2017-02-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Så, en "lat mansgris till jättebebis" är någon som man kanske felaktigt skulle kunna tro också är "någon som får dem att känna sig kvinnliga och som känns trygg"? För det låter som att det är det du säger?

Förresten så menar du väl inte att jag är "en lat mansgris till jättebebis"?

Han syftar nog på att du vid 25 års ålder bor hemma, din mamma städar ditt rum och lagar mat.

Kul med många aktiviterer! Hur upplevde du att gå på dansen? Var det nervöst att vara intim med en tjej eller gick det bra? Nervöst?
2017-02-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Han syftar nog på att du vid 25 års ålder bor hemma, din mamma städar ditt rum och lagar mat.

Okej...men det var ändå ganska obegripligt i sammanhanget.

För övrigt så städar jag mitt rum numera, jag håller på att lära mig fler maträtter (kan några redan), och hemma kommer jag bara bo i max 3-4 månader till.

Citat:
Kul med många aktiviterer! Hur upplevde du att gå på dansen? Var det nervöst att vara intim med en tjej eller gick det bra? Nervöst?

Ja, det är kul, det har du rätt i!

Jag upplevde att det var väldigt kul, fast det inte riktigt gick bra. Det var mycket folk där; många riktigt snygga tjejer.

Det var inte nervöst att vara intim med tjejer alls (det var faktiskt riktigt mysigt)...men att dansa med medelålders kvinnor var däremot inte särskilt trevligt alls. Förhoppningsvis blir det främst unga kvinnor, dock!
2017-02-05, 21:32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Vilka risker är det jag ska ta, då? Grejen är den att det känns som att jag redan borde ha gjort allt det här många gånger, men nu är jag 25 och har ingen erfarenhet av det över huvud taget. Vad ska jag göra? Jag har ingen aning om hur man gör. Ingen aning alls.

Ja, att göra sådant som du upplever som pinsamt eller läskigt. Försök att prata med kvinnor, även om det kan bli pinsamt. Du måste börja någonstans. Åk och träffa Imiron, Siegestor eller någon annan främling. Jag menar, om du inte vågar träffa en främling över nätet, hur ska du våga ta steget till att ha sex med en okänd kvinna när du får möjligheten?

Citat:
Det var inte nervöst att vara intim med tjejer alls (det var faktiskt riktigt mysigt)...men att dansa med medelålders kvinnor var däremot inte särskilt trevligt alls. Förhoppningsvis blir det främst unga kvinnor, dock!

Varför var det inte trevligt att dansa med medelålders kvinnor? De kan vara riktigt sexiga och brukar dessutom vara vettiga att prata med. Har själv haft sex med kvinnor på 40+ och det var riktigt bra. En av dem var t.o.m. en mormor. Du bör inte begränsa dig till ett specifik åldersspann när det kommer till sex.

Jag tänder visserligen på mogna damer, men ändå. Jag antar att ditt problem är att de är i din mammas ålder, och inte deras utseende i sig?
2017-02-05, 21:47
Medlem
Citat:
Vad ska jag tänka på när jag har en flickvän?

Men när jag har flickvän så kommer det att finnas en anledning till det...eller?

Ja, vissa kanske har ett problem med att ens partner har vänner av det motsatta könet.

Men jag tänkte mer att om du har en tjejkompis som du tycker om att umgås med så finns det alltid en risk att du kan få känslor för denna tjejen. Det blir ett problem om du redan har en flickvän.

Jag anser att man inte ska ha vänner av det motsatta könet om man har ett förhållande.

Citat:
Det har jag gjort nu! Får se om de svarar. Alltså, jag frågade tre stycken personer (två tjejer och en kille, finns inga fler) om de tänker komma på Uppsalingo. Borde jag ha frågat nåt annat?

(En av dem svarade att hon inte kunde.)

Det är bra!
Ja du kan ju skriva till hon som svarade och fråga varför hon inte kan och bygga vidare på det.

Jag läste att Uppsalingo är ett event för språkutbyte. Så du menar att det finns en del kvinnor från andra länder där?

Citat:
Ja, det är i princip bara det som det handlar om. Jag har nästan aldrig raggat på tjejer, och verkligen inte när en släkting är med mig.

Okej, ja det kan vara jobbigt. Men gå inte ut med en släkting då.

Citat:
Vad ska jag prata om när jag småpratar?

Vad som helst.

Citat:
Jag hoppas att du har rätt.

Ja men för att eventuellt dra hem en tjej så få du ju flörta lite med henne och se hur hon reagerar.

Citat:
Som...?

Ja du har ju fått mycket hjälp med att fixa en bra profil på tinder. När du har fixat detta så borde en del matchningar trilla in.

Citat:
Varför i hellskotta föraktar du svenska kvinnor?!

De är inte feminina, de är hycklare, de är otrogna, de är divor, bortskämda, slampiga, låg intelligens, låg självinsikt, usw.

Citat:
Varför det? För att de är feminister? De flesta tjejer är feminister; de behöver inte ha en piercad näsa och färgat hår för att vara feminister!

Jo men det finns feminister och extremfeminister.
Du kan förmoda att en kvinna med näsring och färgat hår är extremfeminist och du vill inte ha något med dessa kvinnor att göra.

Citat:
Vet du inte vad en MRA är?

Okej. Det lät som att du försökte med det i alla fall.

Nej, jag googlade men hittade inget speciellt.

//Siegestor
2017-02-06, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert

Varför var det inte trevligt att dansa med medelålders kvinnor? De kan vara riktigt sexiga och brukar dessutom vara vettiga att prata med. Har själv haft sex med kvinnor på 40+ och det var riktigt bra. En av dem var t.o.m. en mormor. Du bör inte begränsa dig till ett specifik åldersspann när det kommer till sex.

Jag håller med dig i sak, men av erfarenhet tror jag att jag håller med ts. Man kunde ju önska att alla 40+ som gick danskurser var american Pie milfs, men dessvärre är de ofta rätt vanliga, osexiga kvinnor. Man behöver inte älska att vara intim med dessa när man danar med dem, men bara se dem som medmänniskor och kurskamrater. Man dansar ju med alla deltagare så det är inte så mycket att säga. Däremot håller jag med dig att ts inte borde vara så fastlåst och inrutad. Ju fler dörrar som man tillåter vara öppna desto större chans att träffa någon. Jag gjorde felet i min ungdom att jag precis som ts hade en bild av hur det skulle gå till och vem jag skulle träffa. Fick jag många tjejer tror ni? Not so many. Zero.
2017-02-06, 09:50
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Okej, jag visste inte att det var det du syftade på när du frågade om könsroller. Jag tror att jag kanske skulle kunna klara av att göra det, om hon inte väger för mycket. Jag måste nog träna mer först - men innan jag kan göra det så måste jag gå ner mer i vikt.
Det viktiga är inte just den saken. Min poäng är att kvinnor vill känna sig kvinnliga. Din relation med en kvinna står och faller inte med huruvida du bär henne till sängen eller ej.

Citat:
Det hade hon ju ändå aldrig orkat göra.

Finns superstarka tjejer. Så saken kvarstår. Poängen är att tjejer vill känna sig kvinnliga.
Citat:
Ja, men jag är allmänt oknullbar, så jag vet inte om det skulle funka för mig. Om jag ens hade kommit att tänka på det, vill säga.
Blir mer knullbar genom att bli mer manlig, lära dig konversera, bli självständig osv.

Citat:
Det vet jag inte om jag kan. Jag vet inte mycket om riktiga världen och är väldigt osäker. Dessutom blir jag lätt stressad.
Jag säger inte till dig vad du kan och inte kan, jag säger till dig vad kvinnor vill ha. Vad de vill ha är oberoende av vad du kan. Det finns vikter på gymmet du inte kan lyfta, antingen konstaterar du att du inte kan lyfta dem och ger dig, eller så börjar du träna så att du ska bli stark nog att lyfta de tunga vikterna.

Citat:
Så, en "lat mansgris till jättebebis" är någon som man kanske felaktigt skulle kunna tro också är "någon som får dem att känna sig kvinnliga och som känns trygg"? För det låter som att det är det du säger?
När jag säger könsroller kan nån kanske tänka sig hur kvinnan står i köket, städar och springer runt och servar mannen. Sköter allt hushållsarbete etc mot att han grillar lite på sommaren och möjligen skottar snö någon gång och byter ut en och annan glödlampa.

Det vill kvinnor av förklarliga skäl inte ha idag. Förut, när kvinnor var hemmafruar, var systemet ganska logiskt, men idag när båda jobbar (och kvinnan kanske går ned i arbetstid för att ta hand om barn, inte städa) så måste man som man så klart dra sitt eget lass.

Så könsrollen där kvinnan bara ska stå i köket och ta tillgodose massor av mannens behov på det planet är på väg att dö ut (men har verkligen inte gjort det). Det ändrar dock inte att kvinnor vill ha en manlig man och få känna sig kvinnliga.
Citat:
Förresten så menar du väl inte att jag är "en lat mansgris till jättebebis"?

Nej, det var inte poängen, om du kan tvätta, diska, laga mat, handla, tvätta fönster, byta glödlampor och helt enkelt klara dig själv utan att någon kvinna ska springa runt och göra sakerna åt dig får du själv bedöma. Om du når insikten att du inte kan det så får du ta och lära dig ögonaböj, vilket det har tjatats om i tråden även om ditt intresse varit svalt.

Citat:
Jag har ingen jävla aning om vad jag ska svara på nån av de två frågorna.
Hur är din relation till din far? Hur ser du på honom?
Citat:

Men det kan inte jag göra. Jag skulle tycka det var aspinsamt och dessutom skulle jag inte ha en jävla aning om vad jag höll på med.
Varför är det pinsamt? Sluta skämmas över din sexualitet. Jag trodde du ville att dina kusiner skulle bjuda dig på fest så du skulle kunna träffa brudar.

Citat:
Sen vårterminen 2015. Det har gett en hel del; nya erfarenheter, träning i social interaktion och några nya Facebookvänner.
Hur många av dem bad om din facebook? Alltså, blev alla facebookvänner på ditt initiativ?

Citat:
Varför nämner du Bolibompa?
För att vanliga människor tycker att du är barnslig när du fjantar om att du inte vill vara ute efter åtta en helg. Don't shoot the messenger.
Citat:
Jag tror inte att jag nånsin orkar stanna ute så sent som 3. Max till typ 1 - och bara en kväll i veckan, max.
Skit i det då. Jag säger till dig hur världen fungerar och du börjar förhandla med mig? Vafan tror du ska hända? Att jag ska säga "Ok, det är jättebra och går nog superbra" eller att jag ska fortsätta konstatera att klubbarna har som mest drag mellan 23 och 03 på fredagar och lördagar. Om du vill begränsa dig till att MAX vara ute till 01 EN GÅNG I VECKAN (!!!) så är det ditt problem.

Citat:
Menar du två-tre meningar från mig, eller två-tre meningar från oss båda två? Jag kan förresten inte komma på något att prata om.
Sink or swim.

Citat:
Nej, jag har inte frågat om. Jag har som sagt inga större problem med ögonkontakt när jag pratar med unga personer som jag vill prata med och lära känna. Det är främst när jag är generad, skäms eller tycker att nåt är pinsamt som jag inte klarar av det.

Det är hursomhelst något som MÅNGA med asperger har svårt för, vilket är anledningen till att jag tycker att du ska fråga.

Citat:
Vad ska jag tänka på när jag har en flickvän?
Många gillar inte när deras partner har vänner av motsatt kön. Men det skiter jag fullständigt i.

Citat:
Ja, det är i princip bara det som det handlar om. Jag har nästan aldrig raggat på tjejer, och verkligen inte när en släkting är med mig.
Jag trodde du tyckte om dina kusiner, att de var dina vänner som ville hjälpa dig. Aja.

Citat:
Jaja, finns gott om svenska män som föraktar svenska kvinnor och massor av svenska kvinnor som föraktar svenska män.

Citat:
Varför det? För att de är feminister? De flesta tjejer är feminister; de behöver inte ha en piercad näsa och färgat hår för att vara feminister!
Nu har du visserligen rätt i sak men eftersom du i princip inte känner några tjejer bör du måhända inte uttala dig. Det är vidare skillnad på feminist och feminist. De flesta av oss tycker väl att kvinnor ska ha samma rättigheter som män och att lika arbete ska ge lika lön etc, men det är framför allt kvinnor som babblar om genusdagis, F! och annat trams. Finns gott om kvinnor som inte gör det dock.

Citat:
Vet du inte vad en MRA är?
Finns sammanhang där män har rätt kassa rättigheter. Du vill t.ex. inte hamna i en vårdnadstvist med en störd kvinna. Då har man inte mycket rättigheter inte. Overall måste jag säga att det ändå är rätt gött att vara man, man ska inte klaga, klaga är något bögar, kärringar och kommunister kan syssla med istället.
2017-02-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Skit i det då. Jag säger till dig hur världen fungerar och du börjar förhandla med mig? Vafan tror du ska hända? Att jag ska säga "Ok, det är jättebra och går nog superbra" eller att jag ska fortsätta konstatera att klubbarna har som mest drag mellan 23 och 03 på fredagar och lördagar. Om du vill begränsa dig till att MAX vara ute till 01 EN GÅNG I VECKAN (!!!) så är det ditt problem.

Detta är såå vanligt för ts. Någon förklarar hur något fungerar där ute och ts börjar omedelbart förhandla eller försöka ställa motkrav. Eller helt enkelt bara vägra att acceptera hur verkligheten ser ut.
2017-02-06, 11:56
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Detta är såå vanligt för ts. Någon förklarar hur något fungerar där ute och ts börjar omedelbart förhandla eller försöka ställa motkrav. Eller helt enkelt bara vägra att acceptera hur verkligheten ser ut.
Påminner om ex-fruar... 😡
2017-02-06, 14:01
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Han är inte ensam i att vara ointresserad av svenska kvinnor. Jag vill ha en feminin och underordnad kvinna som vill ha en harmonisk samexistens, inte någon brud som vill slåss om kontrollen för att det minsann är sexistiskt när mannen bestämmer. Jag förstår om många svenska kvinnor är ointresserade av svenska män av samma anledning; den naturliga ordningen är att mannen är den dominanta parten och kvinnan den undergivna, så kvinnor vill ha en riktigt man precis som män vill ha en riktig kvinna. I Sverige indoktrineras pojkar till att bli feminina och flickor till att bli maskulina.

Jag hoppas att du inte har snöat in dig på att du ska förlora oskulden till en svensk tjej på 20-30, för det kommer att göra det hela betydligt svårare än vad det måste vara.

Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Jag håller med dig i sak, men av erfarenhet tror jag att jag håller med ts. Man kunde ju önska att alla 40+ som gick danskurser var american Pie milfs, men dessvärre är de ofta rätt vanliga, osexiga kvinnor. Man behöver inte älska att vara intim med dessa när man danar med dem, men bara se dem som medmänniskor och kurskamrater. Man dansar ju med alla deltagare så det är inte så mycket att säga. Däremot håller jag med dig att ts inte borde vara så fastlåst och inrutad. Ju fler dörrar som man tillåter vara öppna desto större chans att träffa någon. Jag gjorde felet i min ungdom att jag precis som ts hade en bild av hur det skulle gå till och vem jag skulle träffa. Fick jag många tjejer tror ni? Not so many. Zero.

Det beror förstås på vilka krav man har på utseendet. Man kan givetvis inte förvänta sig att kvinnor på 40+ skall se ut som 20-åringar. Jag tycker i.a.f. att det finns gott om vackra kvinnor på 40+ som man ser i vardagen.
Senast redigerad av Roidbert 2017-02-06 kl. 14:03.
2017-02-06, 19:43
Medlem
NaCC.s avatar
Har TS fått ligga än eller?
2017-02-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Har TS fått ligga än eller?

Nej, det har jag inte. Jag kan inte.

Citat:
Ja, att göra sådant som du upplever som pinsamt eller läskigt. Försök att prata med kvinnor, även om det kan bli pinsamt. Du måste börja någonstans. Åk och träffa Imiron, Siegestor eller någon annan främling.

Jag tänker inte träffa Siegestor, och Imiron har jag redan sagt att jag tänker träffa!

Citat:
Jag menar, om du inte vågar träffa en främling över nätet, hur ska du våga ta steget till att ha sex med en okänd kvinna när du får möjligheten?

Skämtar du? Hur fan är dessa två saker ens det minsta jämförbara?!

Citat:
Varför var det inte trevligt att dansa med medelålders kvinnor?

Därför att jag är en ung man.

Citat:
De kan vara riktigt sexiga och brukar dessutom vara vettiga att prata med.

Jaha, men det håller inte jag med om, tyvärr.

Citat:
Har själv haft sex med kvinnor på 40+ och det var riktigt bra. En av dem var t.o.m. en mormor.

Kul för dig. Jag tänker inte göra det.

Citat:
Du bör inte begränsa dig till ett specifik åldersspann när det kommer till sex.

Men det tänker jag göra i alla fall. 18 till 28 (kanske 30), inte mer. Punkt slut.

Citat:
Jag tänder visserligen på mogna damer, men ändå. Jag antar att ditt problem är att de är i din mammas ålder, och inte deras utseende i sig?

Fel. Det är deras utseende. Jag tänder inte alls på "mogna damer".

Citat:
Han är inte ensam i att vara ointresserad av svenska kvinnor. Jag vill ha en feminin och underordnad kvinna som vill ha en harmonisk samexistens, inte någon brud som vill slåss om kontrollen för att det minsann är sexistiskt när mannen bestämmer. Jag förstår om många svenska kvinnor är ointresserade av svenska män av samma anledning; den naturliga ordningen är att mannen är den dominanta parten och kvinnan den undergivna, så kvinnor vill ha en riktigt man precis som män vill ha en riktig kvinna. I Sverige indoktrineras pojkar till att bli feminina och flickor till att bli maskulina.

Wow...det där var riktigt sexistisk jävla smörja. Hädanefter blir jag nog tvungen att ta alla dina råd med en rejäl nypa salt, är jag rädd...

Citat:
Jag hoppas att du inte har snöat in dig på att du ska förlora oskulden till en svensk tjej på 20-30, för det kommer att göra det hela betydligt svårare än vad det måste vara.

Hon behöver inte vara svensk, nej. Absolut inte. Men hon måste troligvis vara i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det är bra!
Ja du kan ju skriva till hon som svarade och fråga varför hon inte kan och bygga vidare på det.

Hon sa att hon skulle hänga med några i sin studentkorridor. (Vad är det för nåt, förresten? Måste man bo på campus när man pluggar ett heltidsprogram, eller?)

Dessutom sa hon att hon aldrig har gått till Uppsalingo förut och att hon har för mycket att göra i veckorna.

En annan tjej, som jag har träffat på Uppsalingo, sa att hon kanske kunde komma.

Citat:
Jag läste att Uppsalingo är ett event för språkutbyte. Så du menar att det finns en del kvinnor från andra länder där?

Ja (men det finns svenska kvinnor där också). Jag har lyckats prata med (och i vissa fall även bli Facebookvän med) tjejer (och killar) från Spanien, Peru, Paraguay, Tyskland, Kina, Japan och Sydkorea.

Citat:
Okej, ja det kan vara jobbigt. Men gå inte ut med en släkting då.

Jag tror inte att det kan gå, i alla fall... Måste prata med dem först.

Citat:
Ja men för att eventuellt dra hem en tjej så få du ju flörta lite med henne och se hur hon reagerar.

Hur flörtar jag med henne? Vad säger jag? Vad gör jag?

Citat:
Ja du har ju fått mycket hjälp med att fixa en bra profil på tinder. När du har fixat detta så borde en del matchningar trilla in.

Dock så kan jag inte riktigt hitta de relevanta inläggen, ens om jag söker på "Tinder" här i tråden.

Citat:
De är inte feminina, de är hycklare, de är otrogna, de är divor, bortskämda, slampiga, låg intelligens, låg självinsikt, usw.

Wow...det där var också ganska jävla sexistiskt.

[quote=knightofsweden|59828003]
Citat:

Okej, jag ska försöka bli bättre på den här punkten - men du måste fatta att mycket av det här är rätt så läskigt för mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det viktiga är inte just den saken. Min poäng är att kvinnor vill känna sig kvinnliga. Din relation med en kvinna står och faller inte med huruvida du bär henne till sängen eller ej.

Hur får jag henne att bli mer kvinnlig, då?

Citat:
Blir mer knullbar genom att bli mer manlig, lära dig konversera, bli självständig osv.

Hur är jag inte manlig? Vad är det som är omanligt med mig?

Citat:
Jag säger inte till dig vad du kan och inte kan, jag säger till dig vad kvinnor vill ha. Vad de vill ha är oberoende av vad du kan. Det finns vikter på gymmet du inte kan lyfta, antingen konstaterar du att du inte kan lyfta dem och ger dig, eller så börjar du träna så att du ska bli stark nog att lyfta de tunga vikterna.

Okej, så i den här metaforen: hur tränar jag för att bli "stark nog"?

Citat:
Det vill kvinnor av förklarliga skäl inte ha idag.

Vad vill de ha, då?

Citat:
Förut, när kvinnor var hemmafruar, var systemet ganska logiskt, men idag när båda jobbar (och kvinnan kanske går ned i arbetstid för att ta hand om barn, inte städa) så måste man som man så klart dra sitt eget lass.

Vilket innebär att...?

Citat:
Det ändrar dock inte att kvinnor vill ha en manlig man och få känna sig kvinnliga.

Så hur är jag en manlig man som får henne att känna sig kvinnlig?

Citat:
Nej, det var inte poängen, om du kan tvätta, diska, laga mat, handla, tvätta fönster, byta glödlampor och helt enkelt klara dig själv utan att någon kvinna ska springa runt och göra sakerna åt dig får du själv bedöma. Om du når insikten att du inte kan det så får du ta och lära dig ögonaböj, vilket det har tjatats om i tråden även om ditt intresse varit svalt.

Jag kan/skulle kunna klara av i stort sett alla de där sakerna. Även om jag inte kunde det så skulle jag kunna googla på det. Det är främst bara det att jag eftersom jag har bott hos mina föräldrar hela mitt liv så har jag inte behövt klara av de här sakerna själv.

Citat:
Hur är din relation till din far? Hur ser du på honom?

Den är väl okej, antar jag. Jag vet inte hur jag ser på honom. Jag antar väl att jag inte ser honom som nån som jag kan prata med lika mycket som min mamma, eftersom hon är mycket mer tålmodig och förstående och inte alls blir arg lika lätt. Jag har alltid stått närmare min mamma än min pappa. Dessutom har jag nästan ingenting gemensamt med min pappa.

Citat:
Varför är det pinsamt? Sluta skämmas över din sexualitet. Jag trodde du ville att dina kusiner skulle bjuda dig på fest så du skulle kunna träffa brudar.

JAG KAN INTE GÖRA SÅNT MED MINA KUSINER!

Det har ingenting att göra med att "skämmas över min sexualitet"! Det går bara inte!

Citat:
Hur många av dem bad om din facebook? Alltså, blev alla facebookvänner på ditt initiativ?

Japp. Varenda en. Ingen har nånsin erbjudit sig att bli min Facebookvän i hela mitt liv.

För att jag är en värdelös skit.

Citat:
För att vanliga människor tycker att du är barnslig när du fjantar om att du inte vill vara ute efter åtta en helg.

Så att jag inte vill vara ute till fucking TRE så innebär det att jag inte vill vara ute efter åtta? Got it.

Citat:

Jag skulle offra min nattsömn och vända på dygnet utan att få någonting i utbyte. Jag skulle ju ändå inte ha en jävla aning om vad jag skulle göra, så vad fan vore poängen?

Citat:
Sink or swim.

Oj, tack! Nu blev det mycket lättare att komma på saker att prata om!

Citat:
Det är hursomhelst något som MÅNGA med asperger har svårt för, vilket är anledningen till att jag tycker att du ska fråga.

Jag kan inte hjälpa att jag lätt blir generad och inte klarar av ögonkontakten. Jag kan inte hjälpa att jag tycker det är obehagligt!

Citat:
Jag trodde du tyckte om dina kusiner, att de var dina vänner som ville hjälpa dig. Aja.

Vad ända in i jävla helvete är det du snackar om?! Jag har inte sagt någonting som antyder att jag inte tycker om dem, att de inte är mina vänner eller att de inte vill hjälpa mig!

Citat:
Finns sammanhang där män har rätt kassa rättigheter. Du vill t.ex. inte hamna i en vårdnadstvist med en störd kvinna. Då har man inte mycket rättigheter inte.

MRA-idioterna gör inte ett skit för att rättfärdiga det. Deras s.k. "rörelse" (HA!) handlar inte och har aldrig handlat om mäns rättigheter - bara om hat av kvinnor och i synnerhet av feminister.
2017-02-06, 21:57
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Citat:
Jag menar, om du inte vågar träffa en främling över nätet, hur ska du våga ta steget till att ha sex med en okänd kvinna när du får möjligheten?
Skämtar du? Hur fan är dessa två saker ens det minsta jämförbara?!
Du får gärna förklara varför de inte är jämförbara. Jag tycker att det är småläskigt att träffa en främling från nätet och jag tycker att det är skitläskigt att försöka få till sex med en okänd kvinna. För mig är de läskiga på samma sätt, men i olika hög grad. Så för mig får du gärna förklara på vilket sätt de är väsensskilda.

Citat:
Hon sa att hon skulle hänga med några i sin studentkorridor. (Vad är det för nåt, förresten? Måste man bo på campus när man pluggar ett heltidsprogram, eller?)
En studentkorridor är en korridor längs vilken s.k. studentbostäder är belägna. Vanligt förekommande i Sveriges studentstäder.

Citat:
Hur får jag henne att bli mer kvinnlig, då?
Nja... Alltså, grejen är väl att du skall få henne att känna sig kvinnlig?

Citat:
Hur är jag inte manlig? Vad är det som är omanligt med mig?
Tänk manlig i betydelsen vuxen, inte som kontrast till kvinnlig. Den bristande självständigheten uppfattas som omanlig.

Citat:
Okej, så i den här metaforen: hur tränar jag för att bli "stark nog"?
Jag har för mig att det finns en jättetråd nånstans som handlar om just det...

Citat:
Så hur är jag en manlig man som får henne att känna sig kvinnlig?
Stor, stark, vuxen, beslutsför, stark sexuell drive, flöda av bekräftelse men samtidigt visa att inget av det uppräknade är särskilt viktigt för dig... Det är med andra ord inte så lätt.

Citat:
Ingen har nånsin erbjudit sig att bli min Facebookvän i hela mitt liv.
Det är verkligen sorgligt att läsa detta. Jag blir ledsen och berörd.

Citat:
För att jag är en värdelös skit.
Nej, det är du verkligen inte! Men du downplayar dig själv. Det är fullt begripligt, du är ju deprimerad, så reaktionen är fullt mänsklig. Men det underlättar inte din strävan efter förändring.

Citat:
Jag skulle offra min nattsömn och vända på dygnet utan att få någonting i utbyte. Jag skulle ju ändå inte ha en jävla aning om vad jag skulle göra, så vad fan vore poängen?
Poängen är väl i korthet följande: Om man vill träffa nya kvinnor att ha sex med måste man vistas i de miljöer på de tider där sådana kvinnor visar sig tillgängliga. Hur skall man kunna få sex om man inte exponerar sig för möjligheten att få det?

Citat:
MRA-idioterna gör inte ett skit...
Bra. Släpp det där med MRA. Det handlar om bitterhet och hopplöshet upphöjda till norm. Det handlar om identitet genom misslyckande. Spola. Glöm.
Senast redigerad av deBKatzenbach 2017-02-06 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in