Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Vänta lite nu, du sa ju precis att jag såg bra ut på de där bilderna? Så varför säger du nu att jag inte kan få något bättre än en sexa? Varför inte en åtta, eller åtminstone en sjua?
Jag skrev att du ser mycket bättre ut på de nyare bilderna än på de tidigare. Det är en väldigt bra utveckling på relativt kort tid, men det betyder inte att du kan få sjuor och uppåt än. Självklart kan du få bättre än sexor, men då måste du lita på det jag skriver. För att nå dit krävs det mer, och då talar jag inte bara om utseendet. Det finns många saker som väger tyngre än utseendet, och med rätt inställning och attityd så lovar jag dig att du kan dejta över din liga.
Om vi just ska fokusera på själva bilderna för tillfället så vill jag säga följande: Du ser helt normal ut på dina senaste bilder, och det är inget fel med det, de flesta av oss ser helt normala ut. Problemet är att tex en åtta nöjer inte sig med någon som är normal. Hon är ju inte normal själv. Tänk dig hur mycket uppmärksamhet en åtta får. Hon har många män att välja på. Män som själva är åttor och uppåt. Hon kommer jämföra dig med många andra. Vinner du inte den jämförelsen så är det kört med henne. Konkurrensen om de snyggare tjejerna är stenhård. Du MÅSTE vinna för att få ligga.
Du har fortfarande tillväxtpotential. Säg att du snyggar till dig ännu mer. Du kan lätt landa på en sjua, kanske mer. Som en utseendemässig sjua konkurrerar du med andra sjuor. Därefter är det din status och sociala skills som avgör. En sjua med rätt färdigheter kan konkurrera med tior om han vill. En man som är en sjua till utseendet och en tia sett till det sociala är en tia i tjejers ögon. En man som är en nia till utseendet och en tvåa socialt är kanske på sin höjd en sexa.
Det kanske blev lite rörigt med alla siffror. Tänk såhär. Jobba upp utseendet till max. Jobba sedan upp det sociala så mycket du kan. Först då kan de snygga tjejerna komma ifråga, men det beror helt på vart du landar. Det är upp till dig att sätta dina egna mål.
Lyssna inte på
Merwinna. Självklart ska du lära känna tjejer förutsättningslöst också. Det är bara positivt, men resten av inlägget är faktiskt rent nonsens. Bara med absolut klarsynthet och realism kan du hoppas på att kunna bli någon att räkna med på detta område. Varför skulle vi inte dela in folk efter hur snygga de är tex? Det låter fint och så på pappret, men i själva verket gör vi det hela tiden. Du behöver en tydlig väg. Att betrakta en fyra som en åtta bara för att det är sympatiskt kommer inte ta dig någonstans.