2016-08-23, 23:58
Medlem
Har du inte varit uppmärksam? Jag har tagit åt mig flera råd! Grejen är bara den att när folk säger åt mig att "skaffa ett jobb", så är det fullständigt värdelösa råd, eftersom jag inte bara kan "skaffa ett jobb"!

Det dom menar med att "skaffa ett jobb" är är såklart inte att man får det serverat på silverfat. Men måste ligga i och kämpa för det, allt flyter inte bara på jämt. Ös ut med CVn till alla möjliga jobb. Behöver inte vara ditt drömjobb och det måste inte vara kul i början av jobbkariären. Vem fan tycker det är kul att jobba? Majoriteten tycker inte det. Man gör det för att få en inkomst. Tjejer tycker det är extremt oattraktivt att leva på föräldrarnas pengar hela tiden.

Fan du ser bra ut, ta tag i ditt liv och kämpa lite nu!
2016-08-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Först och främst vill jag säga att jag har lite nya bilder på mig själv nu:
http://imgur.com/Tmk8Bog
http://imgur.com/gvEjhVI
http://imgur.com/2kSQ5qu
http://imgur.com/C8mCYEX
http://imgur.com/gqZMbQq
http://imgur.com/HvTK0yX
http://imgur.com/e0gzcjW

Vad tycker ni om dem? Jag har hårvax på alla bilderna, och kläderna är också nya.

Men definitivt förbättring, om du jämför dom bilderna men några du skickade i början så måste du väl se en förändring? Gillade speciellt bild nr 1 och bild nr 3, håret ser bra ut och kläderna är snygga!

Jag vet inte om det här tipset hjälper dig, men det har hjälp mig: i vissa situationer där man känner sig blyg eller i underläge så kan man tänka att "vafan det är ju faktiskt INGEN här inne som vet om det. I deras ögon kan jag ju vara världens skönaste person". Så ska jag gå fram och prata med någon så tänker jag inte för mig själv "okej jag heter kaffeautomat och är blyg och tycker det här är skitjobbigt". Istället kör jag på "okej jag heter kaffeautomat och jag är inte alls blyg, jag är en skön människa som gillar att hänga med folk och ställa frågor". På det viset släpper man lite mentala spärrar som man byggt upp i sitt eget huvud. Som sagt, fungerar inte för alla men för ganska många.

Annat tips när det kommer till tjejer: ställ frågor! Alla gillar att prata om sig själva, det gör dom mer avslappnade. Om du frågar vad hon gillar att göra på fritiden och hon svarar "träna" så fråga vad hon tränar, har hon tränat det länge, har hon något mål med det, försök knyta ihop det till dig själv till exempel att du också hade tänkt börja träna och om hon kan rekommendera något bra gym i stan.

Uppmärksamma henne - få henne att verka intressant - knyt an till dig själv för att få sammanhörighet
2016-08-29, 18:14
Medlem
Citat:
Först och främst vill jag säga att jag har lite nya bilder på mig själv nu:
http://imgur.com/Tmk8Bog
http://imgur.com/gvEjhVI
http://imgur.com/2kSQ5qu
http://imgur.com/C8mCYEX
http://imgur.com/gqZMbQq
http://imgur.com/HvTK0yX
http://imgur.com/e0gzcjW

Vad tycker ni om dem? Jag har hårvax på alla bilderna, och kläderna är också nya.

Oh my, jag har följt denna tråden under tystnad en liten period nu i hopp om att få dela dina framsteg och wow! Utseende är inte allt, men med dessa bilder tror jag dina chanser ökar något markant på dejtingfronten. Du ser verkligen riktigt attraktiv ut, särskilt i skjortan på första bilden.

Nu är det bara attityden som behöver arbetas på, hur svårt det än kan vara så försök vara positiv, särskilt när du pratar med kvinnor. En kille med det utseendet, lite humor och som tar vardagen med glädje hade väldigt många damer fallit för.

//en kvinna
2016-08-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
100, för att inte säga 1000 gånger bättre än dina tidigare bilder. En bra bit kvar till perfektion, men definitivt på rätt väg. Jävligt roligt att se faktiskt.

Faktum är att de inte finns alls. Men du är inte ensam. Det är så för alla. De som får tjejer är:

1. Guldmedaljörer (läs: vinnare).
2. Silvermedaljörer.
3. Nära vänner till 1 och 2.

Resten får i värsta fall inte ligga alls och i bästa fall ligga av en slump, och då alldeles för sällan.

Tack för dina komplimanger, men du, det där om guld- och silvermedaljörer tror jag verkligen inte på...

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Snyggt ! Jag gillar den blårutiga skjortan på dig och dit hår är väldigt fint med lite vax.
Men bakgrunden är lite för rörig, tycker jag. Det vore bättre med en husfasad som bakgrund eller grönska.
Du är definitivt på rätt väg!

Tack så mycket! Ja, det kanske blir bilder med en sådan bakgrund vid ett senare tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbitch
De där bilderna är verkligen mycket bättre. Väldigt lite fel med de alls.

Citat:
Ursprungligen postat av krok600
Herregud, vilken hunk!

Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Bra!!! Fick en chock när jag kollade första bilden. Kan hålla med någon som skrev att det var lite rörigt i bakgrunden, men äh, det vore lite patetiskt med en för stylad bild. Kul att se!!!

Tack så hemskt mycket, alla tre!

Citat:
Ursprungligen postat av kultparestaurangen
Oh my, jag har följt denna tråden under tystnad en liten period nu i hopp om att få dela dina framsteg och wow! Utseende är inte allt, men med dessa bilder tror jag dina chanser ökar något markant på dejtingfronten. Du ser verkligen riktigt attraktiv ut, särskilt i skjortan på första bilden.

Nu är det bara attityden som behöver arbetas på, hur svårt det än kan vara så försök vara positiv, särskilt när du pratar med kvinnor. En kille med det utseendet, lite humor och som tar vardagen med glädje hade väldigt många damer fallit för.

//en kvinna

Wow, det är verkligen toppen att veta. Jag ska komma ut och försöka träffa någon tjej på olika ställen nu i höst.
2016-08-30, 23:57
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Tack för dina komplimanger, men du, det där om guld- och silvermedaljörer tror jag verkligen inte på...

Varsågod.

Jag trodde vi var på det klara med att det inte är så värst smart eller logiskt att ha en åsikt (och följa den) om något i ett ämne man inte kan något om. Jag skulle tex inte säga emot min mattelärare under min första mattelektion. Vore det inte bättre om jag lyssnade på honom eller henne, och kanske lärde mig något, istället för att tro på min grundlösa förutfattade mening?

Det är nämligen så att om/när du kommer ut i verkligheten så kommer du upptäcka att det jag skriver är sant och att din åsikt ifråga inte kan ändra på det. Visserligen kan du alltid försöka med tjejer som guld- och silvermedaljörerna inte vill ha. Du kan mycket väl lyckas med det, men du kommer bli så besviken av utbudet att det inte borde utgöra ett alternativ. En tiopoängare kan du glömma. Glöm allt över 6/10. Men om du nöjer dig där så är det väl jättebra. Du ska bara inte räkna med att tjejerna i den ligan ser ut som tjejerna i porrfilmerna du tittar på gör, om jag säger så.
2016-08-31, 11:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Varsågod.

Jag trodde vi var på det klara med att det inte är så värst smart eller logiskt att ha en åsikt (och följa den) om något i ett ämne man inte kan något om. Jag skulle tex inte säga emot min mattelärare under min första mattelektion. Vore det inte bättre om jag lyssnade på honom eller henne, och kanske lärde mig något, istället för att tro på min grundlösa förutfattade mening?

Det är nämligen så att om/när du kommer ut i verkligheten så kommer du upptäcka att det jag skriver är sant och att din åsikt ifråga inte kan ändra på det. Visserligen kan du alltid försöka med tjejer som guld- och silvermedaljörerna inte vill ha. Du kan mycket väl lyckas med det, men du kommer bli så besviken av utbudet att det inte borde utgöra ett alternativ. En tiopoängare kan du glömma. Glöm allt över 6/10. Men om du nöjer dig där så är det väl jättebra. Du ska bara inte räkna med att tjejerna i den ligan ser ut som tjejerna i porrfilmerna du tittar på gör, om jag säger så.

Fast tjejerna i porrfilmerna är konstgjorda. Du vet inte heller hur de ser ut under den långa blonda peruken, lösögonfransarna och den täckande hudkrämen. Brösten och läpparna - kanske baken också - är förmodligen stoppade med silikon. Och inuti är de cyniska och trasiga. Annars kan man inte arbeta med något sådant.

Sluta ordna in människor på skalor. Inget gott kan komma av det, för någon. Lär känna kvinnor förutsättningslöst i stället, utan att nödvändigtvis tänka på varje kvinna du möter i termerna hur hon skulle vara som sexpartner. Förr eller senare klickar det med någon där du minst anar det, och då följer sexet av sig självt. Även om hon inte ser ut som en porrstjärna!
2016-09-02, 15:10
Medlem
Citat:
Varsågod.

Vänta lite nu, du sa ju precis att jag såg bra ut på de där bilderna? Så varför säger du nu att jag inte kan få något bättre än en sexa? Varför inte en åtta, eller åtminstone en sjua?

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast tjejerna i porrfilmerna är konstgjorda. Du vet inte heller hur de ser ut under den långa blonda peruken, lösögonfransarna och den täckande hudkrämen. Brösten och läpparna - kanske baken också - är förmodligen stoppade med silikon. Och inuti är de cyniska och trasiga. Annars kan man inte arbeta med något sådant.

Sluta ordna in människor på skalor. Inget gott kan komma av det, för någon. Lär känna kvinnor förutsättningslöst i stället, utan att nödvändigtvis tänka på varje kvinna du möter i termerna hur hon skulle vara som sexpartner. Förr eller senare klickar det med någon där du minst anar det, och då följer sexet av sig självt. Även om hon inte ser ut som en porrstjärna!

Jo, jag försöker lära känna kvinnor som människor, men det innebär inte att jag inte också tänker på hur det skulle vara att ligga med henne, och - åtminstone på någon nivå - försöker få det att hända.
2016-09-02, 16:23
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Vänta lite nu, du sa ju precis att jag såg bra ut på de där bilderna? Så varför säger du nu att jag inte kan få något bättre än en sexa? Varför inte en åtta, eller åtminstone en sjua?

Jag skrev att du ser mycket bättre ut på de nyare bilderna än på de tidigare. Det är en väldigt bra utveckling på relativt kort tid, men det betyder inte att du kan få sjuor och uppåt än. Självklart kan du få bättre än sexor, men då måste du lita på det jag skriver. För att nå dit krävs det mer, och då talar jag inte bara om utseendet. Det finns många saker som väger tyngre än utseendet, och med rätt inställning och attityd så lovar jag dig att du kan dejta över din liga.

Om vi just ska fokusera på själva bilderna för tillfället så vill jag säga följande: Du ser helt normal ut på dina senaste bilder, och det är inget fel med det, de flesta av oss ser helt normala ut. Problemet är att tex en åtta nöjer inte sig med någon som är normal. Hon är ju inte normal själv. Tänk dig hur mycket uppmärksamhet en åtta får. Hon har många män att välja på. Män som själva är åttor och uppåt. Hon kommer jämföra dig med många andra. Vinner du inte den jämförelsen så är det kört med henne. Konkurrensen om de snyggare tjejerna är stenhård. Du MÅSTE vinna för att få ligga.

Du har fortfarande tillväxtpotential. Säg att du snyggar till dig ännu mer. Du kan lätt landa på en sjua, kanske mer. Som en utseendemässig sjua konkurrerar du med andra sjuor. Därefter är det din status och sociala skills som avgör. En sjua med rätt färdigheter kan konkurrera med tior om han vill. En man som är en sjua till utseendet och en tia sett till det sociala är en tia i tjejers ögon. En man som är en nia till utseendet och en tvåa socialt är kanske på sin höjd en sexa.

Det kanske blev lite rörigt med alla siffror. Tänk såhär. Jobba upp utseendet till max. Jobba sedan upp det sociala så mycket du kan. Först då kan de snygga tjejerna komma ifråga, men det beror helt på vart du landar. Det är upp till dig att sätta dina egna mål.

Lyssna inte på Merwinna. Självklart ska du lära känna tjejer förutsättningslöst också. Det är bara positivt, men resten av inlägget är faktiskt rent nonsens. Bara med absolut klarsynthet och realism kan du hoppas på att kunna bli någon att räkna med på detta område. Varför skulle vi inte dela in folk efter hur snygga de är tex? Det låter fint och så på pappret, men i själva verket gör vi det hela tiden. Du behöver en tydlig väg. Att betrakta en fyra som en åtta bara för att det är sympatiskt kommer inte ta dig någonstans.
2016-09-02, 16:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag skrev att du ser mycket bättre ut på de nyare bilderna än på de tidigare. Det är en väldigt bra utveckling på relativt kort tid, men det betyder inte att du kan få sjuor och uppåt än. Självklart kan du få bättre än sexor, men då måste du lita på det jag skriver. För att nå dit krävs det mer, och då talar jag inte bara om utseendet. Det finns många saker som väger tyngre än utseendet, och med rätt inställning och attityd så lovar jag dig att du kan dejta över din liga.

Om vi just ska fokusera på själva bilderna för tillfället så vill jag säga följande: Du ser helt normal ut på dina senaste bilder, och det är inget fel med det, de flesta av oss ser helt normala ut. Problemet är att tex en åtta nöjer inte sig med någon som är normal. Hon är ju inte normal själv. Tänk dig hur mycket uppmärksamhet en åtta får. Hon har många män att välja på. Män som själva är åttor och uppåt. Hon kommer jämföra dig med många andra. Vinner du inte den jämförelsen så är det kört med henne. Konkurrensen om de snyggare tjejerna är stenhård. Du MÅSTE vinna för att få ligga.

Du har fortfarande tillväxtpotential. Säg att du snyggar till dig ännu mer. Du kan lätt landa på en sjua, kanske mer. Som en utseendemässig sjua konkurrerar du med andra sjuor. Därefter är det din status och sociala skills som avgör. En sjua med rätt färdigheter kan konkurrera med tior om han vill. En man som är en sjua till utseendet och en tia sett till det sociala är en tia i tjejers ögon. En man som är en nia till utseendet och en tvåa socialt är kanske på sin höjd en sexa.

Det kanske blev lite rörigt med alla siffror. Tänk såhär. Jobba upp utseendet till max. Jobba sedan upp det sociala så mycket du kan. Först då kan de snygga tjejerna komma ifråga, men det beror helt på vart du landar. Det är upp till dig att sätta dina egna mål.

Lyssna inte på Merwinna. Självklart ska du lära känna tjejer förutsättningslöst också. Det är bara positivt, men resten av inlägget är faktiskt rent nonsens. Bara med absolut klarsynthet och realism kan du hoppas på att kunna bli någon att räkna med på detta område. Varför skulle vi inte dela in folk efter hur snygga de är tex? Det låter fint och så på pappret, men i själva verket gör vi det hela tiden. Du behöver en tydlig väg. Att betrakta en fyra som en åtta bara för att det är sympatiskt kommer inte ta dig någonstans.

Att sätta in människor på skalor på det sättet, och efter något så ytligt och föränderligt som utseende dessutom, kommer inte heller att ta honom någonstans. Men det här kommer du att förstå när du blir äldre, har mer livserfarenhet, barn o.s.v..
2016-09-02, 17:00
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att sätta in människor på skalor på det sättet, och efter något så ytligt och föränderligt som utseende dessutom, kommer inte heller att ta honom någonstans. Men det här kommer du att förstå när du blir äldre, har mer livserfarenhet, barn o.s.v..

Jo det kommer det. Jag har precis berättat varför. Den som låtsas som om alla är lika snygga och lika mycket värda kommer aldrig förstå vare sig varför h*n blir dissad eller vad h*n ska göra åt det. Låt TS försöka lyckas med sitt mål, och låt moralpredikningarna fördunkla någon annans omdöme.
2016-09-02, 17:23
Medlem
Makronators avatar
Jag har inte aspergers men är emotionellt handikappad. Jag har jobbat på mig själv i 27 år trots detta. Idag är jag typ antisocial och skadad, men får så jävla mycket uppmärksamhet av kvinnor idag. Jag vägde 120kg och var väl iofs starkfet för fem år sedan. Nu väger jag 84kg och är vältränad.

Bli cool. Bli duktigt på din grej. Var öppen för nytt, du kan hoppa mellan att snöa in på olika intressen du som har aspergers kan alltid hitta nåt intressant med det nya om du funderar länge nog.

Alla människor måste göra lära sig sånt som de inte kan, och misslyckas för att de ibland inte inser sina begränsningar. Du ska försöka inse dina begränsningar och göra det fullt ut istället. Tvinga dig själv att tycka om fina kläder och nåt mer som kan eventuellt hjälpa dig att känna dig och framstå som en riktig karl inom fem år. Sikta alltid framåt några år. Var fräsch. Använd färger och utgå från vitt, svart och grått. Jag har gott färgsinne och har relativt få plagg, men många kombinationer, det är ekonomiskt i längden och hjälper på brudfronten.

Sätt några frön här nu det är inte försent. Relationsmässigt kan jag inte hjälpa dig dessvärre. Bara se till att utvecklas, bli självständig. Våga göra några fel och lära dig av dessa. livet är liksom.. de flesta av oss har aspergers i nåt område relativt till andra, och du kan faktiskt själv vidga dina egna gränser.

ursäkta fyllerant
2016-09-02, 17:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jo det kommer det. Jag har precis berättat varför. Den som låtsas som om alla är lika snygga och lika mycket värda kommer aldrig förstå vare sig varför h*n blir dissad eller vad h*n ska göra åt det. Låt TS försöka lyckas med sitt mål, och låt moralpredikningarna fördunkla någon annans omdöme.

Fast för mig handlar det faktiskt inte om moral, inte just nu i alla fall. Jag försöker hjälpa TS.

Om jag tänker på de män jag har känt som har varit så där superpopulära bland kvinnor. Så där att alla kvinnor mellan 13 och 80 blir förtjusta i dem, svärmar runt dem och blir fnittriga och glada, nyfikna och intresserade. Så har de haft en sak gemensamt, och det är inte ett visst utseende eller en viss lönegrad. Utan det har varit, att de har tyckt om alla kvinnor på ett äkta och uppriktigt och helt okonstlat sätt. Behandlat alla kvinnor som kvinnor helt enkelt, helt oavsett deras utseende!

Sedan har dessa män såklart inte legat med alla - det vore ju förfärligt - men kemin mellan män och kvinnor verkar i många fler sammanhang än de rent sexuella. Och det är där det börjar. En man kan inte bara gripa tag i en kvinna (som ser ut som en porrstjärna förstås!) och säga "kom nu hoppar vi i säng"!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in