2017-01-13, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Efter att ha läst igenom tråden lite så känner jag att det bästa vore om du plockar hem en söt thailändska med barn som vill bli försörjd.
Ni kan bo tillsammans och hon tar hand om dig och idkar samlag med dig.

Jag hoppas att du är attraherad av asiater. De åldras dessutom inte lika fort som kaukasiska kvinnor.
Om så inte är fallet, vilken typ av tjej gillar du? Lång, kort, blondin, brunett, utbildning inom vård och omsorg kanske?

Du har väl sparat en del pengar? Lägg till CSN på det. Perfekt ju.

//Siegestor

Markus är detta något du funderat på? Två personer som båda har något att erbjuda och på så sätt kan ni båda få ett bättre liv.

Du pratar om att du vill ha tjej etc i ditt liv, men fokus läggs till viss del på fel saker.
Säg att du lyckas skaffa en tjej, men du lever ett inaktivt liv, inte mycket aktiviteter, inga kompisar etc.
Tror du det är en person som en tjej vill vara med?

För att du ska vara attraktiv på lång sikt
-ha vänner
-ha hobbies
-ett jobb

När du skaffat tjej, vad planerar du att göra med henne på fritiden?
2017-01-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är intresserad av att ta reda på om det går att bygga en bro mellan NT världen och AS världen.

Tror du att det går?

Även OM det går vad skulle det betyda i praktiken? Syftar på det jag skrev innan om att NT's inte behöver bry sig om att bygga några broar. "Vi" kan ju bara skita i allt och festa loss på NT-island. Vill befolkningen på AS-island vara med på det roliga så får de vackert hoppa i vattnet och börja simma.

Tror inte NT's är villiga att delta i något brobygge även om vi visste hur. Tyvärr...

Citat:
Jag inbillar mig att det som Markunator och andra mår sämst av - är att vara den fyrkantiga klossen som bara skall bankas in i det runda hålet.

Så är det nog...Det tråkiga är bara att 99 % av tjejerna väntar på botten i det runda hålet medan botten i det fyrkantiga hålet är fullt med pedagoger och antidepressiva läkemedel...men inte utan några guldkorn här och där och det väl dom TS mfl får leta efter i sånna fall.
2017-01-13, 18:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Jag kände på mig att "attityden" skulle dyka upp. För vet du vad? Attityden kan man aldrig citera. Din upplevelse usw
usw vet jag inte vad det betyder, men det går inte att hänvisa till min upplevelse. Om det inte gick att använda språket för att förmedla känslor, skulle inte böcker vare sig läsas eller skrivas.

Läsförståelse testas i hela grundskolan.

När NT's läser så tänds spegelneuroner, och vi delar i stort samma upplevelse. De som feltolkar har i regel drag av personliga problem i form av psykiska störningar.

Om du hade en trevlig attityd skulle Markus aldrig bli arg på dig.

Citat:
Vet du, det gör inte jag heller. För jag har inget minne av att framställt mig som bättre än TS. Och tyvärr kan du inte tillhandahålla några citat som belägger detta. Vi aspiesar är jävligt jobbiga, för vi tycker att argument bör underbyggas.

det är för mycket meck att göra sånt på mobilen.

lite attitydcitat från dig, jag tar de 3senaste

Citat:
Oj! Jag tror inte jag orkar försöka definiera ett grundläggande begrepp........På vilket sätt kan det vara relevant? Nej du, jag står över. Det är för ointressant för att jag skall lägga tid på det.

Citat:
Du har aldrig övervägt möjligheten

Citat:
Jag befinner mig realiter inte i TS situation. Men det finns kanske inte på din karta att en aspie inte är tvungen att tacka och ta emot?

Citat:
Nej, det är inte så att man slutar bry sig om andra människor bara för att man är deprimerad.
Invalidering. Faktum är att djupt deprimerade inte orkar.

Citat:
Markus, Markus... Det här blir bara svårare och svårare.

Citat:
Förstod du verkligen inte någonting?

Citat:
Tänker du uttrycka dig sådär när du dröjer dig kvar hos aspiebruden också?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Gertrud1s lösning på dina problem tycks vara att verkligheten ska anpassa sig åt dig.

Gör dig inte dum.

Citat:
En kille i min klass har jättelätt för matte. Han förstår inte hur jag kunde ha svårt med linjär algebra. Vi behövde fortfarande klara samma prov, så jag fick plugga utav bara helvete. Provet försvann inte för att jag tyckte det var svårt.

Alltså, Markus behöver så klart inte åka till Linköping, det har inget egenvärde för mig. Det diskussionen handlar om är att han på ett för honom ganska extremt sätt måste börja utmana sig själv ordentligt, och göra saker som han tycker verkar skrämmande och svåra, och detta för att eventuellt nå det mål han själv satt upp; ligg.

Det blir inte hjälp utan stjälp om du slänger ut någon i panikzone.

Jag tror nog att detta har ett egenvärde för professor Higgins.
2017-01-13, 18:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ja, det är säkert svårare för honom, men att tycka synd om och dalta med honom kommer inte att hjälpa utan snarare stjälpa för honom då det gör honom mer benägen att tro att vi som låter kritiska vill vara elaka mot honom. Det är jobbigt att vara oskuld som kille, och det skulle göra mig glad att höra att han har fått till det med en tjej.

Men om han inte vågar åka till Stockholm, skulle han inte ens kunna hantera en tjej som hoppar på honom och försöker slita byxorna av honom.

Det är ju en sak att vara kritisk och en annan att vara elak och oförstående.
Självklart måste vi alla utmana oss, men jag tror att aspietjejen förstår honom bäst.
Han måste hitta sin väg till fysisk närhet och den behöver inte vara som vare sig din eller min.

Citat:
Ursprungligen postat av OTGenesis
Tror du att det går?
Även OM det går vad skulle det betyda i praktiken? Syftar på det jag skrev innan om att NT's inte behöver bry sig om att bygga några broar. "Vi" kan ju bara skita i allt och festa loss på NT-island. Vill befolkningen på AS-island vara med på det roliga så får de vackert hoppa i vattnet och börja simma.
Det jag avser är att när en släkting till mig växte upp med ADHD så visste man inte vad det var. Han har fått så mycket skäll för att bli skötsam och normal. När han i vuxen ålder fick diagnosen så andades han ut. Det blev mer begripligt för honom och omvärlden, nu finns det en medvetenhet om vad ADHD är, ett annat sätt att vara på och ingen begär att de skall kunna koncentrera sig som oss.
De slipper bli skrikna åt.
Det är väl ungefär där som min ambitionsnivå är.

Om man som vid AS har väldigt svårt för förändringar och ja det tom blir kaos så är kanske den förändringen man skall vänja sig vid mer i proportion till svårigheten.

Visst ska de ner i vattnet och börja simma, men man lär inte ungar simma genom att kasta dem i den djupaste delen på bassängen och skriker simma. Nej man tar det i etapper.

Citat:
Tror inte NT's är villiga att delta i något brobygge även om vi visste hur. Tyvärr...
Nej det tror inte jag heller, det är nåt annat som lockar med den här tråden.

Citat:
Så är det nog...Det tråkiga är bara att 99 % av tjejerna väntar på botten i det runda hålet medan botten i det fyrkantiga hålet är fullt med pedagoger och antidepressiva läkemedel...men inte utan några guldkorn här och där och det väl dom TS mfl får leta efter i sånna fall.

Om du tänker på vilka tjejer det är som har KK's så vet du att det handlar väldigt mycket om bekräftelse. Du kan bara säga det en tjej behöver höra om du kan lista ut hennes tankar och behov.
Det är ju lite svårt om man har AS.

Därför är de tjejerna inte på marknaden för Markunator. Flirt och sängående på det sättet är bara social interaktion.

Det finns som du säger guldkorn i det fyrkantiga hålet, sedan har ju andra former av klotsar föreslagits.
2017-01-13, 18:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Markunator.

Jag tror att de flesta killar kan intyga att sex bara för sexets skull, utan att gilla tjejen alls blir en kortvarig tillfredsställelse som lämnar en trist eftersmak. Jag ska lägga till att jag förstår den bekräftande delen av sexet för en man dock. Dvs att det är viktigat att ha sex för sin manliga självkänsla.

Jag vet inte hur du tänker kring sex? Jag vet inte varför du känner det som det viktigaste för dig att få för att må bra? Är det för att de andra fysiska behoven blir fyllda, såsom mat, sömn, tak över huvudet? Du behöver inte svara på detta, det är bara jag som försöker resonera lite runt sex och kanske ändra lite din syn på vad som är viktigast för dig. Vad som du förmodligen kommer må bättre av, och jag tror inte sex är viktigast där om jag skall vara ärlig. Och det är inte bara en tro utan det finns en stark konsensus om vad som är det viktigaste psykoligiska behovet inom psykologin och det är acceptans.
De flesta singlar får nöja sig med ensamsex utom vid enstaka tillfällen om de har ONS, och vissa aldrig, antingen av eget val, eller för att de inte hittar någon. Vad jag vill komma till är att jag inte tror att "ha sex" är det som saknas mest i ditt liv. Det som gör att de som inte hittar någon mår dåligt har mycket mer att göra med att de inte känner sig accepterade än att inte få utföra akten.
Hur man tänker om saker påverkar måendet mer än de faktiska omständigheterna oftast.

Sedan så kan jag ju säga att få personer träffas bara för sex utan att ha något socialt runt i kring. Det finns en stund före sexakten och efter. Jag vet inte hur du tänkt dig det hela. Om du får kontakt med någon via nätet tex. Vad ska ni prata om innan, och efter. Och vad det gäller sex så är inte tjejer som i porrfilmer, vi vill nog bli erövrade och förförda. Vi funkar ganska sällan som killar utan vår väg till sex är helt annorlunda än mäns som är visuella och kan gå igång på bara en kropp.
Även om tjejer går på kroggen så blir de uppraggade. Det är inte så att de lägger sig med den snyggaste utan den som raggar bäst. Den som får dem att känna sig åtråvärda och speciella.
Det räcker alltså inte att två personer är attraherade. Vägen till att känna lust är annorlunda och mer komplicerad hos kvinnor. Likaså är vägen at göra något åt saken annorlunda hos kvinnor. det vittnar alla killar som inte lyckas alls med att få isäng tjejer utifrån mer lyckosamma förutsättningar än dig om. (bla att de har lättare för det sociala och att de träffar många tjejer i sin vardag)

Om vi släpper sexet för ett tag. Jag tror att, eller är ganska övertygad om att du är som alla andra, och vill känna att du hör till och har ett värde och är den del av världen.

Därför är jag övertygad om att det viktigaste för dig är att du har ett arbete som ger dig mening och tillfredsställelse och pengar. Det arbete du har nu verkar vara alldeles för lätt för dig, du vill ha större utmaningar. Jag tror också att du behöver vänner.

Tjejen är en väldigt bra början, och hon verkar ju också ha ambitionsnivån att hitta fler vänner, om ni är vänner så kan detta bli dina vänner.

Och tänk såhär, har du träffat en tjej som du umgås med då kan du hitta en till, och en till och en vacker dag.

Men fokusera inte på det nu, desperata killar skrämmer bort tjejer oavsett om de har AS eller inte.
Kärleken kommer inte till den som kräver, och så gör inte sex heller. Krav och för starka behov skrämmer bort tjejer. Satsa på att skaffa dig ett liv som ger dig tillfredställelse på annat sätt så kommer tjejer till dig istället. Inte bokstavligt, men de kommer tycka du är en mycket mer intressant kille.

Vad har du för specialintressen?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-13 kl. 18:48.
2017-01-13, 19:59
Medlem
Citat:
Om du äter 2g protein per kg kroppsvikt du har så ere lugnt. Resten fyller du ut med långsamma kolhydrater (dvs ej vitt bröd, vit pasta eller godis) och nyttiga fetter.

Okej. Vitt bröd och vit pasta äter jag redan inte...jag tror i alla fall inte att pastan jag äter är vit. Den är fullkornspasta.

Godis tänker jag dock fortfarande äta. PT:n sa att jag ska ha en dag i veckan då jag kan äta vad jag än vill.

Citat:
Tänk bara på att studievägledaren är ett stöd, men hen kommer inte kunna bestämma vad du ska plugga åt dig.

Jag vet det. Hon ska i alla fall fortsätta vara i kontakt med mig under de kommande tre månaderna.

Citat:
Vadå komma ihåg det? Säg "jag vill ha platsen! Hur gör jag nu?"

Jag måste snacka med biståndshandläggaren på tisdag först - bl.a. om det här erbjudandet. Jag kanske både kan gå den här praktiken på Biltema och gå på MISA, till och med? Dan därpå ska han på Daglig Verksamhet ringa mig igen. Då har jag bestämt mig för hur jag ska göra.

Citat:
Prata fritt om en film som var bra.

Okej. Det ska jag göra.

Citat:
Du har redan åkt till Mall of Scandinavia med din kusin en gång, men i övningssyfte kan du inte åka igen. Nej, för du kan omöjligt behöva titta på mer kläder (du behöver t.ex. nya byxor) eller bara sitta på ett fik och läsa.

Tycker du att jag behöver nya byxor? Varför det? Och varför ska jag köpa byxor innan jag har gått ner?

Citat:
Det handlar inte om vad du gör där, det handlar om att du reser ensam. Men nej, du vill inte, och sen sitter du och gnäller över att ingen hjälper dig träna på att bli vuxen.

Jag kommer att åka till Stockholm själv i början av februari för att besöka min jämnåriga kusin som bor där. Innan dess så ska jag och min äldre kusin åka dit. Så chilla.

Citat:
Du behöver massor av böcker, och om inte annat kan du beställa något annat online, t.ex. från CDON.com, i vilket fall kostar en bok en hundring, något du kan slösa bort för att få genomföra det på riktigt, utan mammsen.

Okej, jag antar att jag kan köpa What Men With Asperger Syndrome Want to Know About Women, Dating and Relationships från Adlibris. (Den boken finns nämligen inte på CDON.)

Citat:
Men nejnejnej, mamma ska hjälpa dig. Som sagt, du vill inte öva.

Jag kan försöka betala fakturan själv.

Citat:
Du har ett personligt brev du inte skrivit själv som inte är individanpassat och om jag kunde skriva ett CV när jag var 18 så kan du göra det nu. Jag hade enbart praoat på 7-eleven och jobbat extra som städare då, du har gjort mer saker än det.

Så jag ska inte ha kvar det personliga brevet, eller...?

Ska jag verkligen nämna de praktikplatser som jag har haft i CV:t? För jag kan inte komma ihåg vad alla hette, om jag ska vara helt ärlig.

Citat:
Det står i receptet hur du gör när du tillagar, det är det som är själva övningen, att använda sig av skriftliga instruktioner för att lära sig något.

Receptet är inte tillräckligt. Jag behöver hjälp innan jag kan lära mig!

Citat:
Om det är du som betalar kan du ju köpa lyxskitpapper.

Okej, då kanske jag går dit i morgon bitti och köper toalettpappret med dyrast kilopris, då.

Citat:
Du har inte varit kär på 25 år, risken är stor att du aldrig blir det.

Oj! Jävlar, vad uppmuntrande! Du försöker väl hjälpa mig, eller hur?

Kom du aldrig att tänka på att anledningen till att jag aldrig har varit kär är att jag hittills aldrig har känt en tjej tillräckligt bra för att bli kär i henne, eftersom jag har varit en sån enstöring? Nej, det är klart att du inte gjorde...

Citat:
Jag gav exempel på saker som jag har gjort innan. Men ett exempel är att städa fast det är din mammas städvecka. Då är du snäll mot din mamma, vilket är rimligt eftersom hon försörjer dig fast du är 25.

"Fast jag är 25"? Hon försörjer mig för att jag fortfarande bor hemma! Jag har inte lyckats flytta hemifrån ännu, och det är inte mitt fel!

Men visst, jag ska städa på hennes städvecka. Dock inte den här veckan.

Citat:
Du tror på allvar att två attraktiva tjejer i 25-30-års åldern inte har haft några festmöjligheter de senaste månaderna?

Ja, det tror jag, för det säger de.

Citat:
Alltså, jag vill inte förstöra din och dina kusiners relation, men detta är troligen inte sant.

Ja, du borde ju veta det bättre än någon, eller hur? Du som känner oss alla närmare än någon annan...

Citat:
Det gör dem inte elaka, det är bara det att de inte vill ta hand om deras socialt konstiga kusin som dessutom kommer försöka stöta på deras kompisar när de är på fest. Då vill de dricka alkohol och ha kul.

Mina kusiner älskar mig, och de skäms inte för mig. De vet att de inte behöver ta hand om mig. Du vet inte vad du pratar om.

Citat:
Massa saker hon inte borde behövt göra de senaste 7 åren.

Ja, för allt är ju mitt fel, eller hur? Jag är en person som bara förstör folks liv, eller hur? Det vore bättre om jag inte fanns till, eller hur?

Citat:
Öppna filen i paint eller liknande och dra en svart fyrkant över ansiktet på dem. Klart. Handlar bara om att det är oschysst att lägga upp bilder på andra människor på internet.

DET VET JAG VÄL ATT DET ÄR OSCHYSST! Men jag vet fortfarande inte exakt hur man bär sig åt för att göra detta!

Citat:
Återigen, jag är inte din betjänt som ska lägga all energi på att komma på hur jag ska hjälpa dig på ett sätt som passar precis dig. Det får du komma på.

Jag har redan sagt flera gånger att jag inte kan det.

Citat:
En uppenbar porträttbild på en balkong skriker ju om att du gått ut och bett någon fota dig, hemma.

Ja, vad är det för fel med det, då?

Citat:
Jag var rädd för att flytta till Linköping. Jag kände inte någon där.

Du vet ändå hur man fungerar som en autonom människa. Du vet hur man pratar och umgås med folk. Det vet inte jag.

Citat:
Eller vänta, jag kan ställa ledande frågor så svarar du JA eller NEJ.

Ja, det är i stort sett det enda sättet som jag någonsin kommer att kunna ge några svar.

Citat:
Är du rädd för att komma bort på tåget (typ åka fel, för långt eller liknande)?

Nja, på själva tåget är jag väl inte rädd för att komma bort.

Citat:
Är du rädd för att inte kunna åka från tågstationen till där jag bor (att du ska komma bort)?

Ja, lite.

Citat:
Är du rädd för att du ska bli rånad/misshandlad/våldtagen/mördad på vägen?

Ja, det är jag nog.

Citat:
Är du rädd för att du ska bli rånad/misshandlad/våldtagen/mördad av någon på festen?

Ja, det är jag.

Citat:
Är du rädd för att du ska ha tråkigt?

Till viss del.

Citat:
Är du rädd för att att folk ska vara elaka mot dig, t.ex. säga taskiga saker?

Ja, det är jag. Särskilt du, faktiskt.

Jag var nog inte helt ärlig när jag sa att jag inte var rädd för dig. Jag menar, du verkar inte ha en särskilt hög åsikt om mig, precis...

Jag orkar inte svara på fler inlägg just nu, tyvärr. Den här tråden slukar redan för mycket av min tid. Jag funderar som sagt på att ta en paus. Kanske bara ska skicka PM i en månad eller så.
2017-01-13, 19:59
Medlem
Citat:

Självklart måste vi alla utmana oss, men jag tror att aspietjejen förstår honom bäst.
Han måste hitta sin väg till fysisk närhet och den behöver inte vara som vare sig din eller min.

Både du och Aspietjejen missförstår Markus. Jag förstår hur du tänker. Lika barn leka bäst. Men precis som NT människor som har sina olika personligheter och sätt att tänka så har också AS människor sina egna personligheter och sätt att tänka. Vilken personlighet eller sätt att tänka de har beror på den uppfostran de har fått, erfarenhet av livet och generna som de har fått ärva.

Citat:
JAG: Jag tror att du har fel uppfattning om mig. Jag har absolut inga problem med att ha fysisk närhet med någon, och definitivt inte med dig. Jag undrar vad jag kan ha gjort som kan ha fått mig att framstå på det sättet.

HON: Jag känner att du inte är bekväm med fysisk kontakt

JAG: Jaha, men jag ville ju inte ta på dig första gången vi gick ut tillsammans. Det trodde jag inte alls hadevarit okej; jag trodde inte att du skulle vara bekväm med det! Att jag inte gjorde det var av respekt, inte för att jag inte ville det. Jag visste inte att jag borde ha gjort det, eller att jag ens fick det. 😇
2017-01-13, 20:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag måste säga faktiskt Markunator att du har något som är väldigt attraktivt.
Du har integritet och står upp för dig själv.

Ta paus härifrån en vecka och se hur det känns, jag tror du kommer må bättre.
Lova dig själv att inte tjuvkika.

Grattis till alla framsteg du gör
2017-01-13, 20:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onugya
Både du och Aspietjejen missförstår Markus. Jag förstår hur du tänker. Lika barn leka bäst. Men precis som NT människor som har sina olika personligheter och sätt att tänka så har också AS människor sina egna personligheter och sätt att tänka. Vilken personlighet eller sätt att tänka de har beror på den uppfostran de har fått, erfarenhet av livet och generna som de har fått ärva.

I det där läser jag att hon i nuläget behöver någon som är mer bekväm att röra henne.
Vem vet Markunator kanske tickar på, han säger ju själv att det gör framåt.
2017-01-13, 20:43
Medlem
Citat:
Om du hade en trevlig attityd skulle Markus aldrig bli arg på dig.

Vilken tvärvändning! Från att vara den i tråden som ständigt omyndigförklarar aspies genom att orera på om vilka empatilösa, emotionella cripples dom är, så är det helt plötsligt dina meningsmotståndare som bär ansvar för Markunators Dr. Jekyll & Mr. Hyde-utbrott. Om du nu ska sprida din "expertis" i tråden, så kan du väl åtminstone försöka hålla en rak linje så att vi vanliga dödliga som saknar din enorma kunskap inte blir... förvirrade?

Om Markunator ska fungera ute i samhället så fungerar det inte att ständigt brusa upp likt Kalle Anka. Han klarar dessutom uppenbarligen inte av att ta acceptera "nej" från en kvinna, vilket kan bli förödande i kombination med bristande impulskontroll.

Jag har förresten en fråga till Markus:

Du ville inte nappa på min utmaning att göra något omtänksamt för dina föräldrar.

Vad har du för tankar och idéer kring att gå till väga för att uppvakta en tjej i framtiden? Säg att du börjar dejta en tjej. Hur skulle du visa din uppskattning för att hålla liv i relationen? Eller om du blir intresserad av en tjej på håll, i ett sammanhang där det inte är passande att göra några direkta sexuella moves? T ex en framtida klasskamrat (snarare än en dejt i soffan), som du inte träffar utanför skolan. Hur skulle du försöka fånga hennes intresse, utan att bjuda ut henne?
2017-01-13, 21:12
Medlem
Citat:
I det där läser jag att hon i nuläget behöver någon som är mer bekväm att röra henne.
Vem vet Markunator kanske tickar på, han säger ju själv att det gör framåt.

Med tanke på vilka extrema svårigheter Markunator har att att läsa mellan raderna (vilket inte minst framgår av chatten, då han misstolkar henne totalt), så skulle jag vilja se ett färskt chattutdrag dom emellan eller få något mer konkrat exempel på vad exakt det är han tolkar som att "det går framåt".

Som jag har förstått det så har dom setts 2-3 gånger sen i somras, på hans initiativ, och att det först var nyligen som dom gav varandra sin första hej-och-hej då-kram (bara det är jävligt aspigt). Det låter inte direkt som att det osar intresse från hennes sida, men vad fan vet jag.

PS. Markunator - bjud över henne på "filmkväll" (använd just det ordet) och gör klart att dina föräldrar inte kommer vara hemma. Tackar hon nej eller kommer med bortförklaringar som att hon inte "har tid just nu" så är intresset obefintligt från hennes sida.
2017-01-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Han klarar dessutom uppenbarligen inte av att ta acceptera "nej" från en kvinna, vilket kan bli förödande i kombination med bristande impulskontroll.

Det klarar jag visst av. Jag har bara inte fått ett nej ännu.

Citat:
Du ville inte nappa på min utmaning att göra något omtänksamt för dina föräldrar.

Jag kunde bara inte komma på något.

Citat:
Vad har du för tankar och idéer kring att gå till väga för att uppvakta en tjej i framtiden?

Jag har inga tankar eller idéer kring det, för jag har ingen som helst erfarenhet av det.

Citat:
Säg att du börjar dejta en tjej. Hur skulle du visa din uppskattning för att hålla liv i relationen?

Ingen aning. Hålla kontakten, tror jag, men mer än så vet jag verkligen inte.

Citat:
Eller om du blir intresserad av en tjej på håll, i ett sammanhang där det inte är passande att göra några direkta sexuella moves? T ex en framtida klasskamrat (snarare än en dejt i soffan), som du inte träffar utanför skolan. Hur skulle du försöka fånga hennes intresse, utan att bjuda ut henne?

Inte den blekaste. Hur skulle jag bära mig åt då?

Citat:
Med tanke på vilka extrema svårigheter Markunator har att att läsa mellan raderna (vilket inte minst framgår av chatten, då han misstolkar henne totalt), så skulle jag vilja se ett färskt chattutdrag dom emellan eller få något mer konkrat exempel på vad exakt det är han tolkar som att "det går framåt".

Det ska du få, men det kanske dröjer några dar.

På villet sätt tycker du att jag misstolkar henne? Vi kanske misstolkar varandra? Eller nåt.

Citat:
Som jag har förstått det så har dom setts 2-3 gånger sen i somras, på hans initiativ, och att det först var nyligen som dom gav varandra sin första hej-och-hej då-kram (bara det är jävligt aspigt). Det låter inte direkt som att det osar intresse från hennes sida, men vad fan vet jag.

Det kanske inte beror på att hon inte intresserad? Det kanske beror på att vi båda har Asperger? Hon har sagt att hon tycker att jag är "underhållande", och hon verkar ha trevligt när vi är tillsammans. Jag vet inte...

Citat:
PS. Markunator - bjud över henne på "filmkväll" (använd just det ordet) och gör klart att dina föräldrar inte kommer vara hemma. Tackar hon nej eller kommer med bortförklaringar som att hon inte "har tid just nu" så är intresset obefintligt från hennes sida.

Okej. Ska jag träffa henne en eller två gånger först innan jag frågar henne det, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in