2016-06-06, 18:09
Medlem
Är inte så mycket svårare än att börja hänga på stadens krogar, helst något ställe där det liras mycket ABBA och schlager (om du förstår vad jag menar)

Många i det äldre gardet som är sugna på lite lammkött kör så det ryker!!!
2016-06-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoodGood
Dra till nattklubbar

Hmm, jag vet dock inte hur jag skulle kunna bete mig åt när jag väl är där...

Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Du ljuger både för oss och för dig själv.

Ingenting i din situation handlar om att du inte kan ta dig ur den. Det handlar istället om att du inte vill. Du behöver inte låtsas som om vi andra inte förstår detta.

Vad är det jag inte vill? Jag kan inte ändra på den jag är, vet du.

Citat:
Ursprungligen postat av Sertralinkalle
Är inte så mycket svårare än att börja hänga på stadens krogar, helst något ställe där det liras mycket ABBA och schlager (om du förstår vad jag menar)

Många i det äldre gardet som är sugna på lite lammkött kör så det ryker!!!

Tack för rådet, men jag är absolut inte intresserad av att träffa någon äldre än max 30 (eller yngre än 18, för den delen).
2016-06-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator

Dock så vill jag att du ska förstå att de råd du har gett mig är helt omöjliga för mig. Jag kan inte byta klädstil; jag trivs inte i någon annan såvitt jag vet och har inget öga för vad som ser bra ut. Jag vet heller inte hur mitt hår ska se ut; jag har varken kunskap eller något som helst intresse för hår. Inte för skor heller.

Att flytta ifrån mina föräldrar är inte ett alternativ. Jag kan inte bo ensam om jag inte har ett jobb, och det är fullständigt jävla omöjligt för mig att skaffa ett jävla jobb. Jag har ingen riktig universitetsutbildning eftersom jag inte vet vad jag vill göra (som är realistiskt, i alla fall), och jag har slösat bort de senaste sex jävla åren av mitt värdelösa skitliv på att försöka få tag i ett jobb med hjälp av olika tjänster som t.ex. MISA, Daglig Verksamhet och Arbetsförmedlingen. Jag är helt enkelt oanställbar, både p.g.a. min Asperger och p.g.a. min avsaknad av utbildning.

Dessutom skulle jag inte stå ut med mig själv om jag bodde ensam. Då skulle jag inte kunna tänka på något annat än hur hopplös jag är och att det aldrig kommer att bli något av mig.

Jag vill dock berätta att jag har pratat med tjejer och t.o.m. varit och ätit middag med en, även om hon sa att hon inte såg det som en dejt och dessutom inte verkar intresserad av att träffa mig igen, i alla fall inte på ett bra tag. Jag kan helt enkelt inte ta det vidare med en tjej. Jag vet inte vad man säger, jag vet inte hur man gör, jag vet inte hur man är.

Och det där du säger om att lägga av med onanin kommer inte på fråga, för utan den skulle jag inte orka med min existens. Det är antingen onani eller självmord.

Min Asperger gör mig väldigt insnöad i mina intressen och gör så att jag sitter väldigt fast i mina rutiner. Jag klarar inte av att kliva ut ur min komfortszon, och dessutom har jag ingen aning om hur jag än skulle göra det. Jag vet inte vart jag ska gå för att hitta en tjej som vill ligga.

Okej.. Arbetsmarknaden är stenhård och jag har inga direkta råd att ge där. Men i övrigt så är det så fruktansvärt jävla tydligt att du innerst inne inte vill närma dig och bli bättre med tjejer. Jag och flera andra har försökt att förklara för dig hur det fungerar i "spelet" om tjejer, sex och relationer. Dessa regler är mer eller mindre fasta och etablerade och du kan inte ändra på dem eller fuska dig fram. Vi har gett dig flera sidor med tips om hur du ska bli mer attraktiv och förstå tjejer bättre. Men du avfärdar ju bara allt med hänvisning till att du antingen inte vill eller omöjligen kan förändra dig?

Om så är fallet så ber jag dig, för ditt eget bästa, att sluta tänka på tjejer och relationer helt hädanefter. Uteslut de tankarna och ambitionerna helt ur ditt liv och fokusera på helt andra saker. Den kalla verkligheten är att du aldrig kommer få en tjej om du är som du beskriver dig själv i dagsläget - med eller utan asperger. Förstår du logiken i att det som inte fungerat under alla år knappast kommer göra det i framtiden heller? Förändring, utveckling och nya tillvägagångssätt är det enda som kan förändra situationen till det bättre. Du kan inte förändra spelreglerna och aktörerna (tjejerna) i spelet, men du kan förändra dig själv. Förutsatt att du har den genuina viljan till det, vilket jag tyvärr tvivlar på. Jag hade aldrig skrivit så här långt om jag hade dömt ut dig och andra i liknande situation på förhand, men nu gör jag det i ditt fall vilket känns tråkigt. Men det är bättre att du får alla korten på bordet.
2016-06-09, 01:06
Medlem
Citat:
Tack för rådet, men jag är absolut inte intresserad av att träffa någon äldre än max 30 (eller yngre än 18, för den delen).
Varför inte? Ni "träffas" ju bara för sex, det finns 30 plussare som är rätt snygga dessutom.
2016-06-09, 01:27
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Vad är det jag inte vill? Jag kan inte ändra på den jag är, vet du.

Det är din själviskhet och din grava egoism som gör att du undviker självförbättring. Du vill inte därför det är för jobbigt för barnungen inom dig att växa upp.
2016-06-11, 16:29
Medlem
jag säger som flera andra här, ryck upp dig och sluta vara den snälla och gulliga, jag va i din sits för ett år sedan och insåg att det bara va jag som kunde göra något åt det.. så jag började träna, köpte lite schyssta kläder och tog hand om mig och så.. nu ett år senare är mitt självförtroende MYCKET bättre och det märks även hos damerna man raggar på, är inte ute så mycket men dem två senaste gångerna har jag lyckats hångla upp två stycken var gång, jag är emot att gå runt och vara sliskig men ska man få något får man fanimej ta för sig, om nu tjejen är med på det såklart, knullat har jag inte gjort än men det kommer när jag hittar den vettiga har tyvärr ingen kunskap om asperger så ang det kan jag inte ge dig några tips men kolla på killarna som verkar få mycket brudar, vad har dem på sig? vad för frisyr har dem? osv osv.. Bara för att du utvecklas åt ett annat håll i din personlighet så betyder inte det att du inte är dig själv. Lycka till mannen
2016-06-11, 17:45
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Hej, allihopa!

Hej. Har lite slarvigt satt ihop en lista på saker du inte vill/kan göra.

1. Byta klädstil.
2. Byta frisyr.
3. Byta glasögon.
4. Flytta hemifrån.
5. Skaffa ett jobb.
6. Sluta runka.
7. Kliva ut ur din comfort zone.
8. Förändra din personlighet.

Så vad fan ska du göra då? Du kan lika gärna lämna tråden och aldrig ta upp frågan igen. Är du inte villig att kompromissa om ens de minsta lilla skitgrejerna så är det lika bra att du ger upp direkt. Du slösar bara din tid på att grubbla ändå. Bedöva sexlusten med vad helst du kan komma över, för att dämpa ångesten. Med din inställning kommer du ändå aldrig någonsin få ligga.

Hur ska du ha det?
2016-06-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickler
Okej.. Arbetsmarknaden är stenhård och jag har inga direkta råd att ge där. Men i övrigt så är det så fruktansvärt jävla tydligt att du innerst inne inte vill närma dig och bli bättre med tjejer. Jag och flera andra har försökt att förklara för dig hur det fungerar i "spelet" om tjejer, sex och relationer. Dessa regler är mer eller mindre fasta och etablerade och du kan inte ändra på dem eller fuska dig fram. Vi har gett dig flera sidor med tips om hur du ska bli mer attraktiv och förstå tjejer bättre. Men du avfärdar ju bara allt med hänvisning till att du antingen inte vill eller omöjligen kan förändra dig?

Om så är fallet så ber jag dig, för ditt eget bästa, att sluta tänka på tjejer och relationer helt hädanefter. Uteslut de tankarna och ambitionerna helt ur ditt liv och fokusera på helt andra saker. Den kalla verkligheten är att du aldrig kommer få en tjej om du är som du beskriver dig själv i dagsläget - med eller utan asperger. Förstår du logiken i att det som inte fungerat under alla år knappast kommer göra det i framtiden heller? Förändring, utveckling och nya tillvägagångssätt är det enda som kan förändra situationen till det bättre. Du kan inte förändra spelreglerna och aktörerna (tjejerna) i spelet, men du kan förändra dig själv. Förutsatt att du har den genuina viljan till det, vilket jag tyvärr tvivlar på. Jag hade aldrig skrivit så här långt om jag hade dömt ut dig och andra i liknande situation på förhand, men nu gör jag det i ditt fall vilket känns tråkigt. Men det är bättre att du får alla korten på bordet.

Jag vill absolut närma mig tjejer och bli bättre med dem, jag är bara rädd för att ändra på mina rutiner. Jag kan inte komma ihåg vilka råd du har gett mig hittills; skulle du vilja ge mig dem igen är du snäll?

Jag skulle dessutom vilja berätta att jag faktiskt gick ut och åt middag förra månaden med en tjej som jag träffade på en samtalsgrupp för folk med Aspergers syndrom. Hon ville dock inte kalla det för en dejt. Jag vet inte om det gick särskilt bra; vi har inte setts sedan dess - men hon har sagt att hon möjligtvis skulle vara villig att gå till mitt födelsedagsfirande om ett par veckor (jag gick till hennes).

Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Det är din själviskhet och din grava egoism som gör att du undviker självförbättring. Du vill inte därför det är för jobbigt för barnungen inom dig att växa upp.

Hur fan är jag självisk, egentligen? Vart i helvete kom det ifrån, om jag får fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Flekzz
jag säger som flera andra här, ryck upp dig och sluta vara den snälla och gulliga, jag va i din sits för ett år sedan och insåg att det bara va jag som kunde göra något åt det.. så jag började träna, köpte lite schyssta kläder och tog hand om mig och så.. nu ett år senare är mitt självförtroende MYCKET bättre och det märks även hos damerna man raggar på, är inte ute så mycket men dem två senaste gångerna har jag lyckats hångla upp två stycken var gång, jag är emot att gå runt och vara sliskig men ska man få något får man fanimej ta för sig, om nu tjejen är med på det såklart, knullat har jag inte gjort än men det kommer när jag hittar den vettiga har tyvärr ingen kunskap om asperger så ang det kan jag inte ge dig några tips men kolla på killarna som verkar få mycket brudar, vad har dem på sig? vad för frisyr har dem? osv osv.. Bara för att du utvecklas åt ett annat håll i din personlighet så betyder inte det att du inte är dig själv. Lycka till mannen

Jag känner tyvärr inga killar som får många brudar. Jag känner egentligen ingen alls som jag inte är släkt med på något sätt. Och jag vill inte sluta vara snäll; jag har redan sagt mer än ett par gånger att jag inte tänker "vara ett svin". Om en tjej inte gillar mig för den jag faktiskt är, vad finns det då för chans att det kommer att funka mellan oss?

Har du några tips om vart jag ska gå; alltså till vilka typer av ställen? Och om vad jag ska ha på mig?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Hej. Har lite slarvigt satt ihop en lista på saker du inte vill/kan göra.

1. Byta klädstil.
2. Byta frisyr.
3. Byta glasögon.
4. Flytta hemifrån.
5. Skaffa ett jobb.
6. Sluta runka.
7. Kliva ut ur din comfort zone.
8. Förändra din personlighet.

Så vad fan ska du göra då? Du kan lika gärna lämna tråden och aldrig ta upp frågan igen. Är du inte villig att kompromissa om ens de minsta lilla skitgrejerna så är det lika bra att du ger upp direkt. Du slösar bara din tid på att grubbla ändå. Bedöva sexlusten med vad helst du kan komma över, för att dämpa ångesten. Med din inställning kommer du ändå aldrig någonsin få ligga.

Hur ska du ha det?

1. Byta klädstil TILL VAD?
2. Byta frisyr TILL VAD?
3. Byta glasögon TILL VAD? (Det skulle vara jävligt dyrt dessutom.)
4. Går inte utan ett jobb. (Att bo ensam skulle dessutom bara få mig att tänka ännu mer på hur jävla hopplöst allting är för mig; jag skulle bli galen.)
5. Det finns inga jobb. (Jag håller på att få hjälp med att få ett jobb av Daglig Verksamhet i Uppsala, men det går väldigt segt och det kommer inte att hända något förrän i höst som tidigast.)
6. Varför då? (Dessutom skulle jag inte stå ut om jag inte runkade, VILKET JAG REDAN HAR GJORT VÄLDIGT TYDLIGT.)
7. Går det ens att bli mer vag än så här?
8. Förändra min personlighet TILL VAD? (Jag kan för övrigt inte ändra på att jag har svårt med det sociala; det är en del av min funktionsnedsättning.)

Det har inte varit speciellt mycket konkreta (eller genomförbara) råd jag har fått på den här tråden.
2016-06-19, 12:52
Medlem
Kvinnor gillar dominanta killar som bestämmer, det är så naturen är för att det var dominanta killar som beskyddade kvinnorna förr i tiden.

Kanske din asperger gör så att du är för snäll?
2016-06-19, 13:23
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Hur fan är jag självisk, egentligen? Vart i helvete kom det ifrån, om jag får fråga?

Han har rätt. Du är en självisk ynkrygg. Du vill ha brudar men är inte beredd att lyfta ett finger för att se till att brudar vill ha dig också.

Citat:
1. Byta klädstil TILL VAD?
2. Byta frisyr TILL VAD?
3. Byta glasögon TILL VAD? (Det skulle vara jävligt dyrt dessutom.)

Inget idé att besvara dessa frågor. Du är ju ändå inte beredd att göra något, så vad ska du med informationen till?

Citat:
4. Går inte utan ett jobb. (Att bo ensam skulle dessutom bara få mig att tänka ännu mer på hur jävla hopplöst allting är för mig; jag skulle bli galen.)
5. Det finns inga jobb. (Jag håller på att få hjälp med att få ett jobb av Daglig Verksamhet i Uppsala, men det går väldigt segt och det kommer inte att hända något förrän i höst som tidigast.)

Klart det finns jobb. Om man går utanför dörren. Skit i daglig verksamhet. Det är för idioter.

Citat:
7. Går det ens att bli mer vag än så här?

Ja. Gör saker du vill göra men inte vågar.

Citat:
8. Förändra min personlighet TILL VAD? (Jag kan för övrigt inte ändra på att jag har svårt med det sociala; det är en del av min funktionsnedsättning.)

Till någon som tjejer gillar fattar du väl.

Citat:
Det har inte varit speciellt mycket konkreta (eller genomförbara) råd jag har fått på den här tråden.

Du har fått råd så det räcker. Bra råd. Men du kommer ju ändå inte göra något så det spelar ingen roll vilka råd du får.
2016-06-19, 13:34
Medlem
yoloswagetcs avatar
Om du redan har varit ute på middag med en tjej så är det ju ett steg i rätt riktning!

Som många har skrivit: testa nätdejting. Okej att det inte finns lika många tjejer med din diagnos, men det finns personer som liksom du har svårt med det sociala och som har svårt att "komma till skott" med sitt dejtande. Jag har en killkompis med asperger som träffar många tjejer via nån hemsida där man typ inte har bild eller något (vet inte vad den heter). Låter som att det är ett ställe för mer "tänkande människor" (lol) och där kan jag tänka mig att det finns många tjejer som är mer introverta och blyga, och det kanske är en bra start för dig för jag tänker mig att dessa tjejer inte är lika krävande socialt. Jäklar va jag generaliserar nu, men aja...
2016-06-19, 14:20
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Du vill ha en massa saker utan att behöva jobba för det. Däri ligger själviskheten.

Citat:

Du har faktiskt fått alla råden du behöver för att hitta en flickvän att ligga med.
Det enda du behöver göra är att verkställa och utföra, som i sin tur innebär att du ska börja arbeta på egen hand. Här träder själviskhet in direkt, så fort det vankas ansträngning från din sida så klagar du, omöjliggör saker, uppfinner ursäkter till varför just du ska slippa behöva jobba, och till råga på allt så klagar du över råden du fått och önskar ännu mer hjälp.

Du behöver förstå att du är ditt egna ansvar och att du har en skyldighet att se efter dig själv, Men vad du istället försöker göra här är att lägga över ansvaret för dig själv på andra så att du ska slippa jobba. Du behöver förstå att det blir aldrig någon annans ansvar att infria dina önskemål, så försök inte ens.

Din ovilja att jobba och ditt försök att belasta ditt personansvar på andra människor är själviskheten självt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in