kvinnor, bara de flesta. F.ö. handlar det inte om att "få chansen", det handlar om vad jag ska sikta på - och jag tänker sikta på yngre kvinnor.

Citat:
Hon vill inte träffa dig, skriv inte mer.

Hur kan du veta det? Vi har bara träffats en gång och då kom vi väldigt bra överens!

Citat:
Då vet du, tjata inte, hör inte av dig igen. Om du träffar henne där kan du snacka lite med henne och beroende på hur det går kan du försöka få igång en chatt.

Vad menar du med "få igång en chatt"?

Citat:
Inte för att jag tror att du kommer läsa den (du kommer sätta den som bokmärke eller liknande och sen inte läsa), meeeen http://www.wikihow.com/Flirt

Jag kommer att läsa den, och allt annat också - men det innebär inte att jag kommer att läsa den med en gång.

Citat:
Genom att uppträda som en man och behandla henne som en kvinna.

Det där betyder ingenting. Du hade lika gärna kunnat strunta i att säga något på den punkten.

Citat:
Du kunde inte googla upp vad en studentkorridor var eller hur man betalade en räkning. Alternativet är att du kan men är lat. Lathet är också omanligt.

Nej, alternativet är att jag inte kom att tänka på det, helt enkelt.

Citat:
Vad blir han arg på?

Vi missförstår och irriterar oss ofta på varandra, han och jag.

Citat:
För att?

För att jag inte kan det. Det kommer inte att hända. Du måste acceptera att jag inte har den sortens relation med min släkt.

Citat:
T.
R.
Ä.
N.
A.

H.
U.
R?

Citat:
Jag har skickat länkar till dig om small talk. Om du skiter att läsa så är det ditt fel.

Återigen: jag ska.

Citat:
Träna bort det. Så.

Okej, jag ska tänka på att se folk i ögonen. Återigen: vanligtvis inte ett problem när jag försöker lära känna jämnåriga.

Citat:
Bra, då kan de hjälpa dig.

Nej, det kan de inte; inte på det sättet. Jag tänker inte ragga tillsammans med mina kusiner, absolut inte. Du måste acceptera att detta inte är ett alternativ för mig, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Kan jag kan alla, och då menar jag fan alla

Den där meningen var obegriplig.

Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
En enkel fråga, i vilket scenario tänker du själv Markus att du kommer att få ligga? Hur och var har ni träffats och vad hände som ledde till sex?

Vet inte. Att jag lär känna en tjej som jag lär känna på nåt evenemang, nån fritidsaktivitet eller nån fest, eller via ett universitetsprogram, och att vi går hem till henne och ligger. Alltså, jag vet inte...

Nåja. Nu ska jag strax gå till salsan, i alla fall.
2017-02-07, 17:13
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Men jag ska ju träffa en främling från nätet: Imiron!

Vad bra! Ett steg i rätt riktning, helt klart!

Citat:
Hmm, Alla får ligga hade flera tips om vilka sorts komplimanger man ska ge. Bl.a. så avrådde den från att ge komplimanger om utseendet... Jag har skrivit ner en massa av tipsen i boken, men jag kan inte komma ihåg alla utantill.

Generellt bör man inte ta teori på ett allt för stort allvar. Enligt min erfarenhet uppskattar kvinnor att få komplimanger för sitt utseende. Min älskarinna gillar det verkligen. Jag säger att hon ser sexig ut och ger henne komplimanger för hennes röv som jag inte kan hålla mina händer borta från när vi ses . Hon verkar ha kärat ner sig i mig redan, så uppenbarligen tycker hon om behandlingen hon får av den här mansgrisen.

Även när jag var och klippte mig för ett tag sedan och pratade litet med frisören sa jag att jag är förvånad över att hon inte har en man för att hon är jävligt snygg. Hon verkade uppskatta komplimangen.

Jag tror att en anledning till att det funkar att ge komplimanger för utseendet, är just för att man inte ska göra det enligt teorin. Utan man ska vara den ultimata gentlemannen, kunna tänka sig att umgås med tjejer bara som vänner och allt det där tramset. När någon sedan säger något "opassande" blir det per automatik mer intressant. Kvinnor vill faktiskt ha någon som knullar dem, inte någon fjant att diskutera veckans senaste skvaller med (de har redan sina tjejkompisar till det).

Kan för övrigt säga redan nu att du inte heller ska fråga en tjej om det är skönt eller hur hon vill ha det om du lyckas få henne i sängs, utan man ska bara ge dem en blandning av komplimanger och kommandon. De flesta tjejer tycker att det är avtändande med överflödig verbal kommunikation under sex och förväntar sig att du ska göra det skönt för dem ändå.
Senast redigerad av Roidbert 2017-02-07 kl. 17:18.
2017-02-07, 17:27
Medlem
snelhestens avatar
Feminismen snackar bl a om att "lösa upp normer" och att folk inte ska behöva vara fängslade inom bestämda könsroller, är detta något du tycker att du fått ta del av? 24 år och oskuld, och dina "enda" misstag är att råkar sakna en viss social kompetens, självständighet och självförtroende - alla egenskaper som tjejer också kan besitta och ändå ha ett attraktionsvärde. Det är mänskliga och helt vanliga tillkortakommanden (kanske inte lika vanligt att bo hemma som 24-åring dock), men i och med att du är man så fäller det dig i ditt strävande och du har hamnat i situationen du gjort.

Du om någon borde alltså kunna inse vilket skämt feminismen är då du just befinner dig på mottagarsidan av en sådan verklighet men om du inte tycker att det är värt att reflektera över så är det upp till dig. Kom bara ihåg att den rörelsen aldrig kommer att ha mäns intressen i åtanke.
2017-02-07, 20:12
Medlem
Jag gick på salsan, och det gick helt åt helvete. Jag klarade inte av det alls och kunde inte lära mig de sista stegen (lektionen varade i 55 minuter och jag var inte ens med de sista 15). Jag klarade inte av stegen, vilket innebär att jag inte kommer att klara av resten av lektionerna heller.

Nu i vår hade jag tänkt hålla på med: dans, kampsport, plugg och/eller praktik. Inte ett enda av dem har jag lyckats börja med. Jag kan ingenting. Ingenting alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Min älskarinna gillar det verkligen. Jag säger att hon ser sexig ut och ger henne komplimanger för hennes röv som jag inte kan hålla mina händer borta från när vi ses .

Hur fan är något av det här relevant för mig? Jag kan ju inte ens hitta någon att älska med!

Citat:
Hon verkar ha kärat ner sig i mig redan, så uppenbarligen tycker hon om behandlingen hon får av den här mansgrisen.

Det gör dig inte mindre mansgrisig, tyvärr.

Citat:
Jag tror att en anledning till att det funkar att ge komplimanger för utseendet, är just för att man inte ska göra det enligt teorin. Utan man ska vara den ultimata gentlemannen, kunna tänka sig att umgås med tjejer bara som vänner och allt det där tramset. När någon sedan säger något "opassande" blir det per automatik mer intressant. Kvinnor vill faktiskt ha någon som knullar dem, inte någon fjant att diskutera veckans senaste skvaller med (de har redan sina tjejkompisar till det).

Jag förstår inte vad i helvete det ens är du menar att jag ska göra.

Citat:
Kan för övrigt säga redan nu att du inte heller ska fråga en tjej om det är skönt eller hur hon vill ha det om du lyckas få henne i sängs, utan man ska bara ge dem en blandning av komplimanger och kommandon. De flesta tjejer tycker att det är avtändande med överflödig verbal kommunikation under sex och förväntar sig att du ska göra det skönt för dem ändå.

Ja, men det kommer jag ju ändå aldrig att lyckas med, så...

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Feminismen snackar bl a om att "lösa upp normer" och att folk inte ska behöva vara fängslade inom bestämda könsroller, är detta något du tycker att du fått ta del av?

Va?

Citat:
24 år och oskuld, och dina "enda" misstag är att råkar sakna en viss social kompetens, självständighet och självförtroende - alla egenskaper som tjejer också kan besitta och ändå ha ett attraktionsvärde.

Jag är 25 år, och dessutom förstår jag inte din poäng.

Citat:
Det är mänskliga och helt vanliga tillkortakommanden (kanske inte lika vanligt att bo hemma som 24-åring dock), men i och med att du är man så fäller det dig i ditt strävande och du har hamnat i situationen du gjort.

Jag förstår fortfarande inte din poäng. Det har ingenting att göra med att jag är man, det har att göra med att jag är värdelös!

Citat:
Du om någon borde alltså kunna inse vilket skämt feminismen är då du just befinner dig på mottagarsidan av en sådan verklighet men om du inte tycker att det är värt att reflektera över så är det upp till dig.

Det inser jag tyvärr inte. Inga av mina problem är feminismens fel. Eftersom jag inte är en MRA, så inser jag att mitt livs jävlighet beror helt och hållet på att jag suger, inte p.g.a. feminister!

Citat:
Kom bara ihåg att den rörelsen aldrig kommer att ha mäns intressen i åtanke.

Nej, självklart inte! Feminismen handlar om kvinnors rättigheter!
2017-02-07, 20:33
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Jag förstår fortfarande inte din poäng. Det har ingenting att göra med att jag är man, det har att göra med att jag är värdelös!

Det inser jag tyvärr inte. Inga av mina problem är feminismens fel. Eftersom jag inte är en MRA, så inser jag att mitt livs jävlighet beror helt och hållet på att jag suger, inte p.g.a. feminister!

Nej, självklart inte! Feminismen handlar om kvinnors rättigheter!

Självklart beror det på att du är man. Det beror på dig som person att du är oattraktiv, ja, men detta i sin tur platsar in i en större kontext där dina tillkortakommanden är attraktionskillers just för att du råkar vara man. Och dina problem är inte feminismens fel direkt av typen "rörelsen skapade min oattraktivitet" utan indirekt på så sätt att skiten de förespråkar ang. normupplösning inte har någon förankring i verkligheten. Dessa slutsatser behöver du knappast vara MRA för att kunna nå.

Kvinnors rättigheter, precis. Under sloganen "jämställdhet" där ordet per definition innefattar båda könen så är det i praktiken bara en särbehandlande kvinnorättsorganisation och därmed alltså inte heller någon fråga om jämställdhet.
2017-02-07, 20:49
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Citat:
En studentkorridor är en korridor längs vilken s.k. studentbostäder är belägna. Vanligt förekommande i Sveriges studentstäder.
Okej, fast man behöver inte bo i en fast man pluggar på heltid?
Det stämmer, man behöver varken bo i korridoren eller i de intilliggande bostäderna bara för att man pluggar på heltid. Verksamheten med studentbostäder drivs av studentkårerna, oberoende av universitetet. Det finns alltså inga tvingande kopplingar mellan typ av boende och möjligheten att bedriva heltidsstudier.

Citat:
Citat:
Jag har för mig att det finns en jättetråd nånstans som handlar om just det...
Ja, och jag har gjort flera av de sakerna som beskrivs i den här tråden! Det räcker bara inte! Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för att bli en person som folk faktiskt vill vara med.
Hmmm... Hur vet du att det inte räcker? Vänskap uppstår oberoende av hur många rutor på åtgärdslistan man har kryssat i. Vänskap uppstår till följd av att en ömsesidig önskan om kontakt och fördjupad relation etableras. Men för att det skall vara möjligt för de potentiella vännerna att över huvud taget veta att man är tillgänglig för vänskap måste man exponera sig och visa att man vill. Exponering i det här fallet kan uttryckas som (VARNING: matematik igen!) antalet människor man har träffat multiplicerat med den tid man har träffat dem. Det är ju bara ett drygt år sedan du försökte inleda dina försök till förändring. Det kanske krävs mer tid? Eller att du träffar fler människor?

Citat:
Citat:
Citat:
Så hur är jag en manlig man som får henne att känna sig kvinnlig?
Stor, stark, vuxen, beslutsför, stark sexuell drive, flöda av bekräftelse men samtidigt visa att inget av det uppräknade är särskilt viktigt för dig... Det är med andra ord inte så lätt.
Inte en chans att jag nånsin kommer att kunna bli allt det där. Betyder det att det är kört?
Nej, det betyder inte att det är kört. Mitt inlägg var ett svar på frågan "Så hur är jag en manlig man som får henne att känna sig kvinnlig?" Men därmed är det inte sagt att man endast kan ragga upp kvinnor genom att vara en manlig man som får dem att känna sig kvinnliga. Det underlättar förmodligen, men det är inte nödvändigt.

Citat:
Alltså...jag har ju inte träffat många människor, så det är väl också en förklaring, antar jag...men är det verkligen så konstigt att inget har erbjudit det?
Konstigt är det väl kanske inte. Men det känns sorgligt att vänskapsförfrågningarna bara går åt ett håll - även om det kanske är begripligt.

Citat:
Vad menar du med att jag "downplayar mig själv"? Vad ska jag göra åt det?
Att "downplaya sig själv" betyder att man "ställer sitt ljus under skäppan", alltså att man har en förklenande uppfattning om sig själv och att man förmedlar den framställningen. Vad skall man göra åt det? Well, jag skulle säga att man skall sluta ge uttryck för den uppfattningen. Man kan styra över hur man agerar och över vad man säger, även om man inte kan styra över det man känner. Jag skulle gissa att de flesta framgångsrika människor vi har runt omkring oss lever enligt måttot "fake it 'til you make it", vilket betyder att de för egen maskin lyckas boosta sitt självförtroende och självtillit. Jag tror med andra ord att man på sikt kan lyckas påverka sina känslor genom vad man ger uttryck för.

Citat:
Citat:
Poängen är väl i korthet följande: Om man vill träffa nya kvinnor att ha sex med måste man vistas i de miljöer på de tider där sådana kvinnor visar sig tillgängliga. Hur skall man kunna få sex om man inte exponerar sig för möjligheten att få det?
Okej, jag får väl gå dit och fråga om det, då.
Ja, varför inte? Det är något okonventionellt att fråga rakt på om en sån sak, och förmodligen kommer frågan att väcka viss bestörtning emellanåt. Å andra sidan, om träffsannolikheten så bara är en på hundra, så har den framfusiga strategin betydligt bättre förutsättningar att lyckas än de defensiva strategierna.

Citat:
Citat:
Jaså? För mig verkar det mest som att du försöker sälja mig en massa MRA-skit.
Vad menar du med "släpp det där med MRA"? Det var inte jag som snackade om det!
Well, well, desto bättre. Då är det redan släppt.
2017-02-07, 20:54
Medlem
Citat:
Jag har slutat på Biltema. Det gick inte mer helt enkelt. Jag har fått lite mer erfarenhet, dock.

I kväll börjar salsan. I morgon börjar Uppsalingo - och så får jag träffa min boendestödjare för första gången.

Varför slutade du på Biltema?

Hur gick det med salsan? Jag hoppas att det gick bra!

Citat:
Nej, det är det inte. För om jag ska träffa dig så måste jag åka till Tyskland. Det är skillnaden, och det kommer inte att hända. Sorry!

Det är lungt. Jag bryr mig inte så värst mycket. Jag försöker som sagt bara hjälpa dig. Om du vill eller inte är upp till dig.

Citat:
Jag dansade med flera fina jämnåriga tjejer, men jag fick inte "råbånge" eftersom jag var för koncentrerad på stegen. Men nog var det trevligt alltid!

Tyvärr så tycker jag fortfarande inte att de flesta medelålders kvinnor är attraktiva.

Det är ju bra. Någon tjej som gillade dig?

Så du tycker inte att Pamela Anderson är attraktiv eller åtminstone "knullbar"?

Citat:
När fan sa jag något om giftermål? Vad är din poäng?

Det har du aldrig sagt något om. Jag tog upp giftermål.
Poängen är att det är en engångsgrej. In, sprut och ut. Tar väl max 15 sekunder sen drar du hem med ett leende på läpparna.

Citat:
Jo, det gör det, för jag vill inte ligga med 65-åriga Edit!

Ligg inte med 65-åriga Edit då. Finns många attraktiva kvinnor på 35+.

Citat:
Nej, men det måste vara någon som jag åtminstone tycker är hyfsat attraktiv - och helst någon ganska ung också.

Ok. Ja du måste tycka att hon är attraktiv för att du ska få upp den. Men du är ju som sagt oskuld, jag tror inte det krävs mycket för att den ska stå upp.

Citat:
Men det har jag.

Men inte din kuk. Fitta som fitta.

Citat:
Nope!

Jo.

Citat:
Troligtvis, ja - men inte helt säkert. Jag kan inte åka utomlands själv för att mista oskulden; det funkar inte så.

Jag vet du har nämnt det. Men tänk så bjuder en polska med dig till hennes hemland. Vad gör du då?

Citat:
Jag hade dock tänkt bo i en vanlig lägenhet. Det funkar väl också, va?

Ja. Det funkar.

Citat:
Säg inte det! Vi kanske ses på nåt evenemang - fast visst, det kanske inte blir under de närmsta veckorna.

Ja men nu kommer ni troligtvis inte ses på Uppsalingo på ett tag så skit i denna tjejen nu.

Citat:
Jo, nog passar hon dem, alltid - men hur gör jag för att "lägga in en stöt"? Vad skulle du rekommendera?

Det låter bra!
Hur ser hon ut då?

Bjud ut henne. Ta med henne till en pub/restaurang/mcdonalds och ät en matbit.

Citat:
De flesta av dem har nog det, ja. (Skulle jag tippa på, i alla fall; jag vet att några av dem har det.)

Ok. Skitsamma. Lär känna några nya och sätt på damerna innan de sticker tillbaka till sina hemländer.

Citat:
Vadå "va"?

Jag undrar vad du menar.

Citat:

Okej. Gå fram till en främling med mediokert utseende och ge henne en komplimang.

Kvinnor gillar komplimanger, speciellt om sitt utseende.
Du behöver kanske inte säga "Du har en stor och fin rumpa. Jag vill riva sönder dina jeans och sätta på dig i sketan".

Citat:
Vem, var och när?

Vem? Kommer inte ihåg, Imiron eller mrsteve2 eller vad pågarna nu heter.
Var? Några sidor bakåt i denna tråden. Ska inte ta så lång tid att hitta. Det är bra råd. Läs skitet och fixa till profilen.
När? Kan jag inte svara på.

Citat:
Nä, jag fattar att du inte bryr dig.

Det gör det inte mindre sexistiskt, dock.

Jag är dock inte sexistisk. Jag är bara ärlig. Det är kul att leka med svenskor men du tar inte med de hem och visar upp för föräldrarna.

Citat:
Min kusin sa nåt liknande i går. Jag hoppas det stämmer.

Ja det stämmer. Lägg inte någon vikt vid Facebook. Facebook är nu bara ett verktyg för vänstermänniskor.

Den främsta anledningen till varför jag behåller min Facebook är tinder.

Citat:
Nej.

Varför inte? Förklara.

Citat:
Det är inte det att de "skiter" i dem.

Jo.

Citat:
Det är det att det är lättare att förändra saker på hemmafronten än i ett annat land.

Så är det. Men om vi talar om ett muslimskt land så kommer de hålla käften för annars är de rasister. Varför tror du vissa våldtäkter inte får utrymme i tidningar när förövaren råkar vara en en flykting?

Citat:
Förresten så vet du väl att det finns feminister som bor i U-länder också, va?

Okej. Tack Markunator. Killen som aldrig har vistats utomlands förklarar för killen som bor och brukar resa i utlandet att det faktiskt finns feminister i u-länder. Verkligen? Tack för informationen.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-07 kl. 20:59.
2017-02-07, 20:57
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Självklart beror det på att du är man. Det beror på dig som person att du är oattraktiv, ja, men detta i sin tur platsar in i en större kontext där dina tillkortakommanden är attraktionskillers just för att du råkar vara man. Och dina problem är inte feminismens fel direkt av typen "rörelsen skapade min oattraktivitet" utan indirekt på så sätt att skiten de förespråkar ang. normupplösning inte har någon förankring i verkligheten. Dessa slutsatser behöver du knappast vara MRA för att kunna nå.
Av din posthistorik att döma tycks du vara ihärdig i din kamp mot feminismen. Jag drar därför slutsatsen att du bemästrar teorin. Så apropå det fetade i citatet ovan: Hur ser kopplingen ut mellan TS problem och det faktum att "skiten de förespråkar ang. normupplösning inte har någon förankring i verkligheten"? Jag är uppriktigt nyfiken, jag är inte ute efter att leverera oschyssta returbollar. Jag vill bara veta hur du resonerar. Så - snälla? Skriv lite om kopplingen, tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in