I går skulle jag ha träffat min psykolog för första gången, men hon var hemma med sjukt barn. Hon ska kontakta mig igen.
Jag har slutat på Biltema. Det gick inte mer helt enkelt. Jag
har fått lite mer erfarenhet, dock.
I kväll börjar salsan. I morgon börjar Uppsalingo - och så får jag träffa min boendestödjare för första gången.
Citat:
Ursprungligen postat av
deBKatzenbach
Du får gärna förklara varför de inte är jämförbara.
Men jag
ska ju träffa en främling från nätet: Imiron!
Jag tänker bara inte åka till Tyskland.
Och jag kan inte förklara varför de inte är jämförbara. De bara är inte det.
Citat:
En studentkorridor är en korridor längs vilken s.k. studentbostäder är belägna. Vanligt förekommande i Sveriges studentstäder.
Okej, fast man
behöver inte bo i en fast man pluggar på heltid?
Citat:
Nja... Alltså, grejen är väl att du skall få henne att känna sig kvinnlig?
Ja, det var det jag menade. Jag skrev fel.
Citat:
Jag har för mig att det finns en jättetråd nånstans som handlar om just det...
Ja, och jag har gjort flera av de sakerna som beskrivs i den här tråden! Det räcker bara inte! Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra för att bli en person som folk faktiskt vill vara med.
Citat:
Stor, stark, vuxen, beslutsför, stark sexuell drive, flöda av bekräftelse men samtidigt visa att inget av det uppräknade är särskilt viktigt för dig... Det är med andra ord inte så lätt.
Inte en chans att jag nånsin kommer att kunna bli allt det där. Betyder det att det är kört?
Citat:
Det är verkligen sorgligt att läsa detta. Jag blir ledsen och berörd.
Alltså...jag har ju inte träffat många människor, så det är väl också en förklaring, antar jag...men är det verkligen så konstigt att inget har erbjudit det?
Citat:
Nej, det är du verkligen inte! Men du downplayar dig själv. Det är fullt begripligt, du är ju deprimerad, så reaktionen är fullt mänsklig. Men det underlättar inte din strävan efter förändring.
Vad menar du med att jag "downplayar mig själv"? Vad ska jag göra åt det?
Citat:
Poängen är väl i korthet följande: Om man vill träffa nya kvinnor att ha sex med måste man vistas i de miljöer på de tider där sådana kvinnor visar sig tillgängliga. Hur skall man kunna få sex om man inte exponerar sig för möjligheten att få det?
Okej, jag får väl gå dit och fråga om det, då.
Citat:
Bra. Släpp det där med MRA. Det handlar om bitterhet och hopplöshet upphöjda till norm. Det handlar om identitet genom misslyckande. Spola. Glöm.
Vad menar du med "släpp det där med MRA"? Det var inte
jag som snackade om det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
Det är jämförbart. Du träffar främlingar som du fick kontakt med på nätet.
Nej, det är det inte. För om jag ska träffa
dig så måste jag åka till Tyskland. Det är skillnaden, och det kommer inte att hända. Sorry!
Citat:
Så länge de inte är överdrivet överviktiga så kan det vara rätt trevligt. Sen kanske det hade varit lite pinsamt om du dansat med en fin jämnårig tjej och du fick råbånge.
Jag dansade med flera fina jämnåriga tjejer, men jag fick inte "råbånge" eftersom jag var för koncentrerad på stegen. Men nog var det trevligt alltid!
Tyvärr så tycker jag fortfarande inte att de flesta medelålders kvinnor är attraktiva.
Citat:
Majoriteten av människor gifter sig inte med personen de förlora sin oskuld till.
När fan sa jag något om giftermål? Vad är din poäng?
Citat:
Ditt främsta mål just nu är att förlora oskulden. Kvittar väl om 65-åriga Edit tar den eller 19-åriga Julia.
Jo, det gör det, för jag vill inte ligga med 65-åriga Edit!
Citat:
Så länge du inte gifter dig med 65-åriga Edit så ser jag inga problem med det.
Men det gör jag - och jag har redan förklarat detta.
Citat:
Eller är det viktigt för dig vem som tar din oskuld?
Nej, men det
måste vara någon som jag åtminstone tycker är
hyfsat attraktiv - och helst någon ganska ung också.
Citat:
Glöm inte detta, kuken har inga ögon.
Men det har jag.
Citat:
Varför är han sexistisk? Han har ju rätt.
Nope!
Citat:
Du har sagt innan att du absolut inte ska åka utomlands för att förlora oskulden så det hela ska ju ske på svensk mark enligt dig, och då kommer hon troligtvis vara svensk också.
Troligtvis, ja - men inte helt säkert. Jag kan inte åka utomlands själv för att mista oskulden; det funkar inte så.
Citat:
Det är ett ställe som studenter kan hyra boende på och bo under sina studier. Man måste inte men det är kanske en bättre idé från ett ekonomiskt perspektiv.
Jag hade dock tänkt bo i en vanlig lägenhet. Det funkar väl också, va?
Citat:
Jaha. Men då kommer du troligtvis inte se henne där de närmsta veckorna.
Säg inte det! Vi kanske ses på nåt evenemang - fast visst, det kanske inte blir under de närmsta veckorna.
Citat:
Det är bra. Om denna tjejen nu passar dina kriterier för vem som ska få ta din jungfrudom så lägg in en stöt.
Jo, nog passar hon dem, alltid - men hur gör jag för att "lägga in en stöt"? Vad skulle du rekommendera?
Citat:
Okej. Jag förmodar att dessa personer har åkt tillbaka till sina hemländer nu?
De flesta av dem har nog det, ja. (Skulle jag tippa på, i alla fall; jag vet att några av dem har det.)
Vadå "va"?
Citat:
Titta damen i ögonen. Ge henne några komplimanger om hennes personlighet och/eller utseende.
Hmm,
Alla får ligga hade flera tips om vilka sorts komplimanger man ska ge. Bl.a. så avrådde den från att ge komplimanger om utseendet... Jag har skrivit ner en massa av tipsen i boken, men jag kan inte komma ihåg alla utantill.
Citat:
Det var ju någon som la upp det igen för inte så länge sedan.
Vem, var och när?
Citat:
Det är inte nödvändigtvis sexistiskt. Jag bryr mig faktiskt inte. Svenska kvinnor är värdelösa och det är min åsikt.
Nä, jag fattar att du inte bryr dig.
Det gör det inte mindre sexistiskt, dock.
Citat:
Det är inte viktigt vem som lägger till vem. Lägg inte så stor vikt vid det. Killar ska ju ta kommandot även i Sverige.
Min kusin sa nåt liknande i går. Jag hoppas det stämmer.
Citat:
Kan man inte säga samma sak om dagens feminism?
Nej.
Citat:
Majoriteten av feminister skiter i kvinnor som bor i u-länder. Så jävla bra är de ju inte.
Det är inte det att de "skiter" i dem, det är det att det är lättare att förändra saker på hemmafronten än i ett annat land. Förresten så vet du väl att det finns feminister som bor i U-länder också, va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Helt riktigt. Det är läskigare att ha sex med en okänd person.
Hon hade inte varit helt okänd.
Citat:
Äh, bjud på dig själv. Vidare charmar man tanter ungefär lika dant som man charmar flickor så det är bra träning.
Finns inte en chans att jag flörtar med tanter. Inte en enda.
Citat:
Så om du fick chansen hade du inte legat med Kate Winslet?
Jo, det hade jag. Jag sa inte att jag snackade om
alla medelålders kvinnor, bara de
flesta. F.ö. handlar det inte om att "få chansen", det handlar om vad jag ska
sikta på - och jag tänker sikta på
yngre kvinnor.
Citat:
Hon vill inte träffa dig, skriv inte mer.
Hur kan du veta det? Vi har bara träffats en gång och då kom vi väldigt bra överens!
Citat:
Då vet du, tjata inte, hör inte av dig igen. Om du träffar henne där kan du snacka lite med henne och beroende på hur det går kan du försöka få igång en chatt.
Vad menar du med "få igång en chatt"?
Citat:
Inte för att jag tror att du kommer läsa den (du kommer sätta den som bokmärke eller liknande och sen inte läsa), meeeen
http://www.wikihow.com/Flirt
Jag
kommer att läsa den, och allt annat också - men det innebär inte att jag kommer att läsa den
med en gång.
Citat:
Genom att uppträda som en man och behandla henne som en kvinna.
Det där betyder ingenting. Du hade lika gärna kunnat strunta i att säga något på den punkten.
Citat:
Du kunde inte googla upp vad en studentkorridor var eller hur man betalade en räkning. Alternativet är att du kan men är lat. Lathet är också omanligt.
Nej, alternativet är att jag inte kom att tänka på det, helt enkelt.
Citat:
Vad blir han arg på?
Vi missförstår och irriterar oss ofta på varandra, han och jag.
För att jag inte kan det. Det kommer inte att hända. Du måste acceptera att jag inte har den sortens relation med min släkt.
H.
U.
R?
Citat:
Jag har skickat länkar till dig om small talk. Om du skiter att läsa så är det ditt fel.
Återigen: jag ska.
Citat:
Träna bort det. Så.
Okej, jag ska tänka på att se folk i ögonen. Återigen: vanligtvis inte ett problem när jag försöker lära känna jämnåriga.
Citat:
Bra, då kan de hjälpa dig.
Nej, det kan de inte; inte på det sättet. Jag tänker
inte ragga tillsammans med mina kusiner,
absolut inte. Du
måste acceptera att detta inte är ett alternativ för mig, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NaCC.
Kan jag kan alla, och då menar jag fan alla

Den där meningen var obegriplig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aryt
En enkel fråga, i vilket scenario tänker du själv Markus att du kommer att få ligga? Hur och var har ni träffats och vad hände som ledde till sex?
Vet inte. Att jag lär känna en tjej som jag lär känna på nåt evenemang, nån fritidsaktivitet eller nån fest, eller via ett universitetsprogram, och att vi går hem till henne och ligger. Alltså, jag vet inte...
Nåja. Nu ska jag strax gå till salsan, i alla fall.